Mercedes-Benz Sprinter City 75: Ένα μικρό… Citaro!

Τα μίνι λεωφορεία Mercedes-Benz συμπληρώνουν τη γκάμα των μεγάλων τουριστικών, αστικών και υπεραστικών λεωφορείων της Daimler, συνδυάζοντας τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά του κατασκευαστή με τη μεγάλη εμπειρία στη συγκεκριμένη αγορά.

banner-google-news

Τα μικρά λεωφορεία της Mercedes-Benz βασίζονται στο Sprinter για περισσότερα από 20 χρόνια τώρα και διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία τους, πανευρωπαϊκά. Πρόκειται αποδεδειγμένα για μια πλατφόρμα με εξαιρετικές δυνατότητες και χαρακτηριστικά, πάνω στην οποία μπορούν να «χτιστούν» από κλούβες και καρότσες, μέχρι τροχόσπιτα, σωστικά οχήματα (ασθενοφόρα κ.α.) και πολυτελή μικρά λεωφορεία.

 Το Sprinter, στην 3η γενιά του, παρουσιάστηκε το 2018 και ήδη έχουν λανσαριστεί και οι τέσσερις σειρές λεωφορείων (City, Mobility, Transfer και Travel) για όλους τους τύπους του μεταφορικού έργου. Η εξειδικευμένη σειρά Sprinter City καλύπτει τακτικά δρομολόγια αστικών και υπεραστικών διαδρομών και στην κορυφαία του έκδοση City 75 μπορεί να φιλοξενήσει έως και 38 επιβάτες, σε ένα αμάξωμα συνολικού μήκους 8,5 μέτρων. Οι διαστάσεις του λεωφορείου, το καθιστούν κατάλληλο για διαδρομές σε στενούς δρόμους των ιστορικών κέντρων μιας πόλης καθώς και για τη σύνδεση χωριών και μικρών πόλεων ή τη μεταφορά επιβατών σε αγροτικές περιοχές.

Η σχεδιαστική φιλοσοφία έχει διαφοροποιηθεί σε αυτή τη γενιά λεωφορείου. Μπορεί να βασίζεται στο πλαίσιο της 3ης γενιάς Sprinter, αλλά μόνο μέχρι την κολώνα Β. Από εκεί και πέρα ενσωματώνεται ένας αυτόνομος σκελετός μικρού λεωφορείου, με το συνολικό μεταξόνιο των 5.100 χιλ. να είναι κατά 75 χιλ. μακρύτερο από το μεγαλύτερο διαθέσιμο μεταξόνιο του Sprinter. Ο σκελετός εξασφαλίζει μάλιστα δέκα επιπλέον εκατοστά εσωτερικό πλάτος στο χώρο επιβατών, ότι αυτό συνεπάγεται για την χωροταξική ευελιξία.

 Το αμάξωμα διαθέτει ασύμμετρο σχεδιασμό στα πλευρικά τοιχώματα. Από την πλευρά του οδηγού, η καμπίνα του οδηγού και το υπόλοιπο αμάξωμα δείχνουν ένα ενιαίο σύνολο χάρη στο σχεδιασμό της γυάλινης επιφάνειας (διπλά τζάμια προαιρετικά) που καταλήγει σε σχήμα βέλους στο μπροστινό τμήμα. Στην άλλη πλευρά του αμαξώματος κυριαρχούν οι θύρες εισόδου, διπλή εμπρός και μονή πίσω. Σημαντικό είναι επίσης πως το πανοραμικό παρμπρίζ του δεν εξασφαλίζει μόνο στους επιβάτες μια εντυπωσιακή θέα προς τα εμπρός, παρέχει επίσης μια διακριτική θέση για την οθόνη ένδειξης προορισμού.

Η Mercedes-Benz Minibus GmbH, θυγατρική της EvoBus, είναι υπεύθυνη για την κατασκευή μικρών λεωφορείων με βάση κυρίως το Sprinter. Από το 1998 έχει κατασκευάσει περισσότερα από 20.000 οχήματα, αφενός εκμεταλλευόμενη τα πλεονεκτήματα του Sprinter και αφετέρου προχωρώντας σε τροποποιήσεις στο αμάξωμα και στο πλαίσιο με στόχο πάντα το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Το εσωτερικό του Sprinter City 75 είναι διαμορφωμένο σε δύο επίπεδα. Το υπερυψωμένο επίπεδο στο πίσω τμήμα της καμπίνας φιλοξενεί 12 καθίσματα ενώ το χαμηλότερο, εμπρόσθιο επίπεδο ακόμα 7 καθίσματα, όλα σε μονές ή διπλές σειρές. Εκτός από τον βασικό τύπο καθίσματος Inter Star με ψηλή πλάτη, υπάρχουν αρκετές άλλες επιλογές ενώ το ίδιο ισχύει και για το κάθισμα του οδηγού.

ΟΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ 728Χ90

Ο κατάλογος του πρόσθετου, προαιρετικού εξοπλισμού είναι μεγάλος περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων μοχλό χειρός για το σύστημα επιβράδυνσης τύπου retarder, ηλεκτρική ράμπα για αναπηρικό αμαξίδιο, σύστημα πυρόσβεσης στο χώρο του κινητήρα, μια πρόσθετη δεξαμενή καυσίμου που αυξάνει τη διαθέσιμη ποσότητα στα 96 λίτρα, θύρες USB στα καθίσματα των επιβατών καθώς και προεγκατάσταση για οθόνη TFT 21 ιντσών.

Ο χώρος εργασίας του οδηγού στο Sprinter City θυμίζει επιβατικό αυτοκίνητο σε αισθητική και άνεση. Από την τέλεια εργονομία του περιστρεφόμενου καθίσματος με ανάρτηση, έως τις πρακτικές λεπτομέρειες, όπως είναι τα ηλεκτρικά παράθυρα, οι θερμαινόμενοι και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, και ο ξεχωριστός κλιματισμός για τον οδηγό. Όλα τα συστήματα ελέγχου είναι εύκολα προσβάσιμα. Οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέπτες με τις επιφάνειες μεγάλης γωνίας προσφέρουν στον οδηγό μια εξαιρετική άποψη του χώρου γύρω από το όχημα. Οι ειδικοί προβολείς bi-xenon περιλαμβάνουν μια ενσωματωμένη λειτουργία φωτισμού διασταύρωσης και ενεργό φωτισμό των στροφών.

Για πρώτη φορά στον σχεδιασμό του ταμπλό λαμβάνεται υπόψη τόσο πολύ το σύστημα infotainment, η θέση της οθόνης του οποίου διαμορφώνει την όλη αισθητική. Η εν λόγω οθόνη βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα, με επιλογές μεγεθών στις 7,0 και 10,25 ίντσες και ελέγχεται μέσω των κουμπιών ελέγχου αφής στην αριστερή πλευρά του τιμονιού πολλαπλών λειτουργιών ή μέσω του touchpad. Από εδώ επίσης ενεργοποιείται και απενεργοποιείται το cruise control και η υποβοήθηση απόστασης DISTRONIC. Το touchpad, που ελέγχει πλήρως το σύστημα πολυμέσων MBUX, βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του τιμονιού πολλαπλών λειτουργιών. Τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού βρίσκονται σε μια ξεχωριστή μονάδα χειρισμού κάτω από την οθόνη του συστήματος τηλεματικής και τη γραμμή ελέγχου της οθόνης. Το THERMOTRONIC ελέγχει αυτόματα τον ανεμιστήρα, την κατανομή του αέρα και τη θερμοκρασία.

Ακόμα και εάν δεν υπάρχει η μεγάλη οθόνη του infotainment, η κονσόλα του νέου Sprinter είναι εκεί για να υπηρετήσει τον χρήστη φιλοξενώντας αεραγωγούς, αποθηκευτικούς χώρους αντικειμένων και ποτηριών και μια σειρά από διακόπτες ελέγχου των επί μέρους λειτουργιών. Στις βελτιώσεις περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ένα βελτιστοποιημένο σύστημα κλιματισμού που εξασφαλίζει πιο ομοιόμορφη κατανομής της θερμοκρασίας στον χώρο καθώς και η δυνατότητα εκκίνησης χωρίς κλειδί (με το πάτημα ενός κουμπιού).

 Ο βασικός κινητήρας OM 651 χωρητικότητας 2,15 λίτρων έρχεται κατά 20% πιο δυνατός, σε δύο εκδόσεις ισχύος των 143 και 163 ίππων. Αμφότερες οι επιλογές συνδυάζονται αποκλειστικά με το επτατάχυτο αυτόματο 7G Tronic Plus, με τεχνολογία και προδιαγραφές που για πρώτη φορά συναντάμε στην κατηγορία.

 Τα πρόσθετα φρένα (επιβραδυντής Telma) με ισχύ πέδησης 350 Nm που περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό όσο και με τα πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης, καθιστούν το minibus ένα από τα ασφαλέστερα οχήματα της κατηγορίας του. Μεταξύ αυτών, το ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας ESP του βασικού εξοπλισμού, το σύστημα υποβοήθησης κατά των πλευρικών ανέμων και η ενεργή υποβοήθηση πέδησης.

 Τέλος, το συνολικό, μεικτό βάρος ανέρχεται στους 6,8 τόνους, με μέγιστο φορτίο οπίσθιου άξονα 4,8 τόνους χάρη και στα διπλά ελαστικά. Στον ίδιο άξονα, η αερανάρτηση έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για τα μικρά λεωφορεία της Mercedes-Benz.

saloni_digital_ MAGAZINE INSIDE PAGES_2020-12_FINAL-03

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ