Αντιδράσεις βούλγαρων μεταφορέων στη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία

banner-google-news

Αντιδρούν οι βουλγαρικές εταιρείες μεταφορών στη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία σχετικά με τον τομέα των οδικών μεταφορών που επιχειρεί να εναρμονίσει τους κανόνες στην Γηραιά Ήπειρο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει ότι με τις αλλαγές έρχονται αυξήσεις των μισθών στους οδηγούς φορτηγών και υποχρεωτικά διαστήματα ξεκούρασης που θα είναι ίδια για όλους και θα εγγυώνται υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας. Ωστόσο, οι εταιρείες στη Βουλγαρία θεωρούν ότι με τις νέες ρυθμίσεις οδηγούνται σε κλείσιμο γιατί μειώνεται η ανταγωνιστικότητά τους.

«Έπρεπε να ανοίξουμε ακόμα τρεις νέα αποθηκευτικά κέντρα στην Ευρώπη για να καλύπτουμε όλη την ήπειρο. Ο λογαριασμός είναι εκατομμύρια. Έπρεπε να προετοιμαστώ για τους νέους περιορισμούς για να παραμείνω ανταγωνιστικός. Η μετεγκατάσταση είναι ο μόνος τρόπος. Θα τα καταφέρω αλλά τι θα γίνει με τις μικρές εταιρείες που έχουν μόνο λίγα φορτηγά? Αποτελούν το 75% του σωματείου μας», δηλώνει ο Άνχελ Τράκοβ, ιδιοκτήτης εταιρείας Μεταφορών.

Οι βουλγάρικες εταιρείες αμφισβητούν τα κίνητρα πίσω από το πακέτο για τις μεταφορές και υποστηρίζουν ότι ο έλεγχος θα δοθεί στον δυτικό ανταγωνισμό.

«Οι Ανατολικοευρωπαίοι μεταφορείς στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα τεθεί σε δυσμενή ανταγωνιστική θέση σε σχέση με τις δυτικοευρωπαϊκές εταιρείες αλλά και με μεταφορείς τρίτων χωρών. Δηλαδή για εταιρείες από την Τουρκία, τη Σερβία, τη Μολδαβία και την Ουκρανία που δεν θα επηρεαστούν από τους νέους κανόνες», δηλώνει ο Γιόρνταν Αραμπάτζιεβ της Διεθνούς Ένωσης Μεταφορέων.

«Ακριβώς πριν από την τελική ψήφιση του ευρωπαϊκού πακέτου για την κινητικότητα, εκφράζονται ακόμα πολλές διαφωνίες. Σύμφωνα με βουλγάρικες εταιρείες μεταφορών έγιναν πολύ λίγα σε σχέση με τις ανησυχίες που εκφράζουν εδώ και χρόνια. Δύσκολη μάχη ήταν και η εύρεση στήριξης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο», μεταδίδει από τη Σόφια ο Ντέμιαν Βοντενίτσαροφ.

Οι διαφωνούντες θεωρούν ότι η νομοθεσία χαράσσει μια γραμμή μεταξύ Δύσης και Ανατολής ακόμα και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

«Αυτός είναι πραγματικός μποσελβισκισμός και κομμουνισμός. Είναι μια κατάληψη επιχείρησης. Δεν μπορώ να εξηγήσω πώς αυτή η δράση κατά της οικονομίας και της αγοράς μπορεί να δικαιολογηθεί. Μιλώντας με άλλους ευρωβουλευτές έχω την αίσθηση ότι τρεις στους τέσσερις ξέρουν τι κάνουν αλλά ακολουθούν κομματική και εθνική γραμμή».

Οι μικρότερες εταιρείες που αποτελούν την πλειοψηφία της αγοράς των μεταφορών φοβούνται ότι οδηγούνται στην πτώχευση. Οι μισές από αυτές αναμένεται να μην επιβιώσουν προκαλώντας και 3% του ΑΕΠ της Βουλγαρίας.

Διαβάστε το περιοδικό online ή κατεβάστε το στη συσκευή σας!