Διασχίζοντας το BrennerPass με τη δύναμη του υδρογόνου

Το πρωτότυπο Mercedes-Benz GenH2Q σε τεστ υψομέτρου

banner-google-news

Στον δρόμο προς τις βιώσιμες μεταφορές του μέλλοντος, ένα πρωτότυπο φορτηγό Mercedes-Benz GenH2 ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες του δοκιμές σε μεγάλο υψόμετρο σε δημόσιους δρόμους. Ένα σημαντικό σημείο στη λίστα ελέγχου του προγράμματος δοκιμών ήταν η διέλευση του Brenner Pass, μιας από τις κύριες αρτηρίες της ευρωπαϊκής εμπορευματικής κυκλοφορίας. Μόνο το 2019, περίπου 40 εκατομμύρια τόνοι εμπορευμάτων μεταφέρθηκαν με φορτηγά μέσω της διαδρομής που βρίσκεται σε υψόμετρο έως 1.370 μέτρων στα σύνορα μεταξύ Αυστρίας και Ιταλίας. Αυτό αντιστοιχεί σε σχεδόν 2,5 εκατομμύρια φορτηγά ετησίως.

Mit Brennstoffzelle über den Brenner: Daimler Truck führt erste Höhenerprobungen mit Wasserstoff-Lkw durch  With hydrogen power across the Brenner Pass: Daimler Truck carries out first altitude tests with fuel-cell truck

Κατά τη διάρκεια των εβδομαδιαίων δοκιμών, οι μηχανικοί της DaimlerTruck διέσχισαν επανειλημμένα το πέρασμα του Brenner, με το ημιρυμουλκούμενο φορτηγό κυψελών καυσίμου να μεταφέρει ένα τυπικό φορτίο, στην εθνική οδό μήκους 120 χιλιομέτρων μεταξύ Bolzano και Innsbruck. Η πόλη του Bolzano στην Ιταλία χρησίμευσε ως βάση για τα τεστ οδήγησης, καθώς φιλοξενεί έναν σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου που λειτουργεί από το H2 SouthTyrol. Επιπλέον, η τοπογραφία της γύρω περιοχής είναι ιδανική για ενδελεχείς δοκιμές απόδοσης του συστήματος κυψελών καυσίμου σε διάφορα επίπεδα υψομέτρου.

Ένα από τα κυριότερα σημεία των δοκιμών ήταν η οδήγηση του Mercedes-Benz GenH2στο βουνό Penser Joch σε υψόμετρο 2.211 μέτρων. Τα αποτελέσματα αυτού του πρώτου σταδίου δοκιμών υψομέτρου σχετικά με την αλληλεπίδραση κυψελών καυσίμου και μπαταρίας σε απαιτητικές συνθήκες, καθώς και η προοπτική λειτουργίας στη διαδρομή Brenner, ενσωματώνονται τώρα στην περαιτέρω εξέλιξη του μοντέλου. Περισσότερες δοκιμαστικές διαδρομές σε ορεινό έδαφος προγραμματίζονται για το επόμενο έτος.

Στην πορεία της προς ένα μέλλον ουδέτερο σε εκπομπές CO2, η DaimlerTruck έχει χαράξει τη στρατηγική της πορεία και ακολουθεί σταθερά μια στρατηγική διπλής τροχιάς για την ηλεκτροκίνηση του χαρτοφυλακίου της τόσο με ηλεκτρικές μπαταρίες όσο και με κινητήρες υδρογόνου. Το φορτηγό Mercedes-Benz GenH2 αναπτύσσεται ειδικά για ευέλικτες και απαιτητικές εφαρμογές στο σημαντικό τμήμα των βαρέων επαγγελματικών μεταφορών και των εφαρμογών μεγάλων αποστάσεων. Ο στόχος ανάπτυξης είναι μια εμβέλεια 1.000 χιλιομέτρων και άνω. Η έναρξη παραγωγής σχεδιάζεται για το δεύτερο μισό της δεκαετίας.