Mercedes-Benz X-Class 350d “TheRock edition” : Extreme sports!

Με μοναδική σχεδίαση, δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης εντός και εκτός δρόμου, τεχνολογικές καινοτομίες και φυσικά κορυφαίας ποιότητας υλικά κατασκευής, η X-Class στην κορυφαία της έκδοση είναι... ακραία σε όλα της.

banner-google-news

Κείμενο: Κώστας Σκαρμαλιωράκης, Φωτογραφίες:Γιώργος  Καραγιωργάκης

Η Mercedes-Benz δεν θέλει -και δεν μπορεί λόγω της ιδιαίτερης τοποθέτησης των προϊόντων της- να ανταγωνιστεί τις παραδοσιακές ιαπωνικές δυνάμεις στην κατηγορία των pick ups, ούτε φυσικά να απευθυνθεί στους αγρότες, με την στενή έννοια του όρου. Άλλωστε δεν διαθέτει στην αγορά άλλο αμάξωμα πέραν αυτού με την 4θυρη καμπίνα, κάτι που ξεκάθαρα σημαίνει πως το X-Class δεν προορίζεται για να… λερωθεί στις λάσπες ενός χωραφιού.

MB_X-Class (29)
Έχουμε αναφέρει ήδη από την παρουσίαση του μοντέλου, ότι το pick up που λανσάρει ο κατασκευαστής ελάχιστα μοιάζει με το αρχέτυπο Nissan Navara και εδώ ακριβώς φαίνεται να αποκτά νόημα η κίνηση των Γερμανών. Με τη νέα X-Class, μένουν πιστοί στην στρατηγική τους να παρουσιάζουν premium προϊόντα που απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό. Στην περίπτωση αυτού του pick-up, ο Γερμανός κατασκευαστής επιδεικνύει την ιδιαίτερη ικανότητά του να απογειώνει την έννοια του «premium», χαρίζοντας στα προϊόντα του μια προστιθέμενη αξία με τρόπο που κανείς άλλος δεν μπορεί να κά- νει τόσο καλά. Ακόμα και αν πρόκειται για ένα… αγροτικό, όσο -τέλος πάντων- μπορεί να θεωρηθεί τέτοιο η X-Class. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η νέα έκδοση εξοπλισμού «TheRock edition» που έρχεται μετά από περίπου 8 μήνες να δώσει το «κάτι παραπάνω» που ψάχνει πάντα το κοινό του κατασκευαστή.

Έτσι λοιπόν, η νέα αυτή επιλογή στην γκάμα διατίθεται σε δύο χρωματικές επιλογές, λευκό ή μαύρο μεταλλικό και είναι βασισμένη στην πλούσια και μοναδική, για την κατηγορία, γκάμα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας της έκδοσης «Progressive» στην οποία έρχονται να προστεθούν και μια σειρά επιλογών που ολοκληρώνουν την αισθητική αλλά και χρηστική της ταυτότητα. Το συνολικό όφελος από την απόκτηση των στοιχείων εξοπλισμού, που προσφέρονται με την «TheRock edition» επιπλέον της έκδοσης Progressive, ξεκινά από 6.940 ευρώ για την Χ250 d 4MATIC The Rock (AT) και από 7.830 ευρώ για την X350 d 4MATIC- V6 The Rock (AT), στη συνολική αξία του οχήματος. Η πρώτη από αυτές κοστίζει 45.198 ευρώ και η δεύτερη 51.659 ευρώ. Είχαμε την τύχη να δούμε από κοντά, να οδηγήσουμε και να ζήσουμε μερικές μέρες με την ακριβότερη από τις εκδόσεις «TheRock edition», με τον ισχυρότερο 3λιτρο κινητήρα.

MB_X-Class (14)


Οικογένειες με δραστήριο τρόπο ζωής, επιτυχημένοι επαγγελματίες που ζουν σε αστικό περιβάλλον και κάνουν κάποιο υπαίθριο άθλημα, εργένηδες που αναζητούν ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο για να κυκλοφορούν, ιδιοκτήτες επιχειρήσεων (αρχιτέκτονες, εργολάβοι κ.α.) και γαιοκτήμονες αποτελούν τις πέντε βασικές ομάδες αγοραστών στις οποίες απευθύνεται η Mercedes-Benz με την X-Class. Αν και στην πραγματικότητα η κορυφαία αυτή έκδοση απευθύνεται σε πολύ λίγους, με την απόκτησή της να αποτελεί περισσότερο ζήτημα γοήτρου παρά πραγματικών αναγκών.

MB_X-Class (44)


Καθηλωτική εμφάνιση


Κάτω από την ακραία, εντυπωσιακή εμφάνιση «κρύβεται» ένα ικανότατο pick up μεσαίου μεγέθους χάρη στο πλαίσιο τύπου σκάλας από υψηλής ποιότητας χάλυβα, έναν ροπάτο πετρελαιοκινητήρα και την κατ’ επιλογή τετρακίνηση. Το αυτοκίνητο είναι ικανό να μεταφέρει φορτία σχεδόν ενός τόνου (χωράει ευρωπαλέτα ακόμα και ανάμεσα στους θόλους) αλλά και να ρυμουλκήσει τρέιλερ βάρους έως και 3,5 τόνους. Σε αυτά, πρέπει να συνυπολογίσει κανείς την «προστιθέμενη αξία» των οχημάτων Mercedes στους τομείς της ασφάλειας, της άνεσης και της ποιότητας των υλικών.

MB_X-Class (47)

Γενικότερα, η X-Class είναι ότι πιο κομψό υπάρχει στην κατηγορία, με δυναμική εμφάνιση, καινοτομίες και «έξυπνες» λεπτομέρειες. Η εμπρόσθια όψη του pick up παραπέμπει στα οχήματα SUV του κατασκευαστή ενώ υπάρχουν εντυπωσιακά στοιχεία όπως «φουσκωμένα» φτερά, φαρδύ μετατρόχιο και εξαιρετικά μικρός εμπρόσθιος πρόβολος.

MB_X-Class (9)

Ακόμα πιο στυλάτο είναι το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Εκεί κυριαρχούν οι επενδύσεις αλουμινίου, χρωμίου και δέρματος στο ταμπλό και στα καθίσματα. Εδώ η πολυτέλεια έχει τον πρώτο λόγο, με τον κατασκευαστή να διαμορφώνει ένα καλαίσθητο σαλόνι, φτιαγμένο από κορυφαίας ποιότητας υλικά, όπως το φυσικό δέρμα nubuck στα καθίσματα και το δέρμα nappa σε μέρος του ταμπλό και στις πόρτες. Στο ταμπλό, εκτός από την επένδυση, ξεχωρίζουν οι στρογγυλοί αεραγωγοί και μια κεντρική οθόνη υψηλής ανάλυσης που λειτουργεί ακριβώς όπως ένα smartphone, δηλαδή με την αφή.

Mercedes-Benz X-Klasse – Interieur, Ausstattungslinie POWER Mercedes-Benz X-Class – Interior, design and equipment line POWER

Εντυπωσιακό είναι το X-Class και στους διαθέσιμους χώρους για οδηγό και συνεπιβάτες, με μεγάλα και ανατομικά καθίσματα εμπρός και άπλετο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια στο πίσω μέρος. Ένα πλήθος μικρών και μεγάλων αποθηκευτικών χώρων σε εργονομικές θέσεις φροντίζουν για την τακτοποίηση όλων των αντικειμένων.

Επίδειξη δύναμης


Η τελευταία προσθήκη στη γκάμα κινητήρων που εφοδιάζουν το X-Class είναι αυτή του 6κύλινδρου (V6) πετρελαιοκινητήρα, σε συνδυασμό με το σύστημα 4κίνησης 4MATIC. Αυτός αποδίδει 258 ίππους και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic Plus, με χειριστήρια εναλλαγής των σχέσεων μετάδοσης στο τιμόνι. Διατίθεται προαιρετικά με την X-Class «The Rock» και εντυπωσιάζει με τον απόλυτο δυναμισμό του. Η μέγιστη ροπή των 550 Nm είναι διαθέσιμη σε ένα ευρύ φάσμα στροφών λειτουργίας του κινητήρα και από πολύ χαμηλά (από τις 1.400 έως 3.200 σ.α.λ.). Είτε πρόκειται για σπορ οδήγηση, είτε για μια άνετη διαδρομή μεγάλων αποστάσεων, είτε για οδήγηση εκτός δρόμου σε δύσκολες συνθήκες, ο κινητήρας V6 εξασφαλίζει πάντα ήπια και προοδευτικά αποτελεσματική ισχύ. Τα ειδικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνουν ελαφρύ σχεδιασμό, στροβιλοσυμπιεστή ενός σταδίου με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου για χαρακτηριστικά ευέλικτη απόκριση κινητήρα και καινοτόμο επίστρωση κυλινδρικής επένδυσης NANOSLIDE® που χρησιμοποιείται και στη Formula 1.

MB_X-Class (63)

Υπενθυμίζουμε ότι η γκάμα ξεκινά με έναν πετρελαιοκινητήρα 2,3 λίτρων, σε δύο εκδόσεις ισχύος των 163 και 190 ίππων (με μονό ή διπλό τούρμπο αντίστοιχα). Οι επιλογές στην μετάδοσης περιλαμβάνουν ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και ένα αυτόματο επτά σχέσεων. Ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και δύο μπλοκέ διαφορικά αναλαμβάνουν να βγάλουν το αυτοκίνητο από τις δύσκολες καταστάσεις. Στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, το ισχυρό σασί τύπου σκάλας συνδυάζεται με ανάρτηση πέντε συνδέσμων και ελατήρια στον πίσω άξονα, για κορυφαία άνεση, ενώ την ίδια στιγμή, ένα από τα μεγαλύτερα μεταξόνια της αγοράς μειώνει τους κραδασμούς και τις δονήσεις κατά την διάρκεια του ταξιδιού. Ακόμα και στο πιο ανώμαλο έδαφος, το στιβαρό πλαίσιο επιτρέπει την απρόσκοπτη κίνηση.Προαιρετικά διατίθεται ένα προστατευτικό κάλυμμα υποδαπέδου από ανοξείδωτο χάλυβα, για την προστασία της γραμμής κίνησης όταν το αυτοκίνητο οδηγείται σε ανώμαλο δρόμο. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος και οι μεγάλες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής εξασφαλίζουν ότι το X-Class θα ξεπεράσει με επιτυχία και τις πιο δύσκολες προκλήσεις. Παράλληλα, στον ανοιχτό δρόμο και σε μεγάλες ταχύτητες κίνησης, η οδήγηση καθίσταται έως και απολαυστική. Όχι μόνο γιατί ο εν λόγω κινητήρας είναι «γεννημένος» για κορυφαίες επιδόσεις, ούτε γιατί το σειριακό κιβώτιο «ακούει» γρήγορα τις εντολές, αλλά  επιπλέον γιατί το «στήσιμο» του αυτοκινήτου επιτρέπει τις σβέλτες μετακινήσεις, ακόμα και στις στροφές. Ο εμπρόσθιος άξονας φέρει αεριζόμενους δίσκους 32 εκατ. ενώ ο πίσω, δίσκους διαμέτρου 30,8 εκατ.

MB_X-Class (10)

Ποικιλία εξοπλισμού και αξεσουάρ


Μια εντυπωσιακή γκάμα αξεσουάρ συνοδεύουν ήδη την X-Class από το λανσάρισμά της. Η σχετική γκάμα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δύο ειδικά καλύμματα για τον χώρο φόρτωσης, ένα σκληρό και ένα μαλακό που ενισχύουν την πρακτικότητα και προσφέρουν επιπλέον ασφάλεια στην μεταφορά φορτίου. Επιπρόσθετα, ένα ειδικό σύστημα στερέωσης φορτίων, με ειδικές ράγες τόσο στο δάπεδο όσο και στα πλευρικά τοιχώματα του χώρου φόρτωσης, επιτρέπουν την εύκολη πρόσδεση φορτίων πάσης φύσεως. Εν τω μεταξύ, ειδικές επενδύσεις για το δάπεδο και τα πλευρικά τοιχώματα του χώρου φόρτωσης αποτρέπουν την φθορά του σε συνθήκες έντονης χρήσης ενώ, ένα ειδικό σύστημα επενδύσεων, είναι σε θέση να χωρίσει την καρότσα του PickUp σε διάφορους τομείς, προκειμένου να μεταφέρει πάσης φύσεως αντικείμενα. Τέλος, ένα ειδικό κουτί με χωρητικότητα 156 λτ. μπορεί να τοποθετηθεί εντός της καρότσας, διασφαλίζοντας τη μεταφορά αντικειμένων (π.χ. εργαλείων ή εξοπλισμού) σε απόλυτη προστασία από τα στοιχεία της φύσης ή τα… αδιάκριτα βλέμματα ενώ τέλος, θα παρουσιαστεί μια ειδική θωράκιση πάχους 3 χλστ. για το κάτω μέρος του οχήματος, που προστατεύει τα διάφορα μηχανικά του τμήματα κατά την κίνηση σε –ιδιαίτερα αντίξοες- εκτός δρόμου συνθήκες.

MB_X-Class (7)

Τεχνικά Χαρακτηριστικά


ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ: M9T 3,0 V6: Κύλινδροι/Βαλβίδες 6c / 24V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.987 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 258/3.400 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 550/1.400 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 83 x 92 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 7,9 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 205 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 9,0 Καυσαέρια Euro 6b
ΜΕΤΑΔΟΣΗ:
Μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις τροχούς με ηλεκτρονικό διακόπτη εμπλοκής. Αυτόματο σειριακό κιβώτιο 7G-Tronic Plus 7 σχέσεων.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου, ελατήρια. Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, ελατήρια/αμορτισέρ
ΦΡΕΝΑ: Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 32 εκατ. χιλ. Πίσω: Δίσκοι 30,8 εκατ.
ΤΙΜΗ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Έκδοση: X-Class «TheRock edition» Λιανική Τιμή: 51.659 ευρώ Βασικός Εξοπλισμός: 7 αερόσακοι, Active Brake Assist, ESP®, Σύστημα διατήρησης λωρίδας, Σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, Σύστημα περιορισμού ταχύτητας κατάβασης (4×4), περιμετρική ορατότητα 360 μοιρών, Σύστημα υπηρεσιών Mercedes me, Δερμάτινο τιμόνι & λεβιές ταχυτήτων, Garmin Map Pilot, Audio 20 CD, Καθίσματα ARTICO/DYNAMICA, Αυτόματος Κλιματισμός, Αισθητήρας βροχής υαλοκαθαριστήρων, Κλείδωμα διαφορικού πίσω άξονα (μπλοκέ) & κιβωτίου, Ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών, Επένδυση χώρου φόρτωσης από ανθεκτικό πλαστικό, Ατσάλινες Styling bars, Ατσάλινες Πλευρικές μπάρες/σκαλοπάτια
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μεταξόνιο 3,150 μ. Μήκος 5,340 μ. Πλάτος 1,920 μ. Ύψος 1,819 μ. Πρόβολος εμπρός 0,939 μ. Πρόβολος πίσω 1,245 μ. Απόσταση από το έδαφος 221 χιλ. Γωνία προσέγγισης 30,1ο Γωνία διαφυγής 25,0ο Διάμετρος κύκλου στροφής 13,4 μ. Μικτό Βάρος 3.250 κιλά Απόβαρο από 2.306 κιλά Ωφέλιμο φορτίο από 944 κιλά Καρότσα (ΜxΠxΥ) 1,578 x 1,560 (1,130 στους θόλους) x 0,474 μ. Καθίσματα 4 – 5 Ελαστικά 255/60 R18 Ρεζερβουάρ 83 λίτρα