Η αυτοκινητοβιομηχανία απαιτεί να παράγονται περισσότερα τσιπ στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Ενίσχυση της τεχνολογίας στην Ευρώπη και μείωση της εξάρτησής της από υπερπόντιους προμηθευτές

banner-google-news

Εδώ και μήνες, η παγκόσμια έλλειψη τσιπ αναστατώνει τις εφοδιαστικές αλυσίδες και την διαδικασία παραγωγής αυτοκινήτων, με σημαντικό αντίκτυπο στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) τονίζει την ανάγκη να αυξηθεί γρήγορα η ικανότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ε για κατασκευή ημιαγωγών, και προτείνει να ενισχυθεί η τεχνολογική κυριαρχία της Ευρώπης, ώστε να μειωθεί η εξάρτησή μας από υπερπόντιους προμηθευτές.

Το μήνυμα του γενικού διευθυντή της Eric-Mark Huitema είναι αναλυτικό και σαφές.

«Αν και η αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι από τους μεγαλύτερους τελικούς χρήστες μικροτσίπ όταν εξετάζουμε την παγκόσμια παραγωγή, η μετάβαση στις μηδενικές εκπομπές ρύπων και η ψηφιοποίηση των οχημάτων αυξάνουν δραματικά την ανάγκη της βιομηχανίας μας για ημιαγωγούς. Καθώς εργαζόμαστε προς μια νέα εποχή κινητικότητας ουδέτερη από εκπομπές άνθρακα, η επιτυχία αυτού του μετασχηματισμού παραμένει αβέβαιη όσο δεν έχουμε πρόσβαση σε αρκετά τσιπ.

Επειδή τα μικροτσίπ είναι απαραίτητα για πολλά σημαντικά συστήματα και τη λειτουργία των σύγχρονων οχημάτων. Σκεφτείτε για παράδειγμα ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης, συστήματα μείωσης των εκπομπών ρύπων, χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας, συστήματα υποβοήθησης οδηγού, λειτουργίες αυτοματοποιημένης και αυτόνομης οδήγησης, υπηρεσίες συνδεσιμότητας, ακόμη και κάτι σαν ψηφιακό ραδιόφωνο. Κοιτάζοντας το μέλλον, οι ημιαγωγοί είναι επίσης το κλειδί για διαδικασίες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη και άλλες καινοτομίες που θα κάνουν τα οχήματά μας ακόμα πιο έξυπνα.

Το σημαντικότερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι ότι οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές μηχανοκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη αντιμετωπίζουν δραματική έλλειψη μικροτσίπ. Η τεράστια αύξηση της ζήτησης για υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα και άλλα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης κατά τη διάρκεια του COVID-19 ξεπέρασε τη διαθεσιμότητα των ημιαγωγών, καθιστώντας τους πολύ σπάνιους. Επιπλέον, οι αλυσίδες εφοδιασμού εξακολουθούν να διαταράσσονται από εθνικά σημεία συμφόρησης και lockdown που σχετίζονται με τον κορωνοϊό σε εργοστάσια που παράγουν μικροτσίπ.

Με τις αποθήκες άδειες και τα αποθέματα εξαντλημένα, η έλλειψη μικροτσίπ έχει πλέον άμεσο αντίκτυπο στην παραγωγή οχημάτων. Σύμφωνα με το νέο ACEA Pocket Guide, η παραγωγή αυτοκινήτων μειώθηκε κατακόρυφα κατά 23,3% στη διάρκεια της περσινής κρίσης, μειωμένη κατά 5 εκατομμύρια μονάδες σε σύγκριση με το 2019, ενώ η παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων στην Ε.Ε. χτυπήθηκε κατά 21% το 2020.

Αν και η ζήτηση των καταναλωτών για νέα οχήματα αυξήθηκε ξανά τους τελευταίους μήνες, οι κατασκευαστές της ΕΕ πρέπει τώρα να αντιμετωπίσουν μερικές ή πλήρεις διακοπές παραγωγής στα εργοστάσιά τους λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης ημιαγωγών.

Δυστυχώς, η προκύπτουσα περιορισμένη διαθεσιμότητα νέων οχημάτων, σε συνδυασμό με τις αυξανόμενες τιμές των μικροτσίπ λόγω της σπανιότητάς τους, έχει βαθύ αντίκτυπο στην επιλογή των καταναλωτών και στην οικονομική προσιτότητα των νέων οχημάτων. Επιπλέον, αυτή η επιβράδυνση στην ανανέωση του στόλου οχημάτων της Ε.Ε. θέτει επίσης σε κίνδυνο τις κλιματικές φιλοδοξίες της Ευρώπης.

Αν ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στο μέγεθος του αντίκτυπου της έλλειψης τσιπ στην αυτοκινητοβιομηχανία, όλα δείχνουν ότι αυτό το πρόβλημα θα συνεχιστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, πιθανώς και μέχρι το 2022. Ως αποτέλεσμα, οι όγκοι παραγωγής στην Ευρώπη θα είναι σημαντικά χαμηλότεροι από την αρχικά αναμενόμενη ανάκαμψη για φέτος και το επόμενο έτος.

Με άλλα λόγια, η προσφορά δεν θα συμβαδίζει με τη ζήτηση των καταναλωτών, με τις παραδόσεις οχημάτων να αναβάλλονται. Η αγορά αυτοκινήτου της Ε.Ε. υπέστη ήδη πτώση στις πωλήσεις μέχρι στιγμής φέτος. Και όπως δείχνουν τα τελευταία στοιχεία της ACEA, η κατάσταση έγινε ακόμη πιο σοβαρή τον Σεπτέμβριο, όταν οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων συρρικνώθηκαν κατά 23,1% –σημειώνοντας τον χαμηλότερο αριθμό ταξινομήσεων Σεπτεμβρίου από το 1995.

Κατά συνέπεια, η απασχόληση συρρικνώθηκε επίσης σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της αυτοκινητοβιομηχανίας, τουλάχιστον προσωρινά. Αν και μέχρι στιγμής έχουν αποφευχθεί μεγάλες απολύσεις, πολλοί εργαζόμενοι έχουν ήδη επηρεαστεί.

Τώρα το μεγάλο ερώτημα είναι φυσικά: πώς θα το διορθώσουμε; Πρώτα απ’ όλα, αυτό είναι ένα οξύ ζήτημα της εφοδιαστικής αλυσίδας με σοβαρές και άμεσες συνέπειες για τον ευρωπαϊκό τομέα αυτοκινήτων, επομένως οι πιο πιεστικές προκλήσεις πρέπει να αντιμετωπιστούν στο πολύ εγγύς μέλλον. Η βελτίωση της αξιοπιστίας των διαφορετικών επιπέδων της αλυσίδας εφοδιασμού μικροτσίπ πρέπει να είναι πρωταρχικός στόχος σε ευρωπαϊκό επίπεδο, δεδομένης της πολυπλοκότητας της αλυσίδας αξίας της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Προκειμένου να αποφευχθεί αυτό να συμβεί ξανά στο μέλλον, η Ευρώπη πρέπει επίσης να καταρτίσει ένα στρατηγικό σχέδιο για την αύξηση της παραγωγής ημιαγωγών στην ΕΕ. Είναι σημαντικό, ωστόσο, να διασφαλιστεί ότι αυτή η νέα παραγωγική ικανότητα παρέχει επίσης τους σωστούς τύπους τσιπ που χρησιμοποιούνται στα μηχανοκίνητα οχήματα.

Εκτός από την αύξηση της ευρωπαϊκής παραγωγής μικροσκοπικών τσιπ αιχμής τόσο μικρού μεγέθους όσο δύο νανόμετρα, η αύξηση της διαθεσιμότητας ελαφρώς μεγαλύτερων μικροτσίπ 14-28 nm θα παραμείνει προτεραιότητα για την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς αυτά χρησιμοποιούνται ευρέως από τα μέλη μας . Μικροτσίπ που είναι 7 nm και μικρότερα χρησιμοποιούνται ήδη για ορισμένες πολύ συγκεκριμένες εφαρμογές αυτοκινήτου αυτή τη στιγμή, αλλά οι εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη και τις προηγμένες οθόνες θα αυξήσουν σημαντικά τη ζήτηση του κλάδου μας για αυτά τα τσιπ υψηλής τεχνολογίας στο μέλλον.

Εξετάζοντας τις γεωπολιτικές διαστάσεις αυτής της άνευ προηγουμένου κρίσης, μπορούμε να δούμε πόσο εξαιρετικά ευάλωτη είναι η σημερινή αλυσίδα εφοδιασμού ημιαγωγών. Έχει γίνει επίσης ξεκάθαρο ότι πρέπει επειγόντως να ελαχιστοποιήσουμε την εξάρτηση της Ευρώπης από τις υπερπόντιες αγορές για αυτά τα ζωτικά στοιχεία. Η άνοδος των παγκόσμιων εντάσεων μεταξύ των μεγάλων αγορών και οι προβλέψεις που δείχνουν ότι η ζήτηση για τσιπ θα συνεχίσει να αυξάνεται, καθιστούν ακόμη πιο εμφανείς τους κινδύνους της εξάρτησης από τσιπ της Ευρώπης.

Όπως τόνισε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής φον ντερ Λάιεν στην ομιλία της για την κατάσταση της Ένωσης ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τον Σεπτέμβριο, η Ε.Ε. εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από “τσιπ που κατασκευάζονται στην Ασία. Επομένως, αυτό δεν είναι μόνο θέμα ανταγωνιστικότητάς μας, είναι επίσης θέμα τεχνολογικής κυριαρχίας“. Ως εκ τούτου, η ACEA εκπροσωπώντας σημαντικούς τελικούς χρήστες ημιαγωγών, χαιρετίζει τις πρόσφατες ανακοινώσεις των ευρωπαίων κατασκευαστών τσιπ για την ενίσχυση της τοπικής παραγωγής.

Ομοίως, αναμένουμε με ανυπομονησία τον ευρωπαϊκό νόμο για τα τσιπ που η Επιτροπή πρόκειται να δρομολογήσει αργότερα φέτος. Το οποίο, σύμφωνα με τη φον ντερ Λάιεν, θα “δημιουργήσει ένα υπερσύγχρονο ευρωπαϊκό οικοσύστημα τσιπ, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής, που θα διασφαλίζει την ασφάλεια του εφοδιασμού μας“. Πρωτοβουλίες όπως η πρόσφατα εγκαινιασμένη Βιομηχανική Συμμαχία της Ε.Ε. για Τεχνολογίες Επεξεργαστών και Ημιαγωγών είναι πολύ σημαντικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση.

Ως ACEA πιστεύουμε πράγματι ότι η εντατικοποίηση της συνεργασίας με εταίρους σε όλα τα επίπεδα της εφοδιαστικής αλυσίδας και της κυβέρνησης είναι απαραίτητη εάν θέλουμε να βελτιώσουμε την ανθεκτικότητα της Ευρώπης στους ημιαγωγούς, τόσο με στόχο την αντιμετώπιση οξέων προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας όσο και την ενίσχυση της τεχνολογικής μας κυριαρχίας μακροπρόθεσμα».