Mercedes-Benz eVito Tourer PRO 129 extra-long : Πολυεργαλείο… πρίζας!

Ταξί ή τουριστικό όχημα, hotel shuttle ή όχημα μεταφοράς προσωπικού μιας επιχείρησης; Είναι όλα αυτά και πολλά ακόμα, με επιπλέον συγκριτικό πλεονέκτημα τους μηδενικούς ρύπους, στην αμιγώς ηλεκτρική του έκδοση το Vito Tourer κοιτάει στο μέλλον.

banner-google-news

Είναι πραγματικά αξιοθαύμαστο το πώς ένα αυτοκίνητο που έχει την ταμπέλα του «επαγγελματικού» μπορεί να μεταμορφώνεται -και μέσω του κατάλληλου εξοπλισμού- να διαμορφώνει έναν χαρακτήρα στα μέτρα του εκάστοτε χρήστη-ιδιοκτήτη. Το Vito Tourer είναι ίσως το πιο τρανό παράδειγμα αυτής της τάσης, όχι μόνο γιατί είναι μελετημένο από άκρη σε άκρη αλλά επιπλέον γιατί ο Γερμανός κατασκευαστής δεν φείδεται λύσεων και εξοπλισμού τεχνολογίας, άνεσης και ασφάλειας που «απογειώνουν» τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.

evito tourer (9)Είτε χρησιμοποιηθεί ως ακούραστο μεταφορικό μέσο για μέσα στην πόλη, είτε για ταξίδια σε μακρινές αποστάσεις, ή ακόμη και ως όχημα μεταφοράς σε χώρους διασκέδασης ή φιλοξενίας, ή ακόμη και για τη μεταφορά του προσωπικού, το ανανεωμένο Vito Tourer, με τις μεταβλητές επιλογές θέσεων που μπορούν να χωρέσουν από 2 έως 9 άτομα, καθώς και με τις πολυάριθμες επιλογές εξοπλισμού, είναι τόσο ξεχωριστό που σίγουρα θα σας εντυπωσιάσει.

evito tourer (6)

Με λίγα λόγια το Vito Tourer μπορεί να προσαρμοστεί τέλεια στις ατομικές ανάγκες χώρου, με έκδοση σε τρία μήκη οχήματος: compact, long ή extra long. Η άνετα διαμορφωμένη καμπίνα επιβατών προσφέρει στους επιβάτες μεγάλη άνεση κινήσεων και ο μεγάλος χώρος φόρτωσης μπορεί να χωρέσει μπόλικο φορτίο.

Είχαμε την ευκαιρία να «ζήσουμε» μαζί λίγες μέρες με την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου eVito Tourer με το πλέον μακρύ αμάξωμα.

Το ταξίδι μας ξεκίνησε με το πρώτο φως της ημέρας. Με μπόλικη διάθεση και με σύμμαχό μας τον καλό καιρό βάλαμε μπρος με προορισμό τα Ιωάννινα. Επιλέξαμε έναν δημοφιλή τουριστικό προορισμό που επιλέγουν πολλοί για τις χειμερινές διακοπές τους και προετοιμαστήκαμε για την διαδρομή των 410 χιλιομέτρων ως την πρωτεύουσα της Ηπείρου.

ΕΩΣ ΕΝΝΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ

Σύμφωνα με τις βασικές του προδιαγραφές, το Vito Tourer έχει χώρο για έξι άτομα στην καμπίνα επιβατών. Το εξωτερικό κάθισμα της 2ης σειράς, με την λειτουργία Easy-Entry επιτρέπει την άνετη πρόσβαση στην 3η σειρά καθισμάτων. Αν χρειάζεται, μπορεί και να αφαιρεθεί πλήρως. Χάρη στην μεταβλητή διαμόρφωση των καθισμάτων, το όχημα μπορεί να τροποποιηθεί για να χωρέσει πέντε, τρεις, ή και δύο επιβάτες. Η ευελιξία αυτή οφείλεται στις βάσεις καθισμάτων με δυνατότητα γρήγορης απασφάλισης. Αν χρειάζεται να μεταφερθούν ογκώδη αντικείμενα, η αφαίρεση των πάγκων μετατρέπει ταχύτατα την καμπίνα επιβατών σε έναν ευρύχωρο χώρο φόρτωσης.

evito tourer (8)

Όλα τα παραπάνω μπορούν να συμβούν πίσω από την 1η σειρά καθισμάτων (2 ή 3 με πάγκο), εκεί που βρίσκονται τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού.

Όλες οι θέσεις περιλαμβάνουν ενσωματωμένες ζώνες ασφαλείας 3 σημείων και προσκέφαλα με ρυθμιζόμενο ύψος. Με τα σημεία τοποθέτησης παιδικού καθίσματος ISOFIX, το όχημα μπορεί να εξοπλιστεί με τέσσερα καθίσματα.

evito tourer (7)

Οι αερόσακοι για τον οδηγό και τον συνοδηγό, καθώς και οι πλευρικοί αερόσακοι για την προστασία του θώρακα και της λεκάνης, αλλά και οι αερόσακοι παραθύρων, αποτελούν μέρη των βασικών χαρακτηριστικών ασφαλείας.

Τα φιμέ τζάμια περιμετρικά του οχήματος και οι πρακτικοί αποθηκευτικοί χώροι στα πλαϊνά πάνελ καθιστούν το ταξίδι μια ευχάριστη εμπειρία για τους επιβάτες.

ΑΝΩΤΕΡΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ

Το ταμπλό είναι πλήρως επανασχεδιασμένο, σε μαύρο χρώμα, πιο business, πιο «σοβαρό» και φυσικά εξίσου ποιοτικό σε υλικά και αισθητική.

evito tourer (4)

Το σπορτίφ πολυλειτουργικό τιμόνι τριών ακτίνων, με υπολογιστή ταξιδιού και δώδεκα κουμπιά χειρισμού, κερδίζει τις εντυπώσεις με την ευχάριστη αίσθηση και την εξαιρετική εργονομία που διαθέτει. Τα δώδεκα κουμπιά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την εμφάνιση πληροφοριών και τον χειρισμό των μενού στον πίνακα οργάνων, ελαχιστοποιώντας έτσι την απόσπαση της προσοχής του οδηγού.

evito tourer (2)

Το τιμόνι είναι ρυθμιζόμενο ως προς την κάθετη κλίση και το ύψος, και σε συνδυασμό με τους θερμαινόμενους ηλεκτρικούς εξωτερικούς καθρέπτες, ενισχύει την λειτουργική άνεση του οδηγού. Το ηλεκτρομηχανικό και ανάλογο προς την ταχύτητα σύστημα διεύθυνσης rack-and-pinion (με κρεμαγιέρα υδραυλικής υποβοήθησης), που τροποποιεί το επίπεδο της ηλεκτρικής υποβοήθησης ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος. Αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς την μεγαλύτερη υποβοήθηση κατά το παρκάρισμα και κατά το μανουβράρισμα. Καθώς η ταχύτητα αυξάνεται, η ηλεκτρική υποβοήθηση διεύθυνσης ελαττώνεται συνεχώς, εξασφαλίζοντας έτσι την ακριβή διεύθυνση και την ομαλή σταθερότητα της ευθείας πορείας του οχήματος. Επίσης, η υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα κάνει την μετακίνηση σε ανηφόρα πανεύκολη: το σύστημα διατηρεί την πίεση της πέδησης για ένα σύντομο χρονικό διάστημα, έτσι ώστε να σας προσφέρει αρκετό χρόνο να μετακινήσετε το πόδι σας από το πετάλι του φρένου στο πετάλι του γκαζιού.

ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Από πλευράς εξοπλισμού η διαθέσιμη σειρά μοντέλων του οχήματος περιλαμβάνει τα Vito Tourer BASE, Vito Tourer PRO και Vito Tourer SELECT που ξεχωρίζουν μεταξύ τους κυρίως από πολυτελή χαρακτηριστικά του εξοπλισμού και λιγότερο από «ζωτικά» στοιχεία άνεσης και ασφάλειας.

evito tourer (5)

Το Vito Tourer εφοδιάζεται με κορυφαία συστήματα ασφαλείας στο βασικό εξοπλισμό του όπως το πρότυπο και δοκιμασμένο σύστημα Υποβοήθησης Πλευρικών Ανέμων Crosswind Assist, το Attention Assist και το τελευταίας γενιάς Adaptive ESP® ενισχύει εξίσου την προστασία και των υπολοίπων χρηστών του οδικού δικτύου.

Μοναδικό στην κατηγορία του, το προαιρετικό σύστημα Collision Prevention Assist. Επιβλέπει συνεχώς την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και σας προειδοποιεί ακουστικά και οπτικά σε περίπτωση πιθανής σύγκρουσης. Επίσης, ενισχύει αυτόματα την πίεση πέδησης σε περίπτωση κινδύνου, βοηθώντας με αυτό τον τρόπο να αποτραπούν οπίσθιες συγκρούσεις.
Το προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών PRE-SAFE® μπορεί να αναγνωρίσει έγκαιρα κρίσιμες οδηγικές καταστάσεις και, σε περίπτωση ανάγκης, να ενεργοποιήσει προληπτικά τα συστήματα ασφαλείας, τα οποία μειώνουν τον κίνδυνο τραυματισμό των επιβατών. Εάν ανιχνευθεί κρίσιμη οδική κατάσταση, σε κλάσματα του δευτερολέπτου μπορούν να συσφιχθούν οι ζώνες ασφαλείας των μπροστινών καθισμάτων, καθώς και να κλείσουν τα πλαϊνά παράθυρα και τα συστήματα οροφής και – σε συνδυασμό με την ηλεκτρική ρύθμιση καθισμάτων – να βελτιωθεί η θέση του μπροστινού καθίσματος του συνοδηγού.

Το σύστημα PRE-SAFE® παρακολουθεί διαρκώς τα δεδομένα από τους αισθητήρες των άλλων συστημάτων, όπως από το ESP® και το BAS. Οι προστατευτικού μηχανισμοί του συστήματος PRE-SAFE® ενεργοποιούνται ύστερα από πέδηση πανικού και από απότομες κινήσεις του τιμονιού σε υψηλές ταχύτητες.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Το ηλεκτρικό Vito Tourer φέρει ηλεκτροκινητήρα 150 kW και μέγιστη αυτονομία κίνησης τα 421 χιλιόμετρα. Η απαραίτητη για την κίνηση ηλεκτρική ενέργεια είναι αποθηκευμένη σε μπαταρίες ιόντων λιθίου (χωρητικότητας 90 kWh) που βρίσκονται κεντρικά τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα ενώ το 80% της φόρτισης μπορεί να επιτευχθεί σε λιγότερο από 45 λεπτά σε ταχυφορτιστή 110 kW. Σε απλή πρίζα απαιτείται χρόνο έως και 10 ώρες για να γεμίσουν οι μπαταρίες ενώ φόρτιση επιτυγχάνεται και κατά την κίνηση του οχήματος μέσω της πέδησης.

Εμείς ξεκινήσαμε το ταξίδι μας με πλήρη φόρτιση. Το όχημα δίνει τρεις επιλογές προγραμμάτων οδήγησης που στοχεύουν στην άνεση, την απόδοση ή τη μέγιστη αυτονομία. Επιλέξαμε μια μέση ταχύτητα 110 Km/h και έχοντας διανύσει μια διαδρομή 280 περίπου Km κάναμε την πρώτη στάση για φόρτιση στο ΣΕΑ Ευηνοχωρίου. Η στάση μας διήρκησε 1 ώρα και 45 λεπτά για την πλήρη φόρτιση του οχήματος σε ταχυφορτιστή. Συνεχίσαμε το ταξίδι μας και μέχρι την άφιξή μας στα Ιωάννινα καταναλώσαμε το 50% περίπου της αυτονομίας μας, ενώ συνολικά, στο “ηλεκτρικό ταξίδι μας διανύσαμε 1000 Km με τρεις πλήρεις φορτίσεις.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ηλεκτρικός: Ισχύς (kW – ίπποι) 150 – 204 Ροπή (Nm) 362 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 140 Ηλεκτρική Κατανάλωση (kWh/100 χλμ.) 26,2

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ: Μήκος 5,370 (Extra Long) μ. Πλάτος 1,928 μ. Ύψος 1,913 Μεταξόνιο 3,430 (Extra Long) μ. Πρόβολος εμπρός 0,895 μ. Πρόβολος πίσω 1,045 μ.Διάμετρος κύκλου στροφής 12,9 – 13,7 Μικτό Βάρος 3.500 κιλά Ωφέλιμο φορτίο 668 κιλά Καθίσματα έως 9, Ελαστικά 245/55 R17 Αυτονομία 352 χλμ.

* εργοστασιακές μετρήσεις

 

Autovision New