Mercedes-Benz V-Class 220 : Ταξίδι στην πολυτέλεια

Ένα πολυτελές πολυμορφικό, στο "κορμί" ενός επαγγελματικού οχήματος, που μπορεί να συγκινήσει εξίσου δυνατά με τα "συμβατικού" σχήματος επιβατικά του κατασκευαστή. Πληθωρική σε χώρους, "αστακός" σε εξοπλισμό και... ακριβοθώρητη οικονομικά, η V-Class είναι μοναδική στο είδος της!

Η σειρά VClass είναι το μεγαλύτερο επιβατικό αυτοκίνητο της γκάμας MercedesBenz, και το όχημα μέσω του οποίου ο premium κατασκευαστής μεταφέρει το στυλ, την άνεση και την απαράμιλλη πολυτέλεια σε μια MPV κατασκευή, που μπορεί να φιλοξενήσει έως και οκτώ επιβάτες. Απευθύνεται σε οικογενειάρχες που χρειάζονται ένα ευρύχωρο εσωτερικό για τις μετακινήσεις τους, τα ταξίδια τους ή τις αθλητικές τους δραστηριότητες. Επιπλέον, αποτελεί ιδανική επιλογή για επαγγελματικές μεταφορές πολυτελείας σε χώρους αεροδρομίων ή ξενοδοχείων.

Η «τρέχουσα» γενιά VClass λανσαρίστηκε στην αγορά στα μέσα του 2014 και είναι διαθέσιμη σε τρία μήκη αμαξώματος, στις εκδόσεις compact, Long και extra Long. Οι δύο πρώτες «χτίζονται» πάνω στο ίδιο μεταξόνιο των 3.200 χιλ. ενώ στη μακρύτερη, όπως αυτή που τέθηκε στη διάθεσή μας για δοκιμή, το μεταξόνιο ανέρχεται στα 3.430 χιλ.Merc V Class4

Πρόκειται για μια αισθητικά άρτια κατασκευή, που παρά το «ασύμβατο» αμάξωμα το οποίο παραπέμπει σε βαν (βασίζεται άλλωστε στο ίδιο σασί με το Vito), εντυπωσιάζει τόσο με την σχεδιαστική της ταυτότητα όσο και με το αεροδυναμικό σχήμα, αντίστασης μόλις 0,31 Cd, που διατηρεί χαμηλά, αφενός την κατανάλωση καυσίμου και αφετέρου τα επίπεδα θορύβου στις υψηλές ταχύτητες.

Κάψουλα απόλαυσης

Άλλωστε η απουσία ενοχλητικών θορύβων είναι από τα πρώτα στοιχεία που αντιλαμβάνεται κανείς, όταν το όχημα διανύσει τα πρώτα του μέτρα. Λίγο νωρίτερα βέβαια, και μόλις οι πόρτες του VClass ανοίξουν, ο οδηγός και οι τυχεροί συνεπιβάτες του πιστοποιούν αυτό που από την πρώτη ματιά στο εξωτερικό του αυτοκινήτου ψυχανεμίστηκαν. Ότι δεν έχουν να κάνουν με ένα «καθημερινό» μέσο μετακίνησης αλλά με μια… κάψουλα ταξιδιωτικής απόλαυσης ανεξαρτήτως απόστασης που θα διανυθεί, ειδικά όταν μιλάμε για την κορυφαία έκδοση (από πλευράς εξοπλισμού) Avantgarde της δοκιμής μας. Η φιλόξενη καμπίνα εξασφαλίζει άπλετο χώρο για οκτώ άτομα, σε μεγάλα και αναπαυτικά, ανεξάρτητα καθίσματα που καλύπτονται από δερμάτινη (nappa) επένδυση εκρού απόχρωσης. Η χρήση δέρματος είναι εκτεταμένη, στο εσωτερικό των θυρών, στο τιμόνι και στο ταμπλό, με το τελευταίο να συνδυάζει σε ένα τμήμα του πλαστικό σε απομίμηση ξύλου. Το πλήρες σύστημα infotainment, με την μεγάλη οθόνη αφής (που μοιάζει με τάμπλετ και ενσωματώνει λειτουργίες ηχοσυστήματος, τηλεφώνου και πλοήγησης) και την δυνατότητα ελέγχου από οποιοδήποτε κάθισμα μέσω smartphone είναι μόνο ένα από τα στοιχεία του κορυφαίου εξοπλισμού. Κρυφοί φωτισμοί, αεραγωγοί και στις τρεις σειρές καθισμάτων που επιτυγχάνουν απόλυτη ακρίβεια στην ρύθμιση της θερμοκρασίας μέσω του συστήματος TempMatic (στάνταρντ) ή Thermotronic (προαιρετικά), δυνατότητα περιστροφής των εμπρόσθιων καθισμάτων, ηλεκτρικές ευκολίες και ένα πλήθος αερόσακων (6 στάνταρντ) και αυτοματισμών καταδεικνύουν την «αφοσίωση» του VClass στην άνεση και στην ασφάλεια των επιβατών. Δεν νομίζουμε να υπάρχουν πολλά πολυτελή αυτοκίνητα που αυξάνουν την ροή του αέρα στους αεραγωγούς που βρίσκονται από την πλευρά που «βλέπει» ο ήλιος το αμάξωμα!

Επιπρόσθετα ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων φροντίζουν για την ενεργητική ασφάλεια. Ο σχετικός, βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει τα Crosswind Assist (ενισχύει την σταθερότητα στους πλευρικούς ανέμους), Attention Assist και φυσικά το τελευταίας γενιάς Adaptive ESP. Προαιρετικά, μπορεί κανείς να παραγγείλει το VClass με Collision Prevention Assist (επιβλέπει συνεχώς την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα), Traffic Sign Assist, Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist, Adaptive Highbeam Assist και μια κάμερα 360 μοιρών. Ταυτόχρονα, το προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών PRE-SAFE® που μπορεί να αναγνωρίσει έγκαιρα κρίσιμες οδηγικές καταστάσεις ενεργοποιώντας προληπτικά τα συστήματα ασφαλείας.

Merc V Class11

Η χαρά του οδηγού

Το σπορτίφ πολυλειτουργικό τιμόνι τριών ακτίνων, με υπολογιστή ταξιδιού και δώδεκα κουμπιά χειρισμού, κερδίζει τις εντυπώσεις με την ευχάριστη αίσθηση και την εξαιρετική εργονομία που διαθέτει. Τα δώδεκα κουμπιά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την εμφάνιση πληροφοριών και τον χειρισμό των μενού στον πίνακα οργάνων, ελαχιστοποιώντας έτσι την απόσπαση της προσοχής του οδηγού.

Merc V Class8

Το τιμόνι είναι ρυθμιζόμενο ως προς την κάθετη κλίση και το ύψος, και σε συνδυασμό με τους θερμαινόμενους ηλεκτρικούς εξωτερικούς καθρέπτες, ενισχύει την λειτουργική άνεση του οδηγού.

Merc V Class12

Το ηλεκτρομηχανικό και ανάλογο προς την ταχύτητα σύστημα διεύθυνσης rack-and-pinion (με κρεμαγιέρα υδραυλικής υποβοήθησης), τροποποιεί το επίπεδο της ηλεκτρικής υποβοήθησης ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος. Αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς την μεγαλύτερη υποβοήθηση κατά το παρκάρισμα και κατά το μανουβράρισμα. Καθώς η ταχύτητα αυξάνεται, η ηλεκτρική υποβοήθηση διεύθυνσης ελαττώνεται συνεχώς, εξασφαλίζοντας έτσι την ακριβή διεύθυνση και την ομαλή σταθερότητα της ευθείας πορείας του οχήματος.

Εντυπωσιακή γραμμή κίνησης

Την κίνηση της πολυτελούς VClass αναλαμβάνει ένας 6κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 2,1 λίτρων, που έχει αποδείξει την ικανότητά του σε απόδοση και αξιοπιστία καθώς έχει χρησιμοποιηθεί από την AClass μέχρι την SClass. Είναι διαθέσιμος σε τρεις εκδόσεις ισχύος των 136 (V 200 CDI), 163 (V 220 CDI) και 190 (V 250 BlueTec) ίππων, με την ροπή να κυμαίνεται στα 330, 380 και 440 Nm αντίστοιχα. Με τον ισχυρότερο κινητήρα, το αυτοκίνητο επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα μόλις σε 9,1 δευτερόλεπτα ενώ σε καμία περίπτωση η κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπερνά -σύμφωνα με τον κατασκευαστή- τα 6 λίτρα/100 χλμ. Στην γραμμή κίνησης της έκδοσης V 250 BlueTec συνδυάζεται στάνταρντ το αυτόματο κιβώτιο 7GTronic Plus, επιλογή που διατίθεται προαιρετικά στις μικρότερες εκδόσεις ισχύος. Εντυπωσιακά στοιχεία του εξοπλισμού αποτελούν τα paddles αλλαγής ταχυτήτων που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, θυμίζοντας αγωνιστικό αυτοκίνητο! Με το αυτόματο κιβώτιο, προβλέπεται στον εξοπλισμό και η λειτουργία ECO start/stop που μειώνει περεταίρω την κατανάλωση καυσίμου.

Merc V Class13

Κορυφαίο στο δρόμο

Πέρα από τα τεχνικά χαρακτηριστικά και την εξονυχιστική μελέτη κάθε λεπτομέρειας από την Mercedes, αυτό που «βγάζει μάτια» στο V-Class είναι η οδική του συμπεριφορά. Το «πακέτο» είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Ξεκινάς με μία εξαιρετική θέση οδήγησης, με μικρό σε διαστάσεις τιμόνι και θαυμάσια εργονομία. Συνεχίζεις με το πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης, με σαφή αίσθηση του δρόμου ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Και ολοκληρώνεις με την εξαιρετική ανάρτηση που απορροφά σωστά κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, ενώ παράλληλα ελέγχει το αμάξωμα με ακρίβεια είτε σε επαρχιακό είτε σε εθνικό δίκτυο.

Ταυτόχρονα, οι επιδόσεις καθηλώνουν, αφού οι 163 ίπποι της έκδοσης δοκιμής είναι σε θέση να κινήσουν σβέλτα το βαρύ αμάξωμα. Η παρουσία του εξαιρετικού αυτόματου κιβωτίου εξασφαλίζει γρήγορες εναλλαγές των σχέσεων και πολιτισμένη λειτουργία, ενώ βελτιώνει τους χρόνους επιτάχυνσης σε σχέση με το μηχανικό κιβώτιο. Τα φρένα είναι πραγματικές… άγκυρες ενώ τα ηλεκτρονικά συστήματα βρίσκονται σε ετοιμότητα προκειμένου να διορθώσουν ότι απρόοπτο παρουσιαστεί στο δρόμο.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ: OM 651 DE 22 LAV 250 BlueTec: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.143 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 190/3.800 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 440/1.400 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 83,0 x 99,0 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,1 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 206 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 6,0

V 220 CDI: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.143 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 163/3.800 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 380/1.400 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,8 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 194 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 5,7

V 200 CDI: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.143 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 136/3.800 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 330/1.200 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12,8 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 181 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 5,8

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς. Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ECO Gear 6+1 σχέσεων ή αυτόματο 7GTronic Plus

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη ανάρτηση τύπου ΜακΦέρσον στηριγμένη σε υποπλαίσιο, ψαλίδια βάσης, ελατήρια/αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκό

Πίσω: Ανεξάρτητη ανάρτηση με ημι-υστερούντες βραχίονες, ελατήρια/αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκό

ΦΡΕΝΑ: Υδραυλικό σύστημα διπλού κυκλώματος, διπλό σερβόφρενο στάθμευσης πίσω. Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 280 χιλ. Πίσω: Δίσκοι. Μηχανικό χειρόφρενο στους πίσω τροχούς.

ΤΙΜΗ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Έκδοση: V 220 BlueTec Extra Long Avantgarde Τιμή: 86.267 ευρώ (με ΦΠΑ & ΕΤΤ) Εξοπλισμός: Adaptive ESP (με υποβοήθηση πλευρικών ανέμων) / ABS / ASR / BAS / EBV, Έξι Αερόσακοι οδηγού-συνοδηγού, Αυτόματος κλιματισμός Thermotronic, Ανιχνευτής προσοχής Attention Assist, Collision Prevention Assist, βοήθεια εκκίνησης σε ανηφόρα, Assist service computer, Cruise Control, Hλεκτρικά παράθυρα, Kεντρικό κλείδωμα με τηλεχειριστήριο, Φώτα ημέρας, Αισθητήρας βροχής, Σύστημα μέτρησης πίεσης ελαστικών, Kάμερα οπισθοπορείας

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ: Μήκος 4,895 (Compact) – 5,140 (Long) – 5,370 (Extra Long) μ. Πλάτος 1,928 μ. Ύψος 1,880 Μεταξόνιο 3,200 (CompactLong) – 3,430 (Extra Long) μ. Πρόβολος εμπρός 0,895 μ. Πρόβολος πίσω 1,045 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 12,9 – 13,7 Μικτό Βάρος από 1.785 έως 2.200 κιλά Καθίσματα 8, Ελαστικά 245/45 R18 Ρεζερβουάρ 60 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ