MAN eTGM : Τα ηλεκτρικά φορτηγά ανάμεσά μας!

Στο τελικό στάδιο δοκιμών, κάτω από πραγματικές συνθήκες λειτουργίας και με προγραμματισμένη τη μαζική παραγωγή εντός του 2021 βρίσκεται το ηλεκτρικό φορτηγό της MAN, που βασίζεται στο δημοφιλές TGM.

Η MAN έχει αναλάβει  από καιρό την οικολογική ευθύνη που της αναλογεί και ακολουθεί έναν καθαρό οδικό χάρτη στο θέμα της ηλεκτροκίνησης. Ήδη από το 2009 ο Γερμανός κατασκευαστής βαρέων οχημάτων επεξεργάζεται νέες λύσεις για τις μεταφορές προμήθειας και αποκομιδής στο αστικό περιβάλλον. Επειδή ειδικά στις πόλεις εντείνεται συνεχώς η απαίτηση για τη δημιουργία ενός υγιούς και ποιοτικού κλίματος για τους κατοίκους που θα εναρμονίζεται με τις εμπορικές και αστικές μεταφορές.

2 (Medium)

Ο θεμέλιος λίθος για το πρώτο της ηλεκτρικό φορτηγό τοποθετήθηκε από τη MAN ήδη το 2012 με την ανάπτυξη του υβριδικού οχήματος MAN Metropolis (βασισμένο στο TGS). Πολυάριθμες πρακτικές εφαρμογές έδωσαν πολύτιμη τεχνογνωσία για το θέμα της ηλεκτροκίνησης. Τον Σεπτέμβριο του 2016 η μάρκα παρουσίασε στην IAA για πρώτη φορά το νέο MAN eTruck: έναν ελκυστήρα TGS με ηλεκτροκινητήρα, για νυχτερινές αστικές παραδόσεις, π.χ. για καταστήματα τροφίμων. Ήδη από πέρυσι, το MAN eTruck χρησιμοποιείται δοκιμαστικά σε εννιά συνεργαζόμενες επιχειρήσεις CNL. Αυτή η φάση εντατικής δοκιμής, στις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας του εκάστοτε πελάτη είναι αποφασιστικής σημασίας για τη MAN, στο να διασφαλιστεί ότι τα ηλεκτρικά φορτηγά της θα προσφέρουν την ίδια αξιοπιστία και αποδοτικότητα με τα «συμβατικά» της οχήματα.

Λίγο πριν την  παραγωγή

Πέντε μήνες μετά από την ΙΑΑ του 2016, η MAN και το Συμβούλιο για Βιώσιμες Λύσεις Εφοδιαστικής Αλυσίδας (Council für nachhaltige Logistik – CNL) υπέγραψαν μια αναπτυξιακή σύμπραξη. Η CNL σχεδιάζει να κάνει χρήση ηλεκτρικών φορτηγών στις ενδοαστικές και προαστικές μεταφορές διανομών από το 2020 και μετά προκειμένου να συμβάλει ενεργά στη μείωση των εκπομπών ρύπων στις πόλεις. Δεκαπέντε από τις μεγαλύτερες αυστριακές εμπορικές επιχειρήσεις, υπηρεσιών logistics και παραγωγής συνασπίζονται υπό την αιγίδα του CNL προκειμένου να κάνουν ένα βήμα εμπρός στον τομέα της βιώσιμης εφοδιαστικής αλυσίδας, ο οποίος συνδέεται άμεσα με την καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

5 (Medium)

Με την υπογραφή της εταιρικής αυτής συμφωνίας στο εργοστάσιο της MAN στο Steyr, έγινε η αρχή για το λανσάρισμα μεσαίων και βαρέων φορτηγών διανομών με μεικτό βάρος από 12 έως και 26 τόνους. Σύμφωνα με το πλάνο, αυτό το διάστημα πρόκειται να ξεκινήσει στο συγκεκριμένο εργοστάσιο η παραγωγή ηλεκτρικών εκδόσεων φορτηγών της σειράς TGM ενώ η πλήρως μαζική τους παραγωγή έχει προγραμματιστεί για το 2021. Πρόκειται ουσιαστικά για το αποτέλεσμα της εξέλιξης του πρωτότυπου eTruck και πληροί όλες τις βασικές απαιτήσεις των αστικών μεταφορών του μέλλοντος. Διαθέτει το ίδιο ωφέλιμο φορτίο με τα φορτηγά που είναι εξοπλισμένα με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης και προσφέρει υψηλές επιδόσεις, αθόρυβα και με μηδενικές εκπομπές.

Εκτός από τον ηλεκτροκινητήρα λειτουργούν ηλεκτρικά και δευτερεύοντα μηχανικά συγκροτήματα όπως το υποβοηθούμενο τιμόνι, ο συμπιεστής αέρα και το σύστημα κλιματισμού. Αυτό επιτρέπει τον έλεγχο του οχήματος ανάλογα με τις ανάγκες καθώς και την εξοικονόμηση ενέργειας. Στις φάσεις ώθησης η κινητική ενέργεια του οχήματος κατά την πορεία μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια και τροφοδοτείται ξανά πίσω στις μπαταρίες.

7 (Medium)

Την ενέργεια για το ηλεκτρικό φορτηγό προσφέρουν αποδοτικές μπαταρίες ιόντων λιθίου του ομίλου VW. Βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από την καμπίνα, πάνω από τον εμπρόσθιο άξονα και ανάλογα με τις απαιτήσεις αυτονομίας, μοιράζονται αριστερά και δεξιά στο πλαίσιο. Η επαναφόρτισή τους γίνεται κατά κανόνα τη νύχτα, δίνουν τη δυνατότητα ενδιάμεσης φόρτισης κατά τις στάσεις του φορτηγού (φόρτωση/εκφόρτωση) και στον μέγιστο αριθμό τους εξασφαλίζουν μια αυτονομία έως και 200 χλμ.

Καθαρά & ήσυχα

Χαρακτηριστικό, πιο πρόσφατο παράδειγμα τέτοιου φορτηγού αποτελεί το 32άτονο MAN TGM 18.360 E 4×2 LL που παραδόθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο στα κεντρικά της Porsche στη Στουτγάρδη. Προστέθηκε στο στόλο φορτηγών της εταιρίας και χρησιμοποιείται καθημερινά σε ένα δρομολόγιο 19 χιλιομέτρων από το εργοστάσιο της Porsche μέχρι τα κεντρικά logistics της LGI Logistics Group International GmbH. Πρόκειται ουσιαστικά για έναν ελκυστήρα που σε συνδυασμό με ένα ημιρυμουλκούμενο, έχουν σχεδιαστεί για έχουν συνολικό βάρος 32 τόνων ενώ ο αριθμός 360 υποδηλώνει την ισχύ των 265 kW. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι μπαταρίες, συνολικής χωρητικότητας 149 kWh εξασφαλίζουν μια αυτονομία της τάξης των 130 χιλιομέτρων και μπορούν να φορτιστούν στους σταθμούς φόρτισης της Porsche με ηλεκτρικό ρεύμα που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Στα πλεονεκτήματα χρήσης του φορτηγού συγκαταλέγονται η μείωση του θορύβου σε ελάχιστα επίπεδα και η εξάλειψη των εκπομπών CO2 (30 τόνοι λιγότεροι CO2 ανά έτος). Επιπλέον, το eTGM επιβραδύνει χωρίς τη χρήση μηχανικών φρένων και κατά συνέπεια χωρίς τριβή φρεναρίσματος, ανακτώντας έτσι την ενέργεια κατά τη διάρκεια της πέδησης.

9 (Medium)

Το TGM σήμερα

Γενικότερα στην γκάμα φορτηγών TG του κατασκευαστή που εστιάζει στην αξιοπιστία, την αποδοτικότητα και ικανοποίηση του πελάτη, υπήρξαν -ήδη από τα τέλη του 2017- σημαντικές ενημερώσεις. Ο κινητήρας D26 έχει βελτιστοποιηθεί, όσον αφορά στο απόβαρο και στην κατανάλωση καυσίμου, για εφαρμογές στόλου, με εύρος ισχύος από 420 έως 500 ίππους. Ενώ στην κορυφή της γκάμας κινητήρων βρίσκεται ο D38 με έως 640 ίππους και έως 3.000 Nm ροπής, διαθέσιμης ακόμα και στις χαμηλές στροφές.

Ειδικότερα στα μεσαίου μεγέθους φορτηγά TGL και TGM  είναι πλέον διαθέσιμος ο νέος κινητήρας D08. Ένας 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας διαθέτει επίπεδα ισχύος 160, 190 και 220 ίππων ενώ με τον 6κύλινδρο σχεδιασμό το μοτέρ αποδίδει 250, 290 και 320 ίππους. Αυτή η νέα γενιά κινητήρων MAN D08 υπερέχει χάρη στην απλούστερη σχεδίαση και την μετεπεξεργασία καυσαερίων που βασίζεται αποκλειστικά στην τεχνολογία SCR. Στοιχεία που διευρύνουν το φάσμα των εφαρμογών, διευκολύνει την συντήρηση και ενισχύει την αξιοπιστία. Σημαντικό είναι επίσης ότι η MAN με τα νέα αυτά σύνολα κατάφερε να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου κατά 5,5% επιπλέον, σε σχέση με την παλιά γενιά.

Νέα χαρακτηριστικά μέσα στην καμπίνα του οδηγού καθιστούν την εργασία και την διαβίωση ανετότερη. Οι οδηγοί επωφελούνται ήδη από τον επανασχεδιασμό του σαλονιού στις μεγάλες καμπίνες L, LX, XL, XLX και XXL, ενώ αρκετές είναι οι αλλαγές στον χώρο εργασίας του οδηγού. Στον πίνακα οργάνων, πίσω από το τιμόνι υπάρχει πλέον μια έγχρωμη οθόνη 4» υψηλής ανάλυσης. Οι υπόλοιποι διακόπτες έχουν οργανωθεί σε ομάδες, με βάση ποιες λειτουργίες χρησιμοποιεί συχνότερα ο οδηγός προκειμένου να είναι πιο εμφανείς στο οπτικό του πεδίο. Για παράδειγμα, ο περιστροφικός διακόπτης για το αυτόματο κιβώτιο MAN TipMatic έχει τοποθετηθεί πλέον σε αυτή την βασική κονσόλα ελέγχου. Έτσι, η κονσόλα δίπλα στο κάθισμα του οδηγού έχει μόνο τον μοχλό του χειρόφρενου και είναι πιο εξορθολογισμένη από πριν, αφήνοντας περισσότερο χώρο για να στέκεται και να κινείται κανείς μεταξύ των καθισμάτων.8 (Medium)

Η βελτιωμένη χρήση του χώρου επέτρεψε νέα στοιχεία αποθήκευσης και φωτισμού, καθώς και το νέο, μεγαλύτερο ψυγείο (η το κουτί αποθήκευσης) με δυνατότητα αναδίπλωσης, το οποίο βρίσκεται ολόκληρο κάτω από την κουκέτα. Εν τω μεταξύ νέες λάμπες φωτισμού δημιουργούν μια ζεστή ατμόσφαιρα ενώ χάρη στους εύκαμπτους βραχίονες μπορούν να λειτουργήσουν ως κατευθυνόμενοι λαμπτήρες ανάγνωσης, ακόμα και πάνω από τα καθίσματα.

4 (Medium)

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ