ΙΣΤΟΡΙΚΟ: Εργοστάσιο παραγωγής VW Transporter

60 χρόνια αδιάκοπης παραγωγής του «Bulli» στο Ανόβερο

Σε μια ασύλληπτη έκταση 1,1 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων, στην περιοχή Stöcken στο Ανόβερο, ένα ολοκληρωμένο καινοτόμο εργοστάσιο – η μεγαλύτερη παραγωγική μονάδα της Ευρώπης εκείνη την εποχή – χτίστηκε ως εκ θαύματος μέσα σε έναν μόλις χρόνο.

Το άτρωτο βανάκι με το χαϊδευτικό όνομα “Bulli” ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1950 στο Βόλφσμπουργκ, στο ίδιο εργοστάσιο που διατηρούσε τη γραμμή παραγωγής του ιστορικού “VW Beetle”. Με ένα μοντέλο που ήδη έσπαγε ταμεία, η δυνατότητα παραγωγής δεν επαρκούσε ώστε να καλύψει την αυξημένη ζήτηση του “Bulli” που ξεπέρασε επίσης κάθε προσδοκία. Τα τρόφιμα έπρεπε με κάποιον τρόπο να φτάσουν στους καταναλωτές, ενώ και τα καταναλωτικά αγαθά όπως ψυγεία και τηλεοράσεις έπρεπε να παραδοθούν με ασφάλεια και αξιοπιστία, αλλά και με ταχύτητα στους αγοραστές. Επιχειρηματίες και έμποροι της εποχής στράφηκαν στο στιβαρό “Bulli”.

1-3Μοναδική λύση ήταν να αποκτήσει το μοντέλο την δική του γραμμή παραγωγής κάτι που θα γινόταν εφικτό μόνο με την μεταφορά της παραγωγής σε νέο εργοστάσιο. Το Ανόβερο επιλέχθηκε ανάμεσα σε 235 γερμανικές πόλεις που είχαν προταθεί. Οι εργασίες ανοικοδόμησης του νέου εργοστασίου ξεκίνησαν στις αρχές του 1955, με 372 εργάτες, εν μέσω ενός σκληρού χειμώνα με πολύ χιόνι. Μέχρι τα τέλη Μαρτίου χίλιοι εργάτες δουλεύουν σκληρά, ενώ από τον Μάιο ήδη δυο χιλιάδες άτομα απασχολούνται στο γιγάντιο εργοτάξιο. Την ίδια ώρα η VW εκπαιδεύει νέους υπαλλήλους για την παραγωγή του Transporter. Κάθε μέρα, στις 4.10 το πρωί, ένα ειδικά ναυλωμένο τρένο τους μεταφέρει από τον κεντρικό σταθμό στο Βόλφσμπουργκ, όπου λαμβάνουν οδηγίες για την παραγωγή του θρυλικού “Bulli”. Τρεις χιλιάδες εργαζόμενοι προετοιμάζονται πυρετωδώς για να εξασφαλίσουν μια ομαλή έναρξη της παραγωγής.

Το ημερολόγιο δείχνει 8 Μαρτίου 1956 όταν ξεκινά η γραμμή παραγωγής του “Bulli”. Παράλληλα σηματοδοτείται και η έναρξη μια μοναδικής εποχής στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς η σειρά Τ έμελε να αποτελέσει το σύμβολο του «οικονομικού θαύματος» στην μεταπολεμική Γερμανία.


Το 1967 η πρώτη γενιά της σειράς Transporter ολοκληρώνεται, με παραγωγή 1,8 εκατομμυρίων “Bulli”. Το εμβληματικό best seller της Volkswagen κυκλοφόρησε σε πολλές παραλλαγές, ως επιβατικό, βαν, minibus, pick up, τροχόσπιτο, και προτιμήθηκε ιδιαίτερα από τους επαγγελματίες, αλλά και από τους χίπηδες την δεκαετία του 60 και 70, αποτελώντας το επίσημο όχημα της χίπικης επανάστασης!

Μέχρι σήμερα περίπου 12 εκατομμύρια Transporters έχουν παραχθεί σε ολόκληρο τον κόσμο. Ένα success story που συνεχίζεται και στις μέρες μας, με τα νέα μοντέλα να σημειώνουν επίσης αξιόλογη ζήτηση. Μόνο το Ιανουάριο του 2016 πουλήθηκαν 12.400 οχήματα Τ6, που μεταφράζεται σε ποσοστό ανάπτυξης 4,9% ανά έτος.

BulliΤο εργοστάσιο της Volkswagen στο Ανόβερο εκπροσωπεί μια μοναδική εξέλιξη στην παραγωγή των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη. Από την δημιουργία του το 1956 έως σήμερα, υφίσταται συνεχείς βελτιώσεις, εκσυγχρονισμούς και επεκτάσεις, ενώ σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και ο ανθρώπινος παράγοντας, με τους εργαζόμενους να ανταποκρίνονται στα απαιτητικά τους καθήκοντα με πάθος, υπερηφάνεια και πραγματική αγάπη για τη δουλειά τους. Παράλληλα με την σειρά Τ, στο εργοστάσιο του Stöcken στο Ανόβερο, που σήμερα απασχολεί περίπου 14.500 εργαζόμενους, παράγεται και το pick up Amarok.

Bulli
Από τις 9 Μαρτίου μέχρι τις 26 Ιουνίου 2016 τιμήθηκε φέτος η 65η επέτειος της παραγωγής του “Bulli” σε μια ειδική έκθεση στο Μουσείο Ιστορίας στο Ανόβερο.

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ