Φάκελος Διπλοκάμπινα Pick Ups : Mercedes X-Class

Με μοναδική σχεδίαση, δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης εντός και εκτός δρόμου, τεχνολογικές καινοτομίες και φυσικά κορυφαίας ποιότητας υλικά κατασκευής, το νέο X-Class είναι -με διαφορά- το πιο premium όχημα της κατηγορίας.

Τελική τιμή διπλοκάμπινου (ανάλογα την έκδοση): από 35.025 έως 48.013 ευρώ

Ήταν θέμα χρόνου για την MercedesBenz να «κλείσει» και το μοναδικό κενό στην γκάμα ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της, με ένα pick up μεσαίου μεγέθους, λανσάροντας φέτος την δική της πρόταση. Ο Γερμανός κατασκευαστής υπέκυψε στην γοητεία της συνεργασίας με την Nissan βασίζοντας το XClass στο Navara, αλλά με τρόπο που ελάχιστα το νέο προϊόν θυμίζει με το αρχέτυπο. Και εδώ ακριβώς φαίνεται να αποκτά νόημα η κίνηση των Γερμανών, που μένουν πιστοί στην στρατηγική τους να παρουσιάζουν premium προϊόντα που απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό. Η MercedesBenz δεν θέλει -και δεν μπορεί λόγω της ιδιαίτερης τοποθέτησης των προϊόντων της- να ανταγωνιστεί τις παραδοσιακές ιαπωνικές δυνάμεις στην κατηγορία των pick ups, ούτε φυσικά να απευθυνθεί στους αγρότες, με την στενή έννοια του όρου. Άλλωστε δεν διαθέτει στην αγορά άλλο αμάξωμα πέραν αυτού με την 4θυρη καμπίνα, κάτι που ξεκάθαρα σημαίνει πως το XClass δεν προορίζεται για να… λερωθεί στις λάσπες ενός χωραφιού.

ΚΑΘΗΛΩΤΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Κάτω από την premium -και χωρίς περιττούς εντυπωσιασμούς- εμφάνιση «κρύβεται» ένα ικανότατο pick up μεσαίου μεγέθους χάρη στο πλαίσιο τύπου σκάλας, έναν ροπάτο πετρελαιοκινητήρα και την κατ’ επιλογή τετρακίνηση. Σε αυτά, πρέπει να συνυπολογίσει κανείς την «προστιθέμενη αξία» των οχημάτων Mercedes στους τομείς της ασφάλειας, της άνεσης και της ποιότητας των υλικών.

Γενικότερα, το XClass είναι ότι πιο κομψό υπάρχει στην κατηγορία, με δυναμική εμφάνιση, καινοτομίες και «έξυπνες» λεπτομέρειες. Η εμπρόσθια όψη του παραπέμπει στα οχήματα SUV του κατασκευαστή ενώ υπάρχουν εντυπωσιακά στοιχεία όπως «φουσκωμένα» φτερά, φαρδύ μετατρόχιο και εξαιρετικά μικρός εμπρόσθιος πρόβολος.

Ακόμα πιο στυλάτο είναι το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Εκεί κυριαρχούν οι επενδύσεις αλουμινίου, χρωμίου και δέρματος στο ταμπλό και στα καθίσματα. Εδώ η πολυτέλεια έχει τον πρώτο λόγο, με τον κατασκευαστή να διαμορφώνει ένα καλαίσθητο σαλόνι, φτιαγμένο από κορυφαίας ποιότητας υλικά (αν και πολλά από αυτά είναι σκληρά), όπως το φυσικό δέρμα nubuck στα καθίσματα και το δέρμα nappa σε μέρος του ταμπλό και στις πόρτες. Στο ταμπλό, εκτός από την επένδυση, ξεχωρίζουν οι στρογγυλοί αεραγωγοί και μια κεντρική οθόνη υψηλής ανάλυσης που λειτουργεί ακριβώς όπως ένα smartphone, δηλαδή με την αφή.

Εντυπωσιακό είναι το XClass και στους διαθέσιμους χώρους για οδηγό και συνεπιβάτες, με μεγάλα και ανατομικά καθίσματα εμπρός και άπλετο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια στο πίσω μέρος. Από την άλλη, οι διαθέσιμοι χώροι για τα μικροαντικείμενα είναι λίγοι και περιορισμένης πρακτικότητας.

ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΔΥΝΑΜΗΣ

Εν τω μεταξύ, ποικιλία διακρίνει και τις επιλογές σε επίπεδο κινητήρων. Η κορυφαία έκδοση XClass εφοδιάζεται με έναν 6κύλινδρο (V6) πετρελαιοκινητήρα, σε συνδυασμό με το σύστημα 4κίνησης 4MATIC. Αυτός αποδίδει 258 ίππους και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 7GTronic Plus με χειριστήρια εναλλαγής των σχέσεων μετάδοσης στο τιμόνι. Η συγκεκριμένη έκδοση αναμένεται να λανσαριστεί φέτος το καλοκαίρι.

Η γκάμα προς το παρόν περιλαμβάνει εκδόσεις με έναν πετρελαιοκινητήρα 2,3 λίτρων, σε δύο εκδόσεις ισχύος των 163 και 190 ίππων (με μονό ή διπλό τούρμπο αντίστοιχα). Οι επιλογές στην μετάδοση περιλαμβάνουν ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και ένα αυτόματο επτά σχέσεων.

Ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και δύο μπλοκέ διαφορικά αναλαμβάνουν να βγάλουν το αυτοκίνητο από τις δύσκολες καταστάσεις.

Στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, το ισχυρό σασί τύπου σκάλας συνδυάζεται με ανάρτηση πέντε συνδέσμων και ελατήρια στον πίσω άξονα, για κορυφαία άνεση, ενώ την ίδια στιγμή, ένα από τα μεγαλύτερα μεταξόνια της αγοράς μειώνει τους κραδασμούς και τις δονήσεις κατά την διάρκεια του ταξιδιού.

Ο εμπρόσθιος άξονας φέρει αεριζόμενους δίσκους 32 εκατ. ενώ ο πίσω, δίσκους διαμέτρου 30,8 εκατ.

Στον δρόμο η ευστάθεια του αυτοκινήτου είναι εξαιρετική, το πιθανό «ξεκόλλημα» της ουράς ελέγχεται εν τη γενέσει του από το ESP ενώ είναι αρκετά αισθητή η κλίση στις στροφές όπως και το «κλασικό» βύθισμα που συναντάμε σε όλα τα Pick ups κατά το απότομο φρενάρισμα.

ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ & ΑΞΕΣΟΥΑΡ

Μια εντυπωσιακή γκάμα αξεσουάρ συνοδεύουν το λανσάρισμα του XClass. Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δύο ειδικά καλύμματα για τον χώρο φόρτωσης, ένα σκληρό και ένα μαλακό που ενισχύουν την πρακτικότητα και προσφέρουν επιπλέον ασφάλεια στην μεταφορά φορτίου.

Επιπρόσθετα, ένα ειδικό σύστημα στερέωσης φορτίων, με ειδικές ράγες τόσο στο δάπεδο όσο και στα πλευρικά τοιχώματα του χώρου φόρτωσης, επιτρέπουν την εύκολη πρόσδεση φορτίων πάσης φύσεως.

Εν τω μεταξύ, ειδικές επενδύσεις για το δάπεδο και τα πλευρικά τοιχώματα του χώρου φόρτωσης αποτρέπουν την φθορά του σε συνθήκες έντονης χρήσης ενώ, ένα ειδικό σύστημα επενδύσεων, είναι σε θέση να χωρίσει την καρότσα του Pick-Up σε διάφορους τομείς, προκειμένου να μεταφέρει πάσης φύσεως αντικείμενα.

Τέλος, ένα ειδικό κουτί με χωρητικότητα 156 λτ. μπορεί να τοποθετηθεί εντός της καρότσας, διασφαλίζοντας τη μεταφορά αντικειμένων (π.χ. εργαλείων ή εξοπλισμού) σε απόλυτη προστασία από τα στοιχεία της φύσης ή τα… αδιάκριτα βλέμματα ενώ τέλος, θα παρουσιαστεί μια ειδική θωράκιση πάχους 3 χλστ. για το κάτω μέρος του οχήματος, που προστατεύει τα διάφορα μηχανικά του τμήματα κατά την κίνηση σε –ιδιαίτερα αντίξοες- εκτός δρόμου συνθήκες.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

M9T 2,3 TDCi: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.298 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 190/3.750 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 450/1.500 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 85 x 101,3 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,9 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 184 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 7,4 Καυσαέρια Euro 6b

M9T 2,3 TDCi: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.298 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 163/3.750 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 403/1.500 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 85 x 101,3 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12,9 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 170 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 7,7 Καυσαέρια Euro 6b

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις τροχούς με ηλεκτρονικό διακόπτη εμπλοκής. Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6+1 σχέσεων ή αυτόματο σειριακό κιβώτιο 7 σχέσεων.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου, ελατήρια. Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, ελατήρια/αμορτισέρ (double cab) ή Άκαμπτος άξονας, ελλειπτικά φύλλα σούστας, αμορτισέρ (king cab)

ΦΡΕΝΑ: Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 32 εκατ. χιλ. Πίσω: Δίσκοι 30,8 εκατ.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μεταξόνιο 3,150 μ. Μήκος 5,340 μ. Πλάτος 1,920 μ. Ύψος 1,819 μ. Πρόβολος εμπρός 0,888 μ. Πρόβολος πίσω 1,302 μ. Απόσταση από το έδαφος 221 χιλ. Γωνία προσέγγισης 29,0ο Γωνία διαφυγής 24,0ο Διάμετρος κύκλου στροφής 13,4 μ. Μικτό Βάρος έως 3.250 κιλά Απόβαρο από 2.158 έως 2.238 κιλά Ωφέλιμο φορτίο από 999 έως 1.042 κιλά Καρότσα (ΜxΠxΥ) 1,581 x 1,560 (1,215 στους θόλους) x 0,475 μ. Καθίσματα 5 Ελαστικά 255/65 R17 Ρεζερβουάρ 83 λίτρα

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ