Mercedes-Benz Actros Special 20-year Edition : Επετειακό, πανέμορφο Actros!

Με αφορμή το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς Actros πριν από 20 χρόνια στην έκθεση Επαγγελματικών του Ανόβερο, η Mercedes-Benz ετοίμασε για την ΙΑΑ του περασμένου Σεπτέμβρη, μια επετειακή έκδοση της ναυαρχίδας της.

Κείμενο: Κώστας Σκαρμαλιωράκης, Φωτογραφίες: Daimler Group

Το Actros αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία των φορτηγών μεγάλων αποστάσεων, προορισμένο ανέκαθεν για βαρύ μεταφορικό έργο. Με πωλήσεις που ξεπερνούν τις 145.000 μονάδες από το 2011, η υπάρχουσα γενιά Actros αποτελεί ηγέτιδα δύναμη στην κατηγορία των μεγάλων φορτηγών αλλά και την «πλατφόρμα» πάνω στην οποία η μάρκα ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας. Φέτος συμπληρώθηκαν 20 χρόνια από τότε που η Mercedes-Benz παρουσίασε την πρώτη γενιά ενός φορτηγού που καθιερώθηκε πολύ γρήγορα και σε αυτά τα χρόνια πούλησε πάνω από 1 εκατ. μονάδες.Mercedes-Benz; Actros 1863 LS; 4x2; Sondermodell 20 Jahre Actros; OM 473 Euro VI mit 460 kW (625 PS); 15,6 L Hubraum; 2,5m GigaSpace-Fahrerhaus; Lackierung: diamantweiß metallic Mercedes-Benz; Actros 1863 LS; 4x2; Special Model 20 Years Actros; OM 473 Euro VI rated at 460 kW/625 hp; displacement 15.6 l; 2.5 m GigaSpace cabin; paintwork: diamond white metallic

H πρώτη γενιά προανήγγειλε την «επανάσταση» στην ασφάλεια, φέροντας για πρώτη φορά στον εξοπλισμό τα δισκόφρενα παντού καθώς και το ηλεκτρονικό σύστημα EBS. Στα επόμενα έτη προστέθηκαν πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης και καινοτομίες που καθιστούσαν το Actros πρωτοπόρο σε κάθε του γενιά. Το νέο Active Brake Assist 4 και το Sideguard Assist αποτελούν τα πιο πρόσφατα παραδείγματα αυτής της τάσης. Επιπλέον, το Actros άνοιξε τον δρόμο με την χρήση του μερικώς και πλήρως αυτοματοποιημένου κιβωτίου ταχυτήτων καθώς και με το «έξυπνο» cruise control Predictive Powertrain Control (PPC). Άλλη πρωτιά, αποτελεί το εντελώς επίπεδο δάπεδο της καμπίνας στις εκδόσεις φορτηγού μεγάλων αποστάσεων.

Mercedes-Benz; Actros Range (von links): 
1863 LS; 4x2; New Actros (ab 2011); OM 473 Euro VI mit 460 kW 
(625 PS); 15,6 L Hubraum; 2,5m GigaSpace-Fahrerhaus; Lackierung: champagner metallic; 
1848 LS; 4x2; Actros 3 (ab 2008); OM 501 Euro V mit 350 kW (476 PS); 11,95 L Hubraum; Megaspace-Fahrerhaus; Lackierung: nautikblau metallic
1846 LS; 4x2; Actros 2 (ab 2003); OM 501 Euro V mit 335 kW (456 PS); 11,95 L Hubraum; L-Fahrerhaus; Lackierung: magmarot
1843 LS; 4x2; Actros 1 (ab 1996); OM 501 Euro III mit 315 kW (428 PS); 11,95 L Hubraum; Megaspace-Fahrerhaus; Lackierung: weiß
 Mercedes-Benz; Actros range (from left):
1863 LS; 4x2; New Actros (from 2011); OM 473 Euro VI rated at 
460 kW/625 hp; displacement 15.6 l; 2.5 m GigaSpace cabin; paintwork: champagner metallic 
1848 LS; 4x2; Actros 3 (from 2008); OM 501 Euro V rated at 350 kW/476 hp; displacement 11.95 l; Megaspace cabin; paintwork: nautical blue metallic
1846 LS; 4x2; Actros 2 (from 2003); OM 501 Euro V rated at 335 kW/456 hp; displacement 11.95 l; L cabin; paintwork: magma red
1843 LS; 4x2; Actros 1 (from 1996); OM 501 Euro III rated at 315 kW/428 hp; displacement 11.95 l; Megaspace cabin; paintwork: white
Στο πλαίσιο του εορτασμού αυτής της σπουδαίας χρονικής στιγμής η μάρκα βάζει στην παραγωγή μια επετειακή έκδοση με μοναδικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα. Θα είναι φυσικά  «limited», με μόνο 200 φορτηγά να βγαίνουν στην παραγωγή. Θα βασίζεται στην έκδοση τράκτορα 4×2 με τις καμπίνες GigaSpace ή BigSpace. Το βιβλίο παραγγελιών έχει ήδη ανοίξει ενώ η παραγωγή ξεκινά άμεσα.

Πανέμορφο!

Εξωτερικά, το επετειακό φορτηγό διαθέτει μια ξεχωριστή εμφάνιση την οποία συνθέτουν οι γρίλιες χρωμίου και τα «τελειώματα» από ανοξείδωτο χάλυβα στην μπροστινή ποδιά. Ένα επετειακό μονόγραμμα από χρώμιο στους εξωτερικούς καθρέπτες, ένα πλαίσιο για το λογότυπο της μάρκας στο εμπρόσθιο τμήμα, προβολείς bi-xenon καθώς και εκτροπείς αέρα στα πλαϊνά παράθυρα συμπληρώνουν την όμορφη εικόνα. Σημαντικό είναι επίσης πως τα πάντα είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος ενώ υπάρχουν ζάντες αλουμινίου, μέχρι και ανοξείδωτα μεταλλικά καπάκια στα μπουλόνια των τροχών!

Πλήρως εξοπλισμένη είναι φυσικά στο εσωτερικό της η καμπίνα του επετειακού Actros, με έξτρα μικρές λεπτομέρειες που την καθιστούν ξεχωριστή, όπως τα φωτιζόμενα εμβλήματα και το επετειακό μονόγραμμα που «υποδέχονται» τον οδηγό στην είσοδό του. Μοναδικό στοιχείο αποτελεί ένα σύστημα φωτισμού που αποτελείται από 138 LED μέσα σε ένα ακρυλικό, γυάλινο πλαίσιο που βρίσκεται περιμετρικά της ηλιοροφής. Το χρώμα του φωτισμού μπορεί να το επιλέξει ο οδηγός με το πάτημα ενός κουμπιού, ανάλογα με το επιθυμητό διακοσμητικό ύφος που θέλει να δώσει.

Ο αυτόματος κλιματισμός, το ψυγείο, το ηχοσύστημα και η μεγάλη οθόνη στο ταμπλό είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που αναλαμβάνουν να καταστήσουν τη διαβίωση εντός της καμπίνας έως και απολαυστική. Έξτρα μπόνους για τον τυχερό χρήστη αυτού του Actros αποτελεί το σετ γυμναστικής Top-Fit της Mercedes-Benz που έχει αναπτυχθεί ειδικά για χρήση εντός της καμπίνας προκειμένου ο οδηγός σε διατηρείται σε καλή φυσική κατάσταση.

Στα ηλεκτρονικά του ειδικού Actros περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα συστήματα Active Brake Assist 3 (και από τον Δεκέμβριο του 2016 το Active Brake Assist 4), υποβοήθησης διατήρησης της απόστασης, Sideguard Assist, Lane Assist και PPC (Predictive Powertrain Control).

Νέα συστήματα ασφαλείας

Η Mercedes-Benz ενσωματώνει για πρώτη φορά σε φορτηγό παραγωγής, συστήματα ασφάλειας που όχι μόνο αποτρέπουν σοβαρά ατυχήματα στους αυτοκινητόδρομους αλλά παρέχουν προστασία πρωτίστως στους πιο ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, δηλαδή στους πεζούς και στους ποδηλάτες. Με τα νέα «Active Brake Assist 4» και «Sideguard Assist» στον κατάλογο εξοπλισμού των φορτηγών Mercedes-Benz, η μάρκα επιδεικνύει συνέπεια στις υποσχέσεις της για την εφαρμογή συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας που προάγουν τις οδικές μεταφορές χωρίς ατυχήματα. Συστήματα που «αντιμετωπίζουν» δύσκολες καταστάσεις σε κατοικημένες περιοχές, σε χαμηλές ταχύτητες κίνησης, σε στροφές και σε κόμβους όπου οι «νεκρές» γωνίες είναι πολλές και η ορατότητα περιορισμένη.

Ενώ, σύμφωνα με έρευνα της γερμανικής ομοσπονδιακής στατιστικής υπηρεσίας για τον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών, ο όγκος μεταφοράς με φορτηγά έχει αυξηθεί σημαντικά (κατά 85% την περίοδο 1992-2014), την ίδια περίοδο, ο αριθμός των θανάτων σε τροχαία με φορτηγά έχει μειωθεί κατά 60%. Τα ίδια στατιστικά στοιχεία δείχνουν πως οι πεζοί και οι ποδηλάτες αντιπροσωπεύουν το 30% του συνόλου των θανάτων σε αυτά τα τροχαία, που συμβαίνουν κυρίως σε κατοικημένες περιοχές και που αποκαλύπτουν το πόσο απροστάτευτη είναι η συγκεκριμένη κατηγορία χρηστών του δρόμου.

Αποτελεί κοινός τόπος πως οι δεξιές στροφές στον αστικό ιστό είναι η πιο δύσκολη και αγχώδης εργασία για τον οδηγό. Γιατί ακριβώς μεσολαβούν στιγμές που δεν γνωρίζει τι συμβαίνει στην δεξιά πλευρά του φορτηγού του, εκεί που τα πράγματα μπορεί να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή, σχετικά με τα άλλα οχήματα, τους πεζούς, τους ποδηλάτες κ.α.

 

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ