MERCEDES-BENZ: Καινοτομίες και οράματα στην Ι.Α.Α. 2016

banner-google-news

Το πρώτο εξ ολοκλήρου ηλεκτρικό φορτηγό διανομών παρουσίασε η Mercedes-Benz. Το «πρωτότυπο »  με μεικτό βάρος 26 τόνων αποτελεί το αποτέλεσμα των προσπαθειών του κατασκευαστή να καλύψει μελλοντικές τάσεις της αγοράς που θέλει οχήματα που θα συμβάλλουν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και του επιπέδου θορύβων ενώ θα είναι συμβατά με τις ζώνες ελεγχόμενης πρόσβασης που δημιουργούνται όλο και περισσότερο στις μεγαλουπόλεις.

Το eTruck αντιπροσωπεύει την εξέλιξη της τεχνολογίας στα ηλεκτρικά βαρέα φορτηγά διανομών. Βασίζεται σε ένα τριαξονικό «heavy-duty» φορτηγό διανομών (κατά πάσα πιθανότητα το Antos)  σε μια μοναδική ιδέα που θέλει την τοποθέτηση ηλεκτροκινητήρων (2 x 125 kW) κοντά στις πλήμνες των τροχών του πίσω άξονα και με την παροχή ρεύματος να προέρχεται από μια συστάδα μπαταριών. Το τριαξονικό πλαίσιο του Urban eTruck είναι φτιαγμένο για εξαιρετικά αποδοτικές και «καθαρές» διανομές μικρών διαδρομών. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου που φιλοξενούνται στο εσωτερικό του πλαισίου παρέχουν μια αυτονομία μέχρι 200 χιλιόμετρα.

Στον τομέα της ασφάλειας η μάρκα φέρνει στην αγορά την 4η γενιά του Active Brake Assist, με την πεποίθηση πως μπορεί να εκμηδενίσει τις πιθανότητες ατυχήματος εντός της πόλης χάρη στη λειτουργία εντοπισμού πεζών και δικυκλιστών, για την οποία γίνεται χρήση μια νέα γενιά αισθητήρων.

Στα ελαφρά φορτηγά, το όραμα της Mercedes-Benz είναι μεγάλο και εκφράστηκε μέσα από το πρωτότυπο όχημα «Vision Van». Πρόκειται για ένα ηλεκτροκινούμενο και πλήρως συνδεδεμένο με το περιβάλλον του όχημα αστικών μεταφορών που αποτελεί μέρος του προγράμματος «adVANce». Ο κατασκευαστής έχει προγραμματίσει συνολικές επενδύσεις 500 εκατ. ευρώ την επόμενη 5ετία προκειμένου να εξελίξει νέες υπηρεσίες μεταφοράς που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την αυτοματοποίηση μέχρι και την χρήση drones!

Αξίζει να τονίσουμε πως το περίπτερο της Mercedes-Benz ήταν και πάλι το μεγαλύτερο και σε αυτό εκτέθηκαν από τα μικρά βαν μέχρι τα βαρέα φορτηγά και φυσικά εκδόσεις του Unimog και του Econic. Μεταξύ άλλων παρουσιάστηκαν κάποιες τροποποιήσεις στις διαθέσιμες καμπίνες του Arocs για εργοταξιακή χρήση, νέες επιλογές ανάρτησης και κινητήρων καθώς και επέκταση της χρήσης του HAD (Hydraulic Auxiliary Drive) και σε άλλες εκδόσεις του φορτηγού.

33-medium32-medium