Τετρακίνηση… light από Renault

banner-google-news

Η Renault Trucks ανακοίνωσε πως επεκτείνει τη γκάμα των οχημάτων της που εφοδιάζονται με το «εναλλακτικό» σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς με την ονομασία «OptiTrack».

Το σύστημα «OptiTrack» είναι μια τεχνολογία που η Renault Trucks εξελίσσει από το 2009 προκειμένου να προσφέρει αυξημένη ελκτική ικανότητα στα βαρέα επαγγελματικά της οχήματος, διατηρώντας παράλληλα χαμηλά τόσο τη μέση κατανάλωση καυσίμου όσο και το συνολικό απόβαρό τους.

Το σύστημα «OptiTrack» θα είναι πλέον διαθέσιμο και στις εκδόσεις 8×4 και 8×2-6 της σειράς «C» με τους κινητήρες DTI 11 και DTI 13. Η διαφοροποίηση του OptiTrack σε σχέση με τα συστήματα μετάδοσης της κίνησης σε πολλαπλούς άξονες για τα φορτηγά οχήματα, εστιάζεται στην ύπαρξη δύο υδραυλικών μοτέρ στους τροχούς του δεύτερου –εμπρόσθιου- άξονα και μπορεί να ενεργοποιηθεί με πάτημα ενός διακόπτη στο ταμπλό. Ο οδηγός μπορεί να εμπλέξει τη λειτουργία του OptiTrack και στην οπισθοπορεία του οχήματος ενώ το σύστημα λειτουργία σε ταχύτητες από 0 χλμ./ώρα και απενεργοποιείται αυτόματα όταν η ταχύτητα του οχήματος υπερβεί τα 25 χλμ./ώρα. Παράλληλα, αξίζει να αναφέρουμε πως το OptiTrack συνδυάζεται ιδανικά με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Optidriver ενώ, προκειμένου να ενισχύεται η ενεργητική ασφάλεια του οχήματος, είναι πλέον συμβατό με το υδραυλικό retarder της Voith.

Όπως προαναφέραμε, ένα από σημαντικά πλεονεκτήματα του OptiTrack είναι το σημαντικά μειωμένο βάρος του σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους άξονες (περίπου 600 κιλά ελαφρύτερο) ενώ, σε σχέση με την έκδοση του για τα οχήματα με κινητήρες Euro 5, το βάρος του έχει μειωθεί περαιτέρω κατά 90 κιλά.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, καθίσταται σαφές πως το συνολικό απόβαρο του οχήματος μειώνεται σημαντικά, με αντίστοιχα οφέλη στην αύξηση του ωφέλιμου φορτίου που μπορεί να υποστηρίξουν.