Delatolas Express Cargo : Ανάπτυξη με όχημα… την κρίση

banner-google-news

Συνέντευξη: Γιάννης Παλιούρης – Φωτογραφίες: Αρχείο YouTruck

Δεν είναι μυστικό ότι η παρατεταμένη και βαθιά οικονομική κρίση «γονάτισε» και τον κλάδο των μεταφορών. Ακόμα, όμως, και στο χειρότερο δυνατό περιβάλλον, υπάρχουν περιπτώσεις επιχειρήσεων οι οποίες κόντρα στο ρεύμα, αναπτύσσονται, επενδύουν, ευημερούν και προετοιμάζονται για το επόμενο μεγάλο βήμα. Αυτή είναι η ιστορία της Delatolas Express Cargo, όπως μας την εξήγησε ο Εμπορικός Διευθυντής της εταιρείας, κ. Αντώνης Νικολάου. Διαβάστε στις σελίδες που ακολουθούν το μυστικό της επιτυχίας της Delatolas Express Cargo αλλά και ποιο είναι το μέλλον των μεταφορικών επιχειρήσεων

YouTruck: Κ. Νικολάου, η ιστορία της Delatolas Express Cargo μετρά αρκετές δεκαετίες. Θα μπορούσατε να τις συμπυκνώσετε για τους αναγνώστες μας μέσα σε λίγες γραμμές;

Αντώνης Νικολάου: Θα πρέπει να πιάσουμε το νήμα πίσω στο 1960, όταν η πρώτη γενιά- τρία αδέρφια – ξεκίνησαν ως οδηγοί μεταφορών. Ήδη, όμως, το 1965 απέκτησαν τα πρώτα δικά τους, ιδιόκτητα φορτηγά και έτσι δημιουργήθηκε μια πρωτόλεια μορφή της σημερινής εταιρείας με γραφεία στην πλατεία Κλαυθμώνος. Από τη δεκαετία του 1990 στη λειτουργία της επιχείρησης ενεπλάκησαν και οι σημερινοί μέτοχοί της, η δεύτερη γενιά της εταιρείας. Πρόκειται για τα παιδιά των ιδρυτών της επιχείρησης, οι οποίοι με την πάροδο των ετών διαμόρφωσαν το σύγχρονο πρόσωπο της εταιρείας και εξέλιξαν το business της έτσι όπως υφίσταται σήμερα. To 1999 δύο από τους σημερινούς μετόχους αποφάσισαν να ιδρύσουν μία εταιρεία καθώς μέχρι τότε ήταν μεν ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ αλλά η εταιρεία είχε άτυπη μορφή αφού τα φορτηγά ανήκαν στον κάθε μέτοχο ξεχωριστά. Πρακτικά η «ιδρυτική πράξη» αυτού που σήμερα γνωρίζουμε ως Delatolas Express Cargo υπεγράφη το 1999. Τότε ήταν που σταδιακά ο έλεγχος της εταιρείας πέρασε στη δεύτερη γενιά. Το 2002 ακολούθησε η ίδρυση της Delatolas Ταχυμεταφορική, μιας θυγατρικής εταιρείας και έχει ως κύριο αντικείμενο δραστηριότητας τη διανομή κιβωτίων, το λεγόμενο parcel delivery. H νέα εταιρεία ήρθε ω φυσική συνέχεια, ή μάλλον ως φυσικό συμπλήρωμα, στη δραστηριότητα της μητρικής εταιρείας η οποία είναι η διανομή μεγάλων φορτίων. Έτσι, η εταιρεία μπόρεσε να δραστηριοποιηθεί σε ολόκληρο το πεδίο της μεταφοράς, από το πιο μικρό κιβώτιο έως το πιο απαιτητικό και μεγάλο φορτίο. Αυτή τη στιγμή έχουμε 35 ιδιόκτητα φορτηγά και 22 van τα οποία ανήκουν στην ταχυμεταφορική μας εταιρεία,  τη Delatolas Courier.

ΥΤ.: Για κάθε επιτυχημένη επιχείρηση υπάρχουν συγκεκριμένα ορόσημα που άλλαξαν την πορεία της. Για την Delatolas Express Cargo ποια ήταν αυτά;

Α.Ν.: Σημεία ορόσημα για την εξέλιξη της εταιρείας ήταν η έναρξη της συνεργασίας μας με την ΙΚΕΑ το 2003 και οπωσδήποτε οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004. Πρόκειται για συνεργασίες που έδωσαν στην εταιρεία άλλο ειδικό βάρος και αύξησαν κατακόρυφα την αναγνωρισιμότητά της. Στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 η Delatolas Express Cargo αποτέλεσε μέλος της κοινοπραξίας Logistics ’04, η οποία είχε αναλάβει το σύνολο του έργου των logistics των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.  H Logistics ’04 είχε την ευθύνη παραλαβής, αποθήκευσης, συντήρησης, διαχείρισης, μεταφοράς και διανομής στις αθλητικές και μη ολυμπιακές εγκαταστάσεις και αποκομιδής του μεγαλύτερου μέρους του απαιτούμενου για την διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων υλικού, όπως το αθλητικό υλικό, το hardware, το υλικό look & image, κ.λ.π. Για την υλοποίηση του έργου χρησιμοποιήθηκε πλήθος μεταφορικών μέσων όλων των τύπων και χωρητικοτήτων.

Υ.Τ.: Εκτός από το ζήτημα της αναγνωρισιμότητας τι διαφορετικό έφερε στη φιλοσοφία της Delatolas η συνεργασία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες;

Α.Ν.: Το έργο των Ολυμπιακών Αγώνων «γέννησε» με τη σειρά του την ολιστική προσέγγιση της εταιρείας αναφορικά με τις υπηρεσίες logistics, δηλαδή την πλήρη διαχείριση αποθέματος. Έτσι από μια αποθήκη 2.500 m2 το 2004 σήμερα διαθέτουμε αποθήκες επιφάνειας 18.000 m2, τοποθετημένες σε στρατηγικά σημεία της ελληνικής επικράτειας και συγκεκριμένα σε Αθήνα, Οινόφυτα και Καλοχώρι Θεσσαλονίκης.

Υ.Τ.: Ωστόσο εξετάζοντας κανείς τα στοιχεία για τα assets σας μπορεί να διαπιστώσει ότι παραμένετα μια «οχηματοκεντρική» εταιρεία, με τη λογική ότι το φορτηγό φαίνεται να αποτελεί κεντρικό μοχλό ανάπτυξης της Delatolas Express Cargo.

Α.Ν.: Για την Delatolas Express Cargo η επένδυση στο όχημα ήταν ανέκαθεν κεντρικό σημείο της στρατηγικής μας. Πάντοτε πιστεύαμε στο ιδιόκτητο φορτηγό, καθώς αυτό σου δίνει τη δυνατότητα να ελέγχεις τη διανομή σου. Θεωρούμε ότι αυτή η επιλογή θα μας «βγει» στο μέλλον. Οφείλεις να έχεις έναν ικανό στόλο οχημάτων για να «πιάνεις» χρόνους και να μεταφέρεις με ασφάλεια το προϊόν του πελάτη σου, τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος της Ελλάδας και σίγουρα σε πόλεις-κλειδιά, όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονική, η Λάρισα και η Πάτρα.

Υ.Τ: Και πάλι, όμως, θα απαιτείται ένα δίκτυο συνεργατών, σωστά;

Α.Ν.: Οι συνεργαζόμενοι – τους οποίους και εμείς έχουμε – πρέπει να χρησιμοποιούνται σε κάποιες γραμμές της επαρχίας ή νησιών στις οποίες δεν σε συμφέρει να επενδύσεις με δικά σου οχήματα.  Αυτό σου δίνει τη δυνατότητα να διοχετεύσεις τις επενδύσεις σου σε άλλους τομείς, που θα σε κάνουν να διαφοροποιηθείς από τον ανταγωνισμό και θα σου δώσουν πλεονέκτημα.

Υ.Τ.: Που κατευθύνει τις επενδύσεις της η Delatolas Express Cargo;

Α.Ν.: Αυτή την περίοδο επενδύουμε συστηματικά στην τεχνολογία, δηλαδή στην παρακολούθηση των αποστολών μας με τεχνολογικά μέσα. Το κάνουμε αυτό ώστε να δώσουμε στους πελάτες μας μεγαλύτερη αξία των υπηρεσιών μας. Γιατί σε τελική ανάλυση για να συνεχίσει να έχει ύπαρξη μια μεταφορική εταιρεία πρέπει να προσθέτει συνεχώς μεγαλύτερη αξία στις υπηρεσίες της. Μια επιχείρηση που επιλέγει την Delatolas Express Cargo πρέπει να γνωρίζει ότι θα λάβει μια υπηρεσία που ξεχωρίζει, που έχει το κάτι παραπάνω. Αλλιώς γιατί να μην κάνει το ίδιο έργο με ιδιόκτητα φορτηγά;

Υ.Τ.: Αρκεί λοιπόν η επένδυση στην τεχνολογία για να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό μια μεταφορική εταιρεία; Είναι επαρκής πολλαπλασιαστής ισχύος η τεχνολογία;

Α.Ν.: Η τεχνολογία είναι αναγκαία αλλά όχι ικανή συνθήκη για την ανάπτυξη μιας μεταφορικής εταιρείας. Οι μεταφορές έχουν αλλάξει σημαντικά τα τελευταία 15-20 χρόνια και πλέον πρέπει να αντιμετωπίζονται ολιστικά, με επενδύσεις προς πολλές κατευθύνσεις. Απαιτούνται επενδύσεις σε εγκαταστάσεις, σε δίκτυο, σε μεταφορικά μέσα και σε τεχνολογία. Η σύγχρονη μεταφορική επιχείρηση που θέλει να πρωταγωνιστήσει στο μέλλον δεν μπορεί να ερμηνεύει τη μεταφορά με όρους του παρελθόντος. Για να γίνω πιο σαφής αρκεί να σας πω ότι η Delatolas Express Cargo δραστηριοποιείται στους τομείς των logistics, των διεθνών μεταφορών, των εθνικών μεταφορών, των μετακομίσεων, των αστικών διανομών, των ταχυμεταφορών ενώ παράλληλα διαθέτει ένα ανεξάρτητο δίκτυο μεταφορών σε 15 πόλεις της Ελλάδας το οποίο εξασφαλίζει παράδοση εμπορευμάτων σε 24-48 ώρες. Μόνο έτσι μπορείς να είσαι ταυτόχρονα και ανταγωνιστικός και ευέλικτος.

Υ.Τ.: Μας μιλάτε για επενδύσεις και επέκταση του business ενώ  βρισκόμαστε σε μια περίοδο βαθιάς και παρατεταμένης οικονομικής κρίσης. Η κρίση δεν επηρέασε την Delatolas Express Cargo;

Α.Ν.: Φυσικά και μας επηρέασε αλλά όχι με τον τρόπο που ίσως φαντάζεστε. Η κρίση έδωσε στη Delatolas Express Cargo την ευκαιρία να παρουσιάσει σε νέους πελάτες την ποιότητα των υπηρεσιών της. Για χρόνια ως εταιρεία λειτουργούσαμε σαν να βρισκόμασταν ήδη μέσα σε κρίση, οπότε η κρίση δεν μας βρήκε απροετοίμαστους.

Υ.Τ.: Τι εννοείτε ότι λειτουργούσατε σαν να βρισκόσασταν ήδη σε κρίση;

Α.Ν.: Επιτρέψτε μου να σας εξηγήσω για να μην δημιουργηθούν εσφαλμένες εντυπώσεις. Την περίοδο των «παχιών αγελάδων» η Delatolas Express Cargo φρόντισε να λειτουργεί νοικοκυρεμένα: χωρίς δάνεια, χωρίς υπερκέρδη. Τα έσοδα και τα κέρδη μας επανεπενδύονταν στην εταιρεία (για παράδειγμα σε ανανέωση στόλου) και στην κάλυψη των υποχρεώσεών μας. Πρακτικά, η εταιρεία «έτρεχε» με ίδια κεφάλαια, χωρίς δανεισμούς. Έτσι, όταν η κρίση σάρωσε πολλές επιχειρήσεις, η  Delatolas Express Cargo είχε τα όπλα όχι μόνο να αντισταθεί αλλά να και να αναπτυχθεί περαιτέρω, με νέες επενδύσεις και νέα έργα.

Υ.Τ.: Αυτό που περιγράφετε είναι ότι η κρίση λειτούργησε ως… «κρησάρα», ως φίλτρο που ξεκαθάρισε το τοπίο και στις μεταφορές.

Α.Ν.: Δεν ξέρω αν θα το έθετα κατ’ αυτό τον τρόπο αλλά το μόνο σίγουρο είναι το εξής: η κρίση έφερε πελάτες στην Delatolas Express Cargo τους οποίους πριν το 2010 και 2009 δεν μπορούσαμε να προσεγγίσουμε. Τότε τα λεφτά ήταν πολλά και κανένας manager δεν έψαχνε να βρει την πιο συμφέρουσα λύση για την εταιρεία του. Στη συνέχεια, όμως, όταν και το κάθε ευρώ μετρούσε, η ποιότητα των υπηρεσιών, το κοστολόγιο και η ευελιξία των λύσεων της Delatolas Express Cargo άρχισαν να μας φέρνουν ολοένα και μεγαλύτερα μερίδια αγοράς, απόδειξη ότι είχαμε κάνει καλά τη δουλειά μας διαχρονικά.

Υ.Τ: Κλείνοντας θα θέλαμε την άποψη σας για τις προκλήσεις που θα κληθούν να διαχειριστούν οι μεταφορικές εταιρείες τα επόμενα χρόνια.

Α.Ν.: Η μεγαλύτερη πρόκληση για κάθε επιχείρηση στην Ελλάδα «ακούει» στο όνομα Κράτος. Δαιδαλώδης νομοθεσία, υψηλή φορολογία και συνεχώς μεταβαλλόμενοι φόροι καθιστούν κάθε επιχειρηματική προσπάθεια. Θεωρώ ότι το παραπάνω τρίπτυχο δημιουργεί ένα τόσο ασφυκτικό περιβάλλον στον κλάδο των μεταφορών ώστε θα θέσει σε κίνδυνο την επιβίωση των μικρών μεταφορικών εταιρειών και των μεμονωμένων επαγγελματιών, που δεν μπορούν εκ των πραγμάτων να προσφέρουν το «ολιστικό πακέτο» υπηρεσιών το οποίο σας περιέγραψα. Και στις μεταφορές οδηγούμαστε σε μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα, είναι τα μόνα που θα μπορέσουν να επιβιώσουν στο νέο τοπίο.