Η Mercedes-Benz Special Trucks δοκιμάζει ένα Unimog με κινητήρα υδρογόνου

banner-google-news

Η Mercedes-Benz Special Trucks δοκίμασε ένα πρωτότυπο Unimog με κινητήρα καύσης υδρογόνου σε πραγματική λειτουργία. Το Unimog είναι ένα δοκιμαστικό όχημα που χρησιμοποιείται για την έρευνα των συνθηκών υπό τις οποίες μπορεί να εφαρμοστεί η καύση υδρογόνου ως συμπλήρωμα των ηλεκτροκινητήρων με μπαταρία και των κυψελών καυσίμου. Σε ένα παροπλισμένο τμήμα του αυτοκινητόδρομου μεταξύ Μπαϊρόιτ και Μπάμπεργκ, οι μηχανικοί συνέλεξαν δεδομένα μετρήσεων κατά την επιτάχυνση και τον ανεφοδιασμό σε ένα δημόσιο βενζινάδικο. Τα δεδομένα θα χρησιμοποιηθούν για περαιτέρω ανάπτυξη του οχήματος. Οι πρακτικές δοκιμές σε χαμηλές θερμοκρασίες και σε ποικίλη τοπογραφία είναι ένα σημαντικό βήμα στο συνεχιζόμενο έργο ανάπτυξης «WaVe», στο οποίο 18 εταίροι εργάζονται μαζί για την ιδέα της κίνησης με κινητήρα καύσης υδρογόνου.

Η Franziska Cusumano, Επικεφαλής Ειδικών φορτηγών Mercedes-Benz και Custom Tailored Trucks δηλώνει: «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με την τρέχουσα κατάσταση εξέλιξης του οχήματος δοκιμής. Βρισκόμαστε ήδη σε πρακτικές δοκιμές με το πρώτο επιχειρησιακό πρωτότυπο Unimog που διαθέτει κινητήρα καύσης υδρογόνου. Οι δοκιμές με το προσωπικό της Autobahn GmbH στην Άνω Φραγκονία είναι ιδιαίτερα πολύτιμες για εμάς, γιατί εδώ μπορούμε να συλλέξουμε σημαντικά σχόλια από την πρακτική εφαρμογή για τις περαιτέρω εργασίες ανάπτυξης»

Το όχημα δοκιμής Mercedes-Benz Unimog βασίζεται στον Unimog U 430. Ένας ειδικά μετασκευασμένος κινητήρας φυσικού αερίου με ρεζερβουάρ, συστήματα ασφαλείας και παρακολούθησης καθώς και τεχνολογία μέτρησης έχει εγκατασταθεί για τον κινητήρα εναλλακτικής τεχνολογίας υδρογόνου. Η καύση υδρογόνου στο χώρο του κινητήρα παράγει νερό, το οποίο εκκενώνεται ως ατμός μέσω του συστήματος εξάτμισης. Το μεταξόνιο και το μήκος της πλατφόρμας έχουν τέτοιες διαστάσεις ώστε οι δεξαμενές υδρογόνου να μπορούν να τοποθετηθούν πίσω από την καμπίνα.

Οι τέσσερις δεξαμενές υψηλής πίεσης 700 bar με πιστοποίηση TÜV χωρούν συνολικά περίπου 14 κιλά υδρογόνου. Συνδυάζονται σε δύο διπλές δεξαμενές, καθεμία από τις οποίες λειτουργεί ανεξάρτητα η μία από την άλλη με μονάδα ελέγχου δεξαμενής. Σε επόμενο στάδιο ανάπτυξης, οι μηχανικοί στοχεύουν να αυξήσουν τον όγκο, για να μπορέσουν να καλύψουν μια κανονική εργάσιμη ημέρα. Ο κινητήρας αποδίδει περίπου 290 ίππους/1000 Nm και είναι αισθητά πιο αθόρυβος από τον αντίστοιχο ντίζελ. Το πρωτότυπο ήταν εξοπλισμένο με ένα μπροστινό χλοοκοπτικό που διαθέτει δύο κεφαλές κοπής, προκειμένου να αποκτήσει περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία εργασίας.