Επιστολή οδηγών σχολικών λεωφορείων για την κατάργηση βαρέων ενσήμων

banner-google-news

Δημοσιεύουμε την επιστολή που μας έστειλε επιτροπή οδηγών σχολικών λεωφορείων για την μη ένταξη του επαγγέλματος στα βαρέα και ανθυγιεινά.

 

Καλημέρα σας
Αρκετά από τα εκπαιδευτήρια, παιδικούς σταθμούς και σχολεία ΑΜΕΑ που εργαζόμαστε μας έδωσαν μία ενημέρωση για την κατάργηση των βαρέων ενσήμων στους οδηγούς σχολικών λεωφορείων.

Επικαλούνται την εγκύκλιο 27/2012 του ΕΦΚΑ.
Η ανακοίνωση αναφέρει σχετικά με την αλλαγή πακέτου κάλυψης των οδηγών σχολικών λεωφορείων από βαρέα σε μικτά, ότι:
«Πρέπει όλοι οι οδηγοί να μας προσκομίσουν ειδική βεβαίωση η οποία δίνεται από το τμήμα μητρώου του υποκαταστήματος ΕΦΚΑ το οποίο υπάγεται ο εκάστοτε οδηγός, στην οποία αναφέρεται εάν έως 31-12-2011 οι παλαιοί ασφαλισμένοι έχουν 3.600 και οι νέοι ασφαλισμένοι 3.375 βαρέα ένσημα και πρέπει να παραμείνουν στα βαρέα, αλλιώς θα ενταχθούν στα μικτά. Παρακαλώ πολύ να ενημερωθούν οι οδηγοί διότι η μεταβολή αυτή θα έχει ισχύ από 1-3-2020 σε διαφορετική περίπτωση θα υπαχθούν στα μικτά.»


Σύμφωνα με το ΦΕΚ 2778/2012 στην σελίδα 41211 στην κατηγορία 51 Αλλα και στην εγκύκλιο 27/2012 του ΕΦΚΑ στην κατηγορία 51, αναφέρει ότι δεν εξαιρούμαστε και για 8 χρόνια από το 2012 μέχρι σήμερα δεν είχαμε εξαιρεθεί.


Μετά απο 8 χρόνια κάποιος ή (κάποιοι) κατέθεσαν ερώτημα στο Υπουργείο Μεταφορών με
αριθμ. πρωτ. 12315/646/20-2-2020 για αυτό το θέμα.

Το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ στις 4/3/2020 απάντησε με αριθμ. πρωτ. 51485/2020 οτι

«Σύμφωνα με το β σχετικό απαντητικό έγγραφο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κατά τα οριζόμενα στον κανονισμό (ΕΚ) 1071/2009 το «επάγγελμα οδικού μεταφορέα επιβατών» ορίζεται ως «η δραστηριότητα κάθε επιχείρησης που εκτελεί με λεωφορεία μεταφορές επιβατών παρεχόμενες στο κοινό ή σε ορισμένες κατηγορίες χρηστών έναντι κομίστρου καταβαλλόμενου από τον επιβάτη ή τον διοργανωτή της μεταφοράς. Για τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις χορηγείται, μετά τον έλεγχο εκπλήρωσης συγκεκριμένων προϋποθέσεων, Άδεια Οδικού Μεταφορέα Επιβατών, ενώ τα λεωφορεία που χρησιμοποιούνται για το μεταφορικό έργο χαρακτηρίζονται στην άδεια κυκλοφορίας τους ως
Λεωφορεία Δημόσιας Χρήσης.»


(Συμπέρασμα του Κου Χρήστου Λιαπάκη)

Στον ανωτέρω ορισμό δεν συμπεριλαμβάνονται επιχειρήσεις που το κύριο αντικείμενό τους δεν είναι οι επιβατικές μεταφορές, αλλά εκτελούν το συγκεκριμένο έργο στο πλαίσιο της διευκόλυνσης του έργου τους (π.χ. Μεταφορά Προσωπικού, μεταφορά μαθητών με σχολικά λεωφορεία κ.λ.π.) χωρίς τη χρέωση κομίστρου.
Στις περιπτώσεις αυτές τα λεωφορεία χαρακτηρίζονται ως Λεωφορεία Ιδιωτικής Χρήσης και δεν απαιτείται η εκπλήρωση των προϋποθέσεων άσκησης του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα επιβατών που τίθενται στον κανονισμό 1071/2009.»Έχοντας υπόψη τα ανωτέρω και προς ενιαία αντιμετώπιση από τις Περιφερειακές Υπηρεσίες οι οδηγοί των σχολικών λεωφορείων και σχολικών πούλμαν δεν εμπίπτουν στην περίπτωση 51 του Α΄ Εδαφίου του Κανονισμού Βαρέων και Ανθυγιεινών επαγγελμάτων.
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΙΣΦΟΡΩΝ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΙΑΠΑΚΗΣ


– Η πρώτη ερώτησή μας είναι εάν η υπογραφή του προϊσταμένου της γενικής διεύθυνσης εισφορών ειναι ανώτερη απο το ΦΕΚ 2778/2012 που ισχύει μέχρι σήμερα.

– Η δεύτερη ερώτησή μας είναι εάν η ανακοίνωση των σχολείων είναι βλαπτική μεταβολή στην σύμβαση μας. Να σημειώσω εδώ, ότι στην πλειοψηφία μας, είμαστε με σύμβαση ορισμένου χρόνου 91/2 -11μήνες κάθε έτος αναλόγως το εκπαιδευτήριο – παιδικό σταθμό και μειωμένου ωραρίου 20 έως 35 ώρες εβδομαδιαίως, και

-Η τρίτη ερώτησή μας αφορά κάποια πληροφορία που πήραμε από σωματείο όπου μας είπαν ότι οι ημέρες ασφάλισης κάθε μήνα θα έπρεπε να είναι 25 και όχι 20-22 όπως μας ασφαλίζουν μέχρι σήμερα γιατί εργαζόμαστε πενθήμερο και δεν παίζει ρόλο ότι είμαστε μειωμένου ωραρίου.
Αφού τα σχολεία – παιδικοί σταθμοί όπως ειναι γνωστό
εισπράττουν Ετήσιο κόμιστρο για την μεταφορά των μαθητών από 600-2500 ευρώ ανάλογα το σχολείο και την ζώνη που μένει ο μαθητής, και ταυτόχρονα σύμφωνα με τις συμβάσεις μας είμαστε ως επί το πλείστων και Καθαριστές Λεωφορείων που συμπεριλαμβάνονται και αυτοί στα βαρέα ένσημα, μάλιστα
να τονίσω ότι σύμφωνα με το
ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ΑΡΙΘΜ. 537, ΦΕΚ 210/ 31 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1983 Λεωφορείο είναι το όχημα που εχει 9+1 θέσεις επιβατών άσχετα με την Μέγιστη Αποδεκτή Μάζα Φορτωμένου Οχήματος (ΜΑΜΦΟ) δηλαδή κατηγορίες οχημάτων Μ1,Μ2.
Έχουμε ακριβώς τις ίδιες ή και μεγαλύτερες ακόμα, ευθύνες και υποχρεώσεις με όλους τους οδηγούς λεωφορείων.


Αντιμετωπίζουμε και αντιμετωπιζόμαστε με πολύ αυστηρότερα κριτήρια από τους εργοδότες μας, από από τους πελάτες των σχολείων που μεταφέρουμε τα παιδιά τους, ακόμα και από τις ίδιες τις αρχές για το επάγγελμά μας, λόγο της μεταφοράς παιδικών ψυχών.


Αντιμετωπίζουμε υψηλότερο ποσοστό μετάδοσης ασθενειών λόγω των μικρών παιδιών, και εργαζόμαστε σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες με συχνές καθαριότητες έμετων ούρων κλπ. Και ως γνωστόν κανένα σχολείο – παιδικός σταθμός δεν εχει συνεργείο καθαρισμού για τα σχολικά λεωφορεία, αλλά βάση των συμβάσεων μας είμαστε υπεύθυνοι εμείς σαν οδηγοί για την καθαριότητα τους, (
Καθαριστές Λεωφορείων).

Ακόμα και στο εγχειρίδιο για το πιστοποιητικό επαγγελματικής ικανότητας του Υπουργείου Μεταφορών, στο οποίο εξεταζόμαστε κάθε πενταετία στην σελ.78 στην ενότητα 2.6.7.2 υπάρχει ειδική αναφορά για την δυσκολία και την υψηλή ευθύνη του επαγγέλματος μας, αναρωτιόμαστε για πιο λόγο να εξαιρεθούμε από τα Βαρέα Ένσημα.

Τέλος για πιο λόγο, σύμφωνα με το ιδιο σκεπτικό του προϊσταμένου της γενικής διεύθυνσης εισφορών του Υπουργείου Εργασίας, δεν συμπεριλαμβάνονται στην απόφαση, και τα φορτηγά άνω των 3.5 τόνων ιδιωτικής χρήσης αφού ούτε σε αυτούς δεν απαιτείται η εκπλήρωση των προϋποθέσεων άσκησης του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων αφού εκείνοι πραγματικά δεν εισπράττουν κόμιστρο για την μεταφορά των προϊόντων τους στους πελάτες τους, όπως τίθεται στονκανονισμό 1071/2009 πράγμα που δείχνει ότι είναι φωτογραφική η απόφαση μόνο για τα σχολεία – παιδικούς σταθμούς , με σκοπό την μείωση του κόστους της εργασίας μας και όχι επί της ουσίας της εργασίας μας.


Με εκτίμηση
Ομάδα Οδηγών Σχολικών Λεωφορείων