eActros 600: Σήμα εκκίνησης για μέγα ταξίδι με ηλεκτρική μπαταρία

banner-google-news

Η Mercedes-Benz Trucks ξεκίνησε την πιο εκτεταμένη δοκιμαστική πορεία στην ιστορία της εταιρείας από τη Φρανκφούρτη την Τρίτη. Με το «EActros 600 European Testing Tour 2024», η πρόθεση είναι δύο πρωτότυπα της σειράς της νέας ναυαρχίδας eActros 600 να διασχίσουν περισσότερες από 20 ευρωπαϊκές χώρες, συμπληρώνοντας περισσότερα από 13.000 χιλιόμετρα το καθένα με συνολικό βάρος έλξης 40 τόνων. Τα κυριότερα σημεία του ταξιδιού με τα ηλεκτρικά φορτηγά μεγάλων αποστάσεων θα περιλαμβάνουν τα βορειότερα και νοτιότερα σημεία της ηπειρωτικής Ευρώπης: το Βόρειο Ακρωτήριο στη Νορβηγία και την Ταρίφα στην Ισπανία.

Η Karin Rådström, CEO της Mercedes-Benz Trucks, ανέλαβε το τιμόνι ενός από τα ηλεκτρικά φορτηγά στα πρώτα χιλιόμετρα. Η περιοδεία ξεκίνησε στο Wörth am Rhein, όπου βρίσκεται η Mercedes-Benz Trucks, και στα κεντρικά γραφεία της Daimler Truck AG στο Leinfelden-Echterdingen.

Karin Rådström: «Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους μηχανικούς μας που ξεκινούν το ταξίδι με το eActros 600. Είναι δυνατή πλέον η μεταφορά μεγάλων αποστάσεων με ηλεκτρική μπαταρία στην Ευρώπη. Τώρα οι πολιτικοί και ο ενεργειακός τομέας πρέπει να συνεργαστούν, για να προωθήσουν τη δημιουργία δημόσιας υποδομής φόρτισης».

eActros 600 3

ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ  ΤΟ eACTROS 600

Με την «EActros 600 European Testing Tour 2024», η Mercedes-Benz Trucks σκοπεύει να αποκτήσει εκτενή εμπειρία σε ένα ευρύ φάσμα διαδρομών σε διαφορετικές τοπογραφίες και κλιματικές ζώνες με γνώμονα την κατανάλωση ενέργειας.

Η υψηλή χωρητικότητα μπαταρίας άνω των 600 κιλοβατώρων [1] και ένας νέος, ιδιαίτερα αποδοτικός ηλεκτρικός άξονας μετάδοσης κίνησης που αναπτύχθηκε εσωτερικά, επιτρέπουν στο eActros 600 να επιτύχει αυτονομία 500 χιλιομέτρων [2] χωρίς ενδιάμεση φόρτιση. Πρόθεση είναι η φόρτιση των μπαταριών αποκλειστικά σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης.

Το ταξίδι θα πραγματοποιηθεί μέσω Γερμανίας, Δανίας, Σουηδίας, Νορβηγίας, Φινλανδίας, Εσθονίας, Λετονίας, Λιθουανίας, Πολωνίας, Τσεχίας, Αυστρίας, Σλοβακίας, Ουγγαρίας, Κροατίας, Σλοβενίας, Ιταλίας, Μονακό, Γαλλίας, Ισπανίας, Πορτογαλίας, Βελγίου, Ολλανδίας και Λουξεμβούργου.

eActros 600

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ eACTROS 600

Περίπου το 60 τοις εκατό των μεγάλων αποστάσεων των πελατών της Mercedes-Benz Trucks στην Ευρώπη είναι μικρότερες από 500 χιλιόμετρα, πράγμα που σημαίνει ότι η υποδομή φόρτισης στην αποθήκη και στα σημεία φόρτωσης και εκφόρτωσης είναι επαρκής σε τέτοιες περιπτώσεις. Για όλες τις άλλες χρήσεις, η συνεχής επέκταση της δημόσιας υποδομής φόρτισης είναι ζωτικής σημασίας, προκειμένου να καταστεί το ηλεκτρικό φορτηγό βιώσιμο για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων σε όλη την Ευρώπη.

Εκτός από τη φόρτιση CCS με έως και 400 kW, το eActros 600 θα ενεργοποιήσει αργότερα και τη φόρτιση μεγαβάτ (MCS). Τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους, προγραμματιστές της Mercedes-Benz Trucks φόρτισαν με επιτυχία για πρώτη φορά ένα πρωτότυπο του eActros 600 σε σταθμό φόρτισης με ισχύ ενός μεγαβάτ στο εσωτερικό κέντρο ανάπτυξης και δοκιμών στο Wörth am Rhein.

Μόλις η τεχνολογία MCS γίνει διαθέσιμη και τυποποιηθεί σε όλους τους κατασκευαστές, σχεδιάζεται να τοποθετηθεί εκ των υστέρων για αυτά τα πρώιμα μοντέλα του eActros 600. Οι μπαταρίες μπορούν να φορτιστούν από 20 έως 80 τοις εκατό [3] σε περίπου 30 λεπτά σε κατάλληλο σταθμό φόρτισης με ισχύ περίπου ένα μεγαβάτ.

Οπτικά, το ηλεκτρικό φορτηγό μακρινών αποστάσεων χαρακτηρίζεται από μια απολύτως νέα σχεδίαση με καθαρές γραμμές και αεροδυναμικό σχήμα. Όσον αφορά την κερδοφορία για τους φορείς εκμετάλλευσης στόλου, το ηλεκτρικό φορτηγό προορίζεται να θέσει νέα πρότυπα, αντικαθιστώντας μακροπρόθεσμα την πλειονότητα των φορτηγών ντίζελ στο σημαντικό τμήμα των μεταφορών μεγάλων αποστάσεων. Ο πυρήνας της ιδέας της Mercedes-Benz Trucks για μεταφορά μεγάλων αποστάσεων με ηλεκτρική μπαταρία είναι να προσφέρει στους πελάτες μια ολιστική λύση που αποτελείται από τεχνολογία οχημάτων, συμβουλές, υποδομές φόρτισης και υπηρεσίες.

eActros 600 4

[1] Το eActros 600 διαθέτει τρία πακέτα μπαταριών, το καθένα με 207 kWh. Αυτά προσφέρουν εγκατεστημένη συνολική ισχύ 621 kWh. Η ονομαστική χωρητικότητα της νέας μπαταρίας, με βάση τις εσωτερικά καθορισμένες οριακές συνθήκες, μπορεί να διαφέρει ανάλογα με την περίπτωση χρήσης και τις συνθήκες περιβάλλοντος.

[2] Το εύρος προσδιορίστηκε εσωτερικά υπό ειδικές συνθήκες δοκιμής, μετά από προετοιμασία με μονάδα τράκτορα 4×2 με συνολικό βάρος ρυμούλκησης 40 τόνων σε εξωτερική θερμοκρασία 20°C σε λειτουργία μεγάλων αποστάσεων και ενδέχεται να αποκλίνει από τις τιμές που καθορίζονται σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2017/2400.

[3] Βασίζεται σε εσωτερικές προσομοιώσεις, καθώς ένα δεσμευτικό και ομοιόμορφο πρότυπο συστήματος φόρτισης Megawatt (MCS) βρίσκεται επί του παρόντος υπό ανάπτυξη.