Η ETF σημαίνει συναγερμό για την κούραση των οδηγών και ζητεί να ληφθούν μέτρα

banner-google-news

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ETF) δημοσίευσε μια μελέτη με τίτλο «Η κόπωση του οδηγού στις ευρωπαϊκές οδικές μεταφορές». Η κόπωση στους επαγγελματίες οδηγούς είναι ο κανόνας στους ευρωπαϊκούς δρόμους, και συνδέεται άμεσα με τις γνωστές κακές συνθήκες εργασίας τους, σύμφωνα με τη νέα μελέτη της ETF. Είναι η πρώτη μελέτη σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση για 15 χρόνια, σχετικά με την κόπωση των οδηγών σε επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές.

2.861 οδηγοί φορτηγών, λεωφορείων και πούλμαν στις οδικές μεταφορές εμπορευμάτων και επιβατών έδωσαν στην ETF άμεση εικόνα για τη σκληρή τους πραγματικότητα:

▪ Το 60% των οδηγών φορτηγών και το 66% των οδηγών λεωφορείων και πούλμαν είπε ότι έπρεπε να οδηγούν ενώ ήταν κουρασμένοι, σε τακτική βάση.
▪ 772 οδηγοί δήλωσαν ότι παραλίγο να συγκρουστούν ή συγκρούστηκαν και προκάλεσαν σοβαρό τροχαίο ατύχημα, λόγω κόπωσης του οδηγού.
▪ Σχεδόν το 1/3 των οδηγών φορτηγών και το 1/4 των οδηγών πούλμαν ανέφεραν ότι κοιμούνται στο τιμόνι κατά την οδήγηση.
▪ Το 57% των οδηγών λεωφορείων και πούλμαν και το 52% των οδηγών φορτηγών ανέφεραν ότι θέλουν να κάνουν στάση και να κάνουν ένα διάλειμμα, όταν αισθάνονται κουρασμένοι, αλλά δεν μπορούν.

Piaggio Porter

etf

Η κόπωση δεν είναι ποτέ λάθος του οδηγού: οι κακές συνθήκες εργασίας δημιουργούν κόπωση υποστηρίζει η έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές. Πολλές ώρες εργασίας, χαμηλοί μισθοί, απρόβλεπτος χρόνος εργασίας, ουσιαστικά χωρίς πραγματικά διαλείμματα, κακή κατάσταση ύπνου και ανάπαυσης, ανεπαρκώς εξοπλισμένα οχήματα, ενώ τα λεωφορεία γεμάτα επιβάτες και τα φορτηγά υπερβολικά γεμάτα με εμπορεύματα κινούνται μέσα σε πυκνή κίνηση στους δρόμους. Όλα αυτά αυξάνουν την κόπωση, θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των οδηγών και των άλλων χρηστών του δρόμου, και αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχημάτων στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αν και είναι γνωστό ότι η κόπωση των οδηγών αποτελεί μεγάλο κίνδυνο για την οδική ασφάλεια, τα μέτρα που λαμβάνονται από τους εργοδότες και σε ευρωπαϊκό πολιτικό και νομοθετικό επίπεδο, για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος για τους επαγγελματίες οδηγούς, είναι ανεπαρκή.
Η εξάλειψη της κόπωσης των οδηγών γίνεται ακόμη πιο επείγουσα, ειδικά καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκινά το Πλαίσιο Πολιτικής Οδικής Ασφάλειας 2021-2030, όπου οι πολιτικές αποφάσεις πρέπει να γίνονται πράξη, επισημαίνει η έκθεση.
Ενόψει της αδράνειας που παρατηρείται, η ETF θέτει το ζήτημα της κόπωσης των οδηγών, τον αντίκτυπό του στην οδική ασφάλεια και την αποτελεσματική επιβολή ενός πακέτου κινητικότητας και ζητεί δράση από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τους εργοδότες:

▪ εγγύηση δίκαιων μισθών· οι τρέχοντες εξαιρετικά χαμηλοί μισθοί αναγκάζουν τους οδηγούς να εργάζονται περισσότερες ώρες, για να κάνουν μια αξιοπρεπή ζωή
▪ να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί αμείβονται για όλα τα καθήκοντα που σχετίζονται με την εργασία τους, κάτι που δεν συμβαίνει πάντα
▪ να καταστούν οι κανόνες οδήγησης και ανάπαυσης πιο ευέλικτοι στις εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές
▪ να μπει η εξάλειψη της κόπωσης των οδηγών στον πυρήνα των στρατηγικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την οδική ασφάλεια
▪ να διασφαλιστεί η σωστή εφαρμογή των συνθηκών εργασίας, αμοιβής, χρόνου εργασίας και ανάπαυσης των επαγγελματιών οδηγών
▪ να διασφαλιστεί ότι οι παρεκκλίσεις από τους κανόνες γίνονται σύμφωνα με το νόμο, και όχι για να παρατείνουν μόνιμα τις ώρες εργασίας των οδηγών, να τους κρατούν μακριά από το σπίτι και να επιδεινώνουν τις συνθήκες ανάπαυσης.

Το ETF προτείνει επίσης μια σειρά άλλων μέτρων για την αύξηση της ευημερίας των οδηγών και της οδικής ασφάλειας συνολικά.
Από την πλευρά της η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU) απορρίπτει πολλά από τα συμπεράσματα της μελέτης, ιδίως σε σχέση με τους operators οδικών μεταφορών.

«Είμαστε απογοητευμένοι που το ETF δημοσίευσε αυτήν την έκθεση για την ασφάλεια, την πιο σημαντική μας ανησυχία, χωρίς να ερωτηθεί η IRU στο πλαίσιο της εταιρικής σχέσης κοινωνικού διαλόγου», δήλωσε.

Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές (ETF) «Η κόπωση του οδηγού στις ευρωπαϊκές οδικές μεταφορές» δημοσιεύτηκε αρχές Ιουνίου με την οικονομική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μπορείτε να τη βρείτε εδώ.

 

Autovision New