ISUZU D-MAX DOUBLE CAB To… «δεκάρι» των pick-up

To...
banner-google-news

Mε κορυφαία απόδοση σε όλους τους τομείς και πολυτάλαντο χαρακτήρα στο «παιχνίδι» του εντός και εκτός ασφάλτου, το D-Max είναι ο MVP των pick-up στην ελληνική αγορά.

Kείμενο, Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Κοντά στην συμπλήρωση τριών χρόνων από την άφιξή του στην ελληνική αγορά, το Isuzu D-Max συνεχίζει να επιβεβαιώνει τα λόγια που είχαμε γράψει ευθύς εξ’ αρχής. Ότι δηλαδή ήταν -και παραμένει βεβαίως- όχι απλά μία νέα γενιά του ήδη επιτυχημένου μοντέλου που αντικαθιστούσε. Αλλά ένα αυτοκίνητο που είχε εξελιχθεί και κατασκευαστεί έχοντας βλέψεις να παραμείνει επίκαιρο και στην πρώτη γραμμή του ανταγωνισμού για όλη την δεκαετία που διανύουμε.

Η δοκιμή μας που σας παρουσιάζουμε εδώ, έρχεται να επιβεβαιώσει όλα τα παραπάνω. Αλλά και κάτι ακόμα, εξίσου σημαντικό. Ότι το D-Max βρίσκεται πλέον στην πλήρη ωριμότητά του, όντας παράλληλα και ένα αυτοκίνητο που όσες φορές και αν το οδηγήσεις/δοκιμάσεις πάντα σου δημιουργεί μια αίσθηση ευχαρίστησης και ικανοποίησης όταν το ξανασυναντάς.
Στην διάθεσή μας για την δοκιμή μας είχαμε ένα διπλοκάμπινο D-Max με το υπέροχο σαμπανί χρώμα που αναδεικνύει ακόμα περισσότερο το αμάξωμα (επιτέλους κάτι διαφορετικό από το μαύρο…) και με ένα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού που περιελάμβανε μεταξύ άλλων και δερμάτινο σαλόνι. Το οδηγήσαμε κάτω από διάφορες συνθήκες, το βάλαμε στα δύσκολα (πάγος, χιόνι, λάσπη), και διαπιστώσαμε για άλλη μια φορά ότι το pick-up της Isuzu είναι ένας πολυτάλαντος παίκτης που μπορεί να παίζει σε κάθε είδους τερέν με την ίδια αποτελεσματικότητα.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΚΑΙ ΑΝΕΣΗ
Με το D-Max ισχύει όσο με κανένα άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας του αυτό που λένε ότι σε κερδίζει με την πρώτη ματιά. Εντυπωσιακό σε σχεδίαση, μεγάλο σε μήκος, πληθωρικό σε χαρακτήρα, κερδίζει τις εντυπώσεις όπου σταθεί και όπου βρεθεί. Οι πολύ όμορφες και μοντέρνες γραμμές, το επιθετικό σφηνοειδές σχήμα (που το καθιστά και ιδιαίτερα αεροδυναμικό), η επιβλητική μάσκα, το «σύμπλεγμα» των εμπρός φωτιστικών σωμάτων, αλλά και η γενικότερη ισορροπία στους όγκους (με έξυπνα «σπασίματα» της πλαϊνής γραμμής) δημιουργούν ένα σύνολο που σίγουρα ξεχωρίζει και επιβάλλεται με την παρουσία του.

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό. Και εδώ η σχεδίαση ισορροπεί με εξαιρετικό τρόπο ανάμεσα στο μοντέρνο και το κλασικό, δίνοντας επίσης μεγάλη έμφαση στην εργονομία και την καλή ποιότητα κατασκευής. Ως προς το τελευταίο συνηγορούν όχι μόνο τα εξαιρετικής ποιότητας πλαστικά αλλά και η αψεγάδιαστη συναρμολόγηση (παρά τα χιλιόμετρά του στο κοντέρ, το αυτοκίνητό «μας» δεν έδειχνε να έχει κανένα… κουσούρι από την σκληρή χρήση). Παράλληλα έχουν γίνει τα πάντα ώστε το εσωτερικό να θυμίζει ένα κανονικό επιβατικό τετρακίνητο, τόσο σε ότι αφορά τους χώρους όσο και σε ότι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Ως προς τους χώρους κανείς δεν θα μείνει παραπονεμένος. Όχι μόνον οι εμπρός που έχουν στην διάθεσή τους ακόμη και θερμαινόμενα καθίσματα (τα οποία πολύ εκτιμήσαμε στα πολλά κρύα του φετινού χειμώνα). Αλλά και οι πίσω, που θα βρουν έναν από τους πιο άνετους –αν όχι τον πιο άνετο- χώρο διαβίωσης αυτής της κατηγορίας. Παράλληλα όλοι τους έχουν στην διάθεσή τους όλες εκείνες τις μικρές «πολυτέλειες» που χρειάζεται κανείς από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, με δεκάδες θέσεις για μικροαντικείμενα και δυνατότητα των πίσω καθισμάτων να αναδιπλώνονται σε διάφορες θέσεις. Όσο για τον εξοπλισμό, αυτός μπορεί να περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα, ανάλογα με το πορτοφόλι και τις επιδιώξεις του αγοραστή. Υπάρχουν διαθέσιμα όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας (με στάνταρ το ESP σε όλες τις εκδόσεις), έξι αερόσακοι αλλά και πολλά ηλεκτρονικά μέσα για την διασκέδαση ή την διευκόλυνση του οδηγού και των επιβατών.

ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΡΤΙΟΤΗΤΑ
Την ίδια προσοχή στην λεπτομέρεια σε ότι αφορά την σχεδίαση έδειξε η εταιρία και στην ολοκληρωτική επανασχεδίαση των μηχανικών του μερών. Σχεδόν τα πάντα έχουν αλλαχθεί σε σχέση με το προηγούμενο (και ιδιαίτερα επιτυχημένο) μοντέλο, και μόνο η «φανέλα» της εταιρίας έχει παραμείνει αναλλοίωτη. Μία «φανέλα» που φαίνεται κυρίως στην σχεδίαση και απόδοση του κινητήρα (μην ξεχνάμε την παγκόσμια πρωτιά που έχει η Isuzu στους diesel κινητήρες).

Το νέο λοιπόν σύνολο των 2,5 λίτρων αποδίδει 163 ίππους που μπορεί να μην είναι οι κορυφαίοι στην κατηγορία, όμως έχουν υποστήριξη από την ροπή των 400 Nm. Μια ροπή που είναι έξυπνα «απλωμένη» σε ένα ευρύ φάσμα στροφών έτσι ώστε να μην φαίνεται στο παραμικρό αυτή η «υστέρηση» σε ισχύ. Το αντίθετο μάλιστα. Χάρη και στο εξαιρετικό πεντατάχυτο αυτόματο κιβώτιο (υπάρχει και εξατάχυτο χειροκίνητο για τους πιο παραδοσιακούς) το D-Max κινείται ιδιαίτερα σβέλτα σε κάθε είδους συνθήκη, τραβάει από χαμηλά ενώ μπορεί να ταξιδεύει με τις ώρες στην εθνική οδό με ταχύτητες της τάξης των 130-140 χλμ. χωρίς κανένα πρόβλημα για οδηγό και επιβάτες. Ο κινητήρας έχει ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα: είναι ίσως ο πιο οικονομικός στην κατηγορία του. Όπως μπορείτε να δείτε και σε ειδική ξεχωριστή αναφορά που κάνουμε στο θέμα σε επόμενη σελίδα, η κατανάλωσή του κυμαίνεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα για την κατηγορία και το είδος του οχήματος, και μάλιστα επιτυγχάνεται με αρκετά μεγάλη ευκολία και σταθερή επαναληψιμότητα.

Πέρα από τον κινητήρα και το υπόλοιπο μηχανολογικό υπόβαθρο ακολουθεί την σύγχρονη τάση των οχημάτων αυτού του είδους που τα θέλει να δανείζονται εξίσου στοιχεία τόσο από τα επαγγελματικά όσο και από τα επιβατικά (με σαφή την τάση να κινηθούν περισσότερο προς τα δεύτερα). Χάρης στο εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο, το πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι και την σωστά ισορροπημένη ανάρτηση, το D-Max μπορεί να συνδυάζει ιδανικά και τους δύο ρόλους. Μπορεί δηλαδή να εξυπηρετήσει τον ρόλο ενός επιβατικού τετρακίνητου για την εκδρομή του Σαββατοκύριακου και τα χόμπι του «ελεύθερου» επαγγελματία (βλέπε για παράδειγμα το κυνήγι), αφού χάρη στην μαλακή ανάρτηση είναι ιδιαίτερα άνετο στα μεγάλα ταξίδια και απόλυτα ασφαλές ακόμα και σε ταχύτητες που αγγίζουν τα όρια του… Αυτόφωρου.

Ενώ την ίδια στιγμή μπορεί να κινηθεί εξίσου αποτελεσματικά και εκτός δρόμου, όπου χάρη στην μεγάλη απόσταση από το έδαφος, τις κορυφαίες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, την δοκιμασμένη τετρακίνηση και την στιβαρή κατασκευή μοιάζει κυριολεκτικά ασταμάτητο. Μοναδικός ανασταλτικός παράγοντας και στην περίπτωση του D-Max στο ακραίο off-road είναι τα ασφάλτινα λάστιχα και η υπεραισιοδοξία του οδηγού που δεν ξέρει ή δεν μπορεί να εκτιμήσει μια δύσκολη κατάσταση. Διαφορετικά είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις που το pick-up της Isuzu θα βρεθεί σε κατάσταση στην οποία θα σημάνει… οπισθοχώρηση.

ΠΑΙΚΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ
Στην επαγγελματική διάσταση του οχήματος, η Isuzu φρόντισε να το εφοδιάσει με όλα όσα θα το κρατήσουν στην κορυφή της κατηγορίας για πολλά-πολλά χρόνια. Και δεν είναι τυχαίο ότι σχεδόν σε όλους τους τομείς σε ότι έχει να κάνει με την καρότσα και το φορτίο, το D-Max είναι ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της αγοράς. Οι διαστάσεις της είναι όλες στην πρώτη γραμμή του ανταγωνισμού, ενώ και το ωφέλιμο φορτίο πάνω από τον ένα τόνο (1.055 κιλά για την ακρίβεια) είναι τιμή εξαιρετική με δεδομένη την γενικότερη φιλοσοφία που παίρνει με ταχείς ρυθμούς η κατηγορία. Στα θετικά να σημειώσουμε και το σχετικά χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, αλλά και τον μικρό κύκλο στροφής (με ακτίνα στα 5,9 μέτρα), στοιχείο που διευκολύνει ακόμα περισσότερο τα επαγγελματικά καθήκοντα του D-Max σε καταστάσεις με περιορισμένο χώρο δράσης.

Συνοψίζοντας, το D-Max καταφέρνει να είναι η χρυσή τομή των αυτοκινήτων της κατηγορίας του. Όμορφο και εντυπωσιακό από κάθε γωνία, εξαιρετικό σε άνεση για τους επιβάτες, με πλούσιο εξοπλισμό και κορυφαία οδηγικά χαρακτηριστικά, είναι το pick-up που μπορεί να καλύψει μία πλειάδα αναγκών για τον επαγγελματία αλλά και τον ιδιώτη. Πρόκειται για το απόλυτο «δεκάρι» της κατηγορίας του τα τελευταία χρόνια, με πλούσια προσόντα και μοναδική ικανότητα να μοιράζει «πάσες» τόσο στο επαγγελματικό όσο και το επιβατικό του προφίλ. Και αυτό ήταν και παραμένει το κυρίαρχο στοιχεί που ξεχωρίζει το D-Max από τον ανταγωνισμό.
Kατανάλωση: Κάτω από 7 λίτρα/100 χλμ.!

Ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά του D-Max (ιδίως στις εποχές που ζούμε) είναι και η χαμηλή του κατανάλωση. Κάτι που έχουμε επιβεβαιώσει από τις κατά καιρούς επαφές μαζί του, όπου η μέση κατανάλωση σε κανονικές συνθήκες κίνησης δεν ξεπερνά τα 7,5 λίτρα/100 χλμ. Οι δικές μας μετρήσεις έρχονται να επιβεβαιώσουν με τον καλύτερο τρόπο αυτό που είχε βγει και στην πράξη, περίπου έναν χρόνο πριν από την ίδια την Isuzu σε μία ιδιαίτερη δοκιμή που είχε κάνει στην Κρήτη. Συγκεκριμένα, ένα D-Max Extended cab φορτώθηκε στο μέγιστο του ωφέλιμου φορτίου του (για την ακρίβεια 1.100 κιλά) με σακιά ελιές και διήνυσε μία απόσταση 205,5 χιλιομέτρων, διασχίζοντας τους νομούς Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου. Το ρεζερβουάρ είχε γεμίσει και σφραγιστεί ενώπιον συμβολαιογράφου, κοινού και δημοσιογράφων, και όταν άνοιξε στο τέλος της διαδρομής, ξαναγέμισε με χρήση δοκιμαστικών σωλήνων ακριβείας. Το αποτέλεσμα ήταν άκρως εντυπωσιακά: το D-Max κατάφερε να κάψει μόλις 6,93 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Για την ακρίβεια μόλις 14,25 λίτρα πετρελαίου. Τιμή πραγματικά μοναδική αν σκεφτούμε ότι το αυτοκίνητο ήταν πλήρως φορτωμένο στους 3 τόνους μικτό. Και κινήθηκε σε κανονικούς δρόμους σε πραγματικές συνθήκες (και μάλιστα της Κρήτης και όχι σε ένα αποστειρωμένο περιβάλλον ενός διαγωνισμού οικονομίας). Όπως και να έχει, είτε από την μέτρηση στην δοκιμή της Κρήτης (μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα), όσο και από τις δικές μας δοκιμές, το D-Max είναι ίσως το οικονομικότερο μοντέλο της κατηγορίας του. Και αυτό σημαίνει πολλά για τον έλληνα αγοραστή αυτές τις δύσκολες εποχές.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
DOHC 2,5i TD, Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.499 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 163/3.600 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 400/1.400-2.000 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 95,4 x 87,4 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12,5 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 180 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 7,3

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις τροχούς με ηλεκτρονικό διακόπτη εμπλοκής. Αυτόματο σειριακό κιβώτιο 5 σχέσεων.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου, ελατήρια. Πίσω: Άκαμπτος άξονας, ελλειπτικά φύλλα σούστας, τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου.

ΦΡΕΝΑ: Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 300 χιλ. με δαγκάνες δύο εμβόλων. Πίσω: Αυτορυθμιζόμενα ταμπούρα 295 χιλ.

ΤΙΜΗ & ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Έκδοση: Double Cab 2,5 LS2 Auto Τιμή: 32.490 ευρώ Βασικός εξοπλισμός: Αυτόματος κλιματισμός με φίλτρο γύρης, Αερόσακοι οδηγού-συνοδηγού, Πλευρικοί Αερόσακοι & τύπου κουρτίνας, ABS με EBD, υποβοήθηση πέδησης(BA), ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESC), σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS), δερμάτινο τιμόνι και καθίσματα, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί-θερμαινόμενοι & αναδιπλούμενοι καθρέπτες, ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, ράδιο-cd –bluetooth-USB, φώτα ημέρας, προβολείς ομίχλης, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου.

ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ: Μηχανικά μέρη (χρόνια) 3 ή 100.000 χλμ. Βαφή (χρόνια) 2 Αντισκωριακή (χρόνια) 6

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μήκος 5.295 μ. Πλάτος 1,860 μ. Ύψος 1,795 μ. Μεταξόνιο 3,095 μ. Απόσταση από το έδαφος 235 χιλ. Γωνία προσέγγισης 30ο Γωνία διαφυγής 22,7ο Διάμετρος κύκλου στροφής 12,2 μ. Μικτό Βάρος 3.000 κιλά Απόβαρο 1.950 κιλά Ωφέλιμο φορτίο 1.050 κιλά Καρότσα (ΜxΠxΥ) 1,552 x 1,530 x 0,465 μ. Καθίσματα 5, Ελαστικά 255/65 R17Ρεζερβουάρ 69 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις