Η μεταφορά στην πρίζα : Ηλεκτροκίνητα ελαφρά επαγγελματικά

banner-google-news

T72-evehiclespdf-1(1)

ADDAX

4 (Medium)

Η Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. ανέλαβε πρόσφατα την εισαγωγή και διανομή των φορτηγών της ADDAX, καθώς αυτών, για την Ελλάδα. Τα αμιγώς ηλεκτρικά ελαφρά φορτηγά ADDAX μπορούν να κινηθούν σχεδόν οπουδήποτε, έχοντας συγκριτικό πλεονέκτημα στις δύσκολες συνθήκες των πόλεων. Λειτουργικά και ανθεκτικά, μπορούν να φέρουν εις πέρας οποιαδήποτε εργασία, σε σχέση  με άλλα ηλεκτρικά οχήματα. Ένα ακόμα μεγάλο πλεονέκτημα των φορτηγών ADDAX, είναι ότι μπορούν να κατασκευαστούν σύμφωνα με τις ανάγκες του εκάστοτε επαγγελματία ή οργανισμού.

3 (Medium)

Ο ίδιος εισαγωγέας διαθέτει τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα σάρωθρα της Green Machines, που είναι εφοδιασμένα με μπαταρίες ιόντων λιθίου τελευταίας γενιάς. Διατηρούν τη φόρτισή τους σε όλη τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας, ενώ το απίστευτα χαμηλό ενεργειακό κόστος λειτουργίας τους (μόλις 3 € ανά φόρτιση), σημαίνει ότι το κόστος απόκτησης μπορεί να αποσβεσθεί σε ελάχιστο χρόνο.


Citroen e-Jumpy / Peugeot e-Expert

5 (Medium)

Από το 2ο μισό του 2020 αναμένεται να λανσαριστεί στις διάφορες αγορές της Ε.Ε. η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Peugeot Expert. Το e-Expert, όπως θα ονομάζεται, θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις ως προς τη χωρητικότητα των μπαταριών (50 ή 75 kW) εξασφαλίζοντας μέγιστη αυτονομία 200 ή 300 χλμ. αντίστοιχα.


Ford Transit Custom PHEV

6 (Medium)

Με το καινοτόμο Transit Custom Plug-In Hybrid, η Ford καθίσταται ο πρώτος κατασκευαστής που προσφέρει μία plug-in υβριδική έκδοση στην κατηγορία van του 1 τόνου για οδήγηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η ξεχωριστή αυτή πρόταση προσφέρεται μόνο στην έκδοση L1 H1, με αμαξώματα Van ή Kombi. Το Van, πέρα από τη βασική έκδοση (Base), διατίθεται επίσης στις πλουσιότερες σε εξοπλισμό εκδοχές Trend και Limited.

Με μία προηγμένη υβριδική αρχιτεκτονική, οι εμπρός τροχοί του Transit Custom Plug-In Hybrid κινούνται αποκλειστικά από έναν ηλεκτροκινητήρα 92,9 kW που αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 13,6 kWh. Ο πολυβραβευμένος 1.0L EcoBoost βενζινοκινητήρας της Ford λειτουργεί ως range extender που εξασφαλίζει συνολική αυτονομία που υπερβαίνει τα 500 km, κατανάλωση 2,7 l/100 km και εκπομπές CO2 60 g/km (NEDC).

Μία υποδοχή στον εμπρός προφυλακτήρα επιτρέπει τη φόρτιση του νέου Transit Custom Plug-In Hybrid σε 4,3 ώρες μέσω οικιακής ηλεκτρικής παροχής 240-volt 10-amp, ή σε 2,7 ώρες μέσω επαγγελματικού φορτιστή οχημάτων τύπου 2 AC. Πρόσθετη ηλεκτρική ενέργεια ανακτάται μέσω της αναγεννητικής φόρτισης όταν το όχημα επιβραδύνει.

Το μεγάλο καθαρό ωφέλιμο φορτίο των 1.130 kg και η αμετάβλητη σε σχέση με το παρελθόν χωρητικότητα του χώρου φόρτωσης 6,0 m3 είναι αποτέλεσμα της μελετημένης, υποδαπέδιας τοποθέτησης της συμπαγούς σε διαστάσεις μπαταρίας. Ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας και σιγουριάς των επαγγελματιών, η μπαταρία καλύπτεται από εγγύηση οκτώ ετών/160,000 km.


MAN eTGE

7 (Medium)

Πρώτη παγκόσμια εμφάνιση στο ευρύ κοινό της νέας ηλεκτροκίνητης έκδοσης του βαν της MAN, με την ονομασία «eTGE», που ξεκίνησε να παράγεται μαζικά ήδη από τα μέσα του καλοκαιριού. Το ηλεκτρικό TGE μπορεί να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο 1,0 – 1,75t. με μέγιστη αυτονομία της τάξης των 160 χλμ., καλύπτοντας ουσιαστικά το 70% των χρήσεων σε ότι αφορά στις ενδοαστικές μεταφορές προϊόντων. Το μεικτό βάρος του ορίζεται στους 3,5t. ή στους 4,25t. και δεδομένης της ύπαρξης ψηλής οροφής, ο ωφέλιμος όγκος φόρτωσης του ανέρχεται στα 11 κ.μ.
Σε αντίθεση με τις συμβατικές εκδόσεις που εφοδιάζονται με έναν πετρελαιοκινητήρα 2,0λτ. με απόδοση 102, 122, 140 ή 177 ίππων, το MAN eTGE φέρει έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 100 kw (136 ίπποι) και ροπή 290 Nm που συνδυάζεται με συστοιχίες μπαταριών συνολικής χωρητικότητας 36 kWh που εδράζονται κάτω από το –ελαφρώς ανυψωμένο- δάπεδο του χώρου φόρτωσης.


Mercedes-Benz

Η Mercedes-Benz έχει ανακοινώσει, καιρό τώρα, ότι όλα τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα θα αποκτήσουν «καθαρόαιμες» ηλεκτρικές εκδόσεις, που σκοπό θα έχουν να μειώσουν σημαντικά το κόστος λειτουργίας καθ’ όλη την διάρκεια του κύκλου ζωής τους και συνεπώς θα αποτελέσουν εξαιρετικά βιώσιμες λύσεις για τις επιχειρήσεις που διατηρούν στόλο οχημάτων. Μάλιστα ο κατασκευαστής έχει ολοκληρώσει την πιλοτική φάση δοκιμών για σχεδόν ολόκληρη τη γκάμα ελαφρών επαγγελματικών του

eVito

8 (Medium)

Είναι το πρώτο ελαφρύ ηλεκτρικό όχημα παραγωγής με το αστέρι στη μάσκα, όντας ικανό να διατηρήσει τα κορυφαία στοιχεία του Vito σε επίπεδο χειρισμού, αποδοτικότητας, εργονομίας και άνεσης. Σε νορμάλ συνθήκες, η μπαταρία χωρητικότητας 41,4 kWh του eVito δίνει μια αυτονομία 150 χλμ. περίπου. Η μέγιστη ταχύτητα κίνησης αγγίζει τα 120 χλμ./ώρα, το ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 1.073 κιλά ενώ ο ωφέλιμος όγκος φόρτωσης ανέρχεται στα 6,6 κ.μ.

Η τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το πάτωμα συμβάλει στην απεριόριστη ευχρηστία του χώρου φόρτωσης. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί πλήρως μέσα σε περίπου έξι ώρες ενώ η ισχύς των 84 kW και η ροπή των 300 Nm εξασφαλίζουν μια υψηλή απόδοση στον δρόμο.

Είναι δυνατή η παραγγελία του eVito με βασικό ή μακρύ μεταξόνιο, οπότε το μήκος του οχήματος ανέρχεται συνολικά στα 5.140 και 5.370 χιλ. αντίστοιχα. Το μέγιστο συνολικό, μεικτό βάρος του οχήματος ανέρχεται στα 3.200 κιλά. Στην Γερμανία, η τιμή διάθεσης του eVito ξεκινά από τα 40.000 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ.

eSprinter

eSprinter Roadshow, 2019 eSprinter Roadshow, 2019

Η νέα, προσθιοκίνητη έκδοση eSprinter προσφέρεται ως φορτηγό βαν, με μεικτό βάρος 3,5 τόνων και μέγιστο όγκο φόρτωσης τα 10,5 κ.μ. Ανάλογα με τη χρήση για την οποία προορίζεται το όχημα, ο κατασκευαστής προσφέρει τον ανάλογο συνδυασμό μεγέθους μπαταρίας, αυτονομίας και ωφέλιμου φορτίου. Για παράδειγμα, εάν απαιτείται μεγάλη αυτονομία έως 168 χιλιόμετρα, η Mercedes-Benz προτείνει μπαταρία χωρητικότητας 55 kWh, που περιορίζει ωστόσο το ωφέλιμο φορτίο στα 891 κιλά. Το τελευταίο μπορεί να ανέλθει στα 1045 κιλά εάν τοποθετηθεί μπαταρία χωρητικότητας 41 kWh με δυνατότητα αυτονομίας 115 χιλιομέτρων. Επιπλέον, μπορεί να ρυθμιστεί ακόμα και η μέγιστη ταχύτυτα (στα 80, 100 ή 120 χλμ./ώρα) έτσι ώστε να ταιριάζει στο μεταφορικό έργο του οχήματος αλλά και να εξασφαλίζεται η απαραίτητη οικονομία στην ενέργεια.

Εν τω μεταξύ, οι διάφορες λειτουργίες ρυθμίζουν τον βαθμό ανάκτησης της ενέργειας που παράγεται κατά τη διάρκεια της πέδησης και μπορούν να ρυθμιστούν με βέλτιστο τρόπο με τους μοχλούς αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι. Τα τέσσερα επίπεδα ανάκτησης των «D-«, «D», «D +» και «D ++» επιλέγονται μέσω των μοχλών τύπου «paddle» του τιμονιού.

Τα τρία προγράμματα οδήγησης «E +», «E» και «C» επιλέγονται μέσω ενός διακόπτη προγράμματος οδήγησης στην κεντρική κονσόλα. Ανάλογα με την επιλογή, το eSprinter εστιάζει είτε στην υψηλότερη δυνατή αποδοτικότητα είτε στην υψηλότερη άνεση, για παράδειγμα, όταν ο κλιματισμός ρυθμίζεται σε ένα πιο αποδοτικό πεδίο τιμών.

Η ανάκτηση της ενέργειας επιτυγχάνεται κάθε φορά που το όχημα επιβραδυνθεί, φορτίζοντας την μπαταρία. Η αντίστοιχη ρύθμιση για το πρόγραμμα οδήγησης και το επίπεδο ανάκτησης εμφανίζεται στην οθόνη του πίνακα οργάνων. Με αυτή τη στρατηγική, η οικονομία του eSprinter μπορεί να βελτιστοποιηθεί περαιτέρω κατά τη διάρκεια των καθημερινών μετακινήσεων στο δρόμο.


Nikola Badger

10 (Medium)

Η Nikola Corporation ετοίμασε και πρόκειται να λανσάρει σύντομα, ένα αμιγώς ηλεκτρικό pick up με την ονομασία Badger (σημαίνει «ασβός»), που υπόσχεται ιδιαίτερα μεγάλη αυτονομία. Με αυτό το μεγάλων διαστάσεων και εντυπωσιακό στην όψη pick up, η εταιρία στοχεύει στο συνεχώς αναπτυσσόμενο τμήμα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων της αμερικανικής αγοράς. Το Badger έχει μήκος 5.888 χιλ., πλάτος 2.159 χιλ. και ύψος 1.84 χιλ. ενώ το μήκος της καρότσας ανέρχεται στα 1.562 χιλ.

Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις «BEV» (Battery-Electric), με μέγιστη αυτονομία που θα πλησιάζει τα 500 χιλιόμετρα καθώς και για ηλεκτρικές εκδόσεις κυψελών καυσίμου «FCEV» (Fuel-Cell Electric) με καύσιμο υδρογόνο και αυτονομία που θα ανέρχεται στα 1000 χιλιόμετρα περίπου. Οι πρώτες, θα φέρουν συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 160 kWh ενώ, στις δεύτερες, το σύστημα fuel cell θα έχει ισχύ 120 kWh.

Εντυπωσιακή θα είναι η ισχύς των 455 ίππων του ηλεκτροκινητήρα αλλά και τα 1.329 Nm της ροπής ενώ η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα θα γίνεται μόλις σε 2,9 δευτ.


Nissan

11 (Medium)

Το Nissan e-NV200 επιτρέπει στον οδηγό του να διανύσει από 200 χλμ. σε συνδυασμένο κύκλο οδήγησης, έως και 301 χλμ σε συνθήκες πόλης, με μία μόνο φόρτιση, σύμφωνα με τις δοκιμές του WLTP. Χρησιμοποιώντας την ίδια τεχνολογία μπαταριών με το νέο Nissan LEAF και χωρίς να έχει αυξηθεί το μέγεθος της μπαταρίας, οι χρήστες του e-NV200 δεν χρειάζεται να αντιμετωπίσουν κανένα συμβιβασμό στο χώρο ή τη χωρητικότητα του φορτίου.

Το 100% ηλεκτρικό φορτηγό e-NV200 είναι εύκολο να φορτωθεί, καθώς το δάπεδο της καρότσας απέχει μόλις 52 εκατοστά από το έδαφος. Παράλληλα διαθέτει χώρο φόρτωσης 4,2 m³, αρκετό για να χωρέσει δύο παλέτες ή φορτίο μέχρι 701 kg.

Το e-NV200, εξοπλισμένο με την αναβαθμισμένη μπαταρία των  40kWh, είναι διαθέσιμο με τιμή που ξεκινά από τις 36.490 ευρώ. Στην επταθέσια επιβατική έκδοσή του Evalia, διατίθεται με τιμή εκκίνησης στις 37.990 ευρώ.


Opel Vivaro-e

Opel Vivaro-e
Από φέτος, το Opel Vivaro θα προσφέρεται και ως αμιγώς ηλεκτρικό, με τους πελάτες να μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο μεγέθη μπαταρίας, ανάλογα με τις ανάγκες τους. Το νέο Opel Vivaro-e θα διατίθεται με μπαταρία 50kWh ή 75kWh για αυτονομία έως 200 km ή 300 km αντίστοιχα, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. Το Vivaro-e βασίζεται στην εξαιρετικά ευέλικτη πλατφόρμα EMP2 του ομίλου, που επιτρέπει τη χρήση συμβατικών αλλά και ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης. «Η Opel γίνεται ηλεκτρική και όλα τα μοντέλα Opel θα γίνουν ηλεκτροκίνητα μέχρι το 2024» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος (CEO) της Opel, Michael Lohscheller.

Η τρίτη γενιά Opel Vivaro έφτασε πρόσφατα στις εκθέσεις των διανομέων. Το πολυτάλαντο LCV διατίθεται τώρα σε τρία μήκη αντί δύο (4,60m, 4,95m και 5,30m). Συγκριτικά με τον προκάτοχό του, έχει τώρα μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο κατά 200kg (έως 1.400kg) και η ικανότητα έλξης αυξάνεται κατά μισό τόνο (φορτίο τρέιλερ μέχρι 2.500kg). Οι περισσότερες εκδόσεις του νέου Vivaro έχουν ύψος 1,90m., που σημαίνει ότι έχουν άνετη πρόσβαση σε υπόγεια πάρκινγκ. Επίσης έχουν αυξηθεί τα επίπεδα άνεσης για τον οδηγό και τους επιβάτες. Προαιρετικά, διατίθεται πολυάριθμες κορυφαίες τεχνολογίες και συστήματα υποστήριξης, από προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης IntelliGrip και πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 1800 μέχρι συστήματα multimedia infotainment. Χαρακτηριστικά όπως συρόμενες πόρτες ελεγχόμενες από αισθητήρα και ανοιγόμενο διαχωριστικό καμπίνας FlexCargo διευκολύνουν τους επαγγελματίες κατά τη διάρκεια μιας εργάσιμης ημέρας.


Renault Master Z.E.

13 (Medium)

Η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση της ανανεωμένης γενιάς Master ονομάζεται Master Z.E., προορίζεται για αστικές διανομές και μπορεί να εξασφαλίσει από 80 έως 120 χιλιόμετρα αυτονομίας, με μέγιστη ταχύτητα τα 100 χλμ./ώρα. Ο ηλεκτροκινητήρας των 57 kW κατασκευάζεται στη Γαλλία και έχει δοκιμαστεί ήδη στο Kangoo Z.E., αποδίδοντας άμεσα ροπή 225 Nm.

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 33 KWH διαθέτουν προηγμένο σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης και φορτίζονται πλήρως μέσα σε μόνο έξι ώρες. Το ηλεκτρικό Master Z.E. διατίθεται σε έξι παραλλαγές αμαξώματος, σε τρία μήκη, δύο ύψη, σε κλούβες χωρητικότητας έως 13 κ.μ. και δύο καμπίνες-πλατφόρμες.


Tesla Cybertruck

14 (Medium)

Με ιδιαίτερα αμφιλεγόμενη σχεδίαση, το άκρως φουτουριστικό πρωτότυπο pick up της Tesla αναμένεται να ξεκινήσει πωλήσεις περίπου στις αρχές του 2022, θέλοντας να αλλάξει τα δεδομένα της κατηγορίας. Το Cybertruck παρουσιάστηκε το τελευταίο 10ήμερο του Νοέμβρη, κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Εκθέσεως Αυτοκινήτου του Los Angeles από τον επικεφαλή της Tesla, κ. Elon Musk. Έχει μήκος 5.885 χιλ., πλάτος 2.027 χιλ. και ύψος 1.905 χιλ. εξασφαλίζοντας καρότσα με ωφέλιμο μήκος φόρτωσης 1.981 χιλ. Η μέγιστη απόσταση από το έδαφος ανέρχεται στα 406 χιλ., με δυνατότητα αυξομείωσης χάρη στην ειδική λειτουργία της ανάρτησης ενώ οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής ανέρχονται στις 35 και 28 μοίρες αντίστοιχα.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες από τον κατασκευαστή, η βασική έκδοση με τον ένα ηλεκτροκινητήρα έχει αυτονομία 400+ χλμ, κάνει τα 0-96 χλμ/ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα και έχει αρχική τιμή 39.900 δολάρια. Η έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες θα προσφέρει αυτονομία 480+ χλμ ανά φόρτιση, θα κάνει τα 0-96 χλμ/ώρα σε 4,5 δευτερόλεπτα και κοστίζει 49.900 δολάρια. H έκδοση με τους τρεις ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες επιταχύνουν το pickup από στάση στα 96 χλμ/ώρα σε 2,9 δευτερόλεπτα, ολοκληρώνοντας το 400άρι σε 10,8 δευτερόλεπτα., η τελική ταχύτητα θα αγγίζει τα 210 χλμ/ώρα, με τη μπαταρία να προσφέρει αυτονομία 800+ χλμ ανά φόρτιση, και όλα αυτά σε τιμή που ξεκινά από τα 69.900 δολάρια.

Ο Elon Musk ανακοίνωσε πως οι παραγγελίες του Cybertruck έχουν πλέον ξεπεράσει τις 200.000, ενώ απαντώντας σε ερώτηση στο Twitter, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο η Tesla να βγάλει στην αγορά, μετά το 2022-2023, και ένα μικρότερο pickup μοντέλο. Η παραγωγή του Cybertruck θα ξεκινήσει το 2021, με την δυνατή έκδοση με τους τρεις ηλεκτροκινητήρες να μπαίνει στη παραγωγή από το 2022.


VW e-Crafter

 e-Crafter HENNING SCHEFFEN PHOTOGRAPHY MOBIL: 01773193050 . WWW.SCHEFFEN.DE info@SCHEFFEN.DE Friedrich-Engels-Str. 31 30880 Laatzen Region Hannover / Niedersachsen / GERMANY

Το e-Crafter, με μεικτό βάρος στους 4,2 τόνους επιταχύνει μέχρι τα 80 χλμ./ώρα  με την βοήθεια ενός ηλεκτροκινητήρα 100 kW, ενώ η άμεσα διαθέσιμη ροπή ανέρχεται στα 290 Nm. Το μπλοκ των μπαταριών (ιόντων λιθίου), τοποθετημένο κάτω από τον χώρο φόρτωσης (χωρίς να επηρεάζονται οι διαστάσεις του) είναι φτιαγμένο από 312 κυψέλες (26 x12), έχει συνολική χωρητικότητα 43 kW την ώρα και υπολογίζεται πως εξασφαλίζει περίπου 200 χιλιόμετρα αυτονομίας. Η φόρτιση μέχρι και στο 80% μπορεί να επιτευχθεί μέσα σε μόλις 45 λεπτά. Ο κατασκευαστής υποστηρίζει ότι στο άμεσο μέλλον, η βελτίωση της σχετικής τεχνολογίας και των μπαταριών θα επιτρέψουν την αύξηση της αυτονομίας στο διπλάσιο.

Διαβάστε το περιοδικό online ή κατεβάστε το στη συσκευή σας!