SHELL RIMULA PETROPOULOS 728×90

Η κατανάλωση καυσίμου των βαρέων φορτηγών Mercedes-Benz μειώνεται σταθερά. Το νέο Actros, για παράδειγμα, καταναλώνει έως και 3% λιγότερο πετρέλαιο σε μεγάλους δρόμους και αυτοκινητόδρομους από την προκάτοχο γενιά. Σε εθνικές οδούς, η μείωση των καυσίμων μπορεί να φτάσει έως και το 5%. Ένας σημαντικός λόγος για αυτήν την οικονομία είναι η βελτιστοποίηση του cruise control, του κιβωτίου ταχυτήτων και του ελέγχου κινητήρα χάρη στο περαιτέρω βελτιωμένο Predictive Powertrain Control (PPC). Πώς λειτουργεί αυτό το ευφυές σύστημα, τι επιπτώσεις έχει και πώς χρησιμοποιείται, μας εξηγεί στη συνέχεια ο καθηγητής Dr. Uwe Baake, επικεφαλής της ανάπτυξης προϊόντων της Mercedes-Benz Trucks.

«Το PPC μπορεί να επιτύχει καλύτερα αποτελέσματα από τους έμπειρους οδηγούς», τονίζει ο καθηγητής Dr. Uwe Baake, Προϊστάμενος Ανάπτυξης Προϊόντων Mercedes-Benz Trucks.

Ποιος είναι ο στόχος του PPC;

Ο γενικός στόχος του συστήματος είναι να εξοικονομήσει όσο το δυνατόν περισσότερα καύσιμα στο φορτηγό και να υποστηρίξει τον οδηγό με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το σύστημα λαμβάνει αυτόματα υπόψη την τοπογραφία, την πορεία των οδών και των πινακίδων κυκλοφορίας. Αυτό σημαίνει ότι αποφεύγονται τα περιττά φρενάρισμα, η επιτάχυνση και η αλλαγή ταχυτήτων, και το καύσιμο μπορεί να χρησιμοποιηθεί βέλτιστα. Το στυλ οδήγησης του PPC είναι συχνά πιο οικονομικό στα καύσιμα από ό, τι μπορεί να είναι ένας επαγγελματίας οδηγός – ακόμα και όταν ο οδηγός γνωρίζει πολύ καλά τη διαδρομή και την απόδοση του φορτηγού.

Nachhaltige Verbrauchssenkung für Actros und Arocs durch überarbeitete Tempomat- und Getriebesteuerung Predictive Powertrain Control (PPC) – jetzt auch auf Landstraßen Sustainable reduction in fuel consumption for Actros and Arocs thanks to the improved cruise control and transmission control system Predictive Powertrain Control (PPC) – now on rural roads too

Πόσο καύσιμο μπορεί να εξοικονομηθεί με το PPC;

Το έξυπνο σύστημα ελέγχου ταχύτητας και ελέγχου μετάδοσης εξοικονομεί κατά μέσο όρο έως και 5% σε σύγκριση με οχήματα που δεν είναι εξοπλισμένα με PPC. Το σύστημα βελτιώθηκε για άλλη μια φορά όταν κυκλοφόρησε το νέο Actros. Υπήρχαν δύο σαφή πλεονεκτήματα: πρώτον, ακόμη και σε διαδρομές εκτός δρόμου και εκτός πόλης, το PPC παρέχει πλεονεκτήματα καυσίμου, δηλαδή κατανάλωση που είναι έως και 5% χαμηλότερη. Δεύτερον, η απόδοση του συστήματος βελτιώθηκε ακόμη περισσότερο σε αυτοκινητόδρομους και μεγάλους δρόμους. Η λειτουργία της ανανεωμένης εκδοχής του συστήματος από μόνη της μπορεί να σημαίνει επιπλέον μείωση της κατανάλωσης 1,5% σε σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση.

Από πού λαμβάνει το σύστημα τις πληροφορίες;

Το σύστημα «γνωρίζει» περισσότερο από το 955 όλων των ευρωπαϊκών δρόμων για διασταυρούμενες χώρες και δρόμους. Συνδέει τις τρέχουσες πληροφορίες GPS σχετικά με την ακριβή τοποθεσία του φορτηγού με αποθηκευμένους ψηφιακούς τρισδιάστατους οδικούς χάρτες και έτσι υπολογίζει έναν τύπο «ηλεκτρονικού ορίζοντα» στον οποίο προσαρμόζει αυτόματα το στυλ οδήγησης του φορτηγού. Με αυτόν τον τρόπο, το PPC υπολογίζει την κατεύθυνση και την τοπογραφία του δρόμου έτσι ώστε να προγραμματίζει εκ των προτέρων αλλαγές ταχυτήτων και χρονισμό τους και να προσαρμόζει την ταχύτητα μέσω του cruise control. Ταυτόχρονα, το σύστημα χρησιμοποιεί συνεχώς τις πληροφορίες από το Proximity Control Assist, έτσι ώστε η συμπεριφορά των οχημάτων μπροστά να μπορεί να ληφθεί υπόψη στον έλεγχο του συστήματος μετάδοσης κίνησης, με στόχο την εξοικονόμηση καυσίμου.

Nachhaltige Verbrauchssenkung für Actros und Arocs durch überarbeitete Tempomat- und Getriebesteuerung Predictive Powertrain Control (PPC) – jetzt auch auf Landstraßen Sustainable reduction in fuel consumption for Actros and Arocs thanks to the improved cruise control and transmission control system Predictive Powertrain Control (PPC) – now on rural roads too

Πώς λειτουργεί το σύστημα σε αυτοκινητόδρομους;

Μέσω ορισμένων «έξυπνων» μετρήσεων, το PPC μειώνει την κατανάλωση καυσίμου σε αυτοκινητόδρομους. Για παράδειγμα, το σύστημα βελτιστοποιεί συνεχώς τη λειτουργία EcoRoll του αυτόματου κιβωτίου για να χρησιμοποιήσει την ορμή του οχήματος με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το σύστημα απαλλάσσεται από την επιτάχυνση, εάν το φορτηγό μπορεί σύντομα να φτάσει την ταχύτητα που έχει οριστεί με τον cruise control μόνο με την κύλιση. Επίσης, ο έξυπνος έλεγχος ταχύτητας και το κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιούν την ορμή στα κατηφόρα, προσαρμόζοντας αυτόματα την ταχύτητα. Το σύστημα υπερβαίνει την καθορισμένη ταχύτητα του cruise control για 40 δευτερόλεπτα το πολύ για να επιτρέψει στο όχημα να χρησιμοποιήσει την ορμή του στην επόμενη ανηφορική κλίση. Επίσης, πριν από την κατηφόρα, το PPC επιλέγει το γρανάζι που εξασφαλίζει τη βέλτιστη χρήση του συνεχούς φρένου, κάνοντας έτσι εύκολη την πέδηση, κάτι σημαντικό στα βαρέα φορτηγά που ταξιδεύουν συχνά σε κατωφέρειες. Πριν από μια ανηφόρα, το σύστημα αποφασίζει αυτόματα εάν απαιτείται αλλαγή ταχύτητας. Στο τέλος της ανάβασης, η έξοδος προσαρμόζεται και πάλι, επειδή το σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει εκ των προτέρων εάν το φορτηγό έχει επαρκή ταχύτητα για να κυλήσει με τον πιο οικονομικό τρόπο.

Mercedes-Benz Actros 1863 LS 4x2, Exterieur, antikrot metallic, L-Fahrerhaus, SoloStar Concept, GigaSpace, OM 473 Euro VI mit 460 kW (625 PS), 15,6 L Hubraum, 12-Gang Mercedes PowerShift 3, Active Brake Assist 5, Abstandshalte-Assistent, Verkehrszeichen-Assistent, Spurhalte-Assistent, Stabilitätsregel-Assi stent, Aufmerksamkeits-Assistent, Active Drive Assist, MirrorCam, Multimedia Cockpit interactive, Predictive Powertrain Control mit Erweiterung um Interurban, BiXenon-Scheinwerfer. Mercedes-Benz Actros 1863 LS 4x2, Exterior,antique red metallic, L-Cab, SoloStar Concept, GigaSpace, OM 473 Euro VI rated at 460 kW/625 hp, displacement 15.6 l, 12-speed Mercedes PowerShift transmission 3, Active Brake Assist 5, Proximity Assist, Traffic-Sign-Recognation-Assist, Lane Keeping Assist, Stability Assist, Attention Assist, Active Drive Assist, MirrorCam, Multimedia Cockpit interactive, Predictive Powertrain Control with extension Interurban, BiXenon headlamps.

Πώς συνεργάζονται το PPC και το Proximity Control Assist;

Το PPC βελτιστοποιεί τη συμπεριφορά του οχήματος όταν είναι ενεργό το «έξυπνο» cruise control. Το σύστημα παρατηρεί το προπορευόμενο όχημα και το λαμβάνει υπόψη κατά τον υπολογισμό των μελλοντικών φάσεων κύλισης. Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα μπορεί να σχεδιάσει βέλτιστα αλλαγές ταχύτητας και εξέλιξη της ταχύτητας προκειμένου να χρησιμοποιήσει την ορμή του οχήματος με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το σύστημα εξασφαλίζει, για παράδειγμα, ότι το φορτηγό μπορεί να επανέλθει σύντομα στην επιθυμητή ταχύτητα εάν ένα όχημα μπροστά το αναγκάσει να επιβραδύνει.

Πώς εμφανίζεται η λειτουργία του PPC στον οδηγό;

Μόλις ο οδηγός έχει ενεργοποιήσει το προσαρμοζόμενο cruise control με τα αριστερά κουμπιά του τιμονιού και το φορτηγό έχει φτάσει σε ταχύτητα 15 km / h, με το νέο Actros και το νέο Arocs, η PPC ενεργοποιείται αυτόματα. Το λευκό σύμβολο του συστήματος εμφανίζεται τώρα στην κύρια οθόνη. Εάν το σύστημα αναλάβει ενεργά τον έλεγχο του συστήματος μετάδοσης κίνησης, το χρώμα του συμβόλου του PPC αλλάζει σε πράσινο. Επίσης, εμφανίζονται γραφικά που ανακοινώνουν τα συμβάντα διαδρομής μπροστά, όπως στροφές, κυκλικούς κόμβους και διασταυρώσεις, καθώς και όρια ταχύτητας.

Πώς λειτουργεί το PPC;

Το σύστημα ξεκινά αυτόματα να λειτουργεί όταν ο οδηγός ενεργοποιεί το cruise control με τα αριστερά κουμπιά του τιμονιού. Τώρα ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το μενού «Συστήματα» για να ορίσει την ανώτερη ταχύτητα, ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Επίσης, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την ταχύτητα από την οποία το PPC θα πρέπει να αρχίσει να ρυθμίζει την ταχύτητα σε στροφή, στο μενού «Ρυθμίσεις ελέγχου ταξιδίου». Εδώ μπορείτε επίσης να ορίσετε εκδηλώσεις διαδρομής, όπως σήματα στάσης ή διέλευσης. Οι ρυθμίσεις του Proximity Control Assist είναι επίσης σημαντικές για το σύστημα. Κατά την εκκίνηση του κινητήρα, η μεσαία απόσταση αναφοράς ρυθμίζεται αυτόματα. Ο οδηγός μπορεί, ωστόσο, να ορίσει την απόσταση για να ταιριάζει στις απαιτήσεις του, αλλά πρέπει πάντοτε να διασφαλίζει ότι το φορτηγό διατηρεί την απαιτούμενη από το νόμο ελάχιστη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Nachhaltige Verbrauchssenkung für Actros und Arocs durch überarbeitete Tempomat- und Getriebesteuerung Predictive Powertrain Control (PPC) – jetzt auch auf Landstraßen Sustainable reduction in fuel consumption for Actros and Arocs thanks to the improved cruise control and transmission control system Predictive Powertrain Control (PPC) – now on rural roads too

Πώς μπορεί ο οδηγός να απενεργοποιήσει το PPC;

Το PPC ενεργοποιείται στο παρασκήνιο χωρίς την επιβεβαίωση του οδηγού, μόλις ενεργοποιηθεί ο έλεγχος ταχύτητας. Εάν ο οδηγός δεν συμφωνεί με την επιλογή ταχύτητας που πραγματοποίησε το σύστημα, τότε μπορεί να παρακάμψει το σύστημα ανά πάσα στιγμή, για παράδειγμα με το φρένο ή το πεντάλ γκαζιού. Επίσης, το πρόγραμμα οδήγησης έχει την επιλογή να απενεργοποιήσει εντελώς το σύστημα, στο μενού «Ρυθμίσεις PPC» στη δευτερεύουσα οθόνη του πιλοτηρίου πολυμέσων.

Nachhaltige Verbrauchssenkung für Actros und Arocs durch überarbeitete Tempomat- und Getriebesteuerung Predictive Powertrain Control (PPC) – jetzt auch auf Landstraßen Sustainable reduction in fuel consumption for Actros and Arocs thanks to the improved cruise control and transmission control system Predictive Powertrain Control (PPC) – now on rural roads too

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ