Τους στόχους που επιτυγχάνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2006/1/ΕΚ για τη χρησιμοποίηση μισθωμένων οχημάτων χωρίς οδηγό στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές και της Οδηγίας 2021/1187, περί μέτρων εξορθολογισμού για την προώθηση της υλοποίησης του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών παρουσίασε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σταϊκούρας.
Συγκεκριμένα, σχετικά με τα σχετικά Άρθρα του Νομοσχεδίου:
- Επιτρέπεται η χρησιμοποίηση μισθωμένων οχημάτων από μεταφορικές επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες στην Ελλάδα, για την πραγματοποίηση οδικών εμπορευματικών μεταφορών για λογαριασμό τρίτων.
- Επιτρέπεται η χρησιμοποίηση μισθωμένων οχημάτων από επιχειρήσεις και επαγγελματίες που ασκούν επιχείρηση ή επάγγελμα στην Ελλάδα, για να πραγματοποιούν οδικές εμπορευματικές μεταφορές για ίδιο λογαριασμό.
- Επιτρέπεται στις μεταφορικές επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες στην Ελλάδα να εκμισθώνουν τα οχήματα που διαθέτουν, εφόσον τους έχει χορηγηθεί η απαιτούμενη άδεια κυκλοφορίας και σε επιχειρήσεις, μεταφορικές ή μη ή επαγγελματίες με εγκατάσταση σε άλλα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
- Επανακαθορίζονται ζητήματα σχετικά με τη δυνατότητα εκμίσθωσης από επιχειρήσεις εκμίσθωσης, φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης μικτού βάρους έως και 3,5 τόνους, για τις μεταφορικές ανάγκες επιχειρήσεων ή επαγγελματιών ή ενώσεων προσώπων.
- Προβλέπεται η κατάρτιση σύμβασης μίσθωσης για όλες τις περιπτώσεις μισθώσεων του υπό ψήφιση νόμου και ρυθμίζονται θέματα γνωστοποίησης αυτών στις αρμόδιες υπηρεσίες.
- Προβλέπεται η αμοιβαία διοικητική συνεργασία και συνδρομή των αρμοδίων αρχών της χώρας μας και των άλλων κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την ανταλλαγή πληροφοριών στο πλαίσιο εφαρμογής της ενσωματούμενης Οδηγίας.