Mercedes-Benz X-Class : Το πιο… σαλονάτο pick up!

Με μοναδική σχεδίαση, δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης εντός και εκτός δρόμου, τεχνολογικές καινοτομίες και φυσικά κορυφαίας ποιότητας υλικά κατασκευής, το νέο X-Class είναι -με διαφορά- το πιο premium όχημα της κατηγορίας.

Κείμενο:Κώστας Σκαρμαλιωράκης. Φωτογραφίες: Daimler Group

Ήταν θέμα χρόνου για την MercedesBenz να «κλείσει» και το μοναδικό κενό στην γκάμα ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της, με ένα pick up μεσαίου μεγέθους, ενός τόνου όπως συνηθίζουμε να ονομάζουμε. Πολύπειρη ήδη στην κατασκευή οχημάτων εκτός δρόμου όπως τα Unimog και GClass αλλά και οχημάτων που ισορροπούν ιδανικά ανάμεσα σε δουλειά και διασκέδαση, όπως τα VClass και Vito, η μάρκα διαχειρίστηκε με τον καλύτερο τρόπο την διαδικασία ένταξης του XClass στην γκάμα της. Καταρχήν, για να κερδίσει χρόνο (από το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης) υπέκυψε στην γοητεία της συνεργασίας με την Nissan εισχωρώντας σε μια ισχυρή ομάδα από την οποία προκύπτουν πάνω-κάτω ίδια προϊόντα. Δεν είναι πολύς καιρός που η Renault παρουσίασε το πρώτο της pick up ενός τόνου, το Alaskan που βασίζεται και αυτό στο Navara. Η MercedesBenz μάλιστα έχει ήδη δοκιμάσει τα οφέλη που προκύπτουν από τέτοιες συνεργασίες, καθώς για να μπει πριν μερικά χρόνια στα μικρά βαν με το Citan, συνεργάστηκε με την Renault (βλέπε Kangoo).

Το XClass θα κατασκευάζεται λοιπόν σε συνεργασία με τις Nissan και Renault στο εργοστάσιο της πρώτης στην Ισπανία από όπου θα πωλούνται σε Ευρώπη, Αυστραλία και Νότιο Αφρική. Για την αγορά της Λατινικής Αμερικής, το XClass θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault στην περιοχή Cordoba της Αργεντινής.

Καθολική παρουσία

Η καθοριστική ωστόσο απόφαση της MercedesBenz ήταν να φτιάξει ένα pick up διαφορετικό από τα άλλα, με τρόπο που ίσως μόνο αυτή ξέρει.

 Έτσι, το pick up που λανσάρει ο κατασκευαστής ελάχιστα μοιάζει με το αρχέτυπο Nissan Navara και εδώ ακριβώς φαίνεται να αποκτά νόημα η κίνηση των Γερμανών. Με το νέο XClass, μένουν πιστοί στην στρατηγική τους να παρουσιάζουν premium προϊόντα που απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό. Η MercedesBenz δεν θέλει -και δεν μπορεί λόγω της ιδιαίτερης τοποθέτησης των προϊόντων της- να ανταγωνιστεί τις παραδοσιακές ιαπωνικές δυνάμεις στην κατηγορία των pick ups, ούτε φυσικά να απευθυνθεί στους αγρότες, με την στενή έννοια του όρου. Άλλωστε δεν διαθέτει στην αγορά άλλο αμάξωμα πέραν αυτού με την 4θυρη καμπίνα, κάτι που ξεκάθαρα σημαίνει πως το XClass δεν προορίζεται για να… λερωθεί στις λάσπες ενός χωραφιού.

Με το XClass, η MercedesBenz απευθύνεται στις αγορές της Αργεντινής, της Βραζιλίας, της Νοτίου Αφρικής, της Αυστραλίας, της Νέας Ζηλανδίας και φυσικά της Ευρώπης, με στόχο να θέσει νέα -υψηλά- πρότυπα σε μια συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία οχημάτων. Αναπτυσσόμενη, αλλά και ριζικά αλλαγμένη σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν καθώς η διπλοκάμπινη έκδοση γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής ενώ αυξάνεται συνεχώς το ποσοστό ιδιωτικής χρήσης των pick ups, εξυπηρετώντας ακόμα και οικογενειακές ανάγκες, με την άνεση που το κάνουν τα «καθαρόαιμα» επιβατικά οχήματα.

Χαρακτηριστικό είναι πως τα pick ups μεσαίου μεγέθους έχουν σήμερα το μεγαλύτερο μερίδιο της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων στην Αυστραλία με 14,1% ενώ στην Αργεντινή το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 11,6%.

 Οικογένειες με δραστήριο τρόπο ζωής, επιτυχημένοι επαγγελματίες που ζουν σε αστικό περιβάλλον και κάνουν κάποιο υπαίθριο άθλημα, εργένηδες που αναζητούν ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο για να κυκλοφορούν, ιδιοκτήτες επιχειρήσεων (αρχιτέκτονες, εργολάβοι κ.α.) και γαιοκτήμονες αποτελούν τις πέντε βασικές ομάδες αγοραστών στις οποίες απευθύνεται η MercedesBenz με το XClass.

Καθηλωτική εμφάνιση

Κάτω από την ακραία, εντυπωσιακή εμφάνιση «κρύβεται» ένα ικανότατο pick up μεσαίου μεγέθους χάρη στο πλαίσιο τύπου σκάλας, έναν ροπάτο πετρελαιοκινητήρα και την κατ’ επιλογή τετρακίνηση. Σε αυτά, πρέπει να συνυπολογίσει κανείς την «προστιθέμενη αξία» των οχημάτων Mercedes στους τομείς της ασφάλειας, της άνεσης και της ποιότητας των υλικών.

 Τα δύο concept XClassstylish explorer» και «powerful adventurer«) που είχαμε δει στην στατική παρουσίαση του μοντέλου πριν από έναν περίπου χρόνο, στην πράξη εξελίχθηκαν σε τρεις εκδόσεις που διαφέρουν σε γραμμές σχεδίασης και εξοπλισμό. Έτσι, μπορεί κανείς να επιλέξει ανάμεσα στις εκδόσεις Pure, Progressive και Power, σε τιμές που ξεκινούν -στην Ελλάδα- από τα 35.028, 39.593 και 48.009 ευρώ αντίστοιχα.

Γενικότερα, το XClass είναι ότι πιο κομψό υπάρχει στην κατηγορία, με δυναμική εμφάνιση, καινοτομίες και «έξυπνες» λεπτομέρειες. Η εμπρόσθια όψη του παραπέμπει στα οχήματα SUV του κατασκευαστή ενώ υπάρχουν εντυπωσιακά στοιχεία όπως «φουσκωμένα» φτερά, φαρδύ μετατρόχιο και εξαιρετικά μικρός εμπρόσθιος πρόβολος.

 Ακόμα πιο στυλάτο είναι το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Εκεί κυριαρχούν οι επενδύσεις αλουμινίου, χρωμίου και δέρματος στο ταμπλό και στα καθίσματα. Εδώ η πολυτέλεια έχει τον πρώτο λόγο, με τον κατασκευαστή να διαμορφώνει ένα καλαίσθητο σαλόνι, φτιαγμένο από κορυφαίας ποιότητας υλικά, όπως το φυσικό δέρμα nubuck στα καθίσματα και το δέρμα nappa σε μέρος του ταμπλό και στις πόρτες. Στο ταμπλό, εκτός από την επένδυση, ξεχωρίζουν οι στρογγυλοί αεραγωγοί και μια κεντρική οθόνη υψηλής ανάλυσης που λειτουργεί ακριβώς όπως ένα smartphone, δηλαδή με την αφή.

Εντυπωσιακό είναι το XClass και στους διαθέσιμους χώρους για οδηγό και συνεπιβάτες, με μεγάλα και ανατομικά καθίσματα εμπρός και άπλετο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια στο πίσω μέρος.

 Επίδειξη δύναμης

 Εν τω μεταξύ, ποικιλία θα διακρίνει και τις επιλογές σε επίπεδο κινητήρων. Η κορυφαία έκδοση XClass θα εφοδιάζεται από τα μέσα του 2018 με έναν 6κύλινδρο (V6) πετρελαιοκινητήρα, σε συνδυασμό με το σύστημα 4κίνησης 4MATIC. Αυτός θα αποδίδει 258 ίππους και θα συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 7GTronic Plus με χειριστήρια εναλλαγής των σχέσεων μετάδοσης στο τιμόνι.

Η γκάμα πάντως προς τον παρόν ξεκινά με έναν πετρελαιοκινητήρα 2,3 λίτρων, σε δύο εκδόσεις ισχύος των 163 και 190 ίππων (με μονό ή διπλό τούρμπο αντίστοιχα). Οι επιλογές στην μετάδοσης περιλαμβάνουν ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και ένα αυτόματο επτά σχέσεων.

Ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και δύο μπλοκέ διαφορικά αναλαμβάνουν να βγάλουν το αυτοκίνητο από τις δύσκολες καταστάσεις.

Στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, το ισχυρό σασί τύπου σκάλας συνδυάζεται με ανάρτηση πέντε συνδέσμων και ελατήρια στον πίσω άξονα, για κορυφαία άνεση, ενώ την ίδια στιγμή, ένα από τα μεγαλύτερα μεταξόνια της αγοράς μειώνει τους κραδασμούς και τις δονήσεις κατά την διάρκεια του ταξιδιού.

Ο εμπρόσθιος άξονας φέρει αεριζόμενους δίσκους 32 εκατ. ενώ ο πίσω, δίσκους διαμέτρου 30,8 εκατ.

Ποικιλία εξοπλισμού & αξεσουάρ

Mercedes-Benz X-Klasse – Power ExterieurΌπως αποκάλυψε η Mercedes-Benz στην πρόσφατη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου ΙΑΑ, έχει εξελίξει, ειδικά για το X-Class μια εντυπωσιακή γκάμα αξεσουάρ που συνοδεύουν το λανσάρισμά του και θα είναι σταδιακά διαθέσιμα μέχρι τον Μάρτιο του 2018. Η σχετική γκάμα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δύο ειδικά καλύμματα για τον χώρο φόρτωσης, ένα σκληρό και ένα μαλακό που ενισχύουν την πρακτικότητα και προσφέρουν επιπλέον ασφάλεια στην μεταφορά φορτίου.

Επιπρόσθετα, ένα ειδικό σύστημα στερέωσης φορτίων, με ειδικές ράγες τόσο στο δάπεδο όσο και στα πλευρικά τοιχώματα του χώρου φόρτωσης, επιτρέπουν την εύκολη πρόσδεση φορτίων πάσης φύσεως.
Εν τω μεταξύ, ειδικές επενδύσεις για το δάπεδο και τα πλευρικά τοιχώματα του χώρου φόρτωσης αποτρέπουν την φθορά του σε συνθήκες έντονης χρήσης ενώ, ένα ειδικό σύστημα επενδύσεων, είναι σε θέση να χωρίσει την καρότσα του Pick-Up σε διάφορους τομείς, προκειμένου να μεταφέρει πάσης φύσεως αντικείμενα.

 Τέλος, ένα ειδικό κουτί με χωρητικότητα 156 λτ. μπορεί να τοποθετηθεί εντός της καρότσας, διασφαλίζοντας τη μεταφορά αντικειμένων (π.χ. εργαλείων ή εξοπλισμού) σε απόλυτη προστασία από τα στοιχεία της φύσης ή τα… αδιάκριτα βλέμματα ενώ τέλος, θα παρουσιαστεί μια ειδική θωράκιση πάχους 3 χλστ. για το κάτω μέρος του οχήματος, που προστατεύει τα διάφορα μηχανικά του τμήματα κατά την κίνηση σε –ιδιαίτερα αντίξοες- εκτός δρόμου συνθήκες.

Mercedes-Benz X-Class με μια ματιά!

* «Παντρεύει» τα τυπικά χαρακτηριστικά ενός pick up με τα κορυφαία γνωρίσματα μιας MercedesBenz στους τομείς της άνεσης, της δυναμικής οδήγησης και της ασφάλειας.

* Υιοθετεί χαρακτηριστικά σχεδίασης από την κατηγορία των οχημάτων «ελευθέρου χρόνου» (SUV), με ιδιαίτερα δυναμικές γραμμές σε μάσκα, καπό και φτερά τροχών.

* Τρεις επιλογές τελικής διαμόρφωσης του κόκπιτ, έξι επιλογές επενδύσεων στα καθίσματα, δύο εκ των οποίων δερμάτινες και δύο χρώματα για την επένδυση της οροφής.

* Ένα pick up που προσαρμόζεται σε διαφορετικούς τρόπους ζωής και χρήσης μέσω τριών παραλλαγών. Την έκδοση Pure για κλασική χρήση pick up, την έκδοση Progressive για υψηλότερες απαιτήσεις από άποψη ποιότητας και άνεσης. Και την έκδοση Power για ένα pick up προσαρμοσμένο στον αστικό τρόπο ζωής.

* Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει αρχικά δύο μοτέρ πετρελαίου στους 163 και 190 ίππους και ένα μοτέρ βενζίνης 165 ίππους σε επιλεγμένες αγορές. Στα μέσα του 2018 αναμένεται να λανσαριστεί ο κορυφαίος V6 πετρελαιοκινητήρας με ισχύ 258 ίππων.

* Δυνατότητα εξατομίκευσης μέσω μιας ποικιλίας αξεσουάρ που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων μπάρες, καλύμματα και εξειδικευμένο εξοπλισμό για χρήση offroad.

* Σύστημα επιλεκτικής 4κίνησης 4MATIC, με δυνατότητα «κοντών» σχέσεων και προαιρετικά κλείδωμα διαφορικού στον πίσω άξονα. Από τα μέσα του 2018 αναμένεται να διατεθεί και ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης.

* Κορυφαίος εξοπλισμός παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα συστήματα «Active Brake Assist«, «Lane Keeping Assist» και «Traffic Sign Assist«.

* Για πρώτη φορά στην κατηγορία, σύστημα «έξυπνης» σύνδεσης που δίνει την δυνατότητα στον χρήστη να συνδέεται με το XClass μέσω smartphone λαμβάνοντας πληροφορίες σχετικά με την θέση του οχήματος, την στάθμη του καυσίμου στο ρεζερβουάρ κ.α.

*Διαθέσιμη για παραγγελία απο 35.028€

Mercedes-Benz X-Klasse – Exterieur, Beringweiß metallic, Ausstattungslinie POWER Mercedes-Benz X-Class – Exterior, bering white metallic, design and equipment line POWER
Mercedes-Benz X-Klasse – Exterieur, Beringweiß metallic, Ausstattungslinie POWER
Mercedes-Benz X-Class – Exterior, bering white metallic, design and equipment line POWER

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

M9T 2,3 TDCi: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.298 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 190/3.750 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 450/1.500 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 85 x 101,3 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,9 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 184 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 7,4 Καυσαέρια Euro 6b

M9T 2,3 TDCi: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.298 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 163/3.750 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 403/1.500 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 85 x 101,3 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12,9 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 170 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 7,7 Καυσαέρια Euro 6b

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις τροχούς με ηλεκτρονικό διακόπτη εμπλοκής. Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6+1 σχέσεων ή αυτόματο σειριακό κιβώτιο 7 σχέσεων.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου, ελατήρια. Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, ελατήρια/αμορτισέρ (double cab) ή Άκαμπτος άξονας, ελλειπτικά φύλλα σούστας, αμορτισέρ (king cab)

ΦΡΕΝΑ: Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 32 εκατ. χιλ. Πίσω: Δίσκοι 30,8 εκατ.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μεταξόνιο 3,150 μ. Μήκος 5,340 μ. Πλάτος 1,920 μ. Ύψος 1,819 μ. Πρόβολος εμπρός 0,939 μ. Πρόβολος πίσω 1,245 μ. Απόσταση από το έδαφος 221 χιλ. Γωνία προσέγγισης 30,1ο Γωνία διαφυγής 25,9ο Διάμετρος κύκλου στροφής 12,4 μ. Μικτό Βάρος έως 3.250 κιλά Απόβαρο από 2.158 έως 2.238 κιλά Ωφέλιμο φορτίο από 999 έως 1.042 κιλά Καρότσα (ΜxΠxΥ) 1,537 x 1,560 (1,130 στους θόλους) x 0,474 μ. Καθίσματα 4 – 5 Ελαστικά 255/65 R17 Ρεζερβουάρ 83 λίτρα

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ