Mercedes-Benz CoROS : Παραδόσεις στο… «πι και φι»!

Χάρη στον συνδυασμό τεχνολογιών, η Mercedes-Benz παρουσίασε στην φετινή ΙΑΑ μια ολοκληρωμένη λύση για την βελτιστοποίηση των παραδόσεων δεμάτων εντός αστικού ιστού.

banner-google-news

Αστικοποίηση, ψηφιοποίηση, έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου: ο τομέας των ταχυμεταφορών και αποστολής δεμάτων παρουσιάζει εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης παγκοσμίως, με τους ειδικούς να προβλέπουν περαιτέρω σημαντικές αυξήσεις όγκου πωλήσεων μέσα στα επόμενα χρόνια. Η ανάπτυξη του συγκεκριμένου τομέα αποτελεί μια τεράστια πρόκληση όσον αφορά την αποτελεσματική διαχείριση του αυξημένου αριθμού παραδόσεων που απαιτούν ολοένα και περισσότερο οι περιστάσεις. Στην πρόσφατη Έκθεση Επαγγελματικών Οχημάτων στο Ανόβερο, η Mercedes-Benz  προσπαθώντας να απαντήσει στις αυξανόμενες ανάγκες της συγκεκριμένης αγοράς, παρουσίασε μια πιλοτική λύση που βασίζεται στο νέο Sprinter και κάνει χρήση πολλών διαφορετικών τεχνολογιών.

CoROS system

Καταρχήν, η ολοκαίνουργια πλατφόρμα του Sprinter αποτελεί την ιδανική βάση για το «χτίσιμο» κάθε νέας ιδέας του κατασκευαστή ενώ ταυτόχρονα η δυνατότητα εκτεταμένης συνδεσιμότητας το καθιστά ιδανικό για την ενσωμάτωση καινοτόμων τεχνολογιών.

CoROS: Künstliche Intelligenz für den Laderaum - kamerabasiertes Paket-Tracking für mehr Ordnung und Transparenz im Laderaum  CoROS: Artificial Intelligence for the cargo space - camera-based parcel tracking for a tidier cargo space

Ένα πρόσφατα ανεπτυγμένο σύστημα με την ονομασία CoROS (Cargo Recognition and Organization System) αποτελεί την «τεχνητή νοημοσύνη» του κατασκευαστή σχετικά με την παρακολούθηση της εξέλιξης της διαδικασίας παράδοσης δεμάτων. Το εν λόγω σύστημα υποστηρίζει ενεργά τον χρήστη και διαχειριστή των παραδόσεων μέσω ενός λογισμικού εντοπισμού αντικειμένων, που βασίζεται σε δεδομένα εικόνας από κάμερα. Έτσι, καθιστά ταχύτερη την φόρτωση, μειώνει τον χρόνο που απαιτείται για την διαλογή και την αναζήτηση του εκάστοτε δέματος κατά την διάρκεια της διανομής.

Πως λειτουργεί

Πιο συγκεκριμένα, ένα σύστημα καμερών στον χώρο φόρτωσης αναγνωρίζει αυτόματα και καταγράφει τα δέματα χρησιμοποιώντας γραμμικούς κώδικες (barcodes) και σύμβολα στο εξωτερικό των δεμάτων. Αυτό συμβαίνει σε κλάσματα δευτερολέπτου, ανεξάρτητα από το πώς ο χρήστης μεταφέρει το δέμα εντός του χώρου φόρτωσης, με την προϋπόθεση ο κωδικός να είναι ορατός από τις κάμερες. Έτσι, η χειροκίνητη και χρονοβόρα σάρωση και διαλογή κάθε αποστολής δεν είναι πλέον απαραίτητη. Το σύστημα CoROS παρακολουθεί συνεχώς τις θέσεις των δεμάτων εντός του οχήματος. Μόλις ένα δέμα εισέλθει στον χώρο φόρτωσης, χρησιμοποιεί φώτα LED προκειμένου να υποδείξει την βέλτιστη θέση εναπόθεσης, λαμβάνοντας υπόψη και την σειρά παραδόσεων.

Σε κάθε σημείο παράδοσης, ειδικός φωτισμός LED ενημερώνει τον χρήστη σχετικά με το που βρίσκεται το προς παράδοση δέμα μειώνοντας αισθητά την απαιτούμενη προσπάθεια και τον χρόνο αναζήτησης.

Επιπλέον, το σύστημα αποτρέπει την λανθασμένη φόρτωση των αποστολών προειδοποιώντας (ηχητικά και οπτικά) τον χρήστη όταν για παράδειγμα εντοπίσει δέμα που προορίζεται για διαφορετικό κύκλο παραδόσεων.

Σημαντικά οφέλη

Οι αρχικές δοκιμές με πελάτες στην Αμερική και στην Ευρώπη έδειξαν ότι ο χρόνος που απαιτείται για την φόρτωση του οχήματος μπορεί να μειωθεί σημαντικά, ανάλογα με τις σχετικές διαδικασίες που εφαρμόζει ο κάθε μεταφορέας. Επίσης, υπάρχουν αρκετά πρόσθετα οφέλη για τους διανομείς και τους σχεδιαστές των παραδόσεων από την χρήση του συστήματος CoROS. Για παράδειγμα, η συνδεσιμότητα επιτρέπει την άμεση ενσωμάτωση των δεδομένων στα αντίστοιχα συστήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Οι μεταδιδόμενες πληροφορίες απεικονίζονται σε πραγματικό χρόνο σε μια εφαρμογή, βελτιώνοντας όχι μόνο τη διαφάνεια αλλά και την όλη διαδικασία. Σύμφωνα με την Mercedes-Benz, αυτή η τυποποίηση της διαδικασίας μέσω του συστήματος CoROS μειώνει σημαντικά και την εκπαίδευση που απαιτείται για τους νέους οδηγούς.

Στην πράξη, ένας χρήστης που εκτελεί παραδόσεις δεμάτων μπορεί να εξέλθει και να εισέλθει στο όχημα έως και 350 φορές κάθε μέρα, μεταφέροντας βαριά δέματα σε ακτίνα 300 μέτρων. Μια διαδικασία που απαιτεί δύναμη και καταπονεί την πλάτη. Η λύση της Mercedes-Benz έχει αναπτύξει τον αυτοματοποιημένο έλεγχο των θυρών με αισθητήρες, με γρήγορο άνοιγμα, περιστρεφόμενη πόρτα στον χώρο φόρτωσης και ειδικούς αισθητήρες για την αναγνώριση του χρήστη. Μόλις ο οδηγός εγκαταλείψει τον χώρο φόρτωσης, η πόρτα κλειδώνει αυτόματα και αυτό εξοικονομεί έως και 10 δευτερόλεπτα ανά στάση ή έως και 25 λεπτά σε έναν γύρο παραδόσεων με 150 στάσεις. Η πόρτα προσφέρει επίσης χειροκίνητη λειτουργία, κατά την οποία οι αισθητήρες απενεργοποιούνται και η πόρτα ανοίγει ή κλείνει με έναν διακόπτη.

Η συγκεκριμένη πόρτα συμβάλει και στην γενικότερη ασφάλεια φορτίου και χρήστη. Ενώ δεν είναι δυνατόν να δει κανείς στο εσωτερικό του χώρου φόρτωσης, ο χρήστης μπορεί να δει από μέσα τι συμβαίνει εξωτερικά του οχήματος λίγο πριν κατέβει.

CoROS: Künstliche Intelligenz für den Laderaum - kamerabasiertes Paket-Tracking für mehr Ordnung und Transparenz im Laderaum  CoROS: Artificial Intelligence for the cargo space - camera-based parcel tracking for a tidier cargo space