Στην Αθήνα το SOLARIS Urbino 12 Electric για δοκιμαστική λειτουργία

SHELL RIMULA PETROPOULOS 728×90

H SOLARIS Hellas A.Ε., θυγατρική της κατασκευάστριας SOLARIS Bus & Coach, ανταποκρινόμενη στην ανοιχτή πρόσκληση του Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, παραχώρησε σήμερα ένα καινούργιο ηλεκτροκίνητο λεωφορείο Urbino 12 Electric για δοκιμές σε δρομολόγια με επιβάτες εντός αστικού ιστού Αθηνών. Την επιχειρησιακή λειτουργία του λεωφορείου, που θα διαρκέσει δύο (2) μήνες, αναλαμβάνουν οι Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.

Το δεύτερο ηλεκτροκίνητο λεωφορείο, που θα πραγματοποιήσει δοκιμαστικά δρομολόγια στο κέντρο της Αθήνας, παρέλαβε ο ΟΣΥ και στην παραλαβή στο αμαξοστάσιο του Ρουφ παρέστη ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.

Στην Αθήνα το SOLARIS Urbino 12 Electric για δοκιμαστική λειτουργία 11 (1)

Ο κ. Καραμανλής σε δηλώσεις του στη συνέχεια ανέφερε:

Στην Αθήνα το SOLARIS Urbino 12 Electric για δοκιμαστική λειτουργία 11 (3)

«Σε μια εποχή πολύ  δύσκολη για τη χώρα μας και για όλη την Ευρώπη, αφού από την μία έχουμε να αντιμετωπίσουμε την πολύ μεγάλη κρίση της πανδημίας και από  άλλη πρέπει να προετοιμάσουμε την Ελλάδα για την επόμενη μέρα, η ηλεκτροκίνηση κατέχει κεντρική θέση στην ατζέντα και το σχεδιασμό της Κυβέρνησης.

ΟΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ 728Χ90

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μαζί με την Κυβέρνηση συνολικά, έχουν θέσει την ηλεκτροκίνηση στο επίκεντρο της πολιτική τους. Για αυτό το λόγο έχουμε δώσει σοβαρά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ΙΧ και ταυτόχρονα μεγάλο μέρος από τα 1.300 νέα λεωφορεία που θα πάρουμε με το μεγάλο διαγωνισμό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα.

Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον γιατί πρώτον εξοικονομούμε ενέργεια και δεύτερον γιατί είναι φιλική προς το περιβάλλον.

Στο πλαίσιο αυτό η Κυβέρνηση σχεδιάζει να πάρει ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, τόσο στην Αθήνα, όσο και στη Θεσσαλονίκη, έτσι ώστε να αφήσουμε πίσω την εποχή που βλέπαμε ένα τροχαίο υλικό πολύ ταλαιπωρημένο, που ταλαιπωρούσε και τους εργαζόμενους, αλλά κυρίως τους επιβάτες και τους χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Σήμερα είμαστε εδώ γιατί παραλάβαμε και το δεύτερο ηλεκτροκίνητο λεωφορείο που κάνει δοκιμαστικές διαδρομές στην Αθήνα. Στόχος των δοκιμαστικών διαδρομών  είναι να δούμε αν αυτά τα λεωφορεία μπορούν να ανταποκριθούν στις συνθήκες της χώρας μας. Ο σχεδιασμός είναι ο διαγωνισμός για τα νέα λεωφορεία να βγει στον αέρα τους επόμενους μήνες».

Στην Αθήνα το SOLARIS Urbino 12 Electric για δοκιμαστική λειτουργία 11 (2)

Το Urbino 12 Electric ανήκει στην τυπική κατηγορία 12-μετρων αστικών χαμηλοδάπεδων. Διαθέτει τρεις (3) δίφυλλες θύρες εισόδου και ηλεκτρική ράμπα στη μεσαία θύρα για τη διευκόλυνση επιβίβασης/αποβίβασης ΑΜΕΑ. Το λεωφορείο μπορεί να μεταφέρει τριάντα (30) καθήμενους επιβάτες.

Στην Αθήνα το SOLARIS Urbino 12 Electric για δοκιμαστική λειτουργία (1)
Το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας του λεωφορείου αποτελείται από πέντε (5) συστοιχίες μπαταριών υψηλής ενεργείας 400kWh συνολικά. Η φόρτιση αυτού θα γίνεται μέσω φορητού ταχυφορτιστή 40kW ο οποίος θα είναι εγκατεστημένος στο αμαξοστάσιο φιλοξενίας. Το σύστημα πρόωσης αποτελείται από δύο (2) ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 250 kW ενσωματωμένους επί τροχών στον οπίσθιο άξονα του λεωφορείου.

Στην Αθήνα το SOLARIS Urbino 12 Electric για δοκιμαστική λειτουργία (6)

Η καμπίνα των επιβατών είναι εξοπλισμένη με σύστημα βεβιασμένου αερισμού (ανεμιστήρες) και φυσικού αερισμού (ανακλινόμενα παράθυρα), διαθέτει κλιματιστική μονάδα και θερμαντικά σώματα για τη διατήρηση θερμοκρασιακής ισορροπίας κατά τη λειτουργία. Τα καθίσματα είναι ανατομικά με επιφανειακή αντιβακτηριδιακή επεξεργασία, ο εσωτερικός φωτισμός γίνεται με σώματα LED ρυθμιζόμενης έντασης και οι επιβάτες έχουν πρόσβαση σε θύρες φόρτισης συσκευών USB. Σύστημα επιγονάτισης διευκολύνει την είσοδο και έξοδο.

Στην Αθήνα το SOLARIS Urbino 12 Electric για δοκιμαστική λειτουργία (2)

Ο οδηγός έχει στη διάθεση του ειδικά σχεδιασμένη καμπίνα οδήγησης που εξασφαλίζει άριστη
ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση, εργονομία χειριστηρίων/ελέγχων και οδηγική άνεση. Διατάξεις αυτόματου ελέγχου τελευταίας γενιάς όπως το σύστημα ECAS για τη ρύθμιση των αναρτήσεων και το σύστημα EBS για το φρενάρισμα και την ευστάθεια εξασφαλίζουν τη άριστη οδηγική και επιβατική εμπειρία και ασφάλεια. Πλήρες σύστημα CCVT με κάμερες και κέντρο έλεγχου στο ταμπλό παρέχουν στον οδηγό την επιστασία της καμπίνας, της εισόδου/εξόδου των επιβατών αλλά και την ασφαλή κίνηση όπισθεν. Τέλος, το λεωφορείο είναι εξοπλισμένο με σύστημα πυρανίχνευσης πολλαπλών σημείων και όλα τα εξωτερικά φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED.

Στην Αθήνα το SOLARIS Urbino 12 Electric για δοκιμαστική λειτουργία (4)
Πέραν των παραπάνω προδιαγραφών, η SOLARIS κατασκευάζει αστικά λεωφορεία απόλυτα προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις των πελατών της, ενσωματώνοντας συστήματα, λειτουργίες και τεχνολογικές εξελίξεις που διασφαλίζουν βέλτιστες επιχειρησιακές επιδόσεις.

Στην Αθήνα το SOLARIS Urbino 12 Electric για δοκιμαστική λειτουργία (5)

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ