Ενημέρωση για τις μεταφορές και την κίνηση των logistics στην Ευρώπη σε σχέση με τον CoVid-19

Ενημέρωση για τις μεταφορές και την κίνηση των logistics στην Ευρώπη σε σχέση με τον CoVid-19
banner-google-news

Το κλείσιμο των συνόρων στις χώρες της Ευρώπης εξαιτίας του κορωνοϊού έχει οδηγήσει σε συμφόρηση και καθυστερήσεις τα φορτηγά και τα φορτία τους, που περιμένουν να περάσουν τα σύνορα.

ΓΑΛΛΙΑ

Η χώρα βρίσκεται σε περιορισμό (όπως και η Ιταλία), όμως οι μεταφορές δεν έχουν επηρεαστεί άμεσα. Έμμεσα όμως έχουν επηρεαστεί, καθώς πολλές μεταφορικές εταιρείες δεν λειτουργούν, επειδή όλα τα μεγάλα εργοστάσια έκλεισαν, το ίδιο και τα καταστήματα, τα εστιατόρια, οι κατασκευαστικές εταιρείες… Μόνο τα τρόφιμα, τα φάρμακα και τα πρατήρια καυσίμων λειτουργούν ακόμη. Οι Γάλλοι δεν επιτρέπεται να φύγουν από τη χώρα, 80% των πτήσεων θα ακυρωθεί.
Για τους οδηγούς των φορτηγών που ακόμη εργάζονται, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι να ζήσουν ενώ βρίσκονται καθ’ οδόν.

ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ

Η Φινλανδία είναι σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, που τέθηκε σε ισχύ στις 18 Μαρτίου 2020. Η Finnair, που πραγματοποιεί 110 δρομολόγια και 12.000 πτήσεις τον μήνα, μείωσε το 90% της κίνησης.
Η Νορβηγία έκλεισε τα σύνορά της στο Βορρά με τη Φινλανδία, ενώ η Ρωσία και η Εσθονία ελέχγουν την κίνηση δυτικά. Οι υπηρεσίες του πορθμείου έχουν ανασταλεί στο Ταλίν – Στοκχόλμη, Ρίγα – Στοκχόλμη και εν μέρει στο Ελσίνκι – Ταλίν. Από την Τετάρτη 18 Μαρτίου έχουν απαγορευτεί όλες οι δημόσιες συγκεντρώσεις άνω των 10 ατόμων.

ΙΤΑΛΙΑ

Οι οδικές μεταφορές εξακολουθούν να λειτουργούν κανονικά, π.χ. μακρινών αποστάσεων, διανομή και εφοδιαστική αλυσίδα. Δεν υπάρχει έλλειψη καυσίμων προς το παρόν. Η κυβέρνηση έχει αποκλείσει τη Σικελία και τη Σαρδηνία. Η μεταφορά επιβατών προς και από τα δύο νησιά δεν επιτρέπεται, για να αποφευχθεί η εξάπλωση της επιδημίας. Η μεταφορά εμπορευμάτων επιτρέπεται. Στις 18 Μαρτίου η κυβέρνηση ενέκρινε επείγουσα οικονομική δέσμη ύψους 25 δισ. ευρώ, για τη στήριξη της ιταλικής οικονομίας.

ΠΟΛΩΝΙΑ

Στους μεγαλύτερους συνοριακούς δρόμους, στο Frankfurt an Oder (αυτοκινητόδρομος Α2 προς Βερολίνο) υπάρχουν χιλιάδες ουκρανικά και λιθουανικά αυτοκίνητα και minibuses, που περιμένουν να ανοίξουν τα σύνορα. Όμως τελευταία απόφαση της κυβέρνησης, που επιβλήθηκε για να προστατέψει τα πολωνικά σύνορα από τον ιό, δεν επιτρέπει πλέον στους ξένους να διέρχονται τη χώρα. Οι περισσότεροι έχουν μόνη επιλογή να επιβιβαστούν στο πλοίο για να πάνε στη Λιθουανία. Η απόφαση να κλείσουν τα σύνορα ελήφθη και ανακοινώθηκε την Κυριακή 15 Μαρτίου, αλλά ορισμένοι δεν αποδέχονται τη νέα κατάσταση.
Αυτοί οι περιορισμοί δεν συμπεριλαμβάνουν τα φορτηγά, αλλά εξαιτίας της μεγάλης κίνησης, τα αυτοκίνητα εμποδίζουν τη διέλευση των φορτηγών από τα σύνορα.

ΙΣΠΑΝΙΑ

Ο υπουργός Εσωτερικών έδωσε εντολή να κλείσουν τα χερσαία σύνορα με τη Γαλλία και την Πορτογαλία. Μόνο η διέλευση των εμπορευμάτων (οι μεταφορές δεν επηρεάζονται), των κατοίκων και σοβαρών περιπτώσεων θα επιτρέπονται. Επιπροσθέτως δόθηκε εντολή στους σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, οι επαγγελματίες των μεταφορών να έχουν ευνοϊκή μεταχείριση όσον αφορά την παροχή τροφίμων, ποτών και πρόσβαση στις τουαλέτες.

ΕΛΒΕΤΙΑ

Από τα μεσάνυχτα της Τετάρτης 18 Μαρτίου έως τις 19 Απριλίου ισχύει κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Έλεγχος των συνόρων από γη και αέρα, μόνο στους Ελβετούς επιτρέπεται να επιστρέψουν στη χώρα και σε όσους έχουν την απαραίτητη άδεια. Όλα τα καταστήματα που δεν έχουν είδη πρώτης ανάγκης είναι κλειστά, κλειστά επίσης γυμναστήρια, κέντρα ευεξίας, σκι, ζωολογικοί κήποι… Η μεταφορά αγαθών δεν επηρεάζεται.
Η ιδέα είναι να διατηρηθεί η λειτουργία του συστήματος υγείας, που βρίσκεται σε καλή κατάσταση και παρέχει αρκετές κλίνες έκτακτης ανάγκης σε ασθενείς με CoVid-19 και άλλες κρίσιμες περιπτώσεις. Από την Πέμπτη 19 Μαρτίου θα περιοριστεί η συχνότητα των μέσων μαζικής μεταφοράς.

ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ

Το βράδυ της 16ης Μαρτίου ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον εξέδωσε τα πρώτα σοβαρά μέτρα: περιορισμένη μετακίνηση, αποφυγή πολυσύχναστων χώρων, εργασία στο σπίτι κ.λπ. Τα φορτηγά δεν επηρεάζονται από τα μέτρα. Οι περιορισμοί της κυκλοφορίας τις νυχτερινές ώρες έχουν χαλαρώσει. Υπάρχουν πολλές ιστορίες οδηγών φορτηγών, που τους απαγορεύεται η πρόσβαση στις τουαλέτες πελατών, λόγω του ιού, κάτι το οποίο είναι βέβαια παράνομο.

Πηγή: FleetTransport