Νέα εργοταξιακά φορτηγά DAF : Δύναμη στο εργοτάξιο!

Προσφάτως ανανεωμένες οι σειρές φορτηγών του Ολλανδού κατασκευαστή προσφέρονται σε ειδικά διαμορφωμένες εργοταξιακές εκδόσεις με πληθώρα νέων χαρακτηριστικών.

Προκειμένου να βελτιωθεί περαιτέρω η καταλληλότητα των προϊόντων της για τις ειδικές απαιτήσεις των χειριστών στον κατασκευαστικό κλάδο, η DAF Trucks επεκτείνει τώρα τη σχετική γκάμα της, συμπεριλαμβάνοντας μια σειρά από νέες διαμορφώσεις οχημάτων, λανσάροντας και νέους άξονες.

daf xf_cf (11)

Με παρακαταθήκη το δεύτερο μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς (16,6%) στην Ευρώπη, στη βαριά κατηγορία, για το 2018 και την πρωτιά σε επτά τουλάχιστον χώρες, η DAF έχει σχέδια για περαιτέρω ανάπτυξη στοχεύοντας σε μια ισχυρή γκάμα ανθεκτικών πλαισίων και αξόνων, αποτελεσματικών κινητήρων και καμπινών υψηλής άνεσης.

Νέοι άξονες 10 & 7,5 τόνων

Καθώς η DAF αναπτύσσει και κατασκευάζει τους δικούς της άξονες από το 1958, αυτοί οι άξονες είναι απόλυτα προσαρμοσμένοι στις πολλές παραλλαγές πλαισίου που προσφέρει ο κατασκευαστής. Χαρακτηρίζονται από υψηλό επίπεδο αξιοπιστίας και αντοχής, τη χαμηλή εσωτερική τριβή και το χαμηλό απόβαρο με αποτέλεσμα το χαμηλό λειτουργικό κόστος και το υψηλό ωφέλιμο φορτίο. Τώρα, εκτός από τους υπάρχοντες εμπρόσθιους άξονες των 5, 7, 8 και 0 τόνων, η DAF πρόκειται να λανσάρει από το 2ο εξάμηνο του τρέχοντος έτους μια νέα έκδοση άξονα 10 τόνων, για τις σειρές φορτηγών CF και XF. Το νέο αυτό στοιχείο παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για εφαρμογές στον κατασκευαστικό τομέα, όπου τα υψηλά φορτία είναι συνήθης, όπως όταν -για παράδειγμα- ένας βαρύς γερανός τοποθετείται αμέσως πίσω από την καμπίνα. Ο νέος, εμπρόσθιος 10τονος άξονας διαθέτει παραβολική ανάρτηση με ελατήρια τριών φύλλων και θα είναι διαθέσιμος σε διαμορφώσεις των CF και XF που διαθέτουν έναν μόνο εμπρόσθιο άξονα και τροφοδοτούνται από τους κινητήρες PACCAR MX-11 ή MX-13.

daf xf_cf (3)

Ολοκαίνουργιος ωστόσο είναι και ένας μη κατευθυντήριος άξονας 7,5 τόνων με μονούς τροχούς, ελαφρύτερος κατά 10 κιλά, με νέο περίβλημα μεγαλύτερης ακαμψίας και ανθεκτικότητας και -το κυριότερο- με δυνατότητα στατικού φορτίου κατά 25% αυξημένο, έως 26 τόνους! Ο νέος άξονας 7,5 τόνων είναι ιδανικός για χρήση σε εργασίες ευαίσθητου φορτίου και σε λιγότερο δύσκολες εφαρμογές, όπως είναι τα συστήματα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ή μεταφοράς δοκιμών υλικών, όπου το όχημα μπορεί να είναι εφοδιασμένο με οπίσθιο γερανό. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί σε παραλλαγές τρακτόρων των φορτηγών CF και XF, για εργασίες χαμηλού φορτωτή άνω των 44 τόνων.

daf xf_cf (10)

Δίδυμος άξονας για CF & XF

Για φορτηγά CF και XF διαμόρφωσης 6×4 και 8×4 ή φορτηγά που κινούνται συχνά εκτός δρόμου και απαιτούν πρόσθετη πρόσφυση, η DAF προσφέρει τώρα μια επιλογή διπλού κινητήριου άξονα με χαμηλές ανάγκες συντήρησης. Η πρώτη περίπτωση αφορά τον 19 τόνων άξονα SR1132T με ανάρτηση φύλλων σούστας και φρένα δίσκου ή τύμπανου. Αυτή η σειρά είναι ιδανική για εφαρμογές ευαίσθητου φορτίου όπως ελαφρές μπετονιέρες 6×4 και 8×4 οι οποίες είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στη Βρετανία και στην Ιρλανδία.

daf xf_cf (5)

Για βαρύτερες εφαρμογές, η DAF προσφέρει παραλλαγές 21 και 26 τόνων του βραχίονα SR1360T ο οποίος είναι εφοδιασμένος με αερανάρτηση και δισκόφρενα. Τοποθετούνται σε ελκυστήρες με τρεις ή τέσσερις άξονες.

Ένας σημαντικός παράγοντας για την καλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου είναι η διαθεσιμότητα τουλάχιστον δέκα επιλογών του λόγου πίσω άξονα (από 3.46:1 έως 7.21:1), με τους ταχύτερους τελικούς λόγους μετάδοσης να οδηγούν σε ακόμα χαμηλότερες στροφές κινητήρα και άρα βέλτιστη απόδοση καυσίμου. Για το χαμηλότερο δυνατό λειτουργικό κόστος, το διάστημα αποστράγγισης λαδιού του πίσω άξονα είναι τα τρία έτη ή τα 450.000 χλμ.

daf xf_cf (7)

Νέες διαμορφώσεις άξονα

Εκτός από τις νέες σειρές αξόνων, ο Ολλανδός κατασκευαστής προσθέτει στη ήδη μεγάλη γκάμα φορτηγών του και νέες διαμορφώσεις άξονα. Όπως για παράδειγμα η διαμόρφωση FAW τεσσάρων αξόνων με μονό ή διπλό κινητήριο άξονα για τα φορτηγά CF και XF 8×4. Αυτό το νέο πλαίσιο FAW 8×4 έχει τεχνικό μεικτό βάρος 37 τόνων και χάρη στον κατευθυντήριο άξονα που περιλαμβάνει μπορεί να ελιχθεί με μεγάλη ακρίβεια. Με κύκλο στροφής μόλις 7,8 μέτρων η συγκεκριμένη διαμόρφωση είναι ιδανική για μεταφορά μεγάλων φορτίων σε εργοτάξια όπου υπάρχει σχετικά μικρός χώρος. Επίσης το νέο αυτό πλαίσιο προσφέρεται ιδανικά για υπερκατασκευή ανατρεπόμενου, μπετονιέρας, οπίσθιου γερανού ή συνδυασμό γερανού και συστήματος ανύψωσης με γάντζο.

daf xf_cf (6)

Εντελώς νέα επιλογή αποτελεί και το ανατρεπόμενο φορτηγό CF 10×4, ειδικά σχεδιασμένο -από την DAF, σε συνεργασία με την ολλανδική εταιρία Estepe- για βαριά εργασία. Φέρει δύο εμπρόσθιους άξονες 10 τόνων, έναν υδραυλικά κατευθυντήριο άξονα 1ο τόνων και τον άξονα HR1670T με μειωτήρα πλήμνης και αερανάρτηση. Το καθαρό ωφέλιμο αυτής της ειδικής παραλλαγής, που χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο για μεταφορά αμμοχάλικου και πέτρας ανέρχεται περίπου στους 30 τόνου, με μέγιστο μεικτό στους 49 τόνους. Παρά τους πολλούς άξονες, ο σωστός σχεδιασμός έχει εξασφαλίσει επαρκή χώρο για μια δεξαμενή καυσίμου 350 λίτρων.

Η τελευταία γενιά του ελκυστήρα «βαρέων-βαρών» XF FTM 8×4 παρουσιάζεται και αυτή τώρα για πρώτη φορά στο κοινό. Φέρει έναν διπλό κινητήριο άξονα SR1360T και είναι ιδανικός για εξαιρετικά βαριές μεταφορές, όπου τα συνδυασμένα βάρη μπορούν να φτάσουν έως 120 τόνους. Η χρήση ενός μόνο εμπρόσθιου άξονα και τριών οπίσθιων αξόνων σημαίνει ότι οι δυνατότητες φορτίου ανά άξονα μπορούν να αξιοποιηθούν πλήρως εντός των ορίων που θέτει η νομοθεσία. Το πλαίσιο του XF FTM διαθέτει ένα μεταξόνιο 4,65 μέτρων, συμπαγή κατασκευή και τεχνικό μεικτό βάρος 41 τόνων. Τα χαρακτηριστικά αυτά εξασφαλίζουν σημαντικά πλεονεκτήματα από άποψη ευελιξίας αλλά και της θέσης που πετάλου ρυμούλκησης.

daf xf_cf (8)

Τέλος, η διαμόρφωση άκαμπτου πλαισίου FAX φέρει δύο εμπρόσθιους κατευθυντήριους άξονες (8 ή 9 τόνων) και έναν οπίσθιο κινητήριο άξονα 7,5 τόνων. Ήταν ήδη διαθέσιμη για το CF ενώ τώρα μπορεί να παραγγελθεί και στο XF προσφέροντας μεικτό στους 3 7 τόνους.

Τα εργοταξιακά CF & LF

Η DAF θα εξακολουθήσει να προσφέρει παραλλαγές κατασκευών των LF και CF, ειδικά για φορτηγά που εκτελούν μεταφορικό έργο εκτός δρόμου. Αμφότερα τα φορτηγά διαθέτουν ειδικά σχεδιασμένο προφυλακτήρα για μεγάλη γωνία προσέγγισης (25ο) καθώς και χαλύβδινη πλάκα πάχους 3 χιλιοστών για την προστασία του ψυγείου. Το εργοταξιακό CF διατίθεται ως ελκυστήρας FTT 6×4 και πλαίσια FAT 6×4 και FAD 8×4, αμφότερα με δύο κινητήριους άξονες και το τελευταίο με δύο κατευθυντήριους άξονες. Οι εν λόγω εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με ειδική λειτουργία off-road στην μετάδοση Traxon για βέλτιστη απόδοση σε δύσκολα εδάφη.

daf xf_cf (9)

Η εργοταξιακή κατασκευή του μικρού LF διατίθεται με πλαίσιο 19 τόνων και προσφέρει υψηλό ωφέλιμο φορτίο, εξαιρετική ευελιξία, άριστη ορατότητα, χαμηλή είσοδο και υψηλή απόδοση καυσίμου.

Ισχυρή γραμμή κίνησης

Ισχυρή και αποδοτική γραμμή κίνησης σε χαμηλές ταχύτητες έρχονται να εξασφαλίσουν για τις εφαρμογές στον κατασκευαστικό κλάδο οι τελευταίας γενιάς κινητήρες PACCAR. Η μέγιστη ροπή των MX-11 και MX-13, ονομαστικής ισχύος από 299 έως 530 ίππους, σε συνδυασμό με την τελευταία γενιά αυτοματοποιημένων κιβωτίων Traxon 12 και 16 ταχυτήτων υπόσχονται εξαιρετική απόδοση σε όλες τις περιστάσεις. Η DAF προσφέρει επίσης και μια επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου 16 σχέσεων ενώ το CF μπορεί επίσης να κινηθεί με κινητήρες PACCAR PX-7 6,7 λίτρων και απόδοση 234 και 325 ίππους. Τέλος, τα φορτηγά της σειράς LF κινούνται με τους κινητήρες PACCAR PX-4, PX-5 και PX-7, με ιπποδυνάμεις από 156 έως 325 ίππους.

daf xf_cf (12)

Σωστός εξοπλισμός

Μια ευρεία επιλογή από δυναμοδότες (PTO) για τον χειρισμό κατασκευών ανατροπής, ανάδευσης ή ανύψωσης είναι εξαιρετικά σημαντική για τον κατασκευαστικό κλάδο. Η DAF προσφέρει έναν κινητήρα PTO σε συνδυασμό με τους PACCAR MX-11 και MX-13, με άμεση τοποθέτηση σε αντλία εξασφαλίζοντας συνεχή ροπή 800 Nm και μέγιστη ροπή 1.000 Nm για βαριά χρήση. Ένας μικρότερος PTO συνεχούς ροπής 250 Nm και μέγιστης 400 Nm είναι διαθέσιμος για πιο ελαφρές εφαρμογές.

Τέλος η DAF δίνει τη δυνατότητα στον εκάστοτε υπερκατασκευαστή να εγκαθιστά γρήγορα και αποτελεσματικά πάνω στο πλαίσιο των φορτηγών της κάθε πιθανή υπερκατασκευή. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη σε ένα εκτεταμένο πλέγμα οπών στην πίσω προεξοχή του πλαισίου.

 

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ