Η Mercedes-Benz Trucks γιορτάζει την παγκόσμια πρεμιέρα του eActros 600

Hλεκτρικό φορτηγό μεγάλων αποστάσεων με μπαταρία

banner-google-news

Η Mercedes-Benz Trucks αποκάλυψε τη σειρά του πρώτου ηλεκτρικού φορτηγού μεγάλων αποστάσεων με μπαταρία, του Mercedes-Benz eActros 600. Το όχημα αποκαλύφθηκε σε διεθνές κοινό, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο Αμβούργο στις 10 Οκτωβρίου.

Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz Trucks, το Mercedes-Benz eActros 600 ορίζει νέα πρότυπα στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές όσον αφορά την τεχνολογία, τη βιωσιμότητα, τον σχεδιασμό και την κερδοφορία. Έχει χωρητικότητα μπαταρίας πάνω από 600 κιλοβατώρες, καθώς και εσωτερικό ηλεκτρικό κινητήριο άξονα, που επιτρέπει αυτονομία 500 χιλιομέτρων χωρίς ενδιάμεση φόρτιση. Ο Γερμανός κατασκευαστής φορτηγών δηλώνει ότι το eActros 600 μπορεί να διανύσει πάνω από 1.000 χιλιόμετρα την ημέρα όταν φορτίζεται κατά τη διάρκεια των υποχρεωτικών διαλειμμάτων ανάπαυσης του οδηγού.

eActros 600 Sattelzugmaschine eActros 600 Sattelzugmaschine

«Περίπου το 60 τοις εκατό των μεγάλων αποστάσεων των πελατών της Mercedes-Benz Trucks στην Ευρώπη είναι ούτως ή άλλως μικρότερες από 500 χιλιόμετρα, πράγμα που σημαίνει ότι η υποδομή φόρτισης στο αμαξοστάσιο και στα σημεία φόρτωσης και εκφόρτωσης είναι επαρκής σε τέτοιες περιπτώσεις», δηλώνει η Mercedes Benz Trucks.

Εκτός από τη φόρτιση CCS με έως και 400 kW, το eActros 600 θα ενεργοποιήσει αργότερα και τη φόρτιση μεγαβάτ (MCS). Από την έναρξη των πωλήσεων, οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν μια προεγκατάσταση αυτής της δυνατότητας.

«Μόλις γίνει διαθέσιμη η τεχνολογία MCS και τυποποιηθεί σε όλους τους κατασκευαστές, σχεδιάζεται να τοποθετηθεί εκ των υστέρων για αυτά τα μοντέλα του eActros 600. Οι μπαταρίες μπορούν να φορτιστούν από 20 έως 80 τοις εκατό σε περίπου 30 λεπτά σε κατάλληλο σταθμό φόρτισης με έξοδο περίπου ενός μεγαβάτ», υπόσχεται ο κατασκευαστής.

Το όχημα είναι τεχνικά σχεδιασμένο για μικτό συνδυαστικό βάρος έως και 44 τόνων. Με ένα τυπικό ημιρυμουλκούμενο, το eActros 600 έχει ωφέλιμο φορτίο περίπου 22 τόνων στην ΕΕ. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η εθνική νομοθεσία μπορεί να επιτρέπει υψηλότερο ωφέλιμο φορτίο.

eActros 600 Sattelzugmaschine eActros 600 Sattelzugmaschine

Οι πωλήσεις του ηλεκτρικού φορτηγού ξεκινούν φέτος. Η έναρξη της σειράς παραγωγής έχει προγραμματιστεί για τα τέλη του 2024.

Εκτός από τη μονάδα τράκτορα, η Mercedes-Benz Trucks λέει ότι θα παράγει επίσης άκαμπτες παραλλαγές του eActros 600. Επί του παρόντος κατασκευάζεται ένας στόλος περίπου πενήντα πρωτότυπων οχημάτων, μερικά από τα οποία πρόκειται επίσης να τεθούν σε πρακτική δοκιμή με τους πρώτους πελάτες σε ένα επόμενο βήμα.

Σχολιάζοντας την κυκλοφορία, η Karin Rådström, CEO της Mercedes-Benz Trucks, δήλωσε:

«Το eActros 600 αντιπροσωπεύει τον μετασχηματισμό των οδικών εμπορευματικών μεταφορών προς ουδέτερο CO2 όπως κανένα άλλο φορτηγό με τρίκτινο αστέρι. Χαρακτηρίζεται από εξαιρετικά καινοτόμο τεχνολογία μετάδοσης κίνησης, που μπορεί να προσφέρει στους πελάτες μας ιδιαίτερα υψηλή ενεργειακή απόδοση και συνεπώς κερδοφορία. Αυτό καθιστά την είσοδο στην ηλεκτροκίνηση ακόμα πιο ελκυστική για τους φορείς εκμετάλλευσης στόλου».

Σύμφωνα με τη Mercedes Benz Trucks, το eActros 600 μπορεί να είναι πιο κερδοφόρο από ένα πετρελαιοκίνητο φορτηγό μεγάλων αποστάσεων εντός περίπου πέντε ετών ή μετά από περίπου 600.000 χιλιόμετρα (και σημειώνει ότι η τιμή αγοράς του φορτηγού είναι περίπου δύο έως δύο και μισή φορές υψηλότερη από το αντίστοιχο ντίζελ).

eActros 600 Sattelzugmaschine eActros 600 Sattelzugmaschine

Άλλα βασικά χαρακτηριστικά που επισημαίνονται από τη Mercedes Benz Trucks είναι τα εξής:

  • Τρία πακέτα μπαταριών, το καθένα με 207 kWh. Αυτά προσφέρουν εγκατεστημένη συνολική ισχύ 621 kWh.
  • Νέος ηλεκτρικός άξονας 800 volt με δύο ηλεκτροκινητήρες και κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων. Οι ηλεκτροκινητήρες παράγουν συνεχή ισχύ 400 kW καθώς και μέγιστη ισχύ 600 kW.
  • Σύστημα ανάκτησης ενέργειας με 5 διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας
  • Η οδήγηση με ένα πεντάλ μπορεί επίσης να ενεργοποιηθεί προαιρετικά στην οθόνη αφής στο ψηφιακό πιλοτήριο (δηλαδή επιβράδυνση μέσω ανάκτησης με μειωμένη ενεργοποίηση του μηχανικού φρένου).
  • Predictive Powertrain Control (PPC) ειδικά συντονισμένος στο σύστημα ηλεκτρικής κίνησης.
  • Η καμπίνα είναι εξοπλισμένη με σκαλοπάτια αλουμινίου, με προβολείς LED matrix και μια λωρίδα φωτός LED.
  • Μειωμένη αντίσταση αέρα χάρη στον αεροδυναμικό σχεδιασμό.
  • Ένα εξωτερικό σύστημα ακουστικής ειδοποίησης οχημάτων (AVAS)
  • Συστήματα υποβοήθησης ασφαλείας όπως Active Brake Assist 6 (ABA 6), Frontguard Assist, Active Sideguard Assist 2 (ASGA 2) και Active Drive Assist 3 (ADA 3).