Mercedes-Benz Sprinter Safety Workshop : Sprinter σαν… αστακός!

Εξοπλισμένο με πλήθος συστημάτων που προάγουν την ενεργητική ασφάλεια, το νέο Sprinter αποτελεί αφενός το μέσο επίδειξης της δύναμης της Mercedes-Benz στην κατηγορία και αφετέρου ένα ουσιαστικό βήμα της αυτοκινητοβιομηχανίας πιο κοντά στην εποχή που δεν υπάρχουν τροχαία ατυχήματα!

Το εξειδικευμένο τμήμα οχημάτων τύπου βαν της Mercedes-Benz φέρνει τα πλέον σύγχρονα χαρακτηριστικά ασφάλειας σε οχήματα που προορίζονται για εμπορική χρήση. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο μεγάλος αριθμός συστημάτων και ηλεκτρονικών βοηθημάτων με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί το νέο Sprinter το καθιστούν ικανό να αντεπεξέλθει σε όλες τις συνθήκες οδήγησης.

Metadaten Sprinter Safety Workshop, Juni 20 19

Πράγματι, με αυτή την τρίτη γενιά του δημοφιλούς φορτηγού, που παρουσιάστηκε το 2018, η Mercedes-Benz υπογραμμίζει το ρόλο της ως πρωτοπόρος εταιρία στην εισαγωγή σύγχρονων τεχνολογιών ασφάλειας και στην κατηγορία των ελαφρών φορτηγών. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι το νέο Sprinter μπορεί να εφοδιαστεί προαιρετικά με μια σειρά βοηθητικών συστημάτων ασφάλειας, τα οποία μέχρι τώρα αποτελούσαν αποκλειστικό… προνόμιο των επιβατικών οχημάτων του Γερμανού κατασκευαστή. Και μάλιστα προσαρμοσμένα στις ιδιαίτερες συνθήκες οδήγησης και τις μεγάλες διαστάσεις των εκδόσεων του Sprinter.

Μεταξύ αυτών, τα νέα Distance Distronic Assist, Active Brake Assist και Active Lane Keeping Assist που βασίζονται στη χρήση αισθητήρων ραντάρ. Προαιρετικό έρχεται και το πακέτο στάθμευσης, με κάμερα 360 μοιρών που συμβάλλει περεταίρω στη μείωση του άγχους του οδηγού στο παρκάρισμα και στους δύσκολους ελιγμούς. Ενώ στο βασικό εξοπλισμό του οχήματος συμπεριλαμβάνεται το Crosswind Assist που καθιστά την οδήγηση σημαντικά ασφαλέστερη σε υψηλότερες ταχύτητες κίνησης στους αυτοκινητόδρομους εκεί που ισχυροί πλευρικοί άνεμοι μπορούν να επηρεάσουν την σταθερότητα του οχήματος.

Metadaten Sprinter Safety Workshop, Juni 2019

Έρευνα σε βάθος

Στη Mercedes-Benz πιστεύουν ωστόσο ότι η τοποθέτηση απλά και μόνο ηλεκτρονικών συστημάτων σε ένα όχημα δεν θα είναι ένα αποτελεσματικό μέτρο βελτίωσης της ασφάλειας αν δεν συνοδεύεται από βαθιά μελέτη και έρευνα των αιτιών που επιφέρουν τα ατυχήματα. Η έρευνα λοιπόν των ατυχημάτων από μια ειδική ομάδα του κατασκευαστή, ήδη από το 2015, που επικεντρώνεται σε επιλεγμένα ατυχήματα με φορτηγά της Mercedes-Benz και περιλαμβάνουν μετρήσεις αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμη γιατί είναι δυνατό να λαμβάνονται υπόψη πολλές περισσότερες μεταβλητές σε σχέση με τις τυπικές εργοστασιακές δοκιμές. Για παράδειγμα οι ερευνητές έχουν τη δυνατότητα να παρατηρήσουν εάν οι αερόσακοι αναπτύχθηκαν όπως προβλέπεται καθώς και να εντοπίσουν ενδείξεις που θα οδηγήσουν στη βελτίωση των κατασκευαστικών χαρακτηριστικών του οχήματος. Το εύρος των ερευνών αυτών περιλαμβάνει ακόμα και την καταγραφή της εμπειρίας από τους επιβάτες του οχήματος, οι οποίοι περιγράφουν τις υποκειμενικές εντυπώσεις τους.

Metadaten Sprinter Safety Workshop, Juni 2019

Διαδραστικό & καινοτόμο

Για τη Mercedes-Benz, σημαντικό κομμάτι της ασφάλειας είναι και αυτό που αφορά στις συνθήκες χειρισμού σε χαμηλές ταχύτητες, όπως συμβαίνει σε ελιγμούς και χώρους στάθμευσης. Στην 3η γενιά Sprinter, είναι η πρώτη φορά που διατίθενται δύο διαφορετικά πακέτα υποβοήθησης στάθμευσης. Αμφότερα βελτιώνουν την αντίληψη του οδηγού με τη βοήθεια αισθητήρων ενώ αυτό με την κάμερα οπισθοπορείας, που εμφανίζει την εικόνα στην οθόνη πολυμέσων, προειδοποιεί τον οδηγό για εμπόδια μέσω οπτικών (δυναμικές, βοηθητικές γραμμές) και ακουστικών σημάτων και δυνατότητα προβολής εικόνας 180ο. Ακόμα καλύτερη ορατότητα σε όλους τους χώρους παρέχεται από το πακέτο στάθμευσης με συνολικά τέσσερις κάμερες, τοποθετημένες στο πίσω μέρος της οροφής του οχήματος, στους δύο εξωτερικούς καθρέπτες και στη μάσκα του ψυγείου. Η οθόνη πολυμέσων έχει τη δυνατότητα να προβάλει πανοραμική εικόνα (bird view) του οχήματος καθώς και διάφορες άλλες μεμονωμένες προβολές παρέχοντας σημαντική βοήθεια στις δύσκολες καταστάσεις στάθμευσης και ελιγμών.

Metadaten Sprinter Safety Workshop, Juni 2019

Στο πακέτο στάθμευσης περιλαμβάνεται και η λειτουργία πλευρικής προστασίας. Εάν το σύστημα εντοπίσει εμπόδιο στο πλάι του οχήματος, προσδιορίζεται η διαρκώς μεταβαλλόμενη απόσταση μεταξύ του εμποδίου και του οχήματος και εκπέμπεται οπτική και ηχητική προειδοποίηση πολλαπλών σταδίων, όπως περίπου λειτουργεί το Parktronic. Η συγκεκριμένη λειτουργία είναι ενεργή σε ταχύτητες έως 12 χλμ./ώρα. Ενώ ακόμα ένα έξυπνο στοιχείο του πακέτου στάθμευσης είναι η λειτουργία «Drive Away Assist», που σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων που προκαλούνται από λάθος επιλογή ταχύτητας ή σε σύγχυση στα πεντάλ φρένου και επιτάχυνσης. Εάν το σύστημα ανιχνεύσει εμπόδιο γύρω από το όχημα, περιορίζει την ταχύτητα στα 3 χλμ./ώρα για το πρώτο μέτρο μετακίνησης.

Metadaten Sprinter Safety Workshop, Juni 2019

Τέλος, υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης των τυφλών σημείων όταν ο οδηγός ή ο συνοδηγός βγαίνουν από το όχημα. Η λειτουργία αυτή -μέρος του συστήματος «Blind Spot Assist»- έχει χρόνο επέμβασης τριών λεπτών μετά το σβήσιμο του κινητήρα και προειδοποιεί με κόκκινο φως στον εξωτερικό καθρέπτη σε περίπτωση που το άνοιγμα της πόρτας ενδέχεται να προκαλέσει επικίνδυνες καταστάσεις!

Χωρίς «τυφλές γωνίες»

Το «Blind Spot Assist» που τοποθετείται στο Sprinter προειδοποιεί τον οδηγό όταν διαπιστώνει μέσω αισθητήρων ότι η αλλαγή λωρίδας θα οδηγούμε σε κίνδυνο σύγκρουσης. Το σύστημα καλύπτει αποτελεσματικά το «τυφλό σημείο» του εξωτερικού καθρέπτη, που δεν επιτρέπει στον οδηγό να δει πιθανό όχημα που κινείται σε πλαϊνή λωρίδα κυκλοφορίας. Συνδυαστικά με το σύστημα «Active Lane Assist» μειώνουν στο ελάχιστο την πιθανότητα ατυχήματος στον ανοιχτό δρόμο, κατά τη διάρκεια αλλαγής λωρίδας. Το «Active Lane Assist» ανιχνεύει -σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα- πότε το όχημα εγκαταλείπει τυχαία τη λωρίδα του προειδοποιώντας τον οδηγό με μια ισχυρή δόνηση στο τιμόνι η οποία μετατρέπεται σε διόρθωση μέσω  των φρένων εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει από μόνος του.

Metadaten Sprinter Safety Workshop, Juni 2019

Εντυπωσιακή είναι η λειτουργία και του «Active Distant Assist», που επίσης είναι διαθέσιμο στο νέο Sprinter και αποφορτίζει τον οδηγό σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας στους αυτοκινητόδρομους. Ο οδηγός θέτει μια ταχύτητα κίνησης μεγαλύτερη των 20 χλμ./ώρα και το σύστημα διατηρεί αυτόματα μια ασφαλή ελάχιστη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Το σύστημα ανιχνεύει τις αλλαγές λωρίδας ή τους ελιγμούς πέδησης άλλων χρηστών του οδικού δικτύου και αντιδρά άμεσα με έως και τη μέγιστη πέδηση έως την ακινητοποίηση του οχήματος, εάν χρειαστεί. Εάν η στάση διαρκέσει λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα το Sprinter τίθεται αυτόματα και πάλι σε κίνηση.

Προσοχή στη λεπτομέρεια

Ο κατασκευαστής έχει προβλέψει την τεχνολογική υποστήριξη του Sprinter στο θέμα της ασφάλειας ακόμα και για πιθανό ρυμουλκούμενο. Η λειτουργία «Assistance Stability Assist» αποτελεί ένα πρόσθετο στοιχείο του ESP και κάνει χρήση των αισθητήρων του. Ανιχνεύει κινήσεις γύρω από τον κατακόρυφο άξονα του οχήματος, επεμβαίνει στην πέδηση και εξαλείφει τις ταλαντώσεις του ρυμουλκούμενου.

Mercedes-Benz Sprinter – Interior mirror display Mercedes-Benz Sprinter – Interior mirror display

Η δυνατότητα επιλογής έκδοσης του Sprinter με κίνηση σε όλους τους τροχούς βελτιώνει την πρόσφυση, ιδιαίτερα σε δύσκολες καιρικές συνθήκες ή σε κακό οδόστρωμα εξασφαλίζοντας υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Στο Sprinter 4×4, η ροπή στρέψης κατανέμεται στον εμπρόσθιο και στον οπίσθιο άξονα σε αναλογία 35:65 αντίστοιχα. Εάν ένας ή περισσότεροι τροχοί χάσουν την πρόσφυση σε μια ολισθηρή επιφάνεια, το σύστημα 4ETS -που χρησιμοποιεί τους αισθητήρες του ABS- φρενάρει αυτόματα τους περιστρεφόμενους τροχούς αυξάνοντας έτσι τη ροπή στους τροχούς με καλή πρόσφυση.

Mercedes-Benz Sprinter – Parking Package with 360° camera Mercedes-Benz Sprinter – Parking Package with 360° camera

Τέλος, η προσοχή και προσήλωση της Mercedes-Benz στον τομέα της ασφάλειας φαίνεται και στις πιο μικρές λεπτομέρειες. Το σύστημα Wet Wiper στους υαλοκαθαριστήρες -με αισθητήρες βροχής- εξασφαλίζει βέλτιστη ορατότητα ακόμα και κατά τη διάρκεια του πλυσίματος του παρμπρίζ. Και αυτό γιατί το υγρό πλύσης κατευθύνεται και εκτοξεύεται μέσα από τους βραχίονες των υαλοκαθαριστήρων, ακριβώς μπροστά από τα πτερύγια και καθαρίζεται αμέσως.

 

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ