Το Ευρωκοινοβούλιο ενέκρινε σχέδιο νόμου για πλήρη απαγόρευση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης

Βιομηχανικοί όμιλοι εκφράζουν την ανησυχία τους

Αναζωπύρωση της οικονομίας με επενδύσεις σε μεγάλα έργα υποδομών
banner-google-news

Ο νόμος πρόκειται να τεθεί σε ισχύ το 2035, ενώ βιομηχανικοί όμιλοι εκφράζουν την ανησυχία τους για την υποστήριξη του στόχου μηδενικών εκπομπών το 2035, από τους νομοθέτες της ΕΕ.

Η απόφαση υποστηρίζει έναν βασικό πυλώνα των σχεδίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να μειώσει τις εκπομπές υπερθέρμανσης του πλανήτη κατά 55% έως το 2030, από τα επίπεδα του 1990 –στόχος που απαιτεί ταχύτερες μειώσεις εκπομπών από τη βιομηχανία, την ενέργεια και τις μεταφορές.

«Το 15% των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της ΕΕ προέρχεται από τις οδικές μεταφορές. Η μείωση αυτών των εκπομπών είναι ζωτικής σημασίας, αν πρόκειται να επιτύχουμε τους κλιματικούς μας στόχους», έγραψε στο Twitter μια ομάδα βουλευτών του Κόμματος των Πρασίνων της Ε.Ε. μετά την ψηφοφορία που έγινε την Τετάρτη 8 Ιουνίου.

Στόχος είναι να επιταχυνθεί η στροφή της Ευρώπης προς τα ηλεκτρικά οχήματα και να ενθαρρυνθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν σε μεγάλο βαθμό στην ηλεκτροκίνηση, με τη βοήθεια ενός άλλου νόμου της ΕΕ, που θα απαιτεί από τις χώρες να εγκαταστήσουν εκατομμύρια φορτιστές οχημάτων.

Οι τροπολογίες που κατατέθηκαν από νομοθέτες, με στόχο την αποφυγή της πλήρους απαγόρευσης των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν έλαβαν υποστήριξη από την πλειοψηφία.

«Η ΕΕ κατευθύνει τη μελλοντική της πολιτική μεταφορών σε μονόδρομο προς την ηλεκτροκίνηση, εις βάρος του τεχνολογικού ανοίγματος, των θέσεων εργασίας και της Γερμανίας ως βιομηχανικής χώρας», ανέφερε σε δελτίο τύπου ο Markus Ferber, Γερμανός βουλευτής της ΕΕ για την κεντροδεξιά Χριστιανοκοινωνική Ένωση (CSU).

Οι απόψεις της αυτοκινητοβιομηχανίας

Αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Ford και η Volvo, έχουν υποστηρίξει δημόσια το σχέδιο της ΕΕ να σταματήσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035, ενώ άλλες, συμπεριλαμβανομένης της Volkswagen, στοχεύουν να σταματήσουν την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη μέχρι εκείνη την ημερομηνία.

Ωστόσο, τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που είδε το πρακτορείο ειδήσεων Reuters δείχνουν βιομηχανικές ομάδες, συμπεριλαμβανομένης της γερμανικής ένωσης αυτοκινήτων VDA, να πιέζουν τους νομοθέτες να απορρίψουν τον στόχο του 2035. Τόνισαν ότι έτσι τιμωρούνται τα εναλλακτικά καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα και ότι είναι πολύ νωρίς για να δεσμευτούν, δεδομένης της αβέβαιης ανάπτυξης των υποδομών.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα plug-in υβριδικά οχήματα αποτελούσαν το 18% των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ πέρυσι, αν και οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν το έτος εν μέσω ελλείψεων ημιαγωγών, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.