Το φορτηγό κυψελών καυσίμου της Daimler Truck έλαβε άδεια για χρήση στο δρόμο

banner-google-news

Η Daimler Truck ακολουθεί σταθερά τη στρατηγική τεχνολογίας της για την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων της και έχει πλέον φτάσει στο επόμενο ορόσημο: Τον Οκτώβριο, το βελτιωμένο πρωτότυπο του φορτηγού κυψελών καυσίμου Mercedes-Benz GenH2 Truck έλαβε έγκριση από τις γερμανικές αρχές για χρήση σε δημόσιους δρόμους.

Τον Απρίλιο, ο κατασκευαστής φορτηγών άρχισε να διεξάγει δοκιμές του Mercedes-Benz GenH2 Truck, το οποίο αποκαλύφθηκε το 2020, στις πίστες δοκιμών της εταιρείας. Εκεί, το φορτηγό, το οποίο στοχεύει να επιτύχει αυτονομία έως και 1.000 χιλιομέτρων  χωρίς καμία στάση για ανεφοδιασμό, έχει διανύσει με επιτυχία αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα μέχρι τώρα. Τώρα, οι δοκιμές επεκτείνονται σε δημόσιους δρόμους, δηλαδή στον δρόμο B462 κοντά στο Rastatt. Εκεί, στο πλαίσιο του έργου eWayBW, τα εμπορεύματα θα μεταφέρονται με ηλεκτροφόρες γραμμές για τη δοκιμή φορτηγών με παντογράφο. Το έργο θα περιλαμβάνει επίσης συγκριτικές δοκιμές του αμιγώς ηλεκτρικού Mercedes-Benz eActros με τα φορτηγά με παντογράφο και τα φορτηγά κυψελών καυσίμου άλλων κατασκευαστών. Η Daimler Truck δεν έχει σχέδια για φορτηγά με παντογράφο. Από τον Ιούλιο του 2019, η αμιγώς ηλεκτρική Mercedes-Benz eActros έχει αποδείξει την αξία της σε εκτεταμένες δοκιμές πεδίου στην περιοχή γύρω από το Rastatt στην εταιρεία Logistik Schmitt. Με την έγκριση για οδική χρήση του Mercedes-Benz GenH2 Truck, η Daimler Truck έφτασε σε ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία προς τη σειριακή παραγωγής.

Το πρώτο φορτηγό GenH2 που παράγεται  αναμένεται να παραδοθεί στους πελάτες από το 2027 και μετά, η Daimler Truck έχει τη φιλοδοξία να προσφέρει μόνο νέα οχήματα που να είναι ουδέτερα σε εκπομπές άνθρακα («tank-to-wheel») στην Ευρώπη, Ιαπωνία και Βόρεια Αμερική έως το 2039. Για να επιτύχει αυτόν τον στόχο, η Daimler Truck εξηλεκτρίζει τα οχήματά της και ακολουθεί μια στρατηγική διπλής τροχιάς με τη χρήση συστημάτων κίνησης με μπαταρίες ή με βάση το υδρογόνο. Αυτός ο συνδυασμός τεχνολογιών επιτρέπει στην Daimler Truck να προσφέρει στους πελάτες τις καλύτερες επιλογές οχημάτων για συγκεκριμένες περιπτώσεις : όσο πιο ελαφρύ είναι το φορτίο και όσο μικρότερη είναι η απόσταση, τόσο πιο πιθανό είναι να χρησιμοποιηθούν μπαταρίες. Όσο πιο βαρύ είναι το φορτίο και όσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση, τόσο πιο πιθανό είναι οι κυψέλες καυσίμου να είναι το σύστημα επιλογής.