H Scania θα προμηθεύσει 15 φορτηγά σε «ηλεκτρικούς δρόμους» της Γερμανίας

Η Scania πρόκειται να προμηθεύσει οχήματα για τους τρεις e-highways (ηλεκτρικοί αυτοκινητόδρομοι) της Γερμανίας σε δοκιμές που αναμένεται να ξεκινήσουν τον επόμενο χρόνο. Η απόφαση ελήφθη απο το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Περιβάλλοντος (BMU), ύστερα από δημόσια διαδικασία υποβολής προσφορών.

Οι δοκιμές θα ξεκινήσουν αρχικά στην Hessen κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου A5, όπου ολοκληρώθηκε η υποδομή των πέντε χιλιομέτρων «e-αυτοκινητοδρόμων» με ηλεκτρική ενέργεια που τροφοδοτείται από εναέριες γραμμές, και στις δύο κατευθύνσεις. Επόμενο θα είναι ένα τμήμα του αυτοκινητοδρόμου  A1 στο λιμάνι του Lübeck, με πρόσθετη στατική φόρτιση προγραμματισμένη στο λιμάνι. Αυτό το τμήμα αυτοκινητοδρόμου αναμένεται να ανοίξει το καλοκαίρι του 2019. Τέλος, ο τρίτος αυτοκινητόδρομος αναμένεται να εγκατασταθεί στο Μπάντεν-Βυρτεμβέργη κατά μήκος ενός τμήματος του ομοσπονδιακού δρόμου B462 στις αρχές του 2020.

Τα 15 φορτηγά θα είναι εξοπλισμένα με συσκευή παντογράφου, που αναπτύσσεται από τη Siemens, τοποθετημένη στο πλαίσιο πίσω από την καμπίνα, για φόρτιση  ενώ βρίσκονται σε κίνηση. Αυτά τα φορτηγά θα χρησιμοποιούνται από εταιρείες μεταφορών. Η παράδοση του πρώτου υβριδικού φορτηγού R 450 από τη Scania για το Hessen έχει προγραμματιστεί για το Μάιο του 2019. Εκτός από την παράδοση φορτηγών, η Scania θα διαχειρίζεται τη συντήρηση του οχήματος και τη συλλογή δεδομένων από τις δοκιμές.

Η Scania έχει επιλεγεί ως συνεργάτης στο παράλληλο ερευνητικό έργο της Volkswagen Group Research. Ένα υβριδικό μοντέλο Scania R 450 αναμένεται να παραδοθεί στο έργο τον Φεβρουάριο και η έναρξη λειτουργίας του σε δοκιμαστική πίστα της Siemens εκτός Βερολίνου. Ένα δεύτερο ηλεκτροκίνητο ερευνητικό όχημα θα παραδοθεί το φθινόπωρο του 2019. Το ερευνητικό πρόγραμμα θα επιδιώξει να αναλύσει και να βελτιστοποιήσει την ιδέα του κινητήρα, τη διαχείριση ενέργειας, την υβριδική μετάδοση, τη γήρανση της μπαταρίας και το σύστημα ψύξης της επόμενης γενιάς.

«Σε αντίθεση με τα επιβατικά αυτοκίνητα, τα οποία παραμένουν σταθμευμένα και ακινητοποιημένα κατά το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας, τα φορτηγά προορίζονται να απασχολούνται διαρκώς  στις μεταφορικές εργασίες, καθιστώντας τις στάσεις για φόρτιση σημαντικό παράγοντα αποδυνάμωσης του μεταφορικού έργου. Οι ηλεκτρικοί αυτοκινητόδρομοι προσφέρουν ορθολογική και αποτελεσματική φόρτιση καθ ‘οδόν. Η λύση εξοικονομεί επίσης μπαταρίες και μειώνει το φορτίο στο ενεργειακό δίκτυο «, λέει ο Magnus Höglund, Διευθυντής Ηλεκτρικού Οδικού Συστήματος της Scania.

Σύμφωνα με μελέτες, οι ηλεκτρονικοί αυτοκινητόδρομοι είναι μια εναλλακτική λύση που θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών CO2. Η ηλεκτροκίνητη οδική τεχνολογία είναι ένα από τα συστήματα βιώσιμων μεταφορών της Scania, το οποίο δοκιμάζεται τώρα και στους δρόμους της Γερμανίας.