Mercedes-Benz Sprinter Travel 75 : Mini τουριστικό, maxi δυνατότητες!

Εφοδιασμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε ασφάλεια και συνδεσιμότητα αλλά και μοναδική εμφάνιση, το Sprinter αποδεικνύει και στην αγορά του μικρού τουριστικού λεωφορείου πως δεν υπάρχουν όρια!

Τα λόγια για το Sprinter είναι μάλλον περιττά. Όνομα γνωστό και καταξιωμένο στην αγορά των van, με τεράστια επιτυχία σε κάθε είδους μεταφορικό έργο και κύρια βάση για την αγορά –μεταξύ άλλων- και των mini buses, με πωλήσεις και αριθμούς που κανένας άλλος κατασκευαστής δεν μπορεί να πλησιάσει.

Η Mercedes-Benz Minibus GmbH, θυγατρική της EvoBus, είναι υπεύθυνη για την κατασκευή μικρών λεωφορείων με βάση κυρίως το Sprinter. Από το 1998 έχει κατασκευάσει περισσότερα από 20.000 οχήματα, αφενός εκμεταλλευόμενη τα πλεονεκτήματα του Sprinter και αφετέρου προχωρώντας σε τροποποιήσεις στο αμάξωμα και στο πλαίσιο με στόχο πάντα το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Το Sprinter, στην 3η γενιά του, που παρουσιάστηκε πέρυσι, παραμένει η κορυφαία πλατφόρμα της κατηγορίας, πάνω στην οποία μπορούν να «χτιστούν» από κλούβες και καρότσες, μέχρι τροχόσπιτα, σωστικά οχήματα (ασθενοφόρα κ.α.) και πολυτελή μικρά λεωφορεία. Ο τρόπος ονομασίας των εκδόσεων μικρών λεωφορείων αλλάζει σε αυτή την νέα γενιά. Ενώ το πρώτο ψηφίο εξακολουθεί να δείχνει το μήκος, το δεύτερο ψηφίο δείχνει την κατηγορία του βάρους του. Εντός του 2018 ξεκίνησε η διάθεση των Sprinter Transfer 23 και 35, του Sprinter Mobility 23 καθώς και το Sprinter City 75. Η σειρά θα ολοκληρωθεί τώρα με συνολικά 20 εκδόσεις μικρών λεωφορείων, συμπεριλαμβανομένων των τουριστικών εκδόσεων Travel 75. Η παγκόσμια πρεμιέρα του μικρού τουριστικού λεωφορείου πραγματοποιείται το τελευταίο 10ήμερο του Οκτωβρίου στην έκθεση Busworld η οποία αποτελεί παγκοσμίως πόλο έλξης των απανταχού θαυμαστών των λεωφορείων.

Μοναδική σχεδίαση

Το μικρό τουριστικό λεωφορείο Travel 75 που βασίζεται στο σασί Sprinter έρχεται να συμπληρώσει ιδανικά τη γκάμα μεγάλων λεωφορείων της Daimler Buses. Η πλατφόρμα του Sprinter Travel 75 «πατάει» σε αυτή του Sprinter αλλά μόνο μέχρι την κολώνα Β. Από εκεί και πέρα ο κατασκευαστής έχει χτίσει έναν μοναδικό στο είδος του σκελετό, ο οποίος εξασφαλίζει δέκα επιπλέον εκατοστά εσωτερικό πλάτος στο χώρο επιβατών επιτρέποντας την τοποθέτηση 18, άνετων, μεγάλων καθισμάτων, απευθείας από τα μεγάλα λεωφορεία Mercedes-Benz, σε διαμόρφωση 2+1.

6 (Medium)(9)

Το αμάξωμα εκτείνεται πάνω στο επίσης μοναδικό μεταξόνιο των 5.100 χιλ. και έχει ως κύρια χαρακτηριστικά του το πανοραμικό αλεξήνεμο, τα μεγάλα, μαύρα, διπλά τζάμια στα πλαϊνά και το αρμονικό, καλαίσθητο τελείωμα των γραμμών στο πίσω μέρος. Άλλωστε, τα πίσω φανάρια είναι «δανεικά» από την Evobus δίνοντας έμφαση στην ομοιότητα της οικογένειας λεωφορείων και απλουστεύοντας την παροχή ανταλλακτικών. Επιπλέον, η πόρτα στο πίσω μέρος αποκαλύπτει έναν χώρο αποσκευών 2 κ.μ. ενώ μικρότεροι, 0,3 κ.μ. υπάρχουν στις δύο πλευρές του αμαξώματος. Το επιτρεπόμενο μεικτό βάρος ανέρχεται στους 6,5 τόνους, απόλυτα επαρκές για τις ανάγκες που δημιουργούν ο εξοπλισμός, οι επιβάτες και οι αποσκευές. Το υψηλό, επιτρεπόμενο μεικτό βάρος οφείλεται στον πίσω άξονα υψηλού φορτίου με αερανάρτηση που αναπτύχθηκε ειδικά για τα μικρά λεωφορεία της Mercedes-Benz.

Υψηλή αισθητική

Την στιγμή που εξωτερικά, το νέο Sprinter διατηρεί τα βασικά σχεδιαστικά του προκατόχου του, η καμπίνα είναι ο χώρος που εντοπίζουμε τις περισσότερες αλλαγές, τόσο σε επίπεδο αισθητικής όσο υλικών και εξοπλισμού. Ο χώρος εργασίας του οδηγού είναι τακτοποιημένος, πρακτικός και άρτια σχεδιασμένος να ικανοποιεί τις αντίστοιχες απαιτήσεις μεταφορών. Για πρώτη φορά στον σχεδιασμό του ταμπλό λαμβάνεται υπόψη τόσο πολύ το σύστημα infotainment, η θέση της οθόνης του οποίου διαμορφώνει την όλη αισθητική.

Υπάρχει δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών και πίσω από αυτό μια έγχρωμη οθόνη ανάμεσα στα σαφώς διατεταγμένα όργανα. Επίσης, μια οθόνη υψηλής ανάλυσης στην περιοχή της κεντρικής κονσόλας με επιλογές μεγεθών στις 7,0 και 10,25 ίντσες, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος πολυμέσων της Mercedes-Benz. Η οθόνη ελέγχεται μέσω των κουμπιών ελέγχου αφής στην αριστερή πλευρά του τιμονιού πολλαπλών λειτουργιών ή μέσω του touchpad. Από εδώ επίσης ενεργοποιείται και απενεργοποιείται το cruise control και η υποβοήθηση απόστασης DISTRONIC. Το touchpad, που ελέγχει πλήρως το σύστημα πολυμέσων MBUX, βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του τιμονιού πολλαπλών λειτουργιών. Τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού βρίσκονται σε μια ξεχωριστή μονάδα χειρισμού κάτω από την οθόνη του συστήματος τηλεματικής και τη γραμμή ελέγχου της οθόνης. Το THERMOTRONIC ελέγχει αυτόματα τον ανεμιστήρα, την κατανομή του αέρα και τη θερμοκρασία.

3 (Medium)(9)

Ακόμα και εάν δεν υπάρχει η μεγάλη οθόνη του infotainment, η κονσόλα του νέου Sprinter είναι εκεί για να υπηρετήσει τον χρήστη φιλοξενώντας αεραγωγούς, αποθηκευτικούς χώρους αντικειμένων και ποτηριών και μια σειρά από διακόπτες ελέγχου των επί μέρους λειτουργιών. Στις βελτιώσεις περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ένα βελτιστοποιημένο σύστημα κλιματισμού που εξασφαλίζει πιο ομοιόμορφη κατανομής της θερμοκρασίας στον χώρο καθώς και η δυνατότητα εκκίνησης χωρίς κλειδί (με το πάτημα ενός κουμπιού).

Mercedes-Benz Sprinter Travel 75Mercedes-Benz Sprinter Travel 75

Μεταφορές δεδομένων!

Η πλήρης διαδικτυακή συνδεσιμότητα είναι ένα από τα σημαντικότερα νέα χαρακτηριστικά της νέας γενιάς Sprinter και συνεπώς των εκδόσεων λεωφορείων. Οι νέες, δικτυωμένες υπηρεσίες του Mercedes PRO connect, σε συνδυασμό με τα επίσης ολοκαίνουρια συστήματα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) αποτελούν την τέλεια βάση για όλες τις απαιτήσεις των κλάδων μεταφορών παντός τύπου. Ξεκινά με την πολύπλοκη διαχείριση μεγάλου στόλου και φτάνει μέχρι το μικρό εταιρικό στόλο. Το Mercedes PRO connect συνδέει τον διευθυντή στόλου με όλα τα οχήματα και τους οδηγούς του στόλου. Έτσι, μπορεί να γίνεται ηλεκτρονική διαχείριση όλων των αποστολών και ανάκτηση όλων των πληροφοριών οχήματος, όπως τοποθεσία, στάθμη καυσίμου ή διαστήματα συντηρήσεων, σε πραγματικό σχεδόν χρόνο. Με το λανσάρισμα του Mercedes PRO connect, θα διατίθενται οκτώ εργοστασιακά πακέτα με κεντρικές υπηρεσίες στόλου, οχήματος, οδηγού και προσδιορισμού θέσης. Ενδεικτικά, θα περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι υπηρεσίες ελέγχου κατάστασης οχήματος, λειτουργιών οχήματος, επικοινωνίας στόλου, διαχείρισης συντηρήσεων και ψηφιακού βιβλίου δρομολογίων οδηγού.

Οι λύσεις της Mercedes PRO έχουν στόχο, όχι μόνο την βελτίωση του ελέγχου των οικονομικών αλλά επίσης την μείωση του λειτουργικού κόστους και την βελτιστοποίηση του στόλου. Οι πρώτες υπηρεσίες είναι ήδη διαθέσιμες σε 19 ευρωπαϊκές αγορές.

Η γραμμή κίνησης

Κορυφαία επιλογή αποτελεί ο 6κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας OM 642 χωρητικότητας 3,0 λίτρων με απόδοση 190 ίππων και 440 Nm ροπής ενώ την βάση διαμορφώνει ένας πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 2,15 λίτρων που -για την περίπτωση του Travel 75- είναι διαθέσιμος με 163 ίππους. Ο κατασκευαστής κάνει χρήση της τεχνολογίας SCR (με αύξηση του ρεζερβουάρ AdBlue από τα 18 στα 22 λίτρα) προκειμένου να επιτύχει τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6. Τη γραμμή κίνησης ολοκληρώνει το αυτόματο κιβώτιο, με μετατροπέα ροπής, 7G-Tronic PLUS.

Mercedes-Benz Sprinter Travel 75Mercedes-Benz Sprinter Travel 75

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ