ΕΕ: τι προτείνει για χρόνους οδήγησης και ανάπαυσης οδηγών λεωφορείων και πούλμαν

Προσαρμογή των κανόνων της ΕΕ για τα διαλείμματα και τις περιόδους ανάπαυσης

banner-google-news

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε στις 24 Μαίου την προσαρμογή των κανόνων της ΕΕ για τα διαλείμματα και τις περιόδους ανάπαυσης των οδηγών λεωφορείων και πούλμαν. Οι οδηγοί σε αυτόν τον τομέα έχουν διαφορετικό ρυθμό εργασίας σε σύγκριση με αυτούς στις εμπορευματικές ή τακτικές μεταφορές επιβατών λόγω της υψηλής εποχικότητας και των ποικίλων αποστάσεων οδήγησης ανάλογα με τις τουριστικές δραστηριότητες των επιβατών, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΕ.

Ως εκ τούτου, η Επιτροπή προτείνει να επιτραπεί στους οδηγούς λεωφορείων και πούλμαν που παρέχουν τέτοιες περιστασιακές υπηρεσίες να κατανέμουν τα διαλείμματα και τις περιόδους ανάπαυσης με μεγαλύτερη ευελιξία.

Η πρόταση περιλαμβάνει νέους κανόνες σχετικά με:

Διαλείμματα: οι οδηγοί θα επιτρέπεται να χωρίζουν τα διαλείμματά τους (τουλάχιστον 45 λεπτών για 4,5 ώρες οδήγησης) σε δύο περιόδους τουλάχιστον 30 και 15 λεπτών ή σε τρεις περιόδους τουλάχιστον 15 λεπτών το καθένα. Αυτό θα τους βοηθήσει να κάνουν διαλείμματα πιο ευέλικτα και σε βολικές στιγμές. Οι ισχύοντες κανόνες επιτρέπουν μόνο στους οδηγούς να χωρίσουν αυτά τα διαλείμματα των 45 λεπτών σε 15 λεπτά πρώτα και 30 λεπτά αργότερα (αλλά όχι το αντίστροφο).

  • Περίοδοι ημερήσιας ανάπαυσης: οι οδηγοί θα επιτρέπεται να αναβάλουν την έναρξη της ημερήσιας περιόδου ανάπαυσης κατά μία ώρα, όταν η συνολική ημερήσια περίοδος οδήγησης για τη συγκεκριμένη ημέρα δεν υπερβαίνει τις επτά ώρες ή να την αναβάλουν κατά δύο ώρες όταν η συνολική ημερήσια περίοδος οδήγησης δεν ξεπερνά τις πέντε ώρες. Αυτές οι παρεκκλίσεις θα είναι δυνατές μόνο μία φορά κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού οκτώ ημερών ή περισσότερο. Οι νέοι κανόνες δεν θα αλλάξουν τη διάρκεια της κανονικής περιόδου ημερήσιας ανάπαυσης, η οποία παραμένει τουλάχιστον 11 συνεχόμενες ώρες εντός 24 ωρών.
  • Περίοδοι εβδομαδιαίας ανάπαυσης: οι κανόνες για τις διεθνείς περιστασιακές υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών που πραγματοποιούνται αποκλειστικά σε μία μόνο χώρα θα ευθυγραμμιστούν με τους κανόνες για τις διεθνείς υπηρεσίες, επιτρέποντας στους οδηγούς να αναβάλουν την περίοδο εβδομαδιαίας ανάπαυσης για έως και 12 συνεχόμενες ημέρες. Αυτό είναι ήδη δυνατό για τις διεθνείς περιστασιακές μεταφορές επιβατών, εις βάρος των φορέων εκμετάλλευσης εσωτερικών υπηρεσιών. Οι προϋποθέσεις για τη χρήση αυτής της «παρέκκλισης 12 ημερών» παραμένουν οι ίδιες: ο οδηγός πρέπει να έχει μια τακτική εβδομαδιαία περίοδο ανάπαυσης πριν από το ταξίδι (τουλάχιστον 45 ώρες) και δύο περιόδους εβδομαδιαίας ανάπαυσης μετά το ταξίδι.

Η πρόταση της Επιτροπής δεν εισάγει καμία αλλαγή στην ελάχιστη διάρκεια των διαλειμμάτων ή των περιόδων ανάπαυσης, ούτε στους μέγιστους χρόνους οδήγησης. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΕ, επιδιώκει να εγγυηθεί αποτελεσματικές και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες περιστασιακής μεταφοράς επιβατών και να βελτιώσει τις συνθήκες εργασίας των οδηγών, και ιδίως να ελαχιστοποιήσει το άγχος και την κούρασή τους.