Νέο Ford Transit 2T : Πιο αποδοτικό από ποτέ!

Η Ford αποκάλυψε στην Έκθεση Επαγγελματικού Αυτοκινήτου (IAA) στο Αννόβερο, την νέα γενιά Transit 2T (δύο τόνων), σηματοδοτώντας το παγκόσμιο ντεμπούτο του "ευφυέστερου" και παραγωγικότερου Transit όλων των εποχών.

Το νέο Transit, που θα αρχίσει να πωλείται στην Ευρώπη από τα μέσα του 2019, προτίθεται να συνεχίζει την επιτυχία του απερχόμενου μοντέλου, που έχει συμβάλλει στο να εδραιωθεί το όνομα Transit στην κορυφή της κατηγορίας του, σε Ευρώπη και Β. Αμερική. Η άνοδος πωλήσεων στην Ευρώπη συνεχίστηκε το 2018 με 67.000 οχήματα από την αρχή της χρονιάς μέχρι τον Αύγουστο (αύξηση 14% από πέρσι).

«Είναι ένα Ford Transit για τον σύγχρονο επαγγελματία: ανθεκτικό και πρακτικό, όπως το θέλουν οι πελάτες, με μειωμένο κόστος ιδιοκτησίας και συνδεσιμότητα που θα βελτιώσει τη λειτουργική απόδοση» δήλωσε ο Michael McDonagh, παγκόσμιος επικεφαλής μηχανικός προγράμματος του Transit, Ford Ευρώπης.

2F (Medium)

Το νέο Ford Transit θα κατασκευάζεται στο Kocaeli στην Τουρκία, μαζί με το Transit Custom. Πέρσι, η Ford ανακοίνωσε μια επένδυση 52 εκατομμυρίων δολαρίων στην κοινοπραξία Ford Otosan στην Τουρκία, για να επεκτείνει την παραγωγή στην περιοχή κατά 40.000 μονάδες, φτάνοντας στα 330.000 οχήματα το χρόνο.

Άμεσα αναγνωρίσιμο

Η κομψή, νέα εξωτερική εμφάνιση του Ford Transit διαθέτει μία ψηλότερη, πιο δυναμική μάσκα με τρεις μπάρες και ανασχεδιασμένη κάτω πρόσοψη. Τα εμπρός πάνελ και ο προφυλακτήρας έχουν νέα, πιο αεροδυναμική σχεδίαση διαμορφώνοντας μία πιο τολμηρή εμφάνιση με απέριττες επιφάνειες που καθαρίζονται εύκολα. Τα πλουσιότερου εξοπλισμού μοντέλα της σειράς διαθέτουν ισχυρούς προβολείς bi-xenon και νέα φώτα ημέρας LED με τη χαρακτηριστική ταυτότητα Transit.

4F (Medium)

Σύμφωνα με την αισθητική του τελευταίου Transit Custom, η ανανεωμένη καμπίνα προσφέρει αναβαθμισμένο στυλ, πρακτικότητα και άνεση οδηγού. Το νέο ταμπλό διαθέτει πρακτικά στοιχεία για οδηγούς που χρησιμοποιούν το εσωτερικό σαν κινητό γραφείο, όπως αισθητά βελτιωμένους αποθηκευτικούς χώρους με τρία καπάκια στο πάνω μέρος του ταμπλό. Μία νέα βάση σύνδεσης στα βασικά μοντέλα επιτρέπει στους οδηγούς να τοποθετούν τα κινητά τους τηλέφωνο και τα μεγαλύτερα tablets.

3F (Medium)

Στο εσωτερικό χρησιμοποιούνται ελκυστικά και ανθεκτικά υλικά, όπως κομψά, νέα υφάσματα καθισμάτων που έχουν περάσει από τα σκληρότερα τεστ αντοχής της Ford. Η καθημερινή άνεση αναβαθμίζεται με νέα σχέδια καθισμάτων με αφρώδες υλικό και γεωμετρία για βελτιστοποιημένη στήριξη.

Μία νέα έκδοση Limited διατίθεται τώρα για τους όλο και περισσότερους χρήστες που αναζητούν μία έκδοση υψηλών προδιαγραφών για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της επιχείρησής τους. Όπως στο απερχόμενο μοντέλο, οι πελάτες του Transit μπορούν να επιλέξουν από 450 και πλέον βασικές εκδόσεις, μεταξύ των οποίων προσθιοκίνητες, πισωκίνητες και τετρακίνητες, με μία πλήρη γκάμα αμαξωμάτων και σασί, ανάμεσα στα οποία και το πρόσφατα λανσαρισμένο, χαμηλού ύψους σασί Skeletal.

10F (Medium)

Αυξημένο ωφέλιμο φορτίο

Το νέο Ford Transit θα είναι μεταξύ των κορυφαίων μοντέλων στην κατηγορία του αναφορικά με το ωφέλιμο φορτίο, χάρη σε ένα πρόγραμμα εξοικονόμησης βάρους σε όλους τους τομείς του οχήματος, που έχει βοηθήσει στην αυξημένη ικανότητα μεταφοράς φορτίου.

9F (Medium)

Για να πετύχει τέτοιες μειώσεις βάρους, η σχεδίαση του οχήματος βελτιστοποιήθηκε περαιτέρω, μέσω προηγμένων συστημάτων μηχανολογίας με τη βοήθεια υπολογιστή από την αεροδιαστημική βιομηχανία. Παραδείγματα εξοικονόμησης βάρους αποτελούν ένα νέο, αλουμινένιο καπό, η χρήση ατσάλινων τροχών μεταβλητού πάχους τοιχωμάτων και ένα μονό σύστημα σιλανσιέ εξαγωγής που αντικαθιστά την προηγούμενη διπλή σχεδίαση. Για πρώτη φορά, ελαφριά, ανθεκτικά συνθετικά υλικά χρησιμοποιούνται για το τροπέτο αντί ατσαλιού.

12F (Medium)

Εν τω μεταξύ, μία νέα, «Power Side Load Door» (Ηλεκτρική Πλαϊνή Πόρτα Φόρτωσης) – διευκολύνει τη λειτουργία κατά τη φόρτωση ή εκφόρτωση. Η νέα, ψηλά τοποθετημένη πλαφονιέρα προσφέρει άριστο φωτισμό όταν εργάζεστε νύχτα στην περιοχή πίσω από τους πόρτες του χώρου φόρτωσης.

Βελτιωμένη απόδοση

Ο προηγμένος 2.0-litre EcoBlue diesel της Ford έχει αναβαθμιστεί και βελτιώνει την κατανάλωση κατά 7%, σύμφωνα με στοιχεία της Ford βασισμένα σε δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες. Ένα σύστημα ψεκασμού καυσίμου που αυξάνει τη μέγιστη πίεση στα 2.200 bar συμβάλλει στην πιο αποδοτική καύση. Για μείωση των τριβών μέσα στο κινητήρα, νέα ατσάλινα έμβολα έχουν πιο λεπτές ποδιές συγκριτικά με τη σχεδίαση του προηγούμενου μοντέλου από χυτό αλουμίνιο. Μία αντλία λαδιού μεταβλητής ροής μειώνει τις απώλειες ισχύος, προσφέροντας τροφοδοσία λαδιού ανάλογα με τις ανάγκες.

11F (Medium)

Η απόδοση βελτιώνεται ακόμα περισσότερο με την εισαγωγή του συστήματος διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPAS) στο Transit 2 τόνων για πρώτη φορά, με ένα διεξοδικό πρόγραμμα εξοικονόμησης βάρους, τη χρήση ελαστικών χαμηλής αντίστασης κύλισης και με αεροδυναμικές βελτιώσεις. Η τεχνολογία οικονομίας καυσίμου «Auto Start-Stop» παραμένει στάνταρ σε όλη τη γκάμα.

Οι οδηγοί μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν το «Efficient Drive Mode», το οποίο κάνει χρήση το συστήματος εντοπισμού GPS, για προληπτικές συμβουλές οδήγησης ώστε να επιτυγχάνεται βέλτιστη οικονομία καυσίμου.

8F (Medium)

Η γκάμα κινητήρων με ιπποδυνάμεις 105, 130 και 170 ίππων επεκτείνεται με την προσθήκη μιας νέας έκδοσης 185 ίππων, που αποδίδει πλούσια ροπή 415 Nm. Όλες οι εκδόσεις ωφελούνται από την αναθεώρηση της σχεδίασης του υπερσυμπιεστή, η οποία υποστηρίζει την αύξηση της ροπής σε μεγάλο εύρος στροφών.

Από την άνοιξη του 2020, μία προσθήκη στα στάνταρ μοντέλα Transit με εξάρι μηχανικό κιβώτιο και πίσω κίνηση θα διατίθεται με το πολύ αποδοτικό και άμεσης απόκρισης 10τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο της Ford με «Adaptive Shift Scheduling» (Προσαρμοζόμενο Πρόγραμμα Αλλαγών), το οποίο αξιολογεί το ατομικό οδηγικό στυλ, για να βελτιστοποιεί τα σημεία αλλαγής σχέσεων.

Τεχνολογία mHEV 

Στοχεύοντας σε μεγαλύτερα οφέλη απόδοσης για τους διαχειριστές επαγγελματικών οχημάτων, το νέο Ford Transit λανσάρει καινοτόμο τεχνολογία diesel mHEV, προαιρετικά για προσθιοκίνητα (FWD) και πισωκίνητα (RWD) οχήματα, που πετυχαίνει πρόσθετη βελτίωση 3% βάσει μετρήσεων WLTP. Αυξημένο όφελος έως 8% μπορεί να επιτευχθεί σε εφαρμογές με υψηλή αναλογία οδήγησης στην πόλη, με συχνά stop-start, όπως στις αστικές διανομές.

Πιο συγκεκριμένα, μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια που κινείται με ιμάντα αντικαθιστά τον στάνταρ εναλλάκτη, επιτρέποντας την ανάκτηση και αποθήκευση ενέργειας στις φάσεις επιβράδυνσης του οχήματος και τη φόρτιση μιας αερόψυκτης μπαταρίας ιόντων λιθίου 48-volt. Η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται για να παρέχει υποβοήθηση ροπής στον κινητήρα υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης καθώς και για τη λειτουργία των ηλεκτρικών περιφερειακών συστημάτων του οχήματος.

Το σύστημα mHEV του Transit έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να προσφέρει μειωμένη κατανάλωση, αντί αύξηση επιδόσεων σε σχέση με τους στάνταρ κινητήρες. Η άμεση υποβοήθηση ροπής που παρέχει το ήπιο υβριδικό σύστημα, ωστόσο, πετυχαίνει βελτιωμένη απόκριση κατά την επιτάχυνση με χαμηλές στροφές.

Συνδεσιμότητα

Στο πλαίσιο της στρατηγικής επέκτασης της συνδεσιμότητας σε όλη τη γκάμα επαγγελματικών οχημάτων, η Ford προσφέρει μία τεχνολογία ενσωματωμένου modem «FordPass Connect» για το νέο Transit, επιτρέποντας σε διαχειριστές στόλων να βελτιώνουν τη χρήση οχημάτων και να βελτιστοποιούν το λειτουργικό κόστος, με λύσεις όπως τα νέα προϊόντα «Ford Telematics» και «Ford Data Services» που επίσης θα λανσαριστούν το 2019.

Το ενσωματωμένο modem επιτρέπει την πρόσβαση σε μία σειρά λειτουργιών μέσω της mobile εφαρμογής FordPass που κάνει την εμπειρία ιδιοκτησίας και λειτουργίας του οχήματος πιο άνετη και πιο παραγωγική για διαχειριστές και οδηγούς fleet.

13FF (Medium)

Μία ακόμα προηγμένη τεχνολογία είναι το σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford, το οποίο λειτουργεί μέσω απλών φωνητικής εντολών ή χειρονομιών (pinch & swipe) σε μία έγχρωμη οθόνη αφής οκτώ ιντσών. Αξιοσημείωτο είναι το MyKey της Ford, που επιτρέπει σε διαχειριστές στόλων να προγραμματίζουν το κλειδί για να ελέγχουν την ταχύτητα και την ένταση ραδιοφώνου και την κατάσταση των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας.

Υποστήριξη οδηγού

Ο αναβαθμισμένος οδηγικός χαρακτήρας του Transit έχει βελτιωθεί με την εισαγωγή της τεχνολογίας EPAS, που επίσης βοηθά στη μείωση της κόπωσης του οδηγού προσθέτοντας περισσότερη υποβοήθηση στο παρκάρισμα και στους ελιγμούς και αποτελεί τη βάση για τεχνολογίες υποστήριξης όπως «Active Park Assist» και «Lane-Keeping Aid».

7F (Medium)

Για πρώτη φορά, οι οδηγοί Transit θα μπορούν να επιλέγουν διαφορετικά προφίλ οδήγησης (Selectable Drive Modes) για να συνδυάζουν τις οδηγικές επιδόσεις με τις συνθήκες: Eco Mode, Slippery Mode, Mud/Rut Mode για τετρακίνητα μοντέλα και Tow/Haul Mode για ομαλή παραγωγή ισχύος κατά τη ρυμούλκηση μεγάλων τρέιλερ ή σκαφών που ζυγίζουν πάνω από το απόβαρο του οχήματος.

Εν τω μεταξύ, μία ολοκληρωμένη γκάμα προηγμένων τεχνολογιών βοηθά στη μείωση του στρες και της κόπωσης του οδηγού και στην αποφυγή ή τη μείωση των επιπτώσεων των συγκρούσεων. Μεταξύ αυτών είναι:

  • «Blind Spot Information System» με σύστημα Trailer Tow, με εκτεταμένη ζώνη τυφλού σημείου που καλύπτει το όχημα και ένα τρέιλερ μήκους έως 10 m.
  • «Intelligent Adaptive Cruise Control», συνδυάζει τη λειτουργικότητα των «Traffic Sign Recognition» και «Adaptive Cruise Control» για να βοηθά τους οδηγούς να παραμένουν εντός των νόμιμων ορίων ταχύτητας.
  • Αναβαθμισμένο «Lane-Keeping System».
  • «Pre-Collision Assist» με «Pedestrian Detection», τώρα ανιχνεύει πεζούς τη νύχτα που φωτίζονται από τους προβολείς.

Επιπλέον, νέα χαρακτηριστικά αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής και μειώνουν το στρες στους ελιγμούς και το παρκάρισμα σε συνωστισμένους δρόμους πόλεων ή σε εργοτάξια, και προστατεύουν από δαπανηρά χτυπήματα και γρατζουνιές. Μεταξύ αυτών είναι:

  • Εμπρός, Πίσω & Ευρυγώνιες Κάμερες βοηθούν τους οδηγούς να βλέπουν αντίθετα ερχόμενα οχήματα όταν εξέρχονται από στενό χώρο στάθμευσης σε πολυσύχναστους δρόμους ή όταν κάνουν όπισθεν.
  • Ψηλά τοποθετημένη κάμερα οπισθοπορείας, προσφέρει βελτιωμένη ορατότητα κατά την  όπισθεν πορεία, κυρίως με τις πόρτες ανοιχτές.
  • «Parking Aid», αναβαθμισμένο με πρόσθετους, πλευρικούς αισθητήρες.
  • «Active Park Assist» (APA), βοηθά τους οδηγούς να βρίσκουν κατάλληλους χώρους και να παρκάρουν παράλληλα ή μπροστά από άλλα οχήματα.
  • «Park-Out Assist», βοηθά τους οδηγούς να εξέρχονται από παράλληλους χώρους στάθμευσης.
  • «Cross Traffic Alert» προειδοποιεί τους οδηγούς όταν βγαίνουν με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για τη διέλευση οχημάτων πίσω τους.