Η πρώτη μεταφορά TIR μεταξύ Ευρώπης και Κίνας είναι γεγονός

banner-google-news

Η πρώτη οδική μεταφορά εμπορευμάτων TIR από την Κίνα προς την Ευρώπη στέφθηκε με επιτυχία. Το φορτηγό κάλυψε τη διαδρομή των 7000 χλμ. ξεκινώντας απο τα σύνορα του Khorgos, πέρασε στο Καζακστάν και έφθασε μέσω Ρωσίας και τη Λευκορωσίας στην Πολωνία σε μόλις 13 ημέρες – με το κόστος απο πόρτα σε πόρτα και χρόνο παράδοσης, ανταγωνιστικό σε σχέση με την απο  αέρα και σιδηροδρόμων μεταφορά.

Αυτή η πρωτοβουλία μεταφοράς TIR αποτελεί κοινή προσπάθεια μεταξύ της IRU και κορυφαίων παγκόσμιων εταιρειών εφοδιαστικής, όπως η CEVA Logistics, η διεθνής μεταφορική Shanghai Jet-rail και η Alblas International Logistics ως φορέας εκμετάλλευσης. Το φορτηγό έφυγε από την Κίνα στις 13 Νοεμβρίου 2018, φθάνωντας ασφαλώς στον προορισμό του στην Πολωνία χωρίς οποιαδήποτε ζημιά ή τελωνειακά ζητήματα στις 26 Νοεμβρίου.

Ο Γενικός Γραμματέας της IRU, Umberto de Pretto, αναφέρει ότι το εγχείρημα αποτελεί ορόσημο για τις διασυνοριακές μεταφορές στην Κίνα. «Το πρώτο αυτό ταξίδι TIR από την Κίνα προς την Ευρώπη είναι ένα κερδοφόρο μοντέλο για τις επιχειρήσεις, το εμπόριο και τις κυβερνήσεις».

TIR china europe (1)

«Δείχνει ότι το σύστημα είναι ασφαλές και ιδιαίτερα ανταγωνιστικό όσον αφορά το κόστος και το χρόνο σε σχέση με άλλους τρόπους μεταφοράς σε παρόμοιες διαδρομές. Θα ενισχύσει το εμπόριο μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, το οποίο θα βοηθήσει την Κίνα και τις χώρες που περιλαμβάνει το project «Belt & Road» να αποκομίσουν τα οικονομικά και αναπτυξιακά οφέλη των διεθνών οδικών μεταφορών. Είναι επίσης ένα μέσο αφύπνισης προς τους ευρωπαίους μεταφορείς – οι οποίοι μπορούν να επωφεληθούν της ευκαιρίας για τις μετακινήσεις μετ ‘επιστροφής ».

Ο Torben Bengtsson της CEVA Logistics Greater China EVP δήλωσε: «Προβλέπουμε ένα μεγάλο μέλλον για τις οδικές μεταφορές από την Κίνα στην Ευρώπη – η πιλοτική εφαρμογή αποδεικνύει ότι θα μπορούσε να εξοικονομήσει έως και 50% από πόρτα σε πόρτα σε σύγκριση με την αερομεταφορά και τουλάχιστον δέκα ημέρες μικρότερο χρόνο παράδοσης σε σύγκριση με τον σιδηρόδρομο. «

Πρόσθεσε επίσης ότι : «Η αγορά είναι πρόθυμη για το νέο προϊόν, έχουμε πολλούς πελάτες που περιμένουν την έναρξη μιας τακτικής υπηρεσίας. Κατά τις ερχόμενες εβδομάδες θα προετοιμαστούμε να αρχίσουμε κανονικές επιχειρήσεις όσο το δυνατόν νωρίτερα το 2019. «

Βασικός ρόλο διαδραμάτισε το κινεζικό υποκατάστημα του Alblas στο Ürümqi. Ο Jan Alblas, Διευθύνων Σύμβουλος της Alblas (Ολλανδία), δηλώνει ότι το ιστορικό γεγονός χρειάστηκε χρόνια προετοιμασίας: «Είμαστε η πρώτη εταιρεία μεταφορών που πραγματοποίησε ποτέ μια μεταφορά TIR από την Κίνα στην Ευρώπη».

TIR china europe (2)

«Όντας η μόνη ευρωπαϊκή εταιρεία μεταφορών στην Κίνα με διεθνή άδεια μεταφοράς, είμαστε σε θέση να εκτελέσουμε όλη την μεταφορά από πόρτα σε πόρτα με δικό μας μεταφορικό εξοπλισμό και τους δικούς μας οδηγούς. Είμαστε ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα της δοκιμής και εξακολουθούμε να βλέπουμε περιθώρια για περαιτέρω βελτιστοποιήσεις προκειμένου να επιτευχθεί ο ιδανικός χρόνος μεταφοράς 10 ημερών από την Κίνα στην Ευρώπη «.

Τον Σεπτέμβριο του 2018, το Καζακστάν και η Κίνα άνοιξαν το νέο σημείο διέλευσης των συνόρων στο Κόργκο για να ενισχύσουν τις μεταφορές και το εμπόριο κατά μήκος της νέας Δυτικής Ευρώπης προς τη Δυτική Ευρώπη 8,445 χλμ. Ταχείας κυκλοφορίας – μέρος του έργου της Belt and Road της Κίνας. Η Παγκόσμια Τράπεζα προβλέπει ότι ο διάδρομος θα υπερδιπλασιάσει τον όγκο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών μεταξύ Κίνας και Ευρώπης. Με αυτές τις πρώτες μεταφορές TIR, οι επιχειρήσεις σε αυτή τη διαδρομή είναι έτοιμες να δώσουν οικονομικά και κοινωνικά οφέλη σε ολόκληρη την περιοχή.