Κορυφώνεται η αγωνία για τους αγνοούμενους επιβάτες του «Euroferry Olympia»

banner-google-news

Κορυφώνεται η αγωνία για τους 12 αγνοούμενους επιβάτες του «Euroferry Olympia». Οι έρευνες για εντοπισμό και διάσωση των αγνοουμένων συνεχίζονται σήμερα από νωρίς το πρωί. Ο επίσημος αριθμός των αγνοουμένων είναι 12. Ανάμεσα στους αγνοουμένους υπάρχουν και τρεις Έλληνες, ενώ είναι πιθανόν ο αριθμός των αγνοουμένων να είναι μεγαλύτερος καθώς μπορεί να επιβαίνουν και άλλοι μετανάστες ή πρόσφυγες που δεν συμπεριλαμβάνονται στην επίσημη λίστα.

kerkyra_fire_onboard
Το επιβατηγό πλοίο «Euroferry Olympia’, συμφερόντων Grimaldi, με σημαία Ιταλίας, αναχώρησε στις 01.30 τα ξημερώματα 18 Φεβρουαρίου από την Ηγουμενίτσα με προορισμό την Ιταλία. Πολύ γρήγορα σήμανε συναγερμός. Το πλήρωμα του πλοίου εντόπισε φωτιά στο τρίτο γκαράζ, η οποία γρήγορα εξαπλώθηκε σε όλο το πλοίο.
Σύμφωνα με το Λιμενικό, στο πλοίο βρίσκονταν 239 επιβάτες, 51 άτομα πλήρωμα, 25 ΙΧ οχήματα και 153 φορτηγά.

Οδηγοί φορτηγών μόλις έμαθαν ότι υπήρχαν αγνοούμενοι συνάδελφοί τους στο γκαράζ του πλοίου ξέσπασαν: «Τα αυτοκίνητα είναι έτσι παρκαρισμένα που δεν μπορεί να βγει ο οδηγός», δήλωσε ένας από τους επιβάτες.

Euroferry_fotia

ΣΕΟΦΑΕ: Κρίσιμα ερωτήματα για τη φωτιά στο «Euroferry Olympia»

Η φωτιά στο «Euroferry Olympia» ξύπνησε μνήμες από την τραγωδία οκτώ χρόνια πριν στο «Norman Atlantic» που εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα και στοίχισε τη ζωή σε 11 ανθρώπους. Από τότε έγιναν ακόμα πιο αυστηρά τα μέτρα ασφαλείας ώστε στα κλειστά γκαράζ των πλοίων να μην επιτρέπεται η πρόσβαση των οδηγών ΙΧ και φορτηγών.
«Στα επιβατηγά οχηματαγωγά απαγορεύεται κάθε πρόσβαση στο γκαράζ. Δεν επιτρέπεται δηλαδή η πρόσβαση από την στιγμή που θα φύγει το βαπόρι και θα κλείσει ο καταπέλτης» τόνισε στην ΕΡΤ ο πραγματογνώμονας Σιδέρης Μαμίδης. Ένα ερώτημα είναι αν το πλήρωμα είχε σφραγίσει το γκαράζ για τους οδηγούς των φορτηγών, ώστε να μην έχουν πρόσβαση στα οχήματά τους. Επίσης θα ελεγχθεί αν κάποιο φορτηγό ψυγείο είχε αναμμένο το μοτέρ της ψύξης.

fire_onboaer

«Όταν το φορτηγό ψυγείο μπει μέσα στο βαπόρι απαγορεύεται διεθνώς να λειτουργεί. Παίρνει λοιπόν ρεύμα από το πλοίο που έχει πρίζες, παίρνει ρεύμα με καλώδια αδιάβροχα και λειτουργεί ο θάλαμος όσο είναι μέσα στο βαπόρι. Οπότε παράνομα με κάποιες ανοχές εκατέρωθεν μπορεί να λειτουργεί το μοτέρ του οχήματος και να πάρει φωτιά το βαπόρι», σημείωσε ο κ. Μαμίδης.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία έχουν διασωθεί 278 άνθρωποι και ακόμα ένα άτομο που δεν είχε δηλωθεί στην λίστα και όπως αναφέρουν οι πληροφορίες πρόκειται για παράτυπο μετανάστη. Αγνοούνται 12 άνθρωποι ανάμεσα στους οποίους 3 Έλληνες.