Mercedes-Benz Sideguard Assist & MirrorCam : Ασφάλεια πάνω από όλα!

Το σύστημα MirrorCam, όχι μόνο καταργεί τους εξωτερικούς καθρέπτες αλλά αναβαθμίζει το Sideguard Assist και συνεπώς την ασφάλεια όσων κινούνται περιμετρικά ενός φορτηγού.

Δεδομένου του σταθερού, ευρωπαϊκού νομοθετικού πλαισίου που περιβάλει τα φορτηγά, οι κατασκευαστές δεν έχουν τίποτα πια να «περιμένουν» από την εξωτερική σχεδίαση, σε επίπεδο απόδοσης και οικονομίας του φορτηγού. Αποτελεί κοινό τόπο πως οι μεγάλες διαφοροποιήσεις στην αισθητική ενός φορτηγού έχουν πια να κάνουν περισσότερο με τις εντυπώσεις παρά με την ουσία. Επομένως η στρατηγική επιλογή της Mercedes-Benz, να αξιοποιήσει την τρέχουσα δεκαετία αλλάζοντας το φορτηγό από μέσα προς τα έξω φαίνεται να έχει περισσότερο νόημα από ποτέ.

Januar 2019 – Mercedes-Benz Safety Truck. Der neue Mercedes-Benz Actros mit Abbiege-Assistent, Active Brake Assist 5, MirrorCam, Active Drive Assist, Notbremsassistent und Fußgängererkennung. January 2019 – Mercedes-Benz Safety Truck. The new Mercedes-Benz Actros with Sideguard Assist, Active Brake Assist 5, MirrorCam, Active Drive Assist, emergency braking assistance sys tem and pedestrian detection.

Για παράδειγμα, στο νέο Actros, ένας αριθμός πρόσθετων μέτρων, με βελτιώσεις στην αεροδυναμική αντίσταση συμβάλουν στην περεταίρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, έως και κατά 5%. Εδώ η μεγάλη διαφορά έρχεται από την κατάργηση των εξωτερικών καθρεπτών και την εγκατάσταση του συστήματος MirrorCam, που αντιπροσωπεύει μια τεράστια βελτίωση στα θέματα αεροδυναμικής, ασφάλειας και οδικής συμπεριφοράς.

Παράλληλα, η Mercedes-Benz ενσωματώνει για πρώτη φορά σε φορτηγό παραγωγής, συστήματα ασφάλειας που όχι μόνο αποτρέπουν σοβαρά ατυχήματα στους αυτοκινητόδρομους αλλά παρέχουν προστασία πρωτίστως στους πιο ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, δηλαδή στους πεζούς και στους ποδηλάτες. Με τα νέα «Active Brake Assist 4» και «Sideguard Assist» στον κατάλογο εξοπλισμού των φορτηγών Mercedes-Benz, η μάρκα επιδεικνύει συνέπεια στις υποσχέσεις της για την εφαρμογή συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας που προάγουν τις οδικές μεταφορές χωρίς ατυχήματα. Συστήματα που «αντιμετωπίζουν» δύσκολες καταστάσεις σε κατοικημένες περιοχές, σε χαμηλές ταχύτητες κίνησης, σε στροφές και σε κόμβους όπου οι «νεκρές» γωνίες είναι πολλές και η ορατότητα περιορισμένη.

Αντίο καθρέπτες!

Αυτό που συναντούσαμε κάποτε σε μελλοντικά σχέδια φορτηγών, το νέο Actros το συμπεριλαμβάνει στον εξοπλισμό του και πρωτοπορεί για ακόμα μια φορά. Πιο συγκεκριμένα, οι κύριοι και οι ευρυγώνιοι καθρέφτες αντικαταστάθηκαν στο νέο Actros με το MirrorCam ως μέρος του βασικού εξοπλισμού. Αυτό το σύστημα παρέχει σημαντικά βελτιωμένη περιμετρική ορατότητα και αποτελείται από δύο κάμερες τοποθετημένες στο εξωτερικό του οχήματος και δύο οθόνες 15 ιντσών (με ανάλυση 720 x 1920 pixel) στις κολώνες A μέσα στην καμπίνα. Τα οφέλη στην ορατότητα είναι αυτονόητα, καθώς το οπτικό πεδίο που «έκρυβαν» οι εξωτερικοί καθρέπτες είναι τώρα περισσότερο διευρυμένο. Επιπρόσθετα, το MirrorCam παρέχει πολλές άλλες λειτουργίες. Στις οθόνες, η εικόνα εμφανίζεται διαιρεμένη, σαν να κοιτάει κανείς συμβατικούς καθρέπτες, στις στροφές υπάρχει πλήρη θέαση του τρέιλερ ενώ ψηφιακές γραμμές απόστασης συμβάλλουν στην σαφέστερη εκτίμηση της απόστασης των οχημάτων που ακολουθούν. Μια επιπλέον γραμμή μπορεί να ρυθμιστεί ξεχωριστά ώστε να δείχνει το τέλος του ρυμουλκούμενου, κάτι που διευκολύνει τους χειρισμούς ακριβείας.

Μετά την δύση του ηλίου το σύστημα ενεργοποιεί την λειτουργία νυχτερινής όρασης ενώ προσαρμόζεται και η φωτεινότητα των οθονών. Οι βραχίονες των καμερών μπορούν να διπλωθούν προς την κατεύθυνση της κίνησης ή προς την κατεύθυνση της διαδρομής ενώ το σύστημα αποδεικνύεται επωφελές ακόμα και όταν ο οδηγός ξεκουράζεται. Πιο συγκεκριμένα, ένας διακόπτης στην πόρτα και ένας δίπλα στο κρεβάτι ενεργοποιούν το σύστημα για δύο λεπτά της ώρας επιτρέποντας στον οδηγό να ελέγχει ανά πάσα στιγμή την περιοχή γύρω από το φορτηγό του και να αντιδράσει ανάλογα σε περίπτωση προσπάθειας κλοπής ή βανδαλισμού.

Φύλακας – άγγελος

Σύμφωνα με έρευνα της γερμανικής ομοσπονδιακής στατιστικής υπηρεσίας για τον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών, ο όγκος μεταφοράς με φορτηγά έχει αυξηθεί σημαντικά (κατά 85% την περίοδο 1992-2014), την ίδια περίοδο, ο αριθμός των θανάτων σε τροχαία με φορτηγά έχει μειωθεί κατά 60%. Τα ίδια στατιστικά στοιχεία δείχνουν πως οι πεζοί και οι ποδηλάτες αντιπροσωπεύουν το 30% του συνόλου των θανάτων σε αυτά τα τροχαία, που συμβαίνουν κυρίως σε κατοικημένες περιοχές και που αποκαλύπτουν το πόσο απροστάτευτη είναι η συγκεκριμένη κατηγορία χρηστών του δρόμου.

Αποτελεί κοινός τόπος πως οι δεξιές στροφές στον αστικό ιστό είναι η πιο δύσκολη και αγχώδης εργασία για τον οδηγό. Γιατί ακριβώς μεσολαβούν στιγμές που δεν γνωρίζει τι συμβαίνει στην δεξιά πλευρά του φορτηγού του, εκεί που τα πράγματα μπορεί να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή, σχετικά με τα άλλα οχήματα, τους πεζούς, τους ποδηλάτες κ.α.

Το νέο σύστημα «Sideguard Assist» μπήκε στη γραμμή παραγωγής των φορτηγών Mercedes-Benz το 2016, ακριβώς για να δώσει λύση σε αυτά τα προβλήματα. Σύμφωνα με μελέτες, μπορεί να μειώσει έως και 50% τα ατυχήματα που συμβαίνουν μεταξύ των φορτηγών και τους πεζούς ή τους ποδηλάτες μέσω μιας στρατηγικής συνεχούς ροής πληροφοριών προς τον οδηγό σε περιπτώσεις περιορισμένης ορατότητας. Πρόκειται για ένα σύστημα που λειτουργεί σε διάφορα στάδια. Μέχρι το λανσάρισμα του MirrorCam, το σύστημα πρώτα ενημέρωνε τον οδηγό όταν ένα αντικείμενο βρίσκεται σε «επικίνδυνη» ζώνη, γύρω από το φορτηγό. Σε δεύτερο στάδιο, ο οδηγός ενημερωνόταν για την πιθανότητα σύγκρουσης, ταυτόχρονα με μια φωτεινή ένδειξη LED στη κολόνα Α, στην πλευρά του συνοδηγού. Τα LED αναβόσβηναν σε κόκκινο χρώμα έως ότου μείνουν μόνιμα αναμμένα, ταυτόχρονα με ένα ηχητικό προειδοποιητικό σήμα. Με την εισαγωγή του MirrorCam στο βασικό εξοπλισμό του Actros, όλες οι απαραίτητες ενδείξεις του Sideguard Assist εμφανίζονται στις οθόνες. Με αυτό τον τρόπο ο οδηγός ενημερώνεται άμεσα και με πιο σαφή τρόπο για την ύπαρξη ενός ποδηλάτη ή ενός πεζού που βρίσκεται στις πλευρές του φορτηγού, κατά τη διάρκεια αλλαγής πορείας σε διασταύρωση ή αλλαγής λωρίδας.

Υπενθυμίζουμε πως το «Sideguard Assist» λειτουργεί αφενός στις χαμηλές ταχύτητες έως 36 χλμ./ώρα για τον εντοπισμό και αποφυγή σταθερών εμποδίων (φανάρι, πινακίδα κυκλοφορίας κ.α.) στο δρόμο ή κατά την εκτέλεση ελιγμών. Και αφετέρου σε ταχύτητες έως 90 χλμ./ώρα για τον έλεγχο όλων των αντικειμένων που τυχόν βρίσκονται κοντά στο φορτηγό, βοηθώντας ουσιαστικά στην ασφαλή αλλαγή λωρίδας στον αυτοκινητόδρομο.

Για τις ανάγκες λειτουργίας του συστήματος, ειδικοί αισθητήρες παρακολουθούν την περιοχή στην πλευρά του συνοδηγού, σε μια εμβέλεια 3,75 μέτρων. Το σύστημα είναι φτιαγμένο ώστε να καλύπτει ολόκληρο το μήκος του οχήματος, έως και στα 18,75 μέτρα στην περίπτωση που ο τράκτορας συνδυάζεται με ρυμουλκούμενο. Έχει μάλιστα τη δυνατότητα να επεξεργάζεται πληροφορίες όπως η γωνία στριψίματος του τιμονιού, τα δεδομένα κίνησης των άλλων οχημάτων ή αντικειμένων, ακόμα και τις αντιδράσεις του οδηγού.

 

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ