Τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα ντίζελ στην Ευρώπη

banner-google-news

Τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα, που λειτουργούν τόσο με κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο και με μπαταρία, ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στην Ευρώπη για πρώτη φορά το 2021, αν και κατά μόλις 48 οχήματα. Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ένα στα έντεκα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν ήταν ηλεκτρικά με μπαταρία, συνολικά λίγο κάτω από 880.000 οχήματα.

Τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα περιέχουν μια μπαταρία που φορτίζεται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και γενικά μπορούν να οδηγήσουν μόνο σε περιορισμένη απόσταση με ηλεκτρική ενέργεια.

Τα plug-in υβριδικά τροφοδοτούνται κυρίως από μια μπαταρία που φορτίζεται εξωτερικά και επομένως θεωρούνται πιο φιλικά προς το περιβάλλον, αλλά υποστηρίζονται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία λειτουργούν μόνο με μπαταρία.

Συνολικά 1.901.239 εκατομμύρια αυτοφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ένα σημαντικό άλμα από το 1,1 εκατομμύρια που είχαν ταξινομηθεί το 2020.

Οι ταξινομήσεις ντίζελ μειώθηκαν κατά ένα τρίτο από 2,77 εκατομμύρια πέρυσι σε 1.901.191.
Οι νέες κρατικές επιδοτήσεις για οχήματα χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών που τέθηκαν σε ισχύ ως μέρος των προγραμμάτων ανάκαμψης από την πανδημία τριπλασίασαν τις πωλήσεις υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία το 2020 σε πάνω από ένα εκατομμύριο, με σχεδόν ομοιόμορφο διαχωρισμό μεταξύ των δύο τύπων.

Τα plug-in υβριδικά θεωρούνται από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων ως τεχνολογία μετάβασης σε πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά τα πράσινα διαπιστευτήριά τους έχουν επικριθεί από περιβαλλοντικές ομάδες, καθώς μελέτες έχουν δείξει ότι οι οδηγοί βασίζονται περισσότερο από ό,τι έλπιζαν στον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το 2021, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 63,1% σε σχεδόν 878.500 αυτοκίνητα, σύμφωνα με τα στοιχεία, ενώ οι πωλήσεις υβριδικών plug-in αυξήθηκαν κατά 70,7% σε σχεδόν 867.100.

Η βενζίνη παρέμεινε ο πιο κοινός τύπος καυσίμου, αλλά με χαμηλότερο περιθώριο από πέρυσι, αποτελώντας το 40% των νέων ταξινομήσεων, από 48% το 2020.