Μπορούν ΗΠΑ και Ευρώπη να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα για μπαταρίες EV;

banner-google-news

Η τεχνολογία παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα και η εξάρτηση από την Κίνα απασχολεί την Ευρώπη και την Αμερική, καθώς σήμερα η Κίνα παράγει τα τρία τέταρτα των μπαταριών παγκοσμίως και κυριαρχεί στην παραγωγή των υλικών και των εξαρτημάτων τους. Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Goldman Sachs, μια στροφή της Ουάσιγκτον και των Βρυξελλών προς τον προστατευτισμό και νέες κεφαλαιουχικές δαπάνες άνω των 160 δισ. δολαρίων έως το 2030, μπορεί να απελευθερώσουν τη Δύση από την εξάρτησή της από το Πεκίνο τα επόμενα επτά χρόνια.

Για να αποκτήσουν μια αυτάρκη αλυσίδα εφοδιασμού, οι χώρες που ανταγωνίζονται την Κίνα θα πρέπει να δαπανήσουν 78,2 δισεκατομμύρια δολάρια για μπαταρίες, 60,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε εξαρτήματα και 13,5 δισεκατομμύρια δολάρια στην εξόρυξη λιθίου, νικελίου και κοβαλτίου, καθώς και 12,1 δισεκατομμύρια δολάρια για τη διύλιση αυτών των υλικών, σύμφωνα με υπολογισμούς της έκθεσης.

Οι αναλυτές της τράπεζας πιστεύουν ότι η ζήτηση για έτοιμες μπαταρίες θα μπορούσε να καλυφθεί χωρίς την Κίνα τα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια, κυρίως χάρη στις μεγάλες επενδύσεις που κάνουν στις ΗΠΑ οι νοτιοκορεάτικοι όμιλοι LG και SK. Η LG Chem ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει περισσότερα από 3 δισ. δολάρια για την κατασκευή ενός εργοστασίου μπαταριών στο Τενεσί, το μεγαλύτερο του είδους του στις ΗΠΑ. Η Goldman προβλέπει ότι το μερίδιο αγοράς των κορεατικών κατασκευαστών μπαταριών στις ΗΠΑ θα εκτιναχθεί σε περίπου 55% σε τρία χρόνια, από 11% το 2021.

lithium

Ο Ross Gregory, συνεργάτης της εταιρείας συμβούλων ηλεκτρικών οχημάτων New Electric Partners, δήλωσε ότι παρά την πρόσφατη αύξηση των επενδύσεων σε gigafactory, η εκτίμηση της Goldman για το κόστος φαίνεται πολύ χαμηλή, το χρονοδιάγραμμα είναι αισιόδοξο και οι προσδοκίες για τον αντίκτυπο της ανακύκλωσης μπαταριών απραγματοποίητες.

«Υπάρχει κάποια δυναμική που διαμορφώνεται, αλλά δεν υπάρχει ακόμα ισχυρή ετοιμότητα για επενδύσεις από κανέναν, εκτός από Κινέζους παίκτες. Για παράδειγμα, δεν έχει αναπτυχθεί αξιόλογο έργο εξόρυξης μπαταριών Greenfield στην Αυστραλία με καμία ξένη σημαντική επένδυση», είπε, προσθέτοντας: «Η πιθανή ανάπτυξη της υποδομής EV στην Κίνα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου θα είναι τόσο τεράστια που θα εξακολουθήσει να ξεπερνά την Ευρώπη και τις ΗΠΑ».

Οι αναλυτές της Goldman δήλωσαν ότι η κυριαρχία θα μπορούσε να αποκλιμακωθεί από προστατευτικές πολιτικές στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, σε συνδυασμό με εναλλακτικές χημικές μπαταρίες που απαιτούν λιγότερα κρίσιμα ορυκτά από την Κίνα, καθώς και την ανακύκλωση μπαταριών, που θα μείωνε τη ζήτηση για λίθιο και νικέλιο.

Ωστόσο τα οικονομικά στοιχεία της παραγωγής μπαταριών EV στη Δύση αποτελούν θεμελιώδες εμπόδιο για την αποσύνδεση από την Κίνα. Επιπλέον διαπιστώνεται ότι η έλλειψη εργατικού δυναμικού και ο πληθωρισμός θα καθιστούσαν πιο δαπανηρή την παραγωγή μπαταριών στις ΗΠΑ.

Ο περιβαλλοντικός κίνδυνος αποτελεί επίσης μια ανεπίλυτη πρόκληση για την αλυσίδα εφοδιασμού EV εκτός Κίνας. Μέχρι τώρα, ο κόσμος ήταν ευτυχής να βασίζεται στην Κίνα όχι μόνο για την εξόρυξη ορυκτών, αλλά και για την επεξεργασία υλικών που περιλαμβάνει εξαιρετικά τοξικές χημικές ουσίες και τα απόβλητά τους.

Autovision New