Νέο Mercedes Sprinter : Προϊόν μετάλλαξης!

Με το 3ης γενιάς Sprinter, η Mercedes-Benz μετατρέπεται και επισήμως από «συμβατικό» κατασκευαστή, σε πάροχο ολοκληρωμένων υπηρεσιών μεταφοράς και λύσεων κινητικότητας. Το νέο Sprinter, το πρώτο μοντέλο που ενσαρκώνει τη φιλοσοφία adVANce υπόσχεται καινοτομίες που θα κάνουν την καθημερινή εργασία ευκολότερη και πιο αποτελεσματική.

Έφτασε η εποχή, που στο λανσάρισμα μιας νέας γενιάς ενός επαγγελματικού οχήματος, ο κατασκευαστής αφιερώνει δεκάδες σελίδες του press-kit, όχι για να επικοινωνήσει τις μεταφορικές δυνατότητες ή τα συστήματα ασφάλειας, αλλά για να εξηγήσει το ποιες είναι οι
νέες λύσεις που προσφέρει το internet και η συνδεσιμότητα στην μεταφορά.

Mercedes-Benz Sprinter Kastenwagen – Exterieur, Brillantsilber Metallic, Hinterradantrieb Mercedes-Benz Sprinter panel van – Exterior, brilliant silver metallic, Rear-wheel drive

Τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα της MercedesBenz, και ειδικά το Sprinter, μέσα από μια μακρόχρονη εξελικτική διαδικασία έχουν κατακτήσει τις πιο ψηλές κορυφές σε όλους τους τομείς. Το περιθώριο προόδου σε επίπεδο τεχνικών προδιαγραφών και ηλεκτρονικών συστημάτων άνεσης και ασφάλειας δείχνει να είναι πλέον μικρό και αυτό είναι κάτι που ισχύει λίγο-πολύ για όλους τους κατασκευαστές. Έτσι το νέο πεδίο αντιπαράθεσης και ανταγωνισμού, αλλά και αυτό που θα επιτρέψει στον (κάθε) κατασκευαστή να προβάλει έντονα την εξέλιξη των προϊόντων του, είναι η παροχή υπηρεσιών.Κυρίως όσων «χτίζονται» πάνω στην συνδεσιμότητα.

Μεταφορές δεδομένων!

Η πλήρης διαδικτυακή συνδεσιμότητα είναι λοιπόν ένα από τα σημαντικότερα νέα χαρακτηριστικά της νέας γενιάς Sprinter. Οι νέες, δικτυωμένες υπηρεσίες του Mercedes PRO connect, σε συνδυασμό με τα επίσης ολοκαίνουρια συστήματα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz UserExperience) αποτελούν την τέλεια βάση για όλες τις απαιτήσεις των κλάδων εφοδιασμού και μεταφορών. Ξεκινά με την πολύπλοκη διαχείριση μεγάλου στόλου και φτάνει μέχρι το μικρό εταιρικό στόλο. Το Mercedes PRO connect συνδέει τον διευθυντή στόλου με όλα τα οχήματα και τους οδηγούς του στόλου. Έτσι, μπορεί να γίνεται ηλεκτρονική διαχείριση όλων των αποστολών και ανάκτηση όλων των πληροφοριών οχήματος, όπως τοποθεσία, στάθμη καυσίμου ή διαστήματα συντηρήσεων, σε πραγματικό σχεδόν χρόνο. Με το λανσάρισμα του Mercedes PRO connect, θα διατίθενται οκτώ εργοστασιακά πακέτα με κεντρικές υπηρεσίες στόλου, οχήματος, οδηγού και προσδιορισμού θέσης. Ενδεικτικά,θα περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι υπηρεσίες ελέγχου κατάστασης οχήματος, λειτουργιών οχήματος, επικοινωνίας στόλου,διαχείρισης συντηρήσεων και ψηφιακού βιβλίου δρομολογίων οδηγού.

Οι λύσεις της Mercedes PRO έχουν στόχο, όχι μόνο την βελτίωση του ελέγχου των οικονομικών αλλά επίσης την μείωση του λειτουργικού κόστους και την βελτιστοποίηση του στόλου. Οι πρώτες υπηρεσίες θα είναι διαθέσιμες σε 19 ευρωπαϊκές αγορές από τον Ιούνιο του 2018, με τις ΗΠΑ να ακολουθούν το τελευταίο τρίμηνο του έτους.


Κορυφαία μεταβλητότητα

Το Sprinter, στην 3η γενιά του, παραμένει η κορυφαία πλατφόρμα της κατηγορίας, πάνω στην οποία μπορούν να «χτιστούν» από κλούβες και καρότσες, μέχρι τροχόσπιτα, σωστικά οχήματα (ασθενοφόρα κ.α.) και πολυτελή μικρά λεωφορεία. Με πάνω από 1.700 διαφορετικές παραλλαγές που προκύπτουν από συνδυασμούς αμαξωμάτων, συστημάτων κίνησης, διαστάσεων και τονάζ, η μεταβλητότητα φαίνεται να αποτελεί για ακόμα μια φορά ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του φορτηγού.

Mercedes-Benz Sprinter Pritsche – Exterieur, Arktikweiß, Hinterradantrieb Mercedes-Benz Sprinter pickup – Exterior, arctic white, Rear-wheel drive

Χάρη στην ποικιλία εκδόσεων και την τεράστια προσαρμοστικότητα του νέου Sprinter, μπορεί να ικανοποιηθεί σχεδόν οποιαδήποτε απαίτηση του πελάτη μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Το κέντρο διασκευών που έχει ιδρύσει η Mercedes-Benz το 2006, σε συνδυασμό με την στενή συνεργασία με κορυφαίους μετατροπείς είναι σε θέση να παραδώσουν – με βάση το Sprinter-οποιοδήποτε τύπο οχήματος ζητηθεί. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 50% των Sprinter πρώτης ταξινόμησης σε όλο τον κόσμο, δέχεται μια ειδική μετατροπή. Το ποσοστό αυτό στην Ευρώπη ξεπερνά το 60% και φανερώνει αν μη τι άλλο την προσοχή του κατασκευαστή στην προετοιμασία του σασί να δεχθεί οποιαδήποτε κατασκευή/μετατροπή,τονίζοντας μάλιστα ότι η βασική αρχιτεκτονική και οι διαστάσεις στην 3η αυτή γενιά, παραμένουν αμετάβλητα προκειμένου οι μετατροπείς να συνεχίσουν να εργάζονται με το νέο Sprinter χωρίς καμία καθυστέρηση.


Νέες λύσεις


Στο χαρτοφυλάκιο του μοντέλου, για πρώτη φορά προστίθενται προσθιοκίνητες εκδόσεις, συμπληρώνοντας τις επιλογές πισωκίνησης και τετρακίνησης. Τα προσθιοκίνητα Sprinter διαθέτουν αυξημένο ωφέλιμο φορτίο κατά 50 κιλά καθώς και ένα χαμηλότερο κατά 80 χιλ. κατώφλι φόρτωσης / εκφόρτωσης. Είναι διαθέσιμα σε τρία διαφορετικά τονάζ, από 3,0 έως 4,1 τόνους και σε δύο διαφορετικά μεταξόνια των 3.259 και 3.924 χιλιοστά.

Mercedes-Benz Sprinter Kastenwagen – Exterieur, Arktikweiß, Vorderradantrieb Mercedes-Benz Sprinter panel van – Exterior, arctic white, Front-wheel drive

Στα νέα τεχνικά στοιχεία περιλαμβάνονται και δύο νέα κιβώτια ταχυτήτων, ειδικά για τις προσθιοκίνητες εκδόσεις. Το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων με μετατροπέα ροπής αποτελεί σημαντική πρωτιά για αυτή την κατηγορία επαγγελματικών οχημάτων. Οι σχέσεις έχουν κλιμακωθεί έτσι, ώστε να προσφέρουν βέλτιστη ισορροπία μεταξύ χαμηλής κατανάλωσης και ευέλικτης οδικής συμπεριφοράς. Άλλα πλεονεκτήματα είναι η χαμηλή στάθμη θορύβου και η εξαιρετική οδηγική άνεση. Το νέο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων εντυπωσιάζει με τις κορυφαία άνετες αλλαγές και τους μηδενικούς κραδασμούς του μοχλού ταχυτήτων.

Οι μηχανικοί προχώρησαν σε βελτιστοποίηση των χαρακτηριστικών της γραμμής κίνησης με στόχο την αύξηση της αποδοτικότητας και την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Έτσι, μείωσαν περεταίρω τις τριβές στους κινητήρες, βελτίωσαν το σύστημα ψεκασμού ενώ σε πολλές εκδόσεις γίνεται χρήση ελαστικών μειωμένης αντίστασης κύλισης. Σημαντικές βελτιώσεις υπάρχουν στα ελατήρια και γενικότερα στα στοιχεία της ανάρτησης που είναι υπεύθυνα για την απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Πολυάριθμα επί μέρους μέτρα, όπως ο επιπρόσθετος γαλβανισμός του αμαξώματος και το σύστημα που θέτει το όχημα σε κατάσταση αναμονής (για ελαχιστοποίηση της ενέργειας που καταναλώνεται κατά την παρατεταμένη ακινητοποίηση, παρέχουν αξιοπιστία και αυξάνουν την αξία του οχήματος.

Για τις εκδόσεις μεγάλου τονάζ, ο κατασκευαστής προσφέρει μια επιπλέον επιλογή αντί για τα κλασικά διπλά ελαστικά στον πίσω άξονα. Μπορεί κανείς να επιλέξει φαρδύτερα μονά ελαστικά που όμως απαιτούν μικρότερο θόλο και έτσι εξασφαλίζεται ένα μεγαλύτερο πλάτος φόρτωσης ανάμεσα στους θόλους

Υψηλή αισθητική

Την στιγμή που εξωτερικά, το νέο Sprinter διατηρεί τα βασικά σχεδιαστικά του προκατόχου του, η καμπίνα είναι ο χώρος που εντοπίζουμε τις περισσότερες αλλαγές, τόσο σε επίπεδο αισθητικής όσο υλικών και εξοπλισμού. Τα επανασχεδιασμένα καθίσματα δίνουν έμφαση στην στήριξη της σπονδυλικής στήλης, με αυτό του οδηγού να επιτρέπει την ακριβή ρύθμιση στις ανάγκες του εκάστοτε σωματότυπου και με δυνατότητα απομνημόνευσης των ρυθμίσεων στα ηλεκτρικώς ρυθμιζόμενα καθίσματα.

Weltpremiere Mercedes-Benz Sprinter 2018

Ο χώρος εργασίας του οδηγού είναι τακτοποιημένος, πρακτικός και άρτια σχεδιασμένος να ικανοποιεί τις αντίστοιχες απαιτήσεις μεταφορών. Για πρώτη φορά στον σχεδιασμό του ταμπλό λαμβάνεται υπόψη τόσο πολύ το σύστημα infotainment, η θέση της οθόνης του οποίου διαμορφώνει την όλη αισθητική.

Ακόμα και εάν δεν υπάρχει η μεγάλη οθόνη του infotainment, η κονσόλα του νέου Sprinter είναι εκεί για να υπηρετήσει τον χρήστη φιλοξενώντας αεραγωγούς, αποθηκευτικούς χώρους αντικειμένων και ποτηριών και μια σειρά από διακόπτες ελέγχου των
επί μέρους λειτουργιών. Η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας εξυπηρετεί και την πιθανότητα ύπαρξης διπλού καθίσματος συνοδηγού (με τεράστιο αποθηκευτικό χώρο από κάτω του) εξασφαλίζοντας τον απαιτούμενο χώρο για τον έξτρα συνεπιβάτη. Στις βελτιώσεις περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ένα βελτιστοποιημένο σύστημα κλιματισμού που εξασφαλίζει πιο ομοιόμορφη κατανομής της θερμοκρασίας στον χώρο καθώς και η δυνατότητα εκκίνησης χωρίς κλειδί (με το πάτημα ενός κουμπιού).


Τα συστήματα υποβοήθησης που διατίθενται για το νέο Sprinter περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, αυτοκαθαριζόμενη κάμερα οπισθοπορείας που προβάλλει εικόνα στον εσωτερικό καθρέφτη, μοντέρνο πακέτο στάθμευσης με προβολή 360 μοιρών, αισθητήρα βροχής με ενσωματωμένο σύστημα Wet Wiper για βέλτιστη ορατότητα κατά τη λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων. Στις εκδόσεις κλούβας δεν άλλαξαν και πολλά πράγματα, με τον χώρο να παραμένει εντυπωσιακός για την πρακτικότητα και το πλήρως αξιοποιήσιμο ύψος του. Ο μέγιστος ωφέλιμος όγκος φόρτωσης ανέρχεται στα 17 κ.μ. και το μέγιστο τονάζ στους 5,5 τόνους. Νέα στοιχεία αποτελούν οι ταινίες φωτισμού LED για μέγιστη ορατότητα στον χώρο καθώς και η δυνατότητα των πίσω θυρών να ανοίγουν ακόμα πιο εύκολα προς τα πλαϊνά τμήματα. Η ρεζέρβα και το κιτ εργαλείων είναι τώρα πιο εύκολα προσβάσιμα καθιστώντας ταχύτερη την αντικατάσταση ενός τροχού. Προαιρετικό είναι το στοιχείο του εξοπλισμού που προστατεύει από την πλήρωση του ρεζερβουάρ με λάθος καύσιμο.


Δύναμη και οικονομία

Ένα πλούσιο χαρτοφυλάκιο κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης που επικεντρώνεται στα ισχυρά χαρακτηριστικά οδήγησης και στην οικονομία καυσίμου, είναι διαθέσιμο για το νέας γενιάς Sprinter. Η εκάστοτε γραμμή κίνησης που συνθέτουν οι πετρελαιοκινητήρες και το χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων χαρακτηρίζεται από την πολιτισμένη λειτουργία, την χαμηλή στάθμη θορύβου και το υψηλό επίπεδο οδηγικής άνεσης. Το γνωστό αυτόματο κιβώτιο 7 G-Tronic Plus, που εντυπωσιάζει με τις ομαλές αλλαγές ταχυτήτων και την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου εξακολουθεί να αποτελεί επιλογή για όλες τις πισωκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις. Οι τελευταίες, διανέμουν την ροπή κατά 35% εμπρός και κατά 65% πίσω ενώ την ίδια στιγμή έχουν αυξηθεί οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής  προκειμένου τα συγκεκριμένα οχήματα να έχουν πρόσβαση σε δύσκολες επιφάνειες εξασφαλίζοντας σημαντικά πλεονεκτήματα σε πρόσφυση και οδηγικά χαρακτηριστικά.

Κορυφαία επιλογή της γκάμας αποτελεί ο 6κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 3,0 λίτρων με απόδοση 190 ίππων και 440 Nm ροπής. Από εκεί και πέρα, την βάση διαμορφώνει ένας πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 2,1 λίτρων που είναι διαθέσιμος σε τρεις εκδόσεις ισχύος των 114, 143 και 163 ίππων και μπορεί να τοποθετηθεί τόσο στα πισωκίνητα όσο και στις προσθιοκίνητα Sprinter. Ο κατασκευαστής κάνει χρήση της τεχνολογίας SCR (με αύξηση του ρεζερβουάρ AdBlue από τα 18 στα 22 λίτρα) προκειμένου να επιτύχει τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6 .

adVANce & e-κίνηση!

Η στρατηγική πρωτοβουλία adVANce επικεντρώνεται σε καινοτόμους τομείς, με την ενσωμάτωση ψηφιακών τεχνολογιών που αφορούν:
• την συνδεσιμότητα, το διαδίκτυο και τις εφαρμογές (digital@vans)
• την ανάπτυξη αυτοματοποιημένων συστημάτων στο χώρο φόρτωσης με και-
νοτόμα υλικά (solutions@vans)
• τα concepts κινητικότητας για την μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών
(mobility@vans)
• τον κλάδο ενοικίασης καινοτόμων οχημάτων (rental@vans)
• την on demand μεταφορά επιβατών & αγαθών εντός της πόλης (sharing@vans)
• την παροχή ενέργειας στους ηλεκτροκινητήρες (edrive@vans)

Weltpremiere Mercedes-Benz Sprinter 2018

Οι άνθρωποι του κατασκευαστή εργάζονται εντατικά για την ηλεκτροδότηση των στόλων μέσω του edrive@vans έχοντας ανακοινώσει ήδη ότι όλα τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα θα αποκτήσουν «καθαρόαιμες» ηλεκτρικές εκδόσεις, που σκοπό θα έχουν να μειώσουν σημαντικά το κόστος λειτουργίας καθ’ όλη την διάρκεια του κύκλου ζωής τους και συνεπώς θα αποτελέσουν εξαιρετικά βιώσιμες λύσεις για τις επιχειρήσεις που διατηρούν στόλο οχημάτων. Το eVito είναι διαθέσιμο στην αγορά, ήδη από τον περασμένο Νοέμβριο ενώ εντός του 2019 ακολουθεί η ηλεκτρική έκδοση του Sprinter.

 

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ