MAN Lion’s City E: Στους δρόμους της Ευρώπης

Το ηλεκτρικό, αστικό λεωφορείο της MAN Truck & Bus αφήνει πίσω του τη δοκιμαστική περίοδο κατά την οποία εντυπωσίασε τους πελάτες σε διάφορες μεγαλουπόλεις και μπαίνει στη γραμμή παραγωγής.

banner-google-news

Στο τέλος του 2019, η MAN Truck & Bus παρέδωσε τα δύο πρώτα λεωφορεία MAN Lion’s City E στο Αμβούργο ενώ πριν το 2020 αυτό το ηλεκτρικό λεωφορείο βγήκε στους δρόμους πολλών ευρωπαϊκών χωρών. «Και αυτό που μας ευχαριστεί περισσότερο: τα σχόλια είναι συντριπτικά. Οι χειριστές λεωφορείων, οι οδηγοί λεωφορείων, οι ειδικοί και οι επιβάτες είναι όλοι ενθουσιώδεις για τα ηλεκτρικά μας λεωφορεία και τα χρησιμοποιούν », λέει ο Rudi Kuchta, επικεφαλής της Business Unit Bus της MAN Truck & Bus.

MAN Lions City e (18)

Συνολικά 15 δοκιμαστικά οχήματα θα χρησιμοποιηθούν πρακτικά ως μέρος της εξελικτικής πορείας της ηλεκτροκινητικότητας της MAN. Ο δοκιμαστικός στόλος των αστικών ηλεκτρικών λεωφορείων χρησιμοποιείται ήδη από πελάτες στη Γερμανία, την Ισπανία, το Λουξεμβούργο, το Βέλγιο, τη Γαλλία, την Αυστρία, την Ελβετία και άλλες χώρες. Η MAN Truck & Bus θα παραδώσει επίσης τη 18μετρη έκδοση του ηλεκτρικού λεωφορείου στους μεταφορείς Kölner Verkehrs-Betriebe AG (KVB) στην Κολωνία και Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) στην Ισπανία, προκειμένου να διεξαχθούν προγραμματισμένες πρακτικές δοκιμές και να αποκτηθούν πολύτιμα συμπεράσματα.

MAN Lions City e (13)

ΑΜΒΟΥΡΓΟ & ΜΟΝΑΧΟ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΥΝ

Το πλήρως ηλεκτρικό MAN Lion City E ολοκληρώνει τη νέα γενιά αστικών λεωφορείων της MAN, ως μια επιλογή για μετακίνηση χωρίς εκπομπές ρύπων. Ήδη από τα μέσα Δεκεμβρίου 2019, η MAN Truck & Bus παρέδωσε τα δύο πρώτα οχήματα της MAN Lion’s City E στους μεταφορείς Hamburger Hochbahn AG (HOCHBAHN) και Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH (VHH) και τα λειτουργούν τώρα για αυτές τις εταιρείες σε καθημερινή βάση. «Στόχος μας είναι να έχουμε έναν στόλο εντελώς απαλλαγμένο από εκπομπές έως το 2030. Γι ‘αυτό εκτιμούμε ιδιαίτερα το γεγονός ότι η MAN είναι ένας πρόσθετος πάροχος λεωφορείων χωρίς εκπομπές στην αγορά του Αμβούργου», εξηγεί ο Henrik Falk, Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Hamburger Hochbahn AG , κατά την επίσημη παράδοση των λεωφορείων. Μια νέα συμφωνία-πλαίσιο αντιπροσωπεύει την εμπιστοσύνη της εταιρείας μεταφορών του Αμβούργου στο ηλεκτρικό λεωφορείο της MAN: Η MAN Truck & Bus έχει συνάψει μια κύρια συμφωνία με την HOCHBAHN για την προμήθεια του λεωφορείου MAN Lion’s City 12 E και του νέου αρθρωτού λεωφορείου Lion’s City 18 E. Η συμφωνία αποτελεί μέρος μιας πρωτοποριακής παραγγελίας για την προμήθεια έως και 530 αστικών λεωφορείων χωρίς εκπομπές μεταξύ 2021 και 2025. Η ακριβής ποσότητα και το πρόγραμμα παράδοσης θα καθοριστούν αργότερα μέσα στη χρονιά.

MAN Lions City e (12)

Η 12μετρη έκδοση του MAN Lion’s City E δοκιμάζεται αρκετό καιρό τώρα και στο Μόναχο, σε μια διαδρομή που εκτελείται μεταξύ του Κεντρικού και του Ανατολικού Σταθμού του Μονάχου. Η εταιρία Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG) δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα της εμβέλειας κατά τη διάρκεια των δοκιμών πεδίου. «Είμαστε χαρούμενοι που η MAN επέλεξε να συνεργαστεί με την εταιρεία μεταφορών μας για να δοκιμάσει ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία του στο δίκτυό μας και ανυπομονούμε για τα αποτελέσματα», λέει ο επικεφαλής της MVG, Ingo Wortmann, ο οποίος προσθέτει: «Ο στόχος μας για τα επόμενα δέκα χρόνια είναι ξεκάθαρος – θέλουμε να απομακρυνθούμε από το πετρέλαιο και να προχωρήσουμε σε μηδενικές εκπομπές σε όλο το δίκτυό μας. Για να το επιτύχουμε, χρειαζόμαστε αξιόπιστα ηλεκτρικά λεωφορεία με μεγάλη αυτονομία».

MAN Lions City e (2)

ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΚΤΟΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ

Το MAN Lion’s City E 12 έχει «γράψει» τα πρώτα του χιλιόμετρα και στην ισπανική πόλη Badajoz. «Τα αποτελέσματα είναι πολύ ικανοποιητικά, τόσο για εμάς όσο και για τον χειριστή», λέει ο Manuel Fraile, επικεφαλής πωλήσεων λεωφορείων της MAN Truck & Bus Iberia. Σε δύσκολες θερμοκρασίες άνω των 35 βαθμών Κελσίου, το Lion’s City E ολοκλήρωσε μια πλήρη βάρδια 16 ωρών και κάλυψε ολόκληρη τη διαδρομή, συνολικής απόστασης 284 χλμ. «Στο τέλος της ημέρας, το λεωφορείο εξακολουθούσε να έχει αξιοπρεπή αποθέματα ενέργειας. Αυτό δείχνει ότι αυτό το λεωφορείο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και σε διαδρομές όπου η λειτουργία ηλεκτρικών οχημάτων ήταν προηγουμένως αδιανόητη », λέει ο Fraile, συνοψίζοντας.

MAN Lions City e (3)

Εν τω μεταξύ τον περασμένο Μάιο, ένα ηλεκτρικό λεωφορείο MAN πέρασε τέσσερις ημέρες στο Λιντς δείχνοντας τι πραγματικά μπορεί να καταφέρει. Η LINZ AG Η LINIEN ήταν η πρώτη εταιρεία μεταφορών στην Αυστρία που δοκίμασε το όχημα, έχοντας υψηλές απαιτήσεις. Το Lion’s City E οδηγήθηκε γύρω από μια περιοχή του Linz όπου οι δρόμοι είναι στενοί, με απότομα ανηφορικά τμήματα. «Στείλαμε το ηλεκτρικό λεωφορείο σε μια απαιτητική δοκιμαστική διαδρομή για να δούμε πώς χειρίστηκε τις κλίσεις, ποια είναι η απόδοσή του, τι επίπεδο άνεσης προσφέρει και, φυσικά, ποια αυτονομία θα μπορούσε να επιτύχει. Και όλοι όσοι συμμετείχαν στη δοκιμαστική πορεία στο Linz είναι ενθουσιασμένοι καθώς το Lion’s City E ήταν εξαιρετικά εντυπωσιακό στην επίδειξη των ιδιοτήτων του και πέρασε το δύσκολο τεστ», λέει ο Lars Heydecke, Επικεφαλής Πωλήσεων & Προϊόντων Bus στο MAN Truck & Bus Vertrieb Österreich GesmbH.

MAN Lions City e (11)

Το 2020 ολοκληρώθηκε, με το Lion’s City E να έχει κάνει 15 στάσεις σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και σε17 πελάτες συνολικά οι οποίοι έδειξαν τεράστιο ενδιαφέρον.

MAN Lions City e (8)

Μάλιστα οι παραγγελίες ξεκίνησαν ήδη από τη Γερμανία και τη Σουηδία.

Για παράδειγμα, η Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein (VHH) παρήγγειλε 17 λεωφορεία Lion’s City E στο τέλος του 2020 περασμένου έτους ενώ η Nobina Sverige AB, η μεγαλύτερη εταιρεία χειριστηρίων λεωφορείων της Σκανδιναβίας, από το Malmö της Σουηδίας έχει κάνει παραγγελία για 22 λεωφορεία MAN Lion’s City E. Τα πρώτα μαζικής παραγωγής ηλεκτρικά λεωφορεία MAN Lion’s City E 12 μέτρων έχουν ήδη παραδοθεί σε πελάτες το τέταρτο τρίμηνο του 2020. Η αρθρωτή, 18μετρη έκδοση λεωφορείου θα περάσει τη γραμμή παραγωγής εντός του πρώτου εξαμήνου  του 2021.

MAN Lions City e (5)

Η αμιγώς ηλεκτρική και μηδενικών εκπομπών ρύπων έκδοση Lion’s City E παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην ΙΑΑ του Ανόβερο το 2018 και συμπληρώνει τη μεγάλη γκάμα αστικών λεωφορείων του κατασκευαστή. Εδώ, ανεξάρτητα σημεία σχεδίασης υπογραμμίζουν την ιδιαιτερότητα της έκδοσης, όπως για παράδειγμα η τοποθέτηση των μπαταριών στην οροφή (το πιο ασφαλές και πιο εύκολα προσβάσιμο σημείο) και τα πρόσθετα καθίσματα που προκύπτουν στο πίσω μέρος χάρη στην απουσία «συμβατικού» κινητήρα.

MAN Lions City e (9)

Στο εσωτερικό μέρος, οι σχεδιαστές δημιούργησαν πιο ευχάριστες συνθήκες φωτισμού, με την 12μετρη έκδοση να είναι σε θέση να φιλοξενήσει έως και 88 επιβάτες και την μεγαλύτερη 18μετρη έκδοση έως και 120 επιβάτες.

MAN Lions City e (10)

Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει από 160 έως 270 kW στο διαξονικό μοντέλο και από 320 έως 540 kW στην αρθρωτή έκδοση. Η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτών εκδόσεων ανέρχεται στα 200 έως και 270 χιλιόμετρα ενώ η ενέργεια αυτή προέρχεται από συστοιχία μπαταριών χωρητικότητας 480 kWh στο 2αξονικό και 640 kWh στο αρθρωτό λεωφορείο. Οι μπαταρίες φορτίζονται στο χώρο στάθμευσης μέσω ενός συστήματος συνδυασμένης φόρτισης με χρήση βύσματος. Με μέσο φορτίο φόρτισης τα 100 kW το 2αξονικό λεωφορείο φορτίζεται πλήρως σε λιγότερο από τρεις ώρες και το αρθρωτό σε λιγότερο από τέσσερις ώρες. Στην αυξημένη αυτονομία -για όλη τη διάρκεια ζωής των μπαταριών- συμβάλει και το εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης της θερμοκρασίας στην καμπίνα, ανεξάρτητα από την εποχή. Ειδικά το αρθωτό 18μετρο ωφελείται επιπλέον από τους δύο κινητήριους άξονες που αυξάνουν τη σταθερότητα ενώ επιτρέπουν τη μέγιστη ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση.

MAN Lions City e (16)

 

saloni_digital_ MAGAZINE INSIDE PAGES_2020-12_FINAL-03