Mercedes-Benz eSprinter: Πρωτοπόρος και στην στρατηγική!

banner-google-news

Η κινητικότητα χωρίς εκπομπές ρύπων για τις αστικές μεταφορές αποτέλεσε βασικό στόχο της Mercedes-Benz τα προηγούμενα χρόνια. Σε αυτό το πλαίσιο ανέπτυξε και εφαρμόζει πλέον στα οχήματα βαν την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης. Η εταιρία έχει κάνει ήδη πράξη αυτό που τρία περίπου χρόνια πριν είχε  ανακοινώσει: ότι όλα τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα θα αποκτήσουν «καθαρόαιμες» ηλεκτρικές εκδόσεις, που σκοπό θα έχουν να μειώσουν σημαντικά το κόστος λειτουργίας καθ’ όλη την διάρκεια του κύκλου ζωής τους και συνεπώς θα αποτελέσουν εξαιρετικά βιώσιμες λύσεις για τις επιχειρήσεις που διατηρούν στόλο οχημάτων.

Merc eSprinter (2)

Η προιοντική παλέτα των ηλεκτρικών βαν της Mercedes-Benz περιλαμβάνει οχήματα επαγγελματικών και επιβατικών εκδόσεων. Από το ευρύχωρο και λειτουργικό eVito Van, το 9θέσιο eVito Tourer μέχρι το πρωτοποριακό eSprinter Van και το πολυτελές EQV.

BANNER NEWS MERCEDES_728X90

Δεδομένου ότι οι πελάτες θέτουν τις ίδιες απαιτήσεις στα ηλεκτρικά φορτηγά, όπως και σε αυτά με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η αξιοπιστία είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που οφείλει να εξασφαλίσει ο κατασκευαστής. Αλλά υπάρχουν και άλλα κριτήρια που καθορίζουν την επένδυση σε ηλεκτρικά, επαγγελματικά οχήματα.

ΑΞΙΖΕΙ Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ;

Είναι σημαντικό για πολλούς στόλους οχημάτων να προβούν σε ακριβή ανάλυση της σκοπιμότητας, της οικονομίας και της αποδοτικότητας πριν από τη μετάβαση σε ηλεκτρικούς κινητήρες. Τα τυπικά προφίλ οδήγησης, οι χρόνοι λειτουργίας, τα εύρη καθώς και οι χρόνοι φόρτισης αποτελούν καθοριστικές παραμέτρους και απαιτούν μια ολιστική θεώρηση. Στο πλαίσιο της στρατηγικής eDrive @ VANs, η Mercedes-Benz Vans ικανοποίησε τις ανάγκες αυτές παρέχοντας συμβουλευτικές υπηρεσίες για την επιλογή του οχήματος, υποστήριξη με νέα εργαλεία και εξέταση του συνολικού κόστους λειτουργίας.

Merc eSprinter (3)

Με την εφαρμογή eVan Ready και τον υπολογισμό eCost, η Mercedes-Benz Vans διαθέτει ήδη χρήσιμα και επιτυχημένα εργαλεία, τα οποία επιτρέπουν στους εργοδότες και στους οδηγούς να χρησιμοποιούν καταγραφές όλων των ταξιδιών σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο για να διαπιστώσουν εάν ένα ηλεκτρικό όχημα είναι κατάλληλο για την περιοχή και τη χρήση για τα οποία προορίζεται.

Merc eSprinter (5)

Ο σχεδιασμός eCharging, που αναπτύχθηκε με τη συνεργασία της Mercedes-Benz Vans μαζί με τους πελάτες, είναι να απαντήσει με ακρίβεια σε ερωτήματα όπως αν απαιτούνται πρόσθετες εγκαταστάσεις φόρτισης των οχημάτων ενός στόλου και ποιο είναι το επίπεδο οικονομίας που μπορεί να επιτευχθεί. Η σχετική υπηρεσία του κατασκευαστή πραγματοποιεί μια ανάλυση που είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες της εκάστοτε επιχείρησης, ώστε να παρθεί η σωστή απόφαση σχετικά με την μετάβαση ή όχι από συμβατικά σε ηλεκτρικά οχήματα που κινούνται με μπαταρίες. Τα επενδυτικά και λειτουργικά έξοδα της μετάβασης συγκρίνονται με τις πιθανές αποταμιεύσεις προκειμένου να καθοριστεί η περίοδος απόσβεσης.

Merc eSprinter (7)

Μελέτες έδειξαν ότι το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αυξάνει με τον καιρό την αποδοτικότητά του και την βιωσιμότητα του οχήματος που το φέρει ως σύνολο. Ταυτόχρονα το κόστος λειτουργίας -που ήταν και το μεγαλύτερο «αγκάθι» λόγω του κόστους των μπαταριών- μειώνεται, ως αποτέλεσμα του υψηλότερου συντελεστή απόδοσης και των μειωμένων απαιτήσεων συντήρησης.

ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Η νέα, προσθιοκίνητη έκδοση eSprinter προσφέρεται ως φορτηγό βαν, με μεικτό βάρος 3,5 τόνων και μέγιστο όγκο φόρτωσης τα 11,0 κ.μ. Ανάλογα με τη χρήση για την οποία προορίζεται το όχημα, ο κατασκευαστής προσφέρει τον ανάλογο συνδυασμό μεγέθους μπαταρίας, αυτονομίας και ωφέλιμου φορτίου. Για παράδειγμα, εάν απαιτείται μεγάλη αυτονομία έως 168 χιλιόμετρα, η Mercedes-Benz προτείνει μπαταρία χωρητικότητας 55 kWh, που περιορίζει ωστόσο το ωφέλιμο φορτίο στα 891 κιλά. Το τελευταίο μπορεί να ανέλθει στα 1040 κιλά εάν τοποθετηθεί μπαταρία χωρητικότητας 35 kWh με δυνατότητα αυτονομίας 120 χιλιομέτρων. Επιπλέον, μπορεί να ρυθμιστεί ακόμα και η μέγιστη ταχύτητα (στα 80, 100 ή 120 χλμ./ώρα) έτσι ώστε να ταιριάζει στο μεταφορικό έργο του οχήματος αλλά και να εξασφαλίζεται η απαραίτητη οικονομία στην ενέργεια.

Merc eSprinter (8)

Εν τω μεταξύ, οι διάφορες λειτουργίες ρυθμίζουν τον βαθμό ανάκτησης της ενέργειας που παράγεται κατά τη διάρκεια της πέδησης και μπορούν να ρυθμιστούν με βέλτιστο τρόπο με τους μοχλούς αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι. Τα τέσσερα επίπεδα ανάκτησης των «D-«, «D», «D +» και «D ++» επιλέγονται μέσω των μοχλών τύπου «paddle» του τιμονιού.

Merc eSprinter (14)

Τα τρία προγράμματα οδήγησης «E +», «E» και «C» επιλέγονται μέσω ενός διακόπτη προγράμματος οδήγησης στην κεντρική κονσόλα. Ανάλογα με την επιλογή, το eSprinter εστιάζει είτε στην υψηλότερη δυνατή αποδοτικότητα είτε στην υψηλότερη άνεση, για παράδειγμα, όταν ο κλιματισμός ρυθμίζεται σε ένα πιο αποδοτικό πεδίο τιμών.

Merc eSprinter (17)

Η ανάκτηση της ενέργειας επιτυγχάνεται κάθε φορά που το όχημα επιβραδυνθεί, φορτίζοντας την μπαταρία. Η αντίστοιχη ρύθμιση για το πρόγραμμα οδήγησης και το επίπεδο ανάκτησης εμφανίζεται στην οθόνη του πίνακα οργάνων. Με αυτή τη στρατηγική, η οικονομία του eSprinter μπορεί να βελτιστοποιηθεί περαιτέρω κατά τη διάρκεια των καθημερινών μετακινήσεων στο δρόμο.

Merc eSprinter (11)

Η ηλεκτρική έκδοση έχει αποδείξει ότι μπορεί να διατηρήσει τα κορυφαία στοιχεία του Sprinter σε επίπεδο χειρισμού, αποδοτικότητας, εργονομίας και άνεσης. Αυτό σημαίνει μεταξύ άλλων ότι η εσωτερική θέρμανση πρέπει να λειτουργεί αξιόπιστα σε χαμηλές θερμοκρασίες ενώ το σύστημα ξεθαμπώματος των παραθύρων πρέπει να είναι αποτελεσματικό όσο τον δυνατόν γρηγορότερα. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στον τρόπο που η μπαταρία ανταποκρίνεται στις διάφορες κλιματολογικές συνθήκες και αποδείχθηκε ότι ακόμα και στις πιο δυσμενείς συνθήκες ο χρήστης έχει στην διάθεσή του μια αυτονομία της τάξης των 100 χλμ.

Merc eSprinter (16)

Η τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το πάτωμα συμβάλει στην απεριόριστη ευχρηστία του χώρου φόρτωσης. Υπό κανονικές συνθήκες, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί πλήρως μέσα σε περίπου έξι ώρες ενώ χάρη σε μια ενσωματωμένη λειτουργία γρήγορης φόρτισης μπορεί να ανακτηθεί το 80% της ενέργειας μέσα σε μόλις 30 λεπτά. Το σύστημα μετάδοσης στους εμπρόσθιους τροχούς αποδίδει ισχύ 85 kW (116 ίπποι) και η ροπή των 295 Nm εξασφαλίζοντας μια υψηλή απόδοση στον δρόμο.

Merc eSprinter (18)

Το eSprinter που είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά για λίγες ώρες ήταν έκδοσης Panel Van 312 standard, με μεταξόνιο 3.924 χιλ. και κατανάλωση ρεύματος 39,0 kWh/100 χιλ. Ο χρόνος για μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του ανέρχεται στις 8 ώρες περίπου.

Merc eSprinter (4)

Ο ηλεκτροκινητήρας υψηλής απόδοσης εντυπωσιάζει με την υψηλή ροπή και την ομαλή λειτουργία του. Σε σύγκριση με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, έχει σημαντικά υψηλότερο βαθμό απόδοσης, λειτουργεί σχεδόν αθόρυβα και η μέγιστη ροπή στρέψης είναι διαθέσιμη σχεδόν από τις πρώτες στροφές του κινητήρα. Με την παραγωγή ρεύματος για το ηλεκτρικό όχημα από εναλλακτικές μορφές ενέργειας, το σύστημα κίνησης δεν έχει εκπομπές. Αυτό καθιστά τον ηλεκτροκινητήρα ένα οικονομικό και πιο φιλικό προς το περιβάλλον είδος συστήματος μετάδοσης κίνησης για αστικά κέντρα, που έχουν ήδη υψηλά επίπεδα μόλυνσης από το καυσαέριο και στα οποία ισχύουν όλο και πιο αυστηρές προδιαγραφές για τις εκπομπές. Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας εμφανίζει λιγότερες φθορές και χρειάζεται λιγότερη συντήρηση σε σύγκριση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

ΣΥΝΕΧΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ

Παράλληλα με την ανάλυση και τις συμβουλές, η Mercedes-Benz προσφέρει επίσης λύσεις υλικού σχετικά με την υποδομή φόρτισης. Για μεμονωμένους πελάτες διαθέτει το Wallbox Home, ένα σύστημα φόρτισης με συμπαγές σχεδιασμό υψηλής ποιότητας, το οποίο πρέπει απλά να εγκατασταθεί από έναν αρμόδιο ηλεκτρολόγο. Η μάρκα υποστηρίζει τον πελάτη πριν και μετά την πώληση σχετικά με την προετοιμασία της θέσης, την εγκατάσταση του υλικού φόρτισης, μέχρι τη συντήρηση και την υποστήριξη.

Merc eSprinter (15)

Επιπλέον όσοι επενδύουν στο eSprinter επωφελούνται από το Value Package της Mercedes PRO connect, από το οποίο οι φορείς εκμετάλλευσης στόλων που επιθυμούν να ενσωματώσουν τα οχήματα με ηλεκτρικό ρεύμα στο στόλο των οχημάτων τους, επωφελούνται ιδιαίτερα. Μεταξύ άλλων προσφέρονται δύο εναλλακτικές υπηρεσίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Χάρη στην υπηρεσία απομακρυσμένης διαχείρισης φόρτισης, οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίζουν τη θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου πριν ξεκινήσουν το ταξίδι τους. Αυτό σημαίνει ότι η ενέργεια της μπαταρίας που διαφορετικά θα χρειαζόταν για τον έλεγχο του κλίματος καθ’ οδόν  μειώνεται και κατά συνέπεια μπορεί να επιτευχθεί εξοικονόμηση ενέργειας. Εκτός από τον οδηγό, ο διαχειριστής στόλου λαμβάνει επίσης όλες τις σχετικές πληροφορίες σχετικά με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και το σύστημα ελέγχου κλιματισμού στο εργαλείο διαχείρισης οχημάτων.

Merc eSprinter (12)

Τέλος, μια δεύτερη ειδική υπηρεσία που προσφέρεται από τη σύνδεση της Mercedes PRO είναι αυτή της «έξυπνης διαχείρισης φόρτισης». Η εν λόγω υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα στους διαχειριστές στόλου να φορτίζουν τα ηλεκτρικά οχήματα του στόλου με κλιμακωτό τρόπο, κάτι που επιτρέπει την ελαχιστοποίηση της ισχύος εξόδου που απαιτείται για την ηλεκτρική σύνδεση. Η «έξυπνη» υποδομή καταγράφοντας όλα τα πιο πάνω δεδομένα, αρχίζει κλιμακωτά τη φόρτιση αλλά και τον σωστό προ-κλιματισμό όλων των ηλεκτρικών οχημάτων.