Η MAN Truck & Bus στην Bauma 2019 : Με όλο το βαρύ… πυροβολικό!

Όχι ένα, όχι δύο αλλά έντεκα συνολικά φορτηγά της MAN Truck & Bus αναμένεται να κοσμούν το περίπτερο 325 της αίθουσας B4 στη Bauma 2019.

banner-google-news

Με το TGS ως κύριο εκφραστή των λύσεων για τον κατασκευαστικό κλάδο, η MAN ετοιμάζει μια πολύ δυναμική παρουσία στη φετινή έκθεση έχοντας κάτι να προτείνει σε όλες τις κατηγορίες τονάζ, εκμεταλλευόμενη επιπλέον τα δυνατά στοιχεία των σειρών TGX, TGM, TGL και TGE.

man bauma (6) (Medium)

Ήδη από το τις αρχές του 2018 τα φορτηγά της MAN δέχθηκαν σημαντικές αναβαθμίσεις στις καμπίνες τους. Η ομολογουμένως εντυπωσιακή διχρωμία του μπεζ και του γκρι (sand και graphite τα ονομάζει η MAN) διατρέχει το ταμπλό όλων των φορτηγών TG από άκρη σε άκρη αλλά και άλλα στοιχεία όπως τα κρεβάτια, τις κουρτίνες σκίασης και την επένδυση της οροφής. Ανάλογα καλαίσθητο είναι και το γκρι λαστιχένιο κάλυμμα του δαπέδου το οποίο ενισχύει οπτικά την αίσθηση ευρυχωρίας μέσα στην καμπίνα. Κατόπιν παραγγελίας, το ευχάριστο μπεζ μπορεί να αντικατασταθεί με γκρι χρωματισμό της αντίθεσης στα χαμηλότερα σημεία των καμπίνων τους για ένα σκούρο γκρι χρώμα. Αυτή η απόχρωση «Αστικού Σκυροδέματος» απευθύνεται ειδικά σε πελάτες των οποίων τα οχήματα συσσωρεύουν πολλή βρωμιά κατά την οδήγηση. Οι σκοτεινές επιφάνειες σε αυτό το συνδυασμό χρωμάτων είναι ανθεκτικές όταν έρχονται σε επαφή με βρώμικα χέρια ή ρούχα εργασίας.

MAN XLION

Αξιοπιστία, υψηλή απόδοση και ανθεκτικότητα είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που ενσωματώνει η ειδική έκδοση XLION που λάνσαρε στην Έκθεση του Ανόβερο η MAN Truck & Bus τον περασμένο Σεπτέμβριο και που πρόκειται να παρουσιάσει και στη φετινή Bauma. Πρόκειται για ένα ειδικό πακέτο εξοπλισμού εργοστασιακής τοποθέτησης για οχήματα μεγάλων αποστάσεων, τράκτορες και οχήματα διανομών. Αφορά φορτηγά MAN τεχνολογίας Euro 6 και η παραγωγή τους με το συγκεκριμένο εξοπλισμό -που επικεντρώνεται στην υπεραξία που δίνει στον ιδιοκτήτη και στην άνεση του οδηγού- ξεκίνησε ήδη από τις αρχές του 2019.

man bauma (4) (Medium)

Κάθε φορτηγό MAN, στην έκδοση XLION φέρει στις πόρτες της καμπίνας τα γράμματα «XLION», με το «X» να συμβολίζει το «ακραίο» των επιδόσεων που υπόσχεται ο κατασκευαστής. Η ειδική έκδοση XLION μεγάλων αποστάσεων βασίζεται φυσικά στην ναυαρχίδα TGX με κινητήρα τουλάχιστον 460 ίππων, περιλαμβάνοντας τις σειρές κινητήρων D26 και D38, με έως και 640 ίππους. Το σχετικό πακέτο προβλέπει το ηχοσύστημα της MAN τα φώτα ημέρας LED και τον χρωμιωμένο προφυλακτήρα.

Η έκδοση XLION Traction είναι διαθέσιμη με τη σειρά φορτηγών TGS, με κινητήρες 460 και 500 ίππους. Εδώ, το πακέτο είναι πιο εργοταξιακό περιλαμβάνοντας εκτός από το ηχοσύστημα και τα φώτα LED, τη λειτουργία για off-road χρήση του ABS, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της ασφάλειας και της αξιοπιστίας των μεταφορών. Οι αισθητικές διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στο προστατευτικό πλέγμα στη μάσκα και στα φωτιστικά σώματα καθώς και στις ράγες στήριξης στην οροφή.

MAN Baufahrzeuge

Η έκδοση XLION στα οχήματα διανομών συνδυάζεται με τις σειρές φορτηγών TGL και TGM, με δύο άξονες και με οποιονδήποτε κινητήρα και με οποιαδήποτε καμπίνα. Αυτά φέρουν στον εξοπλισμό τους σύστημα κλιματισμού, σύστημα ανοιχτής ακρόασης για κινητά τηλέφωνα, το ηχοσύστημα της MAN και ένα πακέτο άνεσης για τον οδηγό. Το τελευταίο περιλαμβάνει τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, κάθισμα άνεσης με ειδικά καλύμματα και κεντρικό κλείδωμα.

man bauma (5) (Medium)

Προαιρετικά και στις τρεις πιο πάνω περιπτώσεις εφαρμογής του ειδικού εξοπλισμού XLION, η MAN συνδυάζει ένα υψηλής ποιότητας φορτηγό με ειδικούς όρους μετά την πώληση, σχετικά με τις συμβάσεις «Service Contract Comfort» που αφορούν στην συντήρηση. Επίσης, ο κατασκευαστής μπορεί να καλύψει -μέσω της επίσημης αντιπροσωπείας- τοπικές απαιτήσεις των πελατών σχετικά με τον ειδικό εξοπλισμό της συγκεκριμένης έκδοσης. Δηλαδή οι υποψήφιοι πελάτες μπορούν να επιλέξουν το πακέτο «Στυλ» ή το πακέτο «Ασφάλεια» ή κάποιο άλλο στοιχείο εξοπλισμό από την μεγάλη γκάμα που έχει διαθέσιμη η MAN.

MAN Baufahrzeuge

Εν τω μεταξύ, πρόσθετο όφελος προκύπτει από τις ψηφιακές υπηρεσίες που διαθέτει η MAN μέσω της τοποθέτησης του «MAN Essentials» και του «MAN ServiceCare» στον βασικό εξοπλισμό των φορτηγών της. Το «MAN Essentials» αποτελεί τη βάση για τη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών. Μεταφέρει τη θέση του οχήματος κάθε 15 λεπτά και παρέχει στον υπεύθυνο στόλου αναλυτικές πληροφορίες για τα οχήματα. Ενώ το «MAN ServiceCare» συγκεντρώνει δεδομένα σχετικά με τον προγραμματισμό των εργασιών συντήρησης και τα αποστέλλει στο συνεργείο.

Νέα συστήματα ασφάλειας & υποβοήθησης

Ακόμα και για τα εργοταξιακά οχήματα οι χρήστες εξαρτώνται από την εκτέλεση αξιόπιστων και γρήγορων εργασιών μεταφοράς. Έτσι η MAN επέκτεινε το εύρος των λειτουργιών του συστήματος Lane Guard System (LGS) συμπεριλαμβάνοντας το Lane Return Assist (LRA), που βασίζεται στο MAN ComfortSteering και που υποστηρίζει τον οδηγό κατά τη διάρκεια των ελιγμών διεύθυνσης. Το προηγμένο σύστημα ComfortSteering θα τοποθετηθεί φέτος στις σειρές φορτηγών TGM, TGS και TGX και είναι σε θέση να μεταβάλλει τη λειτουργία του αναλόγως την ταχύτητα κίνησης του οχήματος. Ένας ηλεκτρικός κινητήρας αυξάνει τη «ροπή» του τιμονιού που παράγεται από τον οδηγό, μειώνοντας ανάλογα την περίσταση τις δυνάμεις που απαιτούνται, καθιστώντας το τιμόνι ακριβέστερο σε χειρισμό και πιο άνετο. Απαιτεί έτσι λιγότερη προσπάθεια στο τιμόνι όταν εκτελούνται ελιγμοί ενώ προσφέρει υψηλή σταθερότητα σε μεγάλες ταχύτητες κίνησης.

man bauma (11) (Medium)

Την ίδια στιγμή το LRA θα επαναφέρει αυτόματα το όχημα στη λωρίδα κυκλοφορίας αν ανιχνεύσει πως αυτό παρεκκλίνει αυτής χωρίς την βούληση του οδηγού (χρήση δεικτών αλλαγής πορείας). Η νέα αυτή λειτουργία έρχεται ουσιαστικά να βελτιώσει το αξιόπιστο Lane Guard System (LGS) το οποίο χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια και που προειδοποιεί ηχητικά τον οδηγό όταν το όχημα εγκαταλείπει τη λωρίδα του. Τώρα λοιπόν το LRA προχωρά ένα βήμα παραπέρα παρεμβαίνοντας ενεργά στο σύστημα διεύθυνσης και επαναφέροντας το όχημα εντός των σημάνσεων της λωρίδας κυκλοφορίας.

Σημαντική τεχνολογική είδηση που θα επικοινωνήσει ο κατασκευαστής αποτελεί η λειτουργία Stop & Go συνδυαστικά με το Adaptive Cruise Control. Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2018 σε ελκυστήρες που φέρουν το κιβώτιο MAN TipMatic 14 και ρυθμίζει αυτόματα την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα σε ταχύτητες από 0 έως 25 χλμ./ώρα. Το ACC Stop & Go επιτρέπει στον οδηγό να ταξιδεύει χωρίς άγχος ακόμα και σε βαριά κυκλοφοριακή συμφόρηση ή σε αστικές περιοχές. Το φορτηγό επιβραδύνει μόνο του έως την ακινησία πίσω από το όχημα που προηγείται ενώ εάν η στάση διαρκεί λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα το φορτηγό θα κινηθεί ξανά από μόνο του.

man bauma (13) (Medium)

Τέλος, το σύστημα EBA2 υπερκαλύπτει τις ισχύουσες αυστηρότερες νομικές απαιτήσεις που έχουν τεθεί σε εφαρμογή από τον περασμένο Νοέμβριο και που αφορούν τα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης. Ο εξελιγμένος συνδυασμός δεδομένων από αισθητήρες και την κάμερα επιτρέπουν στο EBA2 να ερμηνεύει ακόμα πιο αξιόπιστα τα σενάρια κυκλοφορίας και να ενεργοποιεί την πέδηση έκτακτης ανάγκης όποτε απαιτείται.

MAN VAS

Το νέο σύστημα Video turning Assistant System (VAS) της MAN έρχεται να προστεθεί στον βασικό ή after sale εξοπλισμό σε όλες τις σειρές φορτηγών προκειμένου να διευρύνει το οπτικό πεδίο του οδηγού στο «τυφλό» σημείο. Έτσι, η ασφάλεια αυξάνεται καθώς ο οδηγός μπορεί να γνωρίζει καλύτερα τί συμβαίνει στην δεξιά πλευρά του φορτηγού του κατά την αλλαγή λωρίδων ή σε μια στροφή ή έναν ελιγμό. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα σύστημα παρακολούθησης που αποτελείται από μια κάμερα ευρείας γωνίας 150ο τοποθετημένη στο δεξιό πλαϊνό  της καμπίνας και μια οθόνη 7 ιντσών εσωτερικά της καμπίνας από την πλευρά του συνοδηγού με τρόπο που να είναι ορατή από τον οδηγό. Εναλλακτικά η εικόνα που στέλνει η κάμερα μπορεί να προβληθεί στην οθόνη του συστήματος infotainment. Το σύστημα VAS ενεργοποιείται αυτόματα κάθε φορά που ο οδηγός ενεργοποιεί τον δεξί δείκτη πορείας ενώ προειδοποιητικοί ήχοι και λυχνίες LED ενημερώνουν τον οδηγό όταν πλησιάζουν το φορτηγό άλλοι χρήστες του δρόμου.

man bauma (12) (Medium)

Νέος κινητήρας MAN D15

Ντεμπούτο θα κάνει στη φετινή Bauma ο ολοκαίνουργιος πετρελαιοκινητήρας D15 9 λίτρων που θα αντικαταστήσει εντός του 2019 τον D20 στις σειρές φορτηγών TGX και TGS. Πρόκειται για ένα 6κύλινδρο σύνολο με αυξημένη απόδοση, μικρότερο βάρος (άρα αυξημένο ωφέλιμο φορτίο) και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, που θα διατεθεί σε εκδόσεις ισχύος 330, 360 και 400 ίππων και μέγιστη ροπή 1.600, 1.700 και 1.800 Nm αντίστοιχα. Παράλληλα, οι σειρές κινητήρων D08, D26 και D38 θα αποκτήσουν μέσα στο 2019 νέες εκδόσεις Euro 6 αυξημένης απόδοσης.

man bauma (8) (Medium)

MAN TGE

Η σειρά οχημάτων που βασίζονται στο μικρό TGE θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά σε έκθεση Bauma προσφέροντας αξιόλογες λύσεις για τον κατασκευαστικό κλάδο, ανάμεσα στους 3 και στους 5,5 τόνους μεικτού βάρους. Το πλαίσιο του μικρού φορτηγού είναι διαθέσιμο με απλή καμπίνα ή καμπίνα πληρώματος για έως και επτά άτομα.

man bauma (15) (Medium)

Τέσσερις είναι οι διαθέσιμες επιλογές ισχύος από τους 102 έως τους 177 ίππους ενώ η μετάδοση της κίνησης γίνεται στον εμπρόσθιο ή στον οπίσθιο άξονα ή και σε τους δύο (4×4) ανάλογα την έκδοση. Στην ισχυρότερη επιλογή ο κινητήρας είναι biturbo (φέρει δύο τουρμπίνες) και παράγει 410 Nm ροπής, έχοντας την ικανότητα να αντεπεξέλθει στις πιο απαιτητικές εφαρμογές.

man bauma (14) (Medium)

Την γραμμή κίνησης συμπληρώνουν μηχανικά κιβώτια 6 σχέσεων ή προαιρετικά ένα 8άρι αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής.

Η MAN υπόσχεται κορυφαίο TCO (Total Cost of Ownership) αλλά και την υποστήριξη του πελάτη με πρωτοποριακές παροχές όπως συστήματα τηλεματικής και ειδικές εφαρμογές που βοηθούν το έργο του οδηγού.

Με το TGE η MAN προσφέρει μια έτοιμη λύση, σχεδόν για κάθε πιθανή εφαρμογή. Πρόθεση του κατασκευαστή να προσφέρει στους πελάτες του εργοστασιακές λύσεις για εφαρμογές στον κατασκευαστικό κλάδο, στον κλάδο του σέρβις ή της διανομής.

man bauma (16) (Medium)

Χαρακτηριστικό είναι πως στο μεγάλο χαρτοφυλάκιο της MAN υπάρχουν έτοιμα κιβώτια-κλούβες των εταιριών Schmitz Cargobull, Junge και Spier, με την επιλογή διπλής αναδιπλούμενης πόρτας στο πίσω μέρος ή και πόρτα – αναβατήρα από τους Bär, Dautel, MBB Palfinger ή Sörensen. Υπάρχουν επίσης καρότσες ανατροπής με τρεις τρόπους από τις εταιρίες Henschel, Schoon και Scattolini, με την επιλογή πλευρικών πάνελς αλουμινίου ή χάλυβα και πρόσθετων κουτιών εργαλείων.

Όσον αφορά το πλαίσιο, αυτές οι κατασκευές μπορούν να εφαρμοστούν σε σασί με στάνταρ ή με μακρύ μεταξόνιο. Επιπλέον υπάρχουν έτοιμες λύσεις σε συστήματα ραφιών από τις κουρυφαίες μάρκες Bott και Sortimo.