Mercedes-Benz eSprinter : Και το Sprinter στη πρίζα!

Τη στιγμή που η Mercedes-Benz δέχεται ήδη παραγγελίες για το πρώτο της ηλεκτρικό βαν, το eVito, έχει ξεκινήσει ήδη τα τεστ αντοχής του μεγαλύτερου eSprinter.

Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αυξάνει με τον καιρό την αποδοτικότητά του και την βιωσιμότητα του οχήματος που το φέρει ως σύνολο. Ταυτόχρονα το κόστος λειτουργίας -που ήταν και το μεγαλύτερο «αγκάθι» λόγω του κόστους των μπαταριών- μειώνεται, ως αποτέλεσμα του υψηλότερου συντελεστή απόδοσης και των μειωμένων απαιτήσεων συντήρησης.

Η Mercedes-Benz έχει ανακοινώσει, καιρό τώρα, ότι όλα τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα θα αποκτήσουν «καθαρόαιμες» ηλεκτρικές εκδόσεις, που σκοπό θα έχουν να μειώσουν σημαντικά το κόστος λειτουργίας καθ’ όλη την διάρκεια του κύκλου ζωής τους και συνεπώς θα αποτελέσουν εξαιρετικά βιώσιμες λύσεις για τις επιχειρήσεις που διατηρούν στόλο οχημάτων. Έτσι, μετά το eVito, που έχει περάσει ήδη τη γραμμή παραγωγής, σειρά έχει τώρα το eSprinter το οποίο δοκιμάστηκε σε ακραίες συνθήκες λειτουργίας και ο κατασκευαστής θα θέσει σε κυκλοφορία κατά το 2ο εξάμηνο του 2019. Δεδομένου ότι οι πελάτες θέτουν τις ίδιες απαιτήσεις στα ηλεκτρικά φορτηγά, όπως και σε αυτά με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η αξιοπιστία είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που οφείλει να εξασφαλίσει ο κατασκευαστής.

Αξιόπιστο σε ακραίες συνθήκες

Έτσι, το αμιγώς ηλεκτρικό eSprinter υποβλήθηκε σε εκτεταμένες χειμερινές δοκιμές στην βόρεια Σουηδία προκειμένου να διαπιστωθεί ότι το αυτοκίνητο μπορεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του ακόμα και κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες. Το νέο eSprinter δοκιμάστηκε διεξοδικά από 30 μηχανικούς και ηλεκτρονικούς του κατασκευαστή, για αρκετές εβδομάδες στον σκανδιναβικό χειμώνα, σε θερμοκρασίες κάτω των -30 βαθμών Κελσίου. Οι σχετικές δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν στην περιοχή Arjeplog, κοντά στον Πολικό Κύκλο εστίασαν στην ψυχρή εκκίνηση καθώς και σε χαρακτηριστικά φορτίσεως και οδήγησης σε θερμοκρασίες πολύ κάτω του μηδενός.

Elektrische Transporter von Mercedes-Benz Vans: Auch bei arktischen Bedingungen zuverlässig auf der letzten Meile – Der Mercedes-Benz eSprinter absolviert seine finale Wintererprobung am Polarkreis Electric Vans from Mercedes-Benz Vans: Reliable last-m

Τα υπό δοκιμή ηλεκτρικά οχήματα Sprinter υποβλήθηκαν σε πολυάριθμες δοκιμές, που συμπεριλάμβαναν την οδήγηση σε παγωμένη λίμνη προκειμένου να εξεταστούν οι επιπτώσεις του ακραίου κρύου στο χειρισμό, την εργονομία και την άνεση, χρησιμοποιώντας ειδική τεχνολογία μέτρησης, σε ειδικές εγκαταστάσεις προσομοίωσης ψύχους.

Η ηλεκτρική έκδοση έπρεπε να αποδείξει ότι μπορεί να διατηρήσει τα κορυφαία στοιχεία του Sprinter σε επίπεδο χειρισμού, αποδοτικότητας, εργονομίας και άνεσης ενώ χρησιμοποιήθηκε ειδικός εξοπλισμός μετρολογίας προκειμένου να μετρηθεί η αντιψυκτική προστασία των εξαρτημάτων του κινητήρα, το λογισμικό και οι διεπαφές σε φρένα και ηλεκτρονικά συστήματα (ESP κ.α.). Φυσικά, όλα τα παραπάνω έχοντας ως δεδομένα την υψηλή ποιότητα και ασφάλεια του χώρου εργασίας του οδηγού. Που σημαίνει ότι η εσωτερική θέρμανση πρέπει να λειτουργεί αξιόπιστα σε χαμηλές θερμοκρασίες ενώ το σύστημα ξεθαμπώματος των παραθύρων πρέπει να είναι αποτελεσματικό όσο τον δυνατόν γρηγορότερα.

Elektrische Transporter von Mercedes-Benz Vans: Auch bei arktischen Bedingungen zuverlässig auf der letzten Meile – Der Mercedes-Benz eSprinter absolviert seine finale Wintererprobung am Polarkreis Electric Vans from Mercedes-Benz Vans: Reliable last-m

Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στον τρόπο που η μπαταρία ανταποκρίνεται στις διάφορες κλιματολογικές συνθήκες και αποδείχθηκε ότι ακόμα και στις πιο δυσμενείς συνθήκες ο χρήστης έχει στην διάθεσή του μια αυτονομία της τάξης των 100 χλμ. Σε νορμάλ συνθήκες, η μπαταρία χωρητικότητας 55 kWh του eSprinter δίνει μια αυτονομία 150 χλμ. περίπου. Η μέγιστη ταχύτητα κίνησης αγγίζει τα 120 χλμ./ώρα, το ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 900 κιλά ενώ ο ωφέλιμος όγκος φόρτωσης ανέρχεται στα 10,5 κ.μ.

Η τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το πάτωμα συμβάλει στην απεριόριστη ευχρηστία του χώρου φόρτωσης. Υπό κανονικές συνθήκες, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί πλήρως μέσα σε περίπου έξι ώρες ενώ χάρη σε μια ενσωματωμένη λειτουργία γρήγορης φόρτισης μπορεί να ανακτηθεί το 80% της ενέργειας μέσα σε μόλις 30 λεπτά. Η ισχύς των 85 kW και η ροπή των 300 Nm εξασφαλίζουν μια υψηλή απόδοση στον δρόμο.

Elektrische Transporter von Mercedes-Benz Vans: Auch bei arktischen Bedingungen zuverlässig auf der letzten Meile – Der Mercedes-Benz eSprinter absolviert seine finale Wintererprobung am Polarkreis Electric Vans from Mercedes-Benz Vans: Reliable last-m

Αρχικά, θα είναι δυνατή η προπαραγγελία του eSprinter με βασικό μεταξόνιο και υπερυψωμένη οροφή. Πρόκειται για το τρίτο μοντέλο παραγωγής που θα διατεθεί σε ηλεκτρική έκδοση, μετά το Vito e-cell που παρουσίασε ο κατασκευαστής το 2010 αλλά και το eVito που κυκλοφόρησε σχεδόν έναν χρόνο τώρα ενώ προγραμματίζεται να συμβεί το ίδιο σε όλες τις σειρές βαν. Πιο συγκεκριμένα, το λανσάρισμα του eSprinter μέσα στο 2019 αναμένεται να ακολουθήσει το eCitan λίγο αργότερα. Σύμφωνα με το πρόγραμμα adVANce ο κατασκευαστής αναμένεται να επενδύσει περίπου 500 εκατ. ευρώ έως το 2020 σε τομείς όπως η ενσωμάτωση ενός ευρέος φάσματος λύσεων συνδεσιμότητας στα επαγγελματικά της οχήματα, η καινοτομία των υλικών και οι νέες έννοιες κινητικότητας.

Elektrische Transporter von Mercedes-Benz Vans: Auch bei arktischen Bedingungen zuverlässig auf der letzten Meile – Der Mercedes-Benz eSprinter absolviert seine finale Wintererprobung am PolarkreisElectric Vans from Mercedes-Benz Vans: Reliable last-m

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ