Η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα θέτει σε κίνδυνο περίπου 73.000 θέσεις εργασίας στην Ιταλία

banner-google-news

Κίνητρα για στήριξη της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, λόγω της μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα ζητούν εργαζόμενοι και επιχειρήσεις, καθώς  θέτει σε κίνδυνο περίπου 73.000 θέσεις εργασίας στην Ιταλία. Αυτό δήλωσαν την Πέμπτη τα συνδικάτα εργατών μετάλλου και μια ομάδα λόμπι, καλώντας την κυβέρνηση να ξεκινήσει συζητήσεις για μέτρα στήριξης της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με το Ρόιτερς.

Οι αναλυτές λένε ότι ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ιταλία θα μπορούσε να πληγεί περισσότερο από ό,τι αλλού λόγω των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη χώρα και της κλίμακας των επενδύσεων που απαιτούνται για τη συμμόρφωση με το κλιματικό σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Fit-For-55» για σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

«Αυτό το σχέδιο, εάν δεν συνοδεύεται από κυβερνητική παρέμβαση, θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια περίπου 73.000 θέσεων εργασίας στην Ιταλία, με 63.000 την περίοδο 2025-2030», ανέφερε η εργοδοτική ομάδα Federmeccanica και τα συνδικάτα FIM, FIOM και UILM σε μια σπάνια κοινή δήλωση.

Είπαν ότι η παραγωγή οχημάτων στην Ιταλία μειώθηκε από 1,8 εκατομμύρια μονάδες το 1997 σε 700.000 πέρυσι.

«Πρέπει να επιστρέψουμε στην παραγωγή περίπου 1,5 εκατομμυρίου μονάδων ετησίως», δήλωσε η επικεφαλής της FIOM Francesca Re David.

Η αυτοκινητοβιομηχανία στην Ιταλία απασχολεί 278.000 εργαζόμενους άμεσα και έμμεσα και αντιπροσωπεύει περίπου το 6% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της χώρας, σύμφωνα με στοιχεία της ένωσης αυτοκινητοβιομηχανίας ANFIA.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ο υπουργός Βιομηχανίας Giancarlo Giorgetti είπε ότι θα παρουσιάσει προτάσεις τις επόμενες εβδομάδες για κίνητρα για τη στήριξη της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τα συνδικάτα προτρέπουν επίσης την κυβέρνηση να συνάψει τελική συμφωνία με τη Stellantis (STLA.MI), τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στη χώρα, για την κατασκευή ενός εργοστασίου κατασκευής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ιταλία.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε πέρυσι ότι ο όμιλος θα κατασκευάσει ένα από τα ευρωπαϊκά εργοστάσια μπαταριών του στο Termoli, στην κεντρική Ιταλία, αλλά δεν έχει υπογραφεί ακόμη συμφωνία με τη Ρώμη.