Τα Logistics «πατάνε γκάζι» στην Ευρώπη – Επενδύσεις 38 δις

banner-google-news

Η πανδημία και η υγειονομική κρίση ανέτρεψαν σε μεγάλο βαθμό τα δεδομένα της αγοράς, αναδεικνύοντας κλάδους ως «αιχμή του δόρατος» για την επιχειρηματική δράση. Κάτι τέτοιο συνέβη με τον κλάδο των logistics –αποθηκευτικών χώρων που φαίνεται να γνωρίζουν «νέα άνθηση», γεγονός που οφείλεται στη μαζική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce).

Όπως καταγράφονταν προ ολίγων ημερών σε διεθνή μέσα ενημέρωσης και εξιδεικευμένα blogs, η μεγάλη αύξηση των διαδικτυακών παραγγελιών και αγορών καθώς και η μεγάλη ανάγκη για υπηρεσίες μεταφοράς και εφοδιασμού το 2020, εξαιτίας της πανδημίας, «έδωσαν φτερά» στον τομέα των logistics.

Σύμφωνα με την Comprar Acciones (European Logistics Investment Soared to $46.5 Billion in 2020, Highest in Seven Years) οι επενδύσεις κατέγραψαν ρεκόρ, το υψηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί από το 2013, με τις μισθώσεις να αυξάνονται κατά 69%, καλύπτοντας συμφωνίες, συνολικού ύψους 1 εκατ. τ.μ. Μάλιστα, οι επενδύσεις σε αποθηκευτικούς χώρους το 2020 στην Ευρώπη ανήλθαν στα 38,64 δισ. ευρώ (ή 46,5 δις δολάρια). Ενδεικτικό της μεγάλης έξαρσης του διαδικτυακού εμπορίου, αποτελεί το ποσοστό των κενών αποθηκών στην Ευρώπη το οποίο μέχρι το τέλος του περασμένου έτους, μειώθηκε σε μόλις 5%.

Μεταξύ των ονομάτων που υπέγραψαν συμφωνίες για μισθώσεις αποθηκών ήταν οι Amazon, DHL, SF Express και XPO Logistics. Μεγάλες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Alibaba και η Amazon, αλλά και πολλοί πάροχοι υπηρεσιών μεταφοράς και εφοδιασμού ήταν μεταξύ των εταιρειών που οδήγησαν σε αύξηση της ζήτησης για αποθηκευτικούς χώρους και κέντρα διανομής στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με την ανάλυση, τον Νοέμβριο του 2020, το sovereign wealth fund της Σιγκαπούρης και η Melcombe συνήψαν μια κοινή επιχείρηση για την απόκτηση και ανάπτυξη περιουσιακών στοιχείων logistics στην Ευρώπη. Η εστίασή τους είναι στη δημιουργία «last mile» κέντρων διανομής στη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τις Κάτω Χώρες και την Ισπανία.

Η Alibaba πραγματοποιεί τις διασυνοριακές παραγγελίες κυρίως μέσω της Cainiao logistics και της AliExpress. Κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2020, τα έσοδα της Cainiao σημείωσαν αύξηση 51% στα 1,74 δισ. δολάρια. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, τα έσοδα της Alibaba από το διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκαν κατά 53% φθάνοντας τα 577 εκατομμύρια δολάρια. Από την άλλη πλευρά, η Amazon, στο δ’ τρίμηνο του 2020, παρέδωσε πάνω από 1 δισεκατομμύριο προϊόντα. Η εταιρεία είχε έσοδα ύψους 125,56 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που οι τριμηνιαίες πωλήσεις της ξεπέρασαν τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια και σημείωσαν άνοδο 44%.

Σύμφωνα με μια μελέτη του eShop World (ESW), σχεδόν το 70% των καταναλωτών παγκοσμίως πραγματοποίησαν διασυνοριακές αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου το 2020. Η Κίνα, η οποία υπήρξε πρωτοπόρος σε αυτήν την αγορά, αναμένεται να συνεχίσει να ηγείται της παγκόσμιας ανάπτυξης. Το 2020, οι διασυνοριακές διαδικτυακές της business αυξήθηκαν κατά 31,1% σε 1,69 τρισεκατομμύρια γιουάν (261,5 δισεκατομμύρια δολάρια) σύμφωνα με την τελωνειακή υπηρεσία. Οι συναλλαγές συνίσταντο κυρίως σε εξαγωγές, οι οποίες ανήλθαν σε 1,12 τρισεκατομμύρια γιουάν, αντιπροσωπεύοντας το 66% του παγκόσμιου συνόλου.

saloni_digital_ MAGAZINE INSIDE PAGES_2020-12_FINAL-03

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις