Νέα γενιά φορτηγών Volvo Trucks : Σουηδική αντεπίθεση

Η Volvo Trucks παρουσιάζει τέσσερα νέα φορτηγά, με ιδιαίτερη έμφαση στο περιβάλλον του οδηγού, την ασφάλεια και την παραγωγικότητα. Οι σειρές βαρέως τύπου Volvo FH, FH16, FM και FMX, αντιπροσωπεύουν περίπου τα δύο τρίτα των παραδόσεων της σουηδικής εταιρίας.

banner-google-news

Με αυτή τη νέα γενιά βαρέων φορτηγών, η Volvo Trucks εντείνει τις προσπάθειες για την ανάπτυξη οχημάτων που θα είναι ασφαλέστερα, αποδοτικότερα και πιο ελκυστικά εργαλεία δουλειάς για ειδικευμένους οδηγούς. Τα διάφορα μοντέλα φορτηγών της νέας γκάμας διατίθενται με πολλές διαφορετικές παραλλαγές καμπίνας και μπορούν να προσαρμοστούν σε πολλές εφαρμογές. Στα φορτηγά μεταφορών μεγάλων αποστάσεων, η καμπίνα είναι συχνά το δεύτερο σπίτι του οδηγού. Σε φορτηγά εθνικών μεταφορών, συχνά χρησιμεύει ως κινητό γραφείο, ενώ σε εργοταξιακές εφαρμογές τα φορτηγά είναι σκληροτράχηλα και πρακτικά εργαλεία δουλειάς. Κατά συνέπεια, η ορατότητα, η άνεση, η εργονομία, το επίπεδο θορύβου, η ευελιξία και η ασφάλεια ήταν τα βασικά σημεία εστίασης για την ανάπτυξη όλων των νέων φορτηγών της Volvo Trucks. Το εξωτερικό μέρος των καμπινών έχουν επίσης αναβαθμιστεί ώστε να είναι ακόμα πιο ελκυστικό και να κάνει τα χαρακτηριστικά των νέων φορτηγών να ξεχωρίζουν.

Σειρά FH / FH16

T2020_0680(1)

«Η σειρά Volvo FH είναι η αγαπημένη των οδηγών φορτηγών εδώ και πολλά χρόνια, ειδικά εκείνων που περνούν ένα μεγάλο μέρος της ημέρας τους στο δρόμο», λέει ο Roger Alm, Πρόεδρος της Volvo Trucks. «Με το νέο Volvo FH παραμένουμε προσηλωμένοι στο σχεδιασμό φορτηγών και στην παροχή υπηρεσιών που μπορούν να βοηθήσουν τους οδηγούς να κάνουν τέλεια τη δουλειά τους.»

Εξωτερικά: Η τολμηρή νέα εμφάνιση του εξωτερικού χαρακτηρίζεται από τους εμβληματικούς προβολείς σχήματος V που έχουν τώρα μετακινηθεί προς τα έξω, προκειμένου να ευθυγραμμιστούν με τη γραμμή των θυρών της καμπίνας. Τα φλας έχουν επίσης μεταφερθεί στην πόρτα, δίνοντας στο φορτηγό τόσο βελτιωμένη αεροδυναμική όσο και πιο ισχυρή εμφάνιση. Ο υαλοκαθαριστήρας είναι πιο λεπτός, ενώ το μεγαλύτερο iron mark κάνει το νέο Volvo FH να ξεχωρίζει ακόμα και από απόσταση.

Εσωτερικά: Η προσοχή που δίνεται στους οδηγούς είναι ιδιαίτερα εμφανής στο ανανεωμένο περιβάλλον εργασίας. Το επίκεντρο του χώρου εργασίας τους είναι το εκσυγχρονισμένο ταμπλό με πλήρως ψηφιακή οθόνη οργάνων υψηλής ανάλυσης 12 ιντσών, το οποίο περιλαμβάνει μια σταθερή θήκη για ποτήρια και έναν ανοικτό αποθηκευτικό χώρο με φωτισμό ελεγχόμενο από αισθητήρα κίνησης. Η οθόνη οργάνων επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών προβολών οθόνης, ανάλογα με τις περιστάσεις οδήγησης και τις πληροφορίες που επιθυμεί να εμφανίζονται.

3 (Medium)
Μια προαιρετική πλευρική οθόνη 9 ιντσών μπορεί να παρέχει Infotainment, υποβοήθηση πλοήγησης, μεταφορικές πληροφορίες και παρακολούθηση εικόνας από τις κάμερες. Η οθόνη, τοποθετημένη σε ευπρόσιτο σημείο, προσφέρει στον οδηγό μεγάλη ευελιξία στη χρήση της: με κουμπιά στο τιμόνι, μέσω φωνητικού ελέγχου ή απευθείας μέσω της οθόνης αφής και του πίνακα οργάνων.
Η κίνηση μέσα στην καμπίνα είναι πιο εύκολη από ποτέ με το νέο, λεπτότερο και εργονομικά σχεδιασμένο I-Shift. Για τους οδηγούς που απαιτούν πολύ μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας, υπάρχει ένα έξυπνο σύστημα διπλής μπαταρίας που εξασφαλίζει επαρκή αποθέματα ενέργειας σε κάθε περίπτωση για την εκκίνηση του κινητήρα. Υπάρχει επίσης ένα ευρύ φάσμα επιλογών με νέα υφάσματα και χρώματα.

Ασφάλεια: Οι προβολείς προσαρμοζόμενης δέσμης φωτός προσφέρουν ασφάλεια για όλους τους χρήστες του δρόμου με την αυτόματη απενεργοποίηση επιλεγμένων τμημάτων LED της υψηλής δέσμης φωτών όταν το φορτηγό πλησιάζει σε αντιθέτως κινούμενα οχήματα ή σε προπορευόμενο όχημα. Η υψηλή δέσμη φωτός προσαρμόζεται όταν η κάμερα και το ραντάρ εντοπίσουν άλλα οχήματα ή όταν η κάμερα ανιχνεύσει αλλαγές στην ποσότητα του φωτός γύρω από το φορτηγό.

T2020_0692(1)
Τα πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας του Volvo FH περιλαμβάνουν το Downhill Cruise Control, που καθορίζει μια μέγιστη ταχύτητα προκειμένου να αποτρέψει ανεπιθύμητη επιτάχυνση κατά την κίνηση σε κατηφόρες, καθώς και έναν βελτιωμένο ενεργό αυτόματο πιλότο που λειτουργεί σε όλες τις ταχύτητες, ακόμη και με μηδέν χλμ/ώρα.
Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα πέδησης (EBS), το οποίο αποτελεί προϋπόθεση για χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως  το Σύστημα Προειδοποίησης Μετωπικής Σύγκρουσης με Φρένα Κινδύνου και το Ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας, προσφέρονται τώρα ως στάνταρ εξοπλισμός στο νέο φορτηγό.

Γραμμή κίνησης: Σε πολλές αγορές, το Volvo FH διατίθεται με κινητήρα Euro 6 που τροφοδοτείται με LNG και προσφέρει οικονομία καυσίμου και απόδοση συγκρίσιμη με εκείνη των ισοδύναμων πετρελαιοκίνητων φορτηγών της Volvo αλλά με πολύ μικρότερες κλιματικές επιπτώσεις. Ο κινητήρας αερίου μπορεί να λειτουργεί είτε με βιοαέριο, το οποίο περιορίζει τις εκπομπές CO2 κατά έως και 100 τοις εκατό ή με φυσικό αέριο που περιορίζει τις εκπομπές CO2 κατά έως και 20 τοις εκατό σε σύγκριση με τα ισοδύναμα πετρελαιοκίνητα φορτηγά της Volvo. Το ποσοστό αυτό έχει να κάνει με τις εκπομπές ρύπων κατά τη χρήση του οχήματος.
Το νέο Volvo FH προσφέρει επίσης το κιβώτιο ταχυτήτων I-Shift διπλού συμπλέκτη, το οποίο επιτρέπει αλλαγές ταχυτήτων με απρόσκοπτη παροχή ισχύος. Η μετάδοση διπλού συμπλέκτη είναι ιδιαίτερα επωφελής κατά τη διάρκεια απαιτητικών δραστηριοτήτων, όπως η μεταφορά υγρών προϊόντων, επειδή ελαχιστοποιεί την κίνηση του φορτίου κατά τις αλλαγές ταχυτήτων.

Το νέο Volvo FH μπορεί επίσης να εφοδιαστεί με ένα νέο αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα Euro 6, ο οποίος περιλαμβάνεται στο πακέτο I-Save που επιτρέπει σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου και CO2. Στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, για παράδειγμα, το νέο Volvo FH με I-Save συνδυάζει τον νέο κινητήρα D13TC με ένα σύνολο δυνατοτήτων και μπορεί να πετύχει οικονομία καυσίμου έως και 7%*. Έχουν επίσης γίνει βελτιώσεις για τις εκδόσεις Euro 3 και 5 με χαρακτηριστικά όπως το Volvo Torque Assist.
Στο FH16, ο D16K με προδιαγραφές Euro 6 Step D διατίθεται με 550 ίππους / 2800 Nm, 650 ίππους / 3150 Nm και 750 ίππους / 3550 Nm.

Σειρά FM / FMX

T2020_0723

«Το νέο Volvo FM είναι το ευέλικτο εργαλείο δουλειάς της σειράς μας. Είναι ευέλικτο και παράλληλα ευρύχωρο, ασφαλές και άνετο για τους οδηγούς», λέει η Carina Byström, Chief Designer Interior της Volvo Trucks. «Έχει πολύ καλή ορατότητα καθώς έχει χαμηλότερη γραμμή θυρών, νέους καθρέπτες και γωνιακή κάμερα συνοδηγού.»

Εξωτερικά: Το εξωτερικό του Volvo FM διαθέτει νέο αεροδυναμικό σχήμα, με ξεχωριστές γραμμές στο μπροστινό μέρος και μια χαρακτηριστική γραμμή που διατρέχει την πλευρά της νέας καμπίνας. Επιπλέον, οι προβολείς σχήματος V είναι τοποθετημένοι σε σημείο που παρέχει ιδανική αεροδυναμική, ενώ η άνω εμπρόσθια μάσκα με ένα νέο σχέδιο πλέγματος, δίνουν στο φορτηγό μια τολμηρή και σίγουρη όψη.

T2020_0726

Εσωτερικά: Τα νέα Volvo FM και FMX διαθέτουν μια ολοκαίνουργια καμπίνα, καθώς και πολλές από τις ίδιες λειτουργίες οθόνης οργάνων όπως και τα μεγαλύτερα Volvo της ίδιας κατηγορίας. Ο εσωτερικός τους χώρος έχει αυξηθεί κατά έως και ένα κυβικό μέτρο, παρέχοντας μεγαλύτερη άνεση. Τώρα, η ορατότητα είναι ακόμα καλύτερη λόγω των μεγαλύτερων παραθύρων, της χαμηλότερης γραμμής παραθύρων και των νέων καθρεπτών.
Η νέα καμπίνα με κρεβάτι έχει αναβαθμιστεί και διαθέτει υπερυψωμένο κρεβάτι και βελτιωμένες δυνατότητες αποθήκευσης. Αυτές περιλαμβάνουν ένα μεγάλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από το κρεβάτι και μια επάνω και πίσω θήκη για αντικείμενα με φωτιστικά LED στα διαχωριστικά της καμπίνας. Η μετακίνηση από το κάθισμα στο κρεβάτι είναι ευκολότερη από ποτέ, χάρη σε ένα νέο, λεπτότερο και εργονομικό I-Shift. Η άνεση της καμπίνας ενισχύεται περαιτέρω με την ενισχυμένη μόνωση που σας προφυλάσσει από το κρύο, τη ζέστη και τον θόρυβο.

T2020_0789(1)
Η καμπίνα ημέρας διαθέτει ένα νέο αποθηκευτικό χώρο 40 λίτρων στο πίσω τοίχωμα της καμπίνας, με εσωτερικό φωτισμό. Η άνεση της καμπίνας έχει βελτιωθεί ακόμα περισσότερο μέσω ενισχυμένης μόνωσης που βοηθά στην απομόνωση του ψύχους, της θερμότητας και του θορύβου, ενώ μια ελεγχόμενη από αισθητήρα κλιματική μονάδα με φίλτρο άνθρακα, εξασφαλίζει καλή ποιότητα αέρα σε όλες τις συνθήκες.

8 (Medium)

Ασφάλεια: Εκτός από τη βελτιωμένη ορατότητα για τον οδηγό, ανάμεσα στις άλλες βελτιώσεις στην ασφάλεια στο νέο Volvo FM είναι το Downhill Cruise Control, το οποίο καθορίζει μέγιστη ταχύτητα για να αποτρέψει την άσκorπη επιτάχυνση όταν κινείστε σε κατηφόρα και ο ενεργός αυτόματος πιλότος που λειτουργεί τώρα με όλες τις ταχύτητες, ακόμα και σε μηδενικά χλμ/ώρα.
Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα πέδησης (EBS), το οποίο αποτελεί προϋπόθεση για χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως το Σύστημα προειδοποίησης μετωπικής πρόσκρουσης με φρένο έκτακτης ανάγκης και το Ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας, προσφέρεται τώρα ως στάνταρ εξοπλισμός στο νέο φορτηγό. Το Volvo Dynamic Steering με τα συστήματα ασφαλείας Υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και Υποβοήθησης ευστάθειας, είναι επίσης διαθέσιμο ως προαιρετικός εξοπλισμός.
Το Volvo FM διαθέτει επίσης σύστημα αναγνώρισης πινακίδων σήμανσης που εμφανίζονται στην οθόνη οργάνων, για την προειδοποίηση του οδηγού. Το σύστημα είναι σε θέση να ανιχνεύει ενδείξεις όπως απαγορευτικά προσπεράσματος, ενδείξεις είδους οδού και όρια ταχύτητας.
Η προαιρετική γωνιακή κάμερα συνοδηγού προσφέρει μια συμπληρωματική όψη της πλευράς του φορτηγού στην πλευρική οθόνη.

Γραμμή κίνησης: Σε πολλές αγορές, το Volvo FΜ διατίθεται με κινητήρα Euro 6 που τροφοδοτείται με LNG και προσφέρει οικονομία καυσίμου και απόδοση συγκρίσιμη με εκείνη των ισοδύναμων πετρελαιοκίνητων φορτηγών της Volvo αλλά με πολύ μικρότερες κλιματικές επιπτώσεις. Ο κινητήρας αερίου μπορεί να λειτουργεί είτε με βιοαέριο, το οποίο περιορίζει τις εκπομπές CO2 κατά έως και 100 τοις εκατό ή με φυσικό αέριο που περιορίζει τις εκπομπές CO2 κατά έως και 20 τοις εκατό σε σύγκριση με τα ισοδύναμα πετρελαιοκίνητα φορτηγά της Volvo. Το ποσοστό αυτό έχει να κάνει με τις εκπομπές ρύπων κατά τη χρήση του οχήματος.

Σειρά FMX: Διαθέτει τη βαρύτερη προσθήκη στην γκάμα πλαισίων της Volvo: μια διάταξη αξόνων με ικανότητα φόρτωσης 38 τόνων η οποία επιτρέπει Μέσο Μικτό Βάρος (ΜΜΒ) έως και 150 τόνους. Επιπλέον, η εμπρόσθια ανάρτηση αέρα έχει ανανεωθεί, επιτρέποντας φορτία εμπρόσθιου άξονα μέχρι 10 τόνους ή 20 τόνους για διπλούς εμπρόσθιους άξονες. Για φορτηγά με πίσω ή εμπρόσθιο άξονα του διαφορικού με στρέψη, οι γωνίες στροφής έχουν αυξηθεί, με αποτέλεσμα καλύτερη ευελιξία και μειωμένη φθορά των ελαστικών. Όλες αυτές οι βελτιώσεις συμβάλλουν στην αύξηση της παραγωγικότητας και της εξοικονόμησης κόστους για μεταφορικές εργασίες σε εργοτάξια.

T2020_0770(1)

Διαβάστε το περιοδικό online ή κατεβάστε το στη συσκευή σας!

Ακολούθησε κι εσύ τη νέα ψηφιακή εποχή και σέρφαρε στις σελίδες του περιοδικού Επαγγελματικό Όχημα !

Διάβασε δωρεάν όλα τα τεύχη του περιοδικού σε άριστη ανάλυση και με απίστευτες δυνατότητες, απ’ όπου κι αν βρίσκεσαι και σε κάθε οθόνη. Άφησε τις σελίδες να σε ταξιδέψουν σε πρόσθετο ψηφιακό υλικό μέσα από τα Links και τα ψηφιακά μέσα και απόλαυσε videos, φωτογραφίες, ηχητικά κλιπ σε ύλη και διαφημίσεις.

  • Σέρφαρε στις σελίδες και αναζήτησε με λέξεις κλειδιά το περιεχόμενο που σε ενδιαφέρει.
  • Κάνε FOLLOW για να ενημερώνεσαι πρώτος για την κυκλοφορία του τεύχους.

menoumespiti-YOUTRUCKGR