Mercedes-Benz eSprinter : Αστική επανάσταση!

Ξεκινά άμεσα η παραγωγή και διάθεση της ηλεκτροκίνητης έκδοσης του δημοφιλούς Sprinter, που εισάγει... επαναστατικές ιδέες στην αστική μεταφορά.

banner-google-news

Η κινητικότητα χωρίς εκπομπές ρύπων για τις αστικές μεταφορές αποτέλεσε βασικό στόχο της Mercedes-Benz τα προηγούμενα χρόνια. Σε αυτό το πλαίσιο ανέπτυξε και εφαρμόζει πλέον σταδιακά στα οχήματα βαν την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης. Η εταιρία έχει ανακοινώσει, καιρό τώρα, ότι όλα τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα θα αποκτήσουν «καθαρόαιμες» ηλεκτρικές εκδόσεις, που σκοπό θα έχουν να μειώσουν σημαντικά το κόστος λειτουργίας καθ’ όλη την διάρκεια του κύκλου ζωής τους και συνεπώς θα αποτελέσουν εξαιρετικά βιώσιμες λύσεις για τις επιχειρήσεις που διατηρούν στόλο οχημάτων. Έτσι, μετά το eVito, που έχει περάσει ήδη τη γραμμή παραγωγής, σειρά πήρε το eSprinter, που τίθεται σε κυκλοφορία από τις πρώτες εταιρίες που το εμπιστεύθηκαν.

eSprinter Roadshow, 2019 eSprinter Roadshow, 2019

Δεδομένου ότι οι πελάτες θέτουν τις ίδιες απαιτήσεις στα ηλεκτρικά φορτηγά, όπως και σε αυτά με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η αξιοπιστία είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που οφείλει να εξασφαλίσει ο κατασκευαστής. Αλλά υπάρχουν και άλλα κριτήρια που καθορίζουν την επένδυση σε ηλεκτρικά, επαγγελματικά οχήματα.

Αξίζει η επένδυση;

Είναι σημαντικό για πολλούς στόλους οχημάτων να προβούν σε ακριβή ανάλυση της σκοπιμότητας, της οικονομίας και της αποδοτικότητας πριν από τη μετάβαση σε ηλεκτρικούς κινητήρες. Τα τυπικά προφίλ οδήγησης, οι χρόνοι λειτουργίας, τα εύρη καθώς και οι χρόνοι φόρτισης αποτελούν καθοριστικές παραμέτρους και απαιτούν μια ολιστική θεώρηση. Στο πλαίσιο της στρατηγικής eDrive@VANs, η Mercedes-Benz Vans ικανοποίησε τις ανάγκες αυτές παρέχοντας συμβουλευτικές υπηρεσίες για την επιλογή του οχήματος, υποστήριξη με νέα εργαλεία και εξέταση του συνολικού κόστους λειτουργίας.

eSprinter Roadshow, 2019 eSprinter Roadshow, 2019

Με την εφαρμογή eVan Ready και τον υπολογισμό eCost, η Mercedes-Benz Vans διαθέτει ήδη χρήσιμα και επιτυχημένα εργαλεία, τα οποία επιτρέπουν στους εργοδότες και στους οδηγούς να χρησιμοποιούν καταγραφές όλων των ταξιδιών σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο για να διαπιστώσουν εάν ένα ηλεκτρικό όχημα είναι κατάλληλο για την περιοχή και τη χρήση για τα οποία προορίζεται.

Ο σχεδιασμός eCharging, που αναπτύχθηκε με τη συνεργασία της Mercedes-Benz Vans μαζί με τους πελάτες, είναι να απαντήσει με ακρίβεια σε ερωτήματα όπως αν απαιτούνται πρόσθετες εγκαταστάσεις φόρτισης των οχημάτων ενός στόλου και ποιο είναι το επίπεδο οικονομίας που μπορεί να επιτευχθεί. Η σχετική υπηρεσία του κατασκευαστή πραγματοποιεί μια ανάλυση που είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες της εκάστοτε επιχείρησης, ώστε να παρθεί η σωστή απόφαση σχετικά με την μετάβαση ή όχι από συμβατικά σε ηλεκτρικά οχήματα που κινούνται με μπαταρίες. Τα επενδυτικά και λειτουργικά έξοδα της μετάβασης συγκρίνονται με τις πιθανές αποταμιεύσεις προκειμένου να καθοριστεί η περίοδος απόσβεσης.

Κορυφαία χαρακτηριστικά

Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αυξάνει με τον καιρό την αποδοτικότητά του και την βιωσιμότητα του οχήματος που το φέρει ως σύνολο. Ταυτόχρονα το κόστος λειτουργίας -που ήταν και το μεγαλύτερο «αγκάθι» λόγω του κόστους των μπαταριών- μειώνεται, ως αποτέλεσμα του υψηλότερου συντελεστή απόδοσης και των μειωμένων απαιτήσεων συντήρησης.

eSprinter Roadshow, 2019 eSprinter Roadshow, 2019

Η νέα, προσθιοκίνητη έκδοση eSprinter προσφέρεται ως φορτηγό βαν, με μεικτό βάρος 3,5 τόνων και μέγιστο όγκο φόρτωσης τα 10,5 κ.μ. Ανάλογα με τη χρήση για την οποία προορίζεται το όχημα, ο κατασκευαστής προσφέρει τον ανάλογο συνδυασμό μεγέθους μπαταρίας, αυτονομίας και ωφέλιμου φορτίου. Για παράδειγμα, εάν απαιτείται μεγάλη αυτονομία έως 168 χιλιόμετρα, η Mercedes-Benz προτείνει μπαταρία χωρητικότητας 55 kWh, που περιορίζει ωστόσο το ωφέλιμο φορτίο στα 891 κιλά. Το τελευταίο μπορεί να ανέλθει στα 1045 κιλά εάν τοποθετηθεί μπαταρία χωρητικότητας 41 kWh με δυνατότητα αυτονομίας 115 χιλιομέτρων. Επιπλέον, μπορεί να ρυθμιστεί ακόμα και η μέγιστη ταχύτυτα (στα 80, 100 ή 120 χλμ./ώρα) έτσι ώστε να ταιριάζει στο μεταφορικό έργο του οχήματος αλλά και να εξασφαλίζεται η απαραίτητη οικονομία στην ενέργεια.

eSprinter Roadshow, 2019 eSprinter Roadshow, 2019

Εν τω μεταξύ, οι διάφορες λειτουργίες ρυθμίζουν τον βαθμό ανάκτησης της ενέργειας που παράγεται κατά τη διάρκεια της πέδησης και μπορούν να ρυθμιστούν με βέλτιστο τρόπο με τους μοχλούς αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι. Τα τέσσερα επίπεδα ανάκτησης των «D-«, «D», «D +» και «D ++» επιλέγονται μέσω των μοχλών τύπου «paddle» του τιμονιού.

eSprinter Roadshow, 2019 eSprinter Roadshow, 2019

Τα τρία προγράμματα οδήγησης «E +», «E» και «C» επιλέγονται μέσω ενός διακόπτη προγράμματος οδήγησης στην κεντρική κονσόλα. Ανάλογα με την επιλογή, το eSprinter εστιάζει είτε στην υψηλότερη δυνατή αποδοτικότητα είτε στην υψηλότερη άνεση, για παράδειγμα, όταν ο κλιματισμός ρυθμίζεται σε ένα πιο αποδοτικό πεδίο τιμών.

Η ανάκτηση της ενέργειας επιτυγχάνεται κάθε φορά που το όχημα επιβραδυνθεί, φορτίζοντας την μπαταρία. Η αντίστοιχη ρύθμιση για το πρόγραμμα οδήγησης και το επίπεδο ανάκτησης εμφανίζεται στην οθόνη του πίνακα οργάνων. Με αυτή τη στρατηγική, η οικονομία του eSprinter μπορεί να βελτιστοποιηθεί περαιτέρω κατά τη διάρκεια των καθημερινών μετακινήσεων στο δρόμο.

eSprinter Roadshow, 2019 eSprinter Roadshow, 2019

Η ηλεκτρική έκδοση έχει αποδείξει ότι μπορεί να διατηρήσει τα κορυφαία στοιχεία του Sprinter σε επίπεδο χειρισμού, αποδοτικότητας, εργονομίας και άνεσης. Αυτό σημαίνει μεταξύ άλλων ότι η εσωτερική θέρμανση πρέπει να λειτουργεί αξιόπιστα σε χαμηλές θερμοκρασίες ενώ το σύστημα ξεθαμπώματος των παραθύρων πρέπει να είναι αποτελεσματικό όσο τον δυνατόν γρηγορότερα. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στον τρόπο που η μπαταρία ανταποκρίνεται στις διάφορες κλιματολογικές συνθήκες και αποδείχθηκε ότι ακόμα και στις πιο δυσμενείς συνθήκες ο χρήστης έχει στην διάθεσή του μια αυτονομία της τάξης των 100 χλμ.

Η τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το πάτωμα συμβάλει στην απεριόριστη ευχρηστία του χώρου φόρτωσης. Υπό κανονικές συνθήκες, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί πλήρως μέσα σε περίπου έξι ώρες ενώ χάρη σε μια ενσωματωμένη λειτουργία γρήγορης φόρτισης μπορεί να ανακτηθεί το 80% της ενέργειας μέσα σε μόλις 30 λεπτά. Η ισχύς των 85 kW και η ροπή των 300 Nm εξασφαλίζουν μια υψηλή απόδοση στον δρόμο.

Συνεχής υποστήριξη

Παράλληλα με την ανάλυση και τις συμβουλές, η Mercedes-Benz προσφέρει επίσης λύσεις υλικού σχετικά με την υποδομή φόρτισης. Για μεμονωμένους πελάτες διαθέτει το Wallbox Home, ένα σύστημα φόρτισης με συμπαγές σχεδιασμό υψηλής ποιότητας, το οποίο πρέπει απλά να εγκατασταθεί από έναν αρμόδιο ηλεκτρολόγο. Η μάρκα υποστηρίζει τον πελάτη πριν και μετά την πώληση σχετικά με την προετοιμασία της θέσης, την εγκατάσταση του υλικού φόρτισης, μέχρι τη συντήρηση και την υποστήριξη.

eSprinter Roadshow, 2019 eSprinter Roadshow, 2019

Επιπλέον όσοι επενδύουν στο eSprinter επωφελούνται από το Value Package της Mercedes PRO connect που λανσαρίστηκε το Μάρτιο του 2019, από το οποίο οι φορείς εκμετάλλευσης στόλων που επιθυμούν να ενσωματώσουν τα οχήματα με ηλεκτρικό ρεύμα στο στόλο των οχημάτων τους, επωφελούνται ιδιαίτερα. Μεταξύ άλλων προσφέρονται δύο εναλλακτικές υπηρεσίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Χάρη στην υπηρεσία απομακρυσμένης διαχείρισης φόρτισης, οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίζουν τη θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου πριν ξεκινήσουν το ταξίδι τους. Αυτό σημαίνει ότι η ενέργεια της μπαταρίας που διαφορετικά θα χρειαζόταν για τον έλεγχο του κλίματος καθ’ οδόν  μειώνεται και κατά συνέπεια μπορεί να επιτευχθεί εξοικονόμηση ενέργειας. Εκτός από τον οδηγό, ο διαχειριστής στόλου λαμβάνει επίσης όλες τις σχετικές πληροφορίες σχετικά με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και το σύστημα ελέγχου κλιματισμού στο εργαλείο διαχείρισης οχημάτων.

Τέλος, μια δεύτερη ειδική υπηρεσία που προσφέρεται από τη σύνδεση της Mercedes PRO είναι αυτή της «έξυπνης διαχείρισης φόρτισης». Η εν λόγω υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα στους διαχειριστές στόλου να φορτίζουν τα ηλεκτρικά οχήματα του στόλου με κλιμακωτό τρόπο, κάτι που επιτρέπει την ελαχιστοποίηση της ισχύος εξόδου που απαιτείται για την ηλεκτρική σύνδεση. Η «έξυπνη» υποδομή καταγράφοντας όλα τα πιο πάνω δεδομένα, αρχίζει κλιμακωτά τη φόρτιση αλλά και τον σωστό προ-κλιματισμό όλων των ηλεκτρικών οχημάτων.