Επαγγελματικά VW 4MOTION : Με παράδοση στα 4×4

Τα οχήματα με κίνηση σε όλους τους τροχούς κατέχουν ξεχωριστή θέση στο χαρτοφυλάκιο του τμήματος επαγγελματικών οχημάτων της VW, για περισσότερα από 30 χρόνια.

Κείμενο: Κώστας Σκαρμαλιωράκης, Φωτογραφίες: VW Group

Η τεχνολογία τετρακίνησης που έχει αναπτύξει η μάρκα και που ονομάζει 4MOTION επιτρέπει στις ειδικές αυτές εκδόσεις να προσφέρουν λύσεις κινητικότητας εκεί που άλλα οχήματα δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν. Κίνηση σε δύσκολες και έως δυσδιάκριτες επιφάνειες, σε χώμα, λάσπη και κάτω από κακές καιρικές συνθήκες με χιονόπτωση και πάγο.

VW 4motion3 (Medium)Δεν είναι τυχαίο, πως όλο και περισσότεροι επαγγελματίες σε όλη την Ευρώπη επιλέγουν κάποια έκδοση 4MOTION ενώ χαρακτηριστικό είναι πως από τα 477.000 επαγγελματικά που πούλησε η VW μέσα στο 2016, τα 88.500 έφεραν το σύστημα 4κίνησης. Το ποσοστό των 4κίνητων εκδόσεων κυμαίνεται από 10 έως και 60% ανάλογα με την αγορά. Είναι προφανές πως σε χώρες με δύσκολες καιρικές συνθήκες, όπως η Νορβηγία, η Αυστρία και η Ελβετία η απήχηση αυτών των οχημάτων είναι μεγαλύτερη.

Μέσα στο 2017, η VW έρχεται να επεκτείνει την σχετική γκάμα με νέες εκδόσεις όπως είναι τα Caddy Edition 35 και Alltrack, Transporter Rockton, Multivan Panamericana καθώς και τα Amarok Comfortline και Canyon.

Caddy 4MOTION

VW 4motion5 (Medium)Το ελαφρύ και δημοφιλές vanette σηματοδοτεί την είσοδο στον κόσμο των εκδόσεων 4MOTION. Η τελευταία γενιά Caddy που λανσαρίστηκε το 2015 έχει στην πορεία εμπλουτιστεί με διάφορες εκδόσεις, με τελευταία προσθήκη αυτή του Caddy Edition 35. Είτε σε επιβατικές εκδόσεις είτε για εμπορική χρήση και με τα επίπεδα εξοπλισμού Conceptline, Trendline, Comfortline, Highline και Family το Caddy μπορεί να παραγγελθεί 4κίνητο, ακόμα και με την επιλογή του μακρύτερου μεταξονίου στην έκδοση Caddy Maxi.

Εν τω μεταξύ, το Caddy Alltrack αποτελεί την οπτική σύνδεση με τα offroad επιβατικά της μάρκας και είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με το κοντό μεταξόνιο. Ενώ το Caddy Edition 35, που λανσάρεται ως μια επετειακή έκδοση για τα 35 χρόνια του μοντέλου είναι και αυτό διαθέσιμο σε 4κίνητη έκδοση 4MOTION. Την κίνηση των 4κίνητων Caddy αναλαμβάνουν δύο πετρελαιοκινητήρες TDI με απόδοση 122 και 150 ίππους. Ο πρώτος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ενώ ο μεγαλύτερος με 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.

Σειρά Τ 4MOTION

VW 4motion4 (Medium)Η έκτη γενιά Transporter βρίσκεται ήδη στην διάθεση του κοινού από το 2015, «κουβαλώντας» 70 χρόνια ιστορίας και η VW ετοίμασε για αυτόν ακριβώς τον λόγο την επετειακή έκδοση Bulli που παρουσίασε πρόσφατα στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Ωστόσο, το πρώτο επίσημο Bulli με 4κίνηση έκανε ντεμπούτο το 1984 με την γενιά Τ3 και έφερε το πρόσθετο χαρακτηριστικό όνομα Syncro. Ήταν και το όχημα που σηματοδότησε την έναρξη μιας μακράς παράδοσης της μάρκας στα 4κίνητα οχήματα. Οι 4κίνητες εκδόσεις συνόδευσαν το Transporter και στις επόμενες γενιές T4 και T5, με την σχετική τεχνολογία να δέχεται πλήρη αναβάθμιση (τοποθέτηση συμπλέκτη πολλαπλών δίσκων) και την ονομασία syncro να δίνει την θέση της στην ονομασία 4MOTION.

Στις σύγχρονες 4κίνητες εκδόσεις λοιπόν, ο ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενος συμπλέκτης πολλαπλών δίσκων κατανέμει ομαλά την ισχύ στον εμπρός και στον πίσω άξονα, ανάλογα με την κατάσταση που θα συναντήσει το όχημα στον δρόμο. Κάτω από κανονικές συνθήκες η δύναμη παρέχεται μόνο στον εμπρόσθιο άξονα για λόγους εξοικονόμησης καυσίμου. Οι εκδόσεις 4MOTION της σειράς T μπορούν επιπρόσθετα να εφοδιαστούν με μηχανικό κλείδωμα πίσω διαφορικού καθώς και με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα «Hill Start Assist» και «Hill Descent Assist».

Η VW διαθέτει όλες τις πιθανές εκδόσεις αμαξώματος της σειράς T με την δυνατότητα 4κίνησης, ακόμα και με το μεγαλύτερο μεταξόνιο των 3.400 χιλ. Τελευταία προσθήκη στην γκάμα αποτελεί το Transporter Rockton με 4MOTION και με βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων υπερυψωμένο κατά 30 χιλ. σασί, κλείδωμα διαφορικού, ειδικό πακέτο προστασίας των βασικών μηχανικών μερών και μια καμπίνα μεταβλητού σχεδιασμού και αριθμού καθισμάτων χάρη στις ειδικές ράγες του πατώματος.

Η 4κίνηση αποτελεί προαιρετική επιλογή και για την εντελώς νέα 7θέσια  έκδοση Multivan Panamericana η οποία διαθέτει πολλά χαρακτηριστικά πολυτέλειας όπως δερμάτινες επιφάνειες, 3ζωνικό κλιματισμό και ζάντες αλουμινίου.

Amarok 4MOTION

VW 4motion6 (Medium)Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα κλασικό pickup, ωστόσο μετά την εκτεταμένη ανανέωσή του στα τέλη του 2016 και ειδικά με τους νέους εξακύλινδρους κινητήρες το Amarok μοιάζει περισσότερο με ένα πολυτελές SUV. Ο 3λίτρος πετρελαιοκινητήρας με τους 6 κυλίνδρους (V6), τους 204 ίππους και τα 500 Nm ροπής καθιστούν το Amarok ξεχωριστό στην κατηγορία του. Μάλιστα στις κορυφαίες εκδόσεις Highline (προαιρετικά) και Aventura (στάνταρντ) ο εν λόγω κινητήρας αποδίδει 224 ίππους και 550 Nm ροπής.

Μέσα στην χρονιά που διανύουμε η VW σκοπεύει να λανσάρει μια ακόμα έκδοση του κινητήρα που θα αποτελέσει και την βάση με 163 ίππους που θα είναι προαιρετικά διαθέσιμη σε έκδοση αμαξώματος με πίσω κίνηση. Να σημειώσουμε εδώ πως το Amarok έχει εξ αρχής σχεδιαστεί με δύο διαφορετικά συστήματα 4MOTION. Ένα σύστημα μόνιμης 4κίνησης και ένα σύστημα με δυνατότητα εναλλαγής σε «αργό» για σκληρή εκτός δρόμου χρήση, και στις δύο περιπτώσεις με ηλεκτρονικό κλείδωμα του διαφορικού.

Αμφότερα τα συστήματα διαφέρουν πάντως αρκετά από αυτά του Caddy και της σειράς Τ.

 

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ